Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,695 31 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,605 - 5,735
  • 246.504 Gem. (3M) 280,6K

TT Go Mobile

624 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 32 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 maart 2015 12:59
    quote:

    xynix schreef op 30 maart 2015 12:44:

    BDB: daar zou ook de uitdaging liggen voor het nieuwe Europa: maximaal stimuleren van de vernieuwingen en afbreken van belemmeringen. Dit mogen we gewoon niet laten wegkapen door de Amerikanen of Aziaten!!
    ...
    Ik hoop van harte dat Neelie nog wat lijnen open heeft staan om dit soort ontwikkelingen ook vanuit Brussel in een stroomversnelling te brengen. Dat maakt Europa heel wat gezonder dan eindeloos geld creëren.
    Neelie? Die zit niet meer in Brussel, is nu bankadviseur geworden.

    Over Amerikanen: TT kiest voor evolutie, niet voor revolutie à la Google.
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 maart 2015 13:44
    quote:

    Juun schreef op 30 maart 2015 12:00:

    [...]
    Daar zie ik inderdaad een groot verschil.
    Met camera's, detectielussen, sensoren in de weg o.i.d., kan alleen maar achterom gekeken worden. Het is allemaal geschiedenis, hoe en waar een auto was (verleden tijd dus). [1]

    Als enige is TT straks zo ver dat ze een uur vooruit, waardevolle informatie kunnen leveren die betrekking heeft op de toekomst. Waar kun je straks parkeren, overnachten, eten. [2]
    ...
    Je bedoelt het vermoed ik goed, maar (verkeers)technisch heb je het mis.

    [1]: Niks tegen de TT-probes, maar juist die kijken achterom! Zij registreren een rijtijd na afleggen van een stuk weg, en gaan dat dan (1x per 2 min) verzenden naar een TT-server. Die moet het statistisch valideren, verwerken etc., en gaat het dan teruggeven (ook weer via dat 2-min ritme) aan hun connected klanten. Voor je het weet ben je 4 of 5 min verder.

    Juist met lusdata kan je verder vooruitkijken. Waarom? Omdat lussen verkeer tellen kunnen, de probes van TT niet. Wat heb je aan telcijfers? Effe doordenken!
    - Wat dacht je van een oplossende file? Met lusdata kan je ongeveer inschatten hoe lang dat duurt, met achteraf probes never.
    - Of een beginnende file? RWS-verkeersmodellen zien dat op basis van dichtheden (telcijfers!) eerder aankomen dan TT's probes.

    Onderschat RWS en hun collega's in andere landen dus niet. Toch enkele relativerende opmerkingen die jou ergens weer gelijk geven:
    - TT's traffic expert Schaeffer weet dit natuurlijk ook. TT is dan ook een gretig afnemer (maar ook toeleverancier) van NDW, de club die in NL alle 'officiële' verkeersgegevens verzamelt, bewerkt en ter beschikking stelt aan o.a. TT.
    - Op secundaire wegen met niet of nauwelijks lussen zijn TT's probes zeer waardevol.
    - De distributie/verstrekking van al die traffic info is een ander verhaal. TT doet dat zeer dedicated, routeafhankelijk voor hun connected klanten. Da's mooi.

    [2]: Zeker. Voor 99,9% op basis van historische informatie. Heeft niks met het realtime karakter van lussen, camera's of probes te maken.
  3. Juun 30 maart 2015 15:47
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 30 maart 2015 13:44:

    [...]

    Je bedoelt het vermoed ik goed, maar (verkeers)technisch heb je het mis.

    [1]: Niks tegen de TT-probes, maar juist die kijken achterom! Zij registreren een rijtijd na afleggen van een stuk weg, en gaan dat dan (1x per 2 min) verzenden naar een TT-server. Die moet het statistisch valideren, verwerken etc., en gaat het dan teruggeven (ook weer via dat 2-min ritme) aan hun connected klanten. Voor je het weet ben je 4 of 5 min verder.

    Juist met lusdata kan je verder vooruitkijken. Waarom? Omdat lussen verkeer tellen kunnen, de probes van TT niet. Wat heb je aan telcijfers? Effe doordenken!
    - Wat dacht je van een oplossende file? Met lusdata kan je ongeveer inschatten hoe lang dat duurt, met achteraf probes never.
    - Of een beginnende file? RWS-verkeersmodellen zien dat op basis van dichtheden (telcijfers!) eerder aankomen dan TT's probes.

