Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

vrijdag 25 april

44 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 april 2014 09:24
    Inderdaad, marie lacht zich rot. Wel leuk, om de meest absurde posts AB's te geven en te steunen. Er was zelfs een niet nader te noemen individu die het er helemaal warm van kreeg en dacht bevestigd te worden.

    @moneymaker:

    Van mij mag je zeggen wat je wilt hoor. Maar het idee dat een onderneming alleen tot doel heeft aandeelhouderswaarde te creeeren, op korte termijn, desnoods door een bedrijf op te knippen, is achterhaald. We hebben gezien waar dat aandeelhouderskapitalisme toe leidt. Daarnaast is beleggen niet zonder risico: je kunt geen rendement 'eisen'. Als het zo makkelijk was, zou iedereen wel beleggen op de beurs.

    Het doel van de onderneming is primair de waarde voor de klant. Die bepaalt uiteindelijk of een bedrijf groot wordt of mislukt. Om dat te blijven realiseren zijn investeringen nodig. Al het andere: de continuiteit van de onderneming, de winst en wel of geen groei zijn daar een afgeleide van. En pas daarvan is weer de koers een afgeleide; mits de markt het goed interpreteert. De markt kan er immers ook naast zitten met irreele angsten.

    Zie hoe de koers van Harman gestegen is, het duurde een tijdje voordat de irreele angst wegviel door 'kenners' die dachten dat grote autofabrikanten rechtstreeks met Apple en Google zouden samenwerken. Nu blijkt dat zij juist bij Harman de deur plat lopen om bij autofabrikanten binnen te komen. Hoewel er vast ook wel wat rechtstreekse contacten zijn.

    De invloed van een bedrijf op de koers is dus altijd 'indirect'. Tenzij je de ceo ziet als een soort PR man in de financiele hoek die dagelijks het aandeel pumpt. Dat is dus niet zo. Als je daar niet mee kan leven; heel begrijpelijk. Zoek dan een ander bedrijf om in te beleggen waarbij de ceo zichtbaarder is. Laat ons weten op welk bedrijf je oog is gevallen. Ik ken er niet zoveel waarbij de ceo vaak op de buhne staat; waar dat wel zo is, is meestal wat aan de hand (denk aan een victor muller met spyker).
  2. [verwijderd] 25 april 2014 09:36
    quote:

    outofthebox schreef op 25 april 2014 08:49:

    [...]

    Moneymaker:
    ik en vele anderen worden zo moe van jouw eeuwig geschreeuw
    jouw geloofwaardigheid verspeel je niet want die heb je nooit gehad- wie ben je en wat is het belang van je gescheeuw?
    het slaat helemaal nergens op wat je allemaal roept

    Zo labiel als het maar kan zijn. Schreeuwt constant tegenstellingen op het forum en zelfs op het KPN forum noemt hij H.G. als de slechtste CEO

    Geen touw aan vast te knopen met die wisselende stemmingen

  3. [verwijderd] 25 april 2014 10:15
    quote:

    moneymaker schreef op 25 april 2014 09:44:

    ik vind De Vries (oud baas VEB) een superCEO
    die laat zich horen en zien en deinst nergens voor terug
    kijk eens hoe zijn bedrijf floreert (Value 8)
    zet die aan het roer bij TomTom en je hebt binnen 1 jaar verdubbeling koers
    Over de persoon De Vries ben ik het met je eens, een kei van een CEO

    Maar die zou ook niet in staat zijn de koers van TT te verdubbelen want dat ligt niet volledig aan H.G.

    Zelfs op het KPN forum zeur je over Goddijn

    Ik denk dat je hem toch weer een mail moet sturen zeker nadat hij de vorige keer zo geschrokken is van jou
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 25 april 2014 10:31
    quote:

    *Justin* schreef op 25 april 2014 07:58:

    Laat tomtom ons eerst maar verblijden met groei. Dat ze nu hun cash gebruiken voor meer dan 100 mln aan investeringen in technologie (ipv dividend) kan ik wel mee leven. AND is een bedrijf met een paar miljoen omzet dat pas producten (een kaart) ontwikkelt als er een klant voor is; ze hebben namelijk geen geld voor voor-investeringen.
    En dan nog. Mijn ervaring met AND is zeer negatief. Toegegeven: 20 jaar oud, maar het ging om een opdracht van (toen) zeker 0,5 mln gld, met vooruitzicht op veel meer. Ze hadden er overduidelijk geen zin in. Ik denk: ze konden het niet aan.

