Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,545 8 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 302.782 Gem. (3M) 281,4K

Takeover TomTom imminent ?

26 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. harrysnel 13 juni 2012 12:28
    Crucell is een mooie vergelijking, zomaar wat overeenkomsten met TomTom:

    - Bak stront die Goddijn regelmatig over zich heen krijgt op het forum doet denken aan het (m.i. onterechte) afbranden van Brus.

    - Breed uitgemeten softwarefout roept herinneringen op aan talloze artikelen over besmetting Koreaanse fabriek.

    - Zowel Crucell (Sanofi) als TomTom (Google) kennen een strategische partner die onbetrouwbaar bleek te zijn qua intenties.

    - Voortdurend gezanik van analisten over triviale zaken tijdens webcast ipv aandacht voor kansen/ondernemend denken. Verveling/irritatie hierover bij Goddijn zag ik ook terug bij Brus.

    - Beide bedrijven beschikken over (in het geval van Crucell mogelijk) cruciale technologische infrastructuur.

    - Net als Crucell neemt TomTom sleutelpositie in tov concurrentie.

    - Analisten begrijpen core business van het bedrijf niet of willen het niet begrijpen. Dit schept unieke kans voor beleggers.

    - Mijn mening: beide bedrijven krijgen nog onvoldoende waardering voor unieke prestatie. Zijn wereldspelers afkomstig uit klein land.
  2. [verwijderd] 13 juni 2012 12:33
    quote:

    harrysnel schreef op 13 juni 2012 12:28:

    Crucell is een mooie vergelijking, zomaar wat overeenkomsten met TomTom:

    - Bak stront die Goddijn regelmatig over zich heen krijgt op het forum doet denken aan het (m.i. onterechte) afbranden van Brus.

    - Breed uitgemeten softwarefout roept herinneringen op aan talloze artikelen over besmetting Koreaanse fabriek.

    - Zowel Crucell (Sanofi) als TomTom (Google) kennen een strategische partner die onbetrouwbaar bleek te zijn qua intenties.

    - Voortdurend gezanik van analisten over triviale zaken tijdens webcast ipv aandacht voor kansen/ondernemend denken. Verveling/irritatie hierover bij Goddijn zag ik ook terug bij Brus.

    - Beide bedrijven beschikken over (in het geval van Crucell mogelijk) cruciale technologische infrastructuur.

    - Net als Crucell neemt TomTom sleutelpositie in tov concurrentie.

    - Analisten begrijpen core business van het bedrijf niet of willen het niet begrijpen. Dit schept unieke kans voor beleggers.

    - Mijn mening: beide bedrijven krijgen nog onvoldoende waardering voor unieke prestatie. Zijn wereldspelers afkomstig uit klein land.

    100 procent mee eens. Van die geschiedenis kun je veel leren. Komt hier nu erg goed van pas om door feiten en schijnbewegingen heen te kijken.
    Hartelijke groet
  3. harrysnel 13 juni 2012 12:41
    quote:

    andres25 schreef op 13 juni 2012 12:33:

    [...]

    100 procent mee eens. Van die geschiedenis kun je veel leren. Komt hier nu erg goed van pas om door feiten en schijnbewegingen heen te kijken.
    Hartelijke groet

    Dank Andres, lees graag de onderbouwde bijdragen op dit forum en daar horen die van u zeker bij. Hoop dat het Crucell scenario ook bij TomTom uitkomt, liefst wel na een flinke koersstijging dus mag nog wel een tijdje duren:)..
  4. yinx 13 juni 2012 13:26
    Wellicht zijn de verschillentussen T2 en Crucell belangrijker dan de overeenkomsten.

    - het grote verschil is dat hier de RvB van T2 grootaandeelhouders zijn met een controlerend belang en ook in control zijn. De RvB van Crucell bezat een minimaal % van de aandelen in aandelen en opties;
    - Crucell's technologie nog bewezen moest worden (PerC6), dit bij T2 al bewezen is;
    _ J&J met een stake van 18% een controlerend belang had. Cyrte/Janivo met een belang van ongeveer 10% het verschil echt niet maakt.

    Wat van belang is om te weten uit het Apple/T2 contract zijn de voorwaarden. T2 zal toch niet zo dom zijn om zich (bijna) geheel uit te leveren aan 1 klant. Van T2 is van belang de Intel van de navigatiebusisness te worden en dat betekent veel exposure/apps/abo's enz. op allerlei platvormen.

    Met betrekking tot een eventuele overname gelden nog steeds dezelfde scenario's. De grootaandeelhouders hebben tijd, geld en vooral geheimhouding waarachter zij zich kunnen verschuilen, wat op zich weer een argument zou kunnen zijn voor een overname door de dga's.

    Niets is wat het lijkt.

    YinX


  5. [verwijderd] 13 juni 2012 17:07
    Ik heb eens verder proberen te kijken. De zekere timetable wanneer we harde outcome en prognoses mogen verwachten ligt bij de resultaten q4. Dus op 12 februari 2013.Maar calls maart 2013 zijn er maar tot in de 4 euri en erg duur. Daarom gekeken of er een mijlpaal voor ligt dat er zeker meer duidelijkheid over de deal met Apple is, en je vanuit Tomtom een reëel nieuwe outlook kan en mag verwachten. Dat moment is er , nl de resultaten q3 op 30 oktober a.s. Met nagenoeg volledige zekerheid is dan de iphone 5 uit (met duidelijkheid over wie nu precies wat levert van de nieuwe maps; en als er apart betaalt moet worden voor diensten ook de structuur van de betreffend e appkosten in itunes). We weten echter niet of het in of voor de stilteperiode (1t/m 29 oktober) gaat komen. Maar 30 oktober is tijdig genoeg om zeker in de loop van november en december verder nieuws te krijgen en effecten in de koers. Kortom : ik heb maar verder wat positie genomen in calls december, want die werden met het drukken vanmiddag weer even wat goedkoper.
26 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links