    Onderschat RWS en hun collega's in andere landen dus niet. Toch enkele relativerende opmerkingen die jou ergens weer gelijk geven:
    - TT's traffic expert Schaeffer weet dit natuurlijk ook. TT is dan ook een gretig afnemer (maar ook toeleverancier) van NDW, de club die in NL alle 'officiële' verkeersgegevens verzamelt, bewerkt en ter beschikking stelt aan o.a. TT.
    - Op secundaire wegen met niet of nauwelijks lussen zijn TT's probes zeer waardevol.
    - De distributie/verstrekking van al die traffic info is een ander verhaal. TT doet dat zeer dedicated, routeafhankelijk voor hun connected klanten. Da's mooi.

    [2]: Zeker. Voor 99,9% op basis van historische informatie. Heeft niks met het realtime karakter van lussen, camera's of probes te maken.

    Dat vind ik nu zo prettig van dit forum, niet gehinderd door enige echte kennis plaats ik wat losse opmerkingen die deels iets hout snijden en deels kant nog wal raken.
    En meteen is er iemand die opstaat uit de groep forumdeelnemers die wel over een gezonde dosis echte kennis beschikt en die ventileert dat op een dermate heldere wijze dat, in ieder geval ik, maar ik neem aan vele andere lezers ook, weer een beetje meer insider worden op navigatiegebied.
    Mijn dank is weer groot.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 maart 2015 15:47
    quote:

    kingwoep schreef op 30 maart 2015 13:24:

    Das versteht TomTom unter dem Lifetime-Support
    www.teltarif.de/navigation-tomtom-app...
    Terechte kritiek. Een paar jaar geleden merkte ik in deze kolommen al op dat snuffelen in de zeer kleine lettertjes bij TT, na veel doorklikken, leerde dat 'lifetime' betekent: "Zolang wij het ondersteunen."

    Sorry hoor, zo ga je met klanten niet om. Geen enkele TT-enthousiast hier heeft ooit op die posts van mij gereageerd. Goed, nu hoor je het dus massaal in de Duitse media. Men is daar niet van deze grappen en grollen gecharmeerd.

    En verdomd slechte beurt dus voor TT, juist nu de Duitse Automotive-markt zo belangrijk voor hen wordt!
  5. Juun 30 maart 2015 15:51
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 30 maart 2015 15:47:

    [...]

    Terechte kritiek. Een paar jaar geleden merkte ik in deze kolommen al op dat snuffelen in de zeer kleine lettertjes bij TT, na veel doorklikken, leerde dat 'lifetime' betekent: "Zolang wij het ondersteunen."

    Sorry hoor, zo ga je met klanten niet om. Geen enkele TT-enthousiast hier heeft ooit op die posts van mij gereageerd.
    Goed, nu hoor je het dus massaal in de Duitse media. Men is daar niet van deze grappen en grollen gecharmeerd.

    Nota bene in het thuisland van BMW, VW en Mercedes, hoe verzint TT het om niet vroegtijdig (dus voor het fout gaat) met een klinkende oplossing te komen de gebruikers die ze nu aan het duperen zijn.
  6. [verwijderd] 30 maart 2015 15:52
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 30 maart 2015 13:44:

    [...]

    Je bedoelt het vermoed ik goed, maar (verkeers)technisch heb je het mis.

    [1]: Niks tegen de TT-probes, maar juist die kijken achterom! Zij registreren een rijtijd na afleggen van een stuk weg, en gaan dat dan (1x per 2 min) verzenden naar een TT-server. Die moet het statistisch valideren, verwerken etc., en gaat het dan teruggeven (ook weer via dat 2-min ritme) aan hun connected klanten. Voor je het weet ben je 4 of 5 min verder.

    Juist met lusdata kan je verder vooruitkijken. Waarom? Omdat lussen verkeer tellen kunnen, de probes van TT niet. Wat heb je aan telcijfers? Effe doordenken!
    - Wat dacht je van een oplossende file? Met lusdata kan je ongeveer inschatten hoe lang dat duurt, met achteraf probes never.
    - Of een beginnende file? RWS-verkeersmodellen zien dat op basis van dichtheden (telcijfers!) eerder aankomen dan TT's probes.