    Het is nog steeds een bedrijf van vallen en opstaan. Behalve hun directieleden, die worden altijd goed bediend, relatief beter dan bij TT:

    Gemiddelde salariskosten per medewerker bij AND, Nederland/India 2013: 84.2 / 4.7

    Bezoldiging bij AND: H.F. van der Linde 371.000 €. Met de toevoeging:
    "De bezoldiging uit hoofde van op aandelen gebaseerde beloningen hebben geen betrekking op het bedrag dat is uitbetaald, maar op de last die in het verslagjaar ten laste van het resultaat is gebracht. De last uit hoofde van de crisisheffing is niet opgenomen onder de hierboven vermelde bezoldiging van de Raad van Bestuur."

    Het gaat wel om een substantieel deel van de netto-winst (1,2 mln).

    Nog maar iets:
    "De kosten voor maps en sources bedroegen € 115.000 (2012: € 118.000). Deze kosten hebben betrekking op geografische bronnen voor het onderhoud van de database."

    Peanuts dus. Hoe durven ze het te noemen! Idd, Justin, ze beginnen pas te werken als er een klant is. En dan gaat de kassa voor hun directie ook rinkelen. Het is en blijft bij maps een scharrelmarkt.

    Ook Apple blijft scharrelen, op een andere schaal, ipv. in 1x een grote klap te slaan.
  5. [verwijderd] 25 april 2014 10:41
    De business van value8 is de handel in lege beursgenoteerde ondernemingen waar dan andere activiteiten in gehangen worden, zodat de onderneming met die andere activiteiten geen dure en complexe beursgang hoeft te doen. En soms gaat er weleens iets mis: www.ftm.nl/exclusive/weer-herrie-bij-...

    Ik vind het maar een aparte business. Ik denk: de papiermolen die hoort bij een beursgang is er vast niet voor niets.
  6. [verwijderd] 25 april 2014 11:23
    quote:

    GLMF schreef op 25 april 2014 10:30:

    [...]
    Kijk eens in je eigen hersenpan; zit waarschijnlijk verstopt achter moneymaker..........

    Ik mis hem, Truckerhenky gaf objectieve en terzake doende informatie over TT en zijn management. Door hem ben ik anders tegen dit aandeel aan gaan kijken. Doordat hij niet altijd 100% positief was is hij waarschijnlijk weggeklaagd. Dat heeft dit forum m.i. geen goed gedaan.
  7. [verwijderd] 25 april 2014 11:26
    quote:

    *Justin* schreef op 25 april 2014 09:24:

