Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Overzicht van een half jaar transitie nieuws
Volgen
Afgelopen halfjaar is er een stortvloed aan goed nieuws onze kant op gekomen. Dit nieuws is meestal direct te relateren aan de transitie. Bijgaand een terugblik van een aantal berichten sinds 1 juni 2011, maar dan gecategoriseerd. De transitie van TomTom bestaat mede uit: 1. Winnen inbouwcontracten in auto industrie, om minder afhankelijk te zijn van losse verkoop 2. Groeien in groeimarkten buiten de VS en Europa 3. Meer verkoop van marge-rijke content en services (kaarten, flitsers, file info, zoeken, etc.) Wie nu nog zegt dat TomTom niet levert wat het belooft of te weinig communiceert over de voortgang die moet zich eens goed laten nakijken. 1. MEER DEALS INBOUW 8 november 2011 TomTom to provide Opel with semi-integrated connected navigation corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 11 oktober 2011 TomTom partners with Ford offering semi-integrated navigation in Europe corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 11 oktober 2011 TomTom to supply New Iveco Daily with semi-integrated connected navigation corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 13 september 2011 TomTom and Renault launch their first electric vehicle's in-dash navigation system corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 13 september 2011 TomTom to provide the new Fiat Panda with connected navigation corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 13 september 2011 TomTom to provide the new Mazda3 Facelift with connected in-dash navigation corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 13 september 2011 TomTom to roll out navigation product into the new Mazda CX-5 corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 9 september 2011 TOMTOM and HERTZ partner to ensure drivers are neverlost corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 23 juni 2011 TomTom and Renault ship one million Carminat TomTom in-dash navigation systems corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 1 juni 2011 Innovative "Blue&Me TomTom" Debuts in the US in New Fiat 500 corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... MEER VERKOOP IN EMERGING MARKETS 8 november 2011 TomTom launches GO 1050 World and VIA series in China corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 25 oktober 2011 TomTom rolls out Places app in more countries corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 25 oktober 2011 TomTom buys out joint venture partner in Indonesia corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 18 oktober 2011 TomTom buys-out joint venture partner in India corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 4 oktober 2011 TomTom Maps Reach Industry-Leading Coverage of 35 Million Kilometres corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 27 september 2011 TomTom announces products for the Indian market corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 13 juli 2011 TomTom Business Solutions launches in Australia corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 23 juni 2011 TomTom Expands Coverage in Latin America for Industry Partners corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... MEER VERKOOP CONTENT EN SERVICES 8 november 2011 TomTom brings fleet management to the smartphone corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 19 oktober 2011 TomTom to roll out HD Traffic in Czech Republic corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 17 oktober 2011 TomTom introduces innovative new tool for site selection and outdoor advertising corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 17 oktober 2011 TomTom provides historical traffic data to city of Zürich corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 5 oktober 2011 TomTom to roll out HD Traffic in Canada corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 4 oktober 2011 TomTom Delivers Out-of-the-Box Data Solution for Oracle End Users corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 30 september 2011 TomTom marks the first year of its traffic reduction plan with launch of International Traffic Foundation corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 29 augustus 2011 Tweet, Search and Go - TomTom satnavs go social corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 20 juli 2011 TomTom to Provide Flemish Government's Traffic Centre with Data corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 12 juli 2011 TomTom Launches Custom Area Analysis to Help Optimize Road Network Performance corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... 17 juni 2011 TomTom unveils HD Traffic 5.0: The next generation in traffic information corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... Een aantal van deze dingen gaat denk ik bijdragen aan groei van omzet en verbetering van marge in de toekomst. Wat zich het best gaat vertalen in de omzet en winst per 2012 zijn de nieuwe contracten met Mazda, Fiat, Ford, Fiat. De lancering van producten in India en China. En de uitbreiding van HD traffic in nieuwe landen. Laat de shortende partijen de bal maar onder water proberen te houden. Zodra onderstaande zich in de cijfers gaat reflecteren, dan is het spelletje uit.