    Onderschat RWS en hun collega's in andere landen dus niet. Toch enkele relativerende opmerkingen die jou ergens weer gelijk geven:
    - TT's traffic expert Schaeffer weet dit natuurlijk ook. TT is dan ook een gretig afnemer (maar ook toeleverancier) van NDW, de club die in NL alle 'officiële' verkeersgegevens verzamelt, bewerkt en ter beschikking stelt aan o.a. TT.
    - Op secundaire wegen met niet of nauwelijks lussen zijn TT's probes zeer waardevol.
    - De distributie/verstrekking van al die traffic info is een ander verhaal. TT doet dat zeer dedicated, routeafhankelijk voor hun connected klanten. Da's mooi.

    [2]: Zeker. Voor 99,9% op basis van historische informatie. Heeft niks met het realtime karakter van lussen, camera's of probes te maken.

    Ik denkt dat Juun het wel goed ziet. TomTom kent straks de reisintentie (ingegeven bestemming en estimated time of arrival). Daarmee kan TomTom nu "vooruit" gaan kijken en daar allerlei optimalisaties op uitvoeren. Ja, het speelveld verandert snel, en TomTom heeft daarbij een aantal belangrijke troefkaarten in handen.

    Het spel loopt wellicht iets anders dan destijds voorzien, maar ik denk dat HG deze ontwikkelingen al voor ogen had bij de overname van TA. Daarbij had hij wellicht een grotere rol voor PND's voor ogen, maar die wordt met connected APPs wellicht alsnog ongeveer als bedoeld ingevuld.
  7. [verwijderd] 30 maart 2015 16:01
    quote:

    Juun schreef op 30 maart 2015 15:51:

    [...]
    Nota bene in het thuisland van BMW, VW en Mercedes, hoe verzint TT het om niet vroegtijdig (dus voor het fout gaat) met een klinkende oplossing te komen de gebruikers die ze nu aan het duperen zijn.
    Het is jammer dat die Duitsers eerst beginnen te zeiken voordat ze even verdiepen in de prachtige oplossing die TomTom ze biedt. Ik heb zelf de upgrade gedaan en daar word je heel erg blij van. Voor 0,50 Euro (die je ook nog eens terug zou kunnen vragen als je niks anders te doen hebt in je leven) krijg je 3 jaar GO Mobile met Traffic en flitspalen waar je bij de oude APP een veelvoud voor zou betalen.

    Duitsers kunnen ooit onterecht gigantisch zzz-ten (zaniken, zeuren, zeiken). Ik weet dat uit eerste hand omdat ik jaren en jaren heb moeten vechten tegen Duitse "achterlijkheid" om een prachtige "multi-level" offerte-site die al sinds 2003 bestaat echt gebruikt te krijgen. Sinds anderhalf tot 2 jaar hebben ze het "ontdekt" "und ist das das Beste was ich jeh gesehen habe. Das Beste zeit geschnittenes Brot." En dan denk ik: "Aber du warst zu faul um nur EIN Mal rein zu schauen wenn ich dir sagte das dies SUPER GEIL war!!!!"

    Ze zullen niet gemakkelijk toegeven dat de Nederlanders ze op verkeersgebied alle hoeken van de zaal laten zien!
  8. Juun 30 maart 2015 16:19
    quote:

    xynix schreef op 30 maart 2015 16:01:

    [...]
    Het is jammer dat die Duitsers eerst beginnen te zeiken voordat ze even verdiepen in de prachtige oplossing die TomTom ze biedt. Ik heb zelf de upgrade gedaan en daar word je heel erg blij van. Voor 0,50 Euro (die je ook nog eens terug zou kunnen vragen als je niks anders te doen hebt in je leven) krijg je 3 jaar GO Mobile met Traffic en flitspalen waar je bij de oude APP een veelvoud voor zou betalen.

    Duitsers kunnen ooit onterecht gigantisch zzz-ten (zaniken, zeuren, zeiken). Ik weet dat uit eerste hand omdat ik jaren en jaren heb moeten vechten tegen Duitse "achterlijkheid" om een prachtige "multi-level" offerte-site die al sinds 2003 bestaat echt gebruikt te krijgen. Sinds anderhalf tot 2 jaar hebben ze het "ontdekt" "und ist das das Beste was ich jeh gesehen habe. Das Beste zeit geschnittenes Brot." En dan denk ik: "Aber du warst zu faul um nur EIN Mal rein zu schauen wenn ich dir sagte das dies SUPER GEIL war!!!!"