    Van mij mag je zeggen wat je wilt hoor. Maar het idee dat een onderneming alleen tot doel heeft aandeelhouderswaarde te creeeren, op korte termijn, desnoods door een bedrijf op te knippen, is achterhaald. We hebben gezien waar dat aandeelhouderskapitalisme toe leidt. Daarnaast is beleggen niet zonder risico: je kunt geen rendement 'eisen'. Als het zo makkelijk was, zou iedereen wel beleggen op de beurs.
    Hier ben ik het dus absoluut niet met je eens Justin.
    Ze gingen niet naar de beurs om hun bedrijf te laten groeien, ze gingen naar de beurs om hun zakken te vullen.
    Waarom denk je anders dat ze maar even zelf een meerderheidsbelang namen?
    Zodat niemand hun iets kan zeggen!
    Meeste bedrijven hebben dat niet, alleen de bedrijven die vanaf begin af aan hun zakken willen vullen en de touwtjes zelf in handen willen houden, je kunt dit eigenlijk zien als oplichting en misleiding.
    Vervolgens is het algemeen bekend dat bedrijven op de beurs er zijn voor de aandeelhouders.
    Waarom ontslaan ze altijd mensen bij beursgenoteerde bedrijven die zeer veel winst maken?
    Niet omdat ze nou zo nodig dat moeten doen om hun bedrijf te redden, ze maken immers al genoeg winst, maar dat doen ze voor de aandeelhouders, voor NOG meer winst.
    Daarom gaat de koers altijd omhoog als een bedrijf mensen ontslaat.
    Beursgenoteerde bedrijven zijn er voor de aandeelhouders, die gaan niet investeren in het goede doel, maar in hun eigen goede doel.
    Ik kan mij GEEN 1 ding bedenken wat tomtom OOIT voor zijn aandeelhouders heeft gedaan, jij wel?
    Ik snap moneymaker heel goed, want hij is wel een belegger in een beursgenoteerd bedrijf, jij blijkbaar in het goede doel.
    Als een bedrijf lekker wil aanpielen en 'langzaam' wil groeien, moeten ze vooral ver weg blijven van de beurs.
    Dus rendement 'eisen' doen de tomtom beleggers niet eens, ze 'verwachten' na al die vele beursjaren waarbij tomtom zelf wel goed zijn zakken heeft gevuld, dat zij nu ook eens 'iets' mogen krijgen.
    Mag het een keer!
    Jij blijft maar roepen dat ze moeten investeren, maar hoelang ga je dat nog roepen?
    20 jaar?
    Er moet een tijd komen dat de aandeelhouders die tomtom gered hebben en hun uberhaupt hebben laten bestaan, hun deel van de kluif krijgen.
    Dit moet geen 100 jarenplan worden en dan opeens zijn ze failliet en is iedereen zijn geld kwijt.

  8. [verwijderd] 25 april 2014 12:07
    quote:

    KeesTol schreef op 25 april 2014 11:26:

    [...]

    Hier ben ik het dus absoluut niet met je eens Justin.

    [...]

    Vervolgens is het algemeen bekend dat bedrijven op de beurs er zijn voor de aandeelhouders. Waarom ontslaan ze altijd mensen bij beursgenoteerde bedrijven die zeer veel winst maken? Niet omdat ze nou zo nodig dat moeten doen om hun bedrijf te redden, ze maken immers al genoeg winst, maar dat doen ze voor de aandeelhouders, voor NOG meer winst. Daarom gaat de koers altijd omhoog als een bedrijf mensen ontslaat. Beursgenoteerde bedrijven zijn er voor de aandeelhouders, die gaan niet investeren in het goede doel, maar in hun eigen goede doel.

    Je hebt niet goed begrepen wat ik schreef.

    Het aandeelhouderskapitalisme is dood. Kijk wat bij ABN AMRO gebeurde. Opgeknipt omdat de losse delen zogenaamd meer waard waren. En de samenleving kon opdraaien voor de kosten toen het mis ging.

    Er zijn altijd meerdere ‘stakeholders’ (belanghebbenden). Dat zijn natuurlijk de aandeelhouders, maar ook de klanten, de medewerkers, de samenleving en andere belanghebbenden. Hun belangen moeten gezamenlijk gewogen worden. Als je alleen naar aandeelhouderswaarde op korte termijn kijkt dan zou je het bedrijf opknippen en het tafelzilver verkopen. En een massaontslag voor de mensen voor wie geen plek is.

    Ik vind dat de aandeelhouders een belangrijke stem hebben, maar niet de enige stem. Een van de redenen van de financiële crisis is juist dat bedrijven alleen op aandeelhouderswaarde werden beloond, inclusief de CEO’s. Waardoor korte termijn winstbejag en te grote risico’s nemen de norm werd.

    Bovendien vind ik dat als een bedrijf de klant maar centraal zet, de rest vanzelf komt. Kijk maar naar Apple. Steve Jobs had een broertje dood aan aandeelhouders. Tot zijn dood is er ook geen dollar dividend uitgekeerd en wie er om vroeg werd weggewuifd. En wie het bedrijf volgens hem niet snapte kon een flink weerwoord krijgen. Maar hij ging wel door het vuur om voor de klant het perfecte product te maken. Daar zijn de aandeelhouders niet echt slechter van geworden!