Het glas is duidelijk halfvol........... Wat staat ons nog meer te wachten ? Wat betreft Automotive en inbouw.... Als een autokoper veel geld uitgeeft voor een nieuwe auto dan gaat hij/zij toch niet op zijn navigatie besparen omdat hij "hetzelfde" kan met een smartphone !! Vele zullen HD traffic waarderen. HD traffic wordt een melkkoe !
justin mooie opsomming. is al met al een flinke lijst die reeds zijn effect zal hebben op de omzet en winst in het lopende kwartaal. indien de revenues van de ford- en opeldeal onder consumers wordt verantwoord zullen we na opstart in china en india in alle segmenten groei gaan zien. en met de verdere verschuiving van hardware naar content en services met oplopende brutowinstmarges. dit is niet meer te stoppen
ik ben vooral benieuwd in hoeverre tt morgen tijdens zijn webinar inzicht geeft in zijn transitiemodel met de daarbij behorende omzetstromen en mogelijk iets kwijt wil over de daarbij behorende marges. heel spannend!!!
We zijn dit jaar van 110 mln winst naar +/- 70 mln winst gegaan. Dat is echter inclusief de uitgaven voor alle uitbreidingen die je hierboven ziet en 2 joint venture partners die zijn uitgekocht. Ook de opbouw in India (kaarten + specifieke apparaten met landmark navigatie omdat ze daar geen straatnamen hebben) en meer dan 10 dialecten. Al die kosten zijn voor de baten uitgegaan, en dan is er ook nog 80 mln deferred revenue op de balans eind dit jaar. Ook productontwikkeling voor inbouwproducten zal eea gekost hebben Wat mij betreft plaatst dat de 70 mln winst in een ander perspectief. Het had ook 170 kunnen zijn, zonder die investeringen. Dan had men het aandeel ineens een 'groeiaandeel' genoemd met koers boven 10. Ook dat kan denk ik in 2012 al gebeuren, vanwege de reorganisatie met 50 mln besparing en de inbouwdeals die dan echt gaan aantikken. En steeds meer marge rijke inkomsten. Opel gaat ook voor meer dan 200.000 HD traffic abonnees zorgen...
Justin, een dikke AB voor dit mooie overzicht
Van mij ook een welverdiende AB Justin
Leuk en aardig maar we staan nog steeds rond de 3 euri, niet iedereen denkt er zo over. Van 3 naar 12 zie ik niet gebeuren de komende jaren. grt chiel
smacman schreef op 9 november 2011 09:40 :
Leuk en aardig maar we staan nog steeds rond de 3 euri, niet iedereen denkt er zo over.
Van 3 naar 12 zie ik niet gebeuren de komende jaren.
grt chiel
Dat ben ik met je eens. Immers wanneer de koers zou weerspiegelen wat de toekomstige wpa zou zijn dan stonden we nu toch ook al een stuk hoger want iedereen weet inmiddels wel dat TT volgend jaar qua winst gaat groeien. Uiteraard zal een fors stijgende winst zich vertalen naar een hogere koers maar het hoeft niet zo'n simpel rekensommetje te zijn. Denk dat we volgend jaar wel een mooi jaar krijgen maar dan denk ik eerder aan 6-8 euro p/a gezien de voorzichtige vooruitblik ook iedere keer van HG.