    Ze zullen niet gemakkelijk toegeven dat de Nederlanders ze op verkeersgebied alle hoeken van de zaal laten zien!
    Maar goed,
    Communicatie is ook een echt vak en in ieder geval is e.e.a. op een wijze gepresenteerd dat er op zijn minst onduidelijkheid, wrevel, boosheid e.d. is ontstaan en dat doet de naam TT geen goed. Maar goed, een klacht is en kans, dus als TT dit nu goed oppakt kunnen ze het nadeel wellicht omdraaien naar een voordeel.
    En nooit erbij zeggen dat die Duitser goed moet lezen en beter had moet opletten, zo ga je niet met klanten om; houdt het bij jezelf TT en begeleid die Duitser naar de update. Zo nodig zonder kosten en met een aantal extra persberichten en een herziening van de kleine lettertjes waarin nu nog staat dat TT het "life-time" op kan zeggen op ieder moment dat het TT belieft. Het lijkt me immers dat je van "life-time" in ieder geval een jaar of 3 als minimum mag verwachten.
  9. bert190 30 maart 2015 16:36
    quote:

    Girakian schreef op 30 maart 2015 16:20:

    Het koersherstel, na de recentelijke daling, valt mij eerlijk gezegd tegen. Had er meer van verwacht. Misschien dat tomtom morgen zijn herstel pas krijgt...of zo meteen nog....

    Een goed persbericht, kan wonderen verrichten......:)
    Ben al blij dat het geen -/- is....
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 maart 2015 16:37
    quote:

    xynix schreef op 30 maart 2015 15:52:

    [...]
    Ik denkt dat Juun het wel goed ziet. TomTom kent straks de reisintentie (ingegeven bestemming en estimated time of arrival). Daarmee kan TomTom nu "vooruit" gaan kijken en daar allerlei optimalisaties op uitvoeren. Ja, het speelveld verandert snel, en TomTom heeft daarbij een aantal belangrijke troefkaarten in handen.
    ...
    De over-all service van TT aan hun klanten is natuurlijk OK. Ik schreef niet voor niks:
    "De distributie/verstrekking van al die traffic info is een ander verhaal. TT doet dat zeer dedicated, routeafhankelijk voor hun connected klanten. Da's mooi."
    Ik ben dus, ondanks detailkritiek, best lovend over TT en een LT belegger in die club.

    Maar het ging hier om al dan niet 'terugkijken' van probes vs lussen. Daar deed ik mijn zegje over. En geloof me, alles wat de VID, de ANWB of TT zeggen over files op snelwegen is gebaseerd op iemands gedachtengoed...

    TT heeft vele kaarten in handen. Of het troefkaarten zijn (echt leuke netto winst!) moet nog altijd blijken. Hun pricing van die traffic app is bedroevend laag. Tot nu toe zit de troost alleen in deferred.
  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 maart 2015 16:57
    quote:

    NoWorry schreef op 30 maart 2015 16:02:

    [...]
    BDB,
    Support voor DOS/Windows 3.1 is ook beeindigd door MicroSoft. ;-)

    O ja? Gut, wist ik niet. Na hoeveel jaar eigenlijk?
    Ik bedoel hoeveel jaren na vele updates en nieuwe software?

    Enfin, waar kan je nog Simca onderdelen krijgen? Wie kent er nog DOS? Of Basic, of Algol voor wetenschappelijken? Wie heeft er nog met ponsbandjes gewerkt (nee, geen ponskaarten!) en die kleredingen wanhopig proberen te plakken als ze weer scheurden? Verwend volk.

    De slagerij J. van der Ven? Net wat u zegt, meneer.
  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 maart 2015 17:01
    quote:

    Juun schreef op 30 maart 2015 16:19:

    [...]
    ...
    En nooit erbij zeggen dat die Duitser goed moet lezen en beter had moet opletten, zo ga je niet met klanten om; houdt het bij jezelf TT en begeleid die Duitser naar de update. Zo nodig zonder kosten en met een aantal extra persberichten en een herziening van de kleine lettertjes waarin nu nog staat dat TT het "life-time" op kan zeggen op ieder moment dat het TT belieft. Het lijkt me immers dat je van "life-time" in ieder geval een jaar of 3 als minimum mag verwachten.
    Precies!
624 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 32 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links