    Ik heb vertrouwen in een bedrijf waarin de oprichters zelf ook hun geld hebben gestoken. Bij de emissie heeft TomTom inderdaad een deel van haar schulden verlicht (dus inderdaad met dank aan aandeelhouders) maar de oprichters hebben ook flink geld gelapt. Dus de oprichters zijn ook een voorbeeld van “put your money where your mouth is”. Natuurlijk zijn ze los daarvan financieel volledig binnen. Ik ga daar niet met afgunst naar kijken, het is hun eigen succes geweest en toen ze het bedrijf startten hebben ze dat met eigen geld gedaan.

    Daarnaast hebben de oprichters geen absolute meerderheid, die hebben ze alleen samen met een vehikel van grootaandeelhouder Dasym (voorheen: Cyrte) & Janivo. Zij hebben een commissaris binnen TomTom en weten dus wat er speelt en hebben hun belang uitgebreid van 5% naar 10% van de aandelen. Een belang van 22 miljoen aandelen dus, zo’n 100 miljoen euro. Geen kattenpis, het is veruit hun grootste investering. Een alles of niets investering zelfs. Dat moet toch ergens op gebaseerd zijn, lijkt me.

    Als je er problemen mee hebt dat de oprichters + het vehikel samen een meerderheidsbelang hebben en daardoor beslissingen kunnen doordrukken op bijvoorbeeld een AVA, dat begrijp ik heel goed. Dat gevoel heb ik ook. Als je daar echter zware bezwaren tegen hebt, dan moet je niet in TomTom beleggen.

    Hoewel ik je gevoel op dat punt wel deel ben ik echter niet met je eens dat het oplichting en misleiding is als oprichters een meerderheidsaandeel hebben. Het is geen misleiding omdat dit vanaf dag 1 bekend is. Een geheim is het dus nooit geweest. En het is geen oplichting omdat er talloze bedrijven zijn met meerderheidsaandeelhouders en beschermingsconstructies. Dat zijn niet allemaal oplichters en als je dat wel zo ziet, dan zou ik er uit weg blijven.

    Jouw laatste zin over faillissement is wel het laatste wat aan de orde kan komen. Ze zijn niet alleen schuldenvrij, ze investeren meer dan 100 mln, doen daar bovenop nog eens wat kleine overnames en daarna blijft er alsnog geld over om de eigen cash positie te versterken. Ik ken risicovollere bedrijven.

  9. [verwijderd] 25 april 2014 12:08
    quote:

    KeesTol schreef op 25 april 2014 11:26:

    [...]

    Hier ben ik het dus absoluut niet met je eens Justin.
    Ze gingen niet naar de beurs om hun bedrijf te laten groeien, ze gingen naar de beurs om hun zakken te vullen.
    Waarom denk je anders dat ze maar even zelf een meerderheidsbelang namen?
    Zodat niemand hun iets kan zeggen!
    Meeste bedrijven hebben dat niet, alleen de bedrijven die vanaf begin af aan hun zakken willen vullen en de touwtjes zelf in handen willen houden, je kunt dit eigenlijk zien als oplichting en misleiding.
    Vervolgens is het algemeen bekend dat bedrijven op de beurs er zijn voor de aandeelhouders.
    Waarom ontslaan ze altijd mensen bij beursgenoteerde bedrijven die zeer veel winst maken?
    Niet omdat ze nou zo nodig dat moeten doen om hun bedrijf te redden, ze maken immers al genoeg winst, maar dat doen ze voor de aandeelhouders, voor NOG meer winst.
    Daarom gaat de koers altijd omhoog als een bedrijf mensen ontslaat.
    Beursgenoteerde bedrijven zijn er voor de aandeelhouders, die gaan niet investeren in het goede doel, maar in hun eigen goede doel.
    Ik kan mij GEEN 1 ding bedenken wat tomtom OOIT voor zijn aandeelhouders heeft gedaan, jij wel?
    Ik snap moneymaker heel goed, want hij is wel een belegger in een beursgenoteerd bedrijf, jij blijkbaar in het goede doel.
    Als een bedrijf lekker wil aanpielen en 'langzaam' wil groeien, moeten ze vooral ver weg blijven van de beurs.
    Dus rendement 'eisen' doen de tomtom beleggers niet eens, ze 'verwachten' na al die vele beursjaren waarbij tomtom zelf wel goed zijn zakken heeft gevuld, dat zij nu ook eens 'iets' mogen krijgen.
    Mag het een keer!
    Jij blijft maar roepen dat ze moeten investeren, maar hoelang ga je dat nog roepen?
    20 jaar?
    Er moet een tijd komen dat de aandeelhouders die tomtom gered hebben en hun uberhaupt hebben laten bestaan, hun deel van de kluif krijgen.
    Dit moet geen 100 jarenplan worden en dan opeens zijn ze failliet en is iedereen zijn geld kwijt.