Maar het is naar mijn mening ook wel handig om een eventuele recessie in het achterhoofd te houden wat uiteindelijk de winst flink kan drukken omdat mensen gaan besparen en hierdoor het aantal auto's wat verkocht wordt en de aantal abbonementen die worden afgesloten ook flink kan verminderen.. Alhoewel ik over de ontwikkeling en deals die TomTom de laatste tijd heeft gesloten ook wel een positief toekomst perspectief heb..maar een eventuele recessie behoort wel tot een redelijk gevaar voor TomTom
Smacman, Wat je zegt zou kunnen, niemand heeft een glazen bol. Maar als je zegt "niet iedereen denkt er zo over", dan komt dat denk ik ook omdat 90% van de beleggers niet precies weet wat er speelt. Ook analisten kijken vaak naar de bestaande business en proberen dat te extrapoleren naar de toekomst. Hierdoor zien ze nieuwe business over het hoofd of schatten ze die te laag in. Het probleem op dit moment is dat de bestaande business daalt en de nieuwe groeit. Een voorbeeld uit het verleden is dat analisten dachten dat TomTom ongeveer 180 mln zou kunnen verdienen in de autosegment. Dat komt dit jaar al op 250 en met nieuwe deals groeit dat door. En daarom letten ze nu wel op automotive en vinden ze dat belangrijk. Dat is geen verwijt aan analisten, het is gewoon moeilijk, en zij reviewen wel meer dan 1 aandeel. Ook is het voorspellen van nieuwe business gewoon niet te doen, en dan ga je dus automatisch aan de voorzichtige kant zitten. De 90% die TomTom niet zo heel goed kent plus de computers, die gaan pas omhoog denken als je de bovenstaande activiteiten in de winst gaat zien. Ik denk dat de nieuwe deals voor het eerst hun volle effect hebben in q1 2012. En dan komt ook de deferred revenue binnen waardoor dat kwartaal er beter uit ziet dan het jaar daarvoor denk ik. Vanaf dat moment zal men de betere cijfers achteraf gaan verklaren (er wordt vaker teruggekeken dan vooruit gekeken). De q1 cijfers zijn er natuurlijk pas in de lente van 2012. Dus dat duurt nog even. Zie trouwens gpsbusinessnews.com over het China nieuws. Biedt iets meer details en wordt door hen gezien als de eerste echt grote stap van TomTom in China.
Misschien dat 90% niet weet wat er speelt maar die andere 10 bepalen de koers en die wil niet erg. Denk ook wel dat de naderende recessie danwel depressie beleggers voorzichtig maakt. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb de aandelen ook en sta nog op verlies dus van mij mag het wel vooruit. grt Chiel
ik voorzie op korte termijn ook geen grote koersstijging van het aandeel. ze hebben het zoals ze zeggen verbruidt bij de beleggers. daarom zijn nieuwe deals en toekomstperspectieven niet genoeg er moeten eerst harde bewijzen komen van het nieuwe businessmodel. en dat kan alleen maar met de publicatie van cijfers eerst jaarrekening 2011 om te bewijzen dat de richting goed is en dat zal zich vertalen in een gematigd hogere koers maar indien de eerste kwartaalcijfers in de buurt komen waar ik op inschat en hoop dan gaat de koers los.
Tenzij analisten eens het voortouw nemen. Als ze de deals met Opel, Ford, Mazda en Fiat contant maken, plus de HD traffic inkomsten en ze rekenen de reorganisatie mee, dan kunnen ze op basis daarvan al zien dat hun doelen die gemiddeld zo op 3,50 - 4,00 liggen wel erg mager zijn. Zelfs als je een recessie inprijst, wat ze trouwens al doen.
Het negatieve sentiment overheerst op de financiele beurzen en niet onterecht. Fundamenteel een aandeel beschouwen is juist maar de vruchten daarvan blijven in dit klimaat achter. Tegen de stroom indenken mag maar verwacht er niet te veel van.
Jerry. Fundamenteel zit het goed. Dat is het belangrijkst. Het klimaat is jammer genoeg minder. Maar juist bedrijven die het goed blijven doen komen er alleen maar sterker uit. Aandelen kopen in hoogconjunctuur lijkt me riskanter. Als het mooi weer is, hoe groot is dan de kans dat het de dag daarna nog beter weer is? Bovendien denk ik dat de release in China ook goed getimed is. Die markt is nu volwassen. Je kunt ook te vroeg erbij zijn. Als je ziet hoeveel autos daar verkocht worden en welke forse prijs TomTom vraagt in China, dan denk ik dat we daar nog wel plezier aan kunnen beleven.