    Ik denk dat de meeste hier niet tot de categorie behoren die TomTom gered hebben.
    heb de indruk dat het meer gelukszoekers cq speculanten zijn die op een klein verlies staan.
  10. [verwijderd] 25 april 2014 12:27
    quote:

    smacman schreef op 25 april 2014 12:08:

    [...]

    Ik denk dat de meeste hier niet tot de categorie behoren die TomTom gered hebben. heb de indruk dat het meer gelukszoekers cq speculanten zijn die op een klein verlies staan.
    Bovendien praten we over 2009. We zijn inmiddels 5 jaar verder! En zoals ik zei hebben de oprichters ook meegelapt, hebben dus zelf ook belang bij en vertrouwen in de toekomst getoond.

    De vier oprichters van TomTom, waaronder bestuursvoorzitter Harold Goddijn, participeren voor 169 miljoen euro in de uitgifte. Dit betekent dat zij niet genoeg aandelen afnemen om de meerderheid van de aandelen in handen te houden (52 procent). Na de emissie zal het viertal "slechts" 47 procent van de aandelen bezitten. (bron: VEB)

  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 25 april 2014 12:45
    quote:

    KeesTol schreef op 25 april 2014 11:26:

    [...]

    Ze gingen niet naar de beurs om hun bedrijf te laten groeien, ze gingen naar de beurs om hun zakken te vullen. [1]
    Waarom denk je anders dat ze maar even zelf een meerderheidsbelang namen?
    Zodat niemand hun iets kan zeggen! [2]

    Vervolgens is het algemeen bekend dat bedrijven op de beurs er zijn voor de aandeelhouders. [3]
    Waarom ontslaan ze altijd mensen bij beursgenoteerde bedrijven die zeer veel winst maken? [4]

    Beursgenoteerde bedrijven zijn er voor de aandeelhouders, die gaan niet investeren in het goede doel, maar in hun eigen goede doel. [5]

    Als een bedrijf lekker wil aanpielen en 'langzaam' wil groeien, moeten ze vooral ver weg blijven van de beurs. [6]

    Dus rendement 'eisen' doen de tomtom beleggers niet eens, ze 'verwachten' na al die vele beursjaren waarbij tomtom zelf wel goed zijn zakken heeft gevuld, dat zij nu ook eens 'iets' mogen krijgen. [7]

    Er moet een tijd komen dat de aandeelhouders die tomtom gered hebben en hun uberhaupt hebben laten bestaan, hun deel van de kluif krijgen.
    Dit moet geen 100 jarenplan worden en dan opeens zijn ze failliet en is iedereen zijn geld kwijt. [8]

    1: Klopt, had je anders gedacht?

    2: Inmiddels achterhaald, zie anrwoord van Justin.

    3: Klopt, wat is je bezwaar?

    4: Het zijn niet alleen beursgenoteerde bedrijven hoor, die mensen ontslaan. Vele kleine bedrijven moesten dat helaas ook. En ook de overheid ontslaat indirect vele banen in de zorgsector. Ik ben er woest over, maar het verband met TT ontgaat me.

    5: Als je bedoelt: voor de aandeelhouders, ben ik het met je eens.

    6: Hoezo? Ben je ietwat ongeduldig misschien? Je commentaren zijn van een oppervlakkigheid die je hier zelden tegenkomt.

    7: Ongeduldig? Ben jij wel een belegger?