9 keer een aanbeveling. En eigenlijk alleen maar vanaf hier gekopieerd. ;-)corporate.tomtom.com/releases.cfm Maar wel wat meer gerubriceerd naar thema. Het valt trouwens op, als je op de site kijkt, dat pas de tweede helft van 2011 TomTom op volle toeren is gaan draaien. De eerste helft van 2011 was er amper nieuws. Behalve dat er een nieuwe financiering tot 2016 is gekomen. In de zomer begon hier het geklaag dat er geen autodeals kwamen, en dat de directie van TomTom een bende leugenaars is. Sindsdien hebben we we deals bij Fiat, Mazda, Renault, Opel en Ford gehad. Valt dus niet meer over te klagen. Welk nieuws het belangrijkst is twijfel ik over. De mazda deal is heel goed, omdat het daar echt om af-fabriek modellen gaat voor een forse prijs. De klant heeft niet een keuze, hij zit bij een aantal modellen standaard ingebouwd. Dat is ook goed voor de take-up. De navigatie voor de electrische Renault ook belangrijk nieuws, omdat die echt iets meer kan. Die geeft ook info over het voertuig, zoals de batterijduur. En toont hoever je nog kunt rijden, waar je kunt opladen en direct een laadpunt reserveren. Weet dat Opel met de Ampera ook een electrische auto heeft, en dat er meer van dat soort auto's gaan volgen. Waarbij dit soort apparatuur geen optie, maar een vereiste is. Het nieuwtje van gisteren over China kan ook groot zijn, al ging de aandacht uit naar de mooie Opel-deal. Ik ga nog uitzoeken hoe de PND markt in China er uitziet, en wat de kansen daar zijn.
*Justin* schreef op 9 november 2011 21:28 :
In de zomer begon hier het geklaag dat er geen autodeals kwamen, en dat de directie van TomTom een bende leugenaars is. Sindsdien hebben we we deals bij Fiat, Mazda, Renault, Opel en Ford gehad. Valt dus niet meer over te klagen.
En nog komt de koers niet omhoog, werkelijk niet te geloven dat "iets" in staat is een koers zo te drukken. De navigatie voor de electrische Renault ook belangrijk nieuws, omdat die echt iets meer kan. Die geeft ook info over het voertuig, zoals de batterijduur.
Vraag me af of die dingen een succes worden. Prijs zal snel naar beneden moeten want het blijft een erg dure auto. Maandelijkse kosten ivm Accu duur is ook te hoog. De 7% bijtelling in Nederland werkt ook niet mee want 7% over de hele hoge catalogusprijs is nog steeds een hoop geld. Die 7% gaat de auto in Nederland de das om doen als die niet rap goedkoper wordt.
Joris, De fiscale regimes verschillen uiteraard per land en dat zal electrisch rijden in het ene land succesvoller maken dan in het andere. Uiteraard speelt oplaadpunten een rol. Bij Renault betaal je een huurprijs per maand voor de accu. Die is best prijzig, maar vergelijkbaar met anderhalve benzinetank. Terwijl de stroom geen reet kost. Voor iemand die 2x of vaker per maand tankt kan het dus uit. Ook 7% bijtelling (in NL) is prettig. En doordat je de accu huurt en niet koopt, drukt dat de prijs van de auto. Daarnaast zijn electrische auto's erg comfortabel, omdat ze geen motorgeluid maken. Er zijn landen, in Scandinavie, maar ook Israel en Australie, waar de overheid veel harder stimuleert en daar ga je ze dan ook meer zien. Het belang van de TomTom in de electrische Renault zit hem echter wat mij betreft vooral in dat TomTom laat zien dat ze meer dan navigatie