    8: Wat een fatalisme! Als je denkt dat TT wel eens failliet zou kunnen gaan: ales verkopen en wegwezen hier. Simpeler kan het niet. Ik stel kritische geluiden op prijs, maar goedkope scheeuwers zonder inhoud kunnen beter oprotten, ze doen me gapen.
  12. [verwijderd] 25 april 2014 13:49


    "DEARBORN (AFN/BLOOMBERG) - De Amerikaanse autofabrikant Ford Motor is in de eerste 3 maanden van dit jaar op een lagere winst uitgekomen, onder meer omdat vanwege het strenge winterweer in de Verenigde Staten er minder auto's werden verkocht. Dat blijkt uit cijfers die de op één na grootste autofabrikant van de VS vrijdag publiceerde.

    De nettowinst ging met 39 procent omlaag tot 989 miljoen dollar (714 miljoen euro) ten opzichte van een jaar eerder. De winst per aandeel viel lager uit dan analisten in doorsnee hadden verwacht. De omzet ging licht omhoog naar 35,9 miljard dollar. In Noord-Amerika was echter sprake van een omzetdaling met 5 procent.

    De wereldwijde autoverkoop steeg in het afgelopen kwartaal met 6 procent tot bijna 1,6 miljoen voertuigen, maar op de Noord-Amerikaanse markt was een daling te zien met 2 procent. De Europese verkoop nam juist met 11 procent toe.

    Ford handhaafde zijn verwachtingen voor een winst voor belastingen in 2014 van 7 tot 8 miljard dollar. De winst voor belastingen in het eerste kwartaal bedroeg 1,4 miljard dollar."

    TomTom levert in Europa aan Ford. Daarnaast zijn klanten als Fiat en Renault in Europa belangrijk. Goed signaal dat de Europese automarkt het in Q1 lekker doet.
  13. outofthebox 25 april 2014 13:58
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 25 april 2014 11:23:

    [...]

    Ik mis hem, Truckerhenky gaf objectieve en terzake doende informatie over TT en zijn management. Door hem ben ik anders tegen dit aandeel aan gaan kijken. Doordat hij niet altijd 100% positief was is hij waarschijnlijk weggeklaagd. Dat heeft dit forum m.i. geen goed gedaan.
    Kijk eens wanneer hij verdween en KeesTol verscheen;)
  14. [verwijderd] 25 april 2014 14:15
    quote:

    rookgordijn schreef op 25 april 2014 13:49:

    Ford handhaafde zijn verwachtingen voor een winst voor belastingen in 2014 van 7 tot 8 miljard dollar. De winst voor belastingen in het eerste kwartaal bedroeg 1,4 miljard dollar."

    TomTom levert in Europa aan Ford. Daarnaast zijn klanten als Fiat en Renault in Europa belangrijk. Goed signaal dat de Europese automarkt het in Q1 lekker doet.

    In aanvulling: vandaag waren er ook cijfers van Peugeot/Citroen (PSA). De verkopen van PSA Peugeot-Citroen waren +15% in Europa, in Q1.

    Die cijfers zijn een indicatie van Renault, Renault en PSA leunen namelijk beiden sterk op Europese verkopen, met dik marktleiderschap in Frankrijk natuurlijk.

    Zou mooi zijn als Renault (grootste klant van TT) hetzelfde laat zien. Groei van PSA is natuurlijk ook mooi, zij zijn klant van TomTom vanaf 2015.
  15. [verwijderd] 25 april 2014 14:19
    quote:

    *Justin* schreef op 25 april 2014 14:15:

    [...]

    In aanvulling: vandaag waren er ook cijfers van Peugeot/Citroen (PSA). Die zijn belangrijk, omdat dat een indicatie is van Renault. Renault is de belangrijkste klant van TomTom. En zowel Renault als PSA leunen sterk op Europese verkopen, met name in Frankrijk natuurlijk.

    De verkopen van PSA Peugeot-Citroen waren +15% in Europa, in Q1. Zou mooi zijn als Renault hetzelfde laat zien. Groei van PSA is natuurlijk ook mooi, zij zijn klant van TomTom vanaf 2015.
    Zeer goed nieuws voor TomTom-Automotive. Mijn inschatting is dat Renault in Europa een Q1 groei van boven de +15% laat zien. Q2 wordt naar verwachting nog een stuk beter.
44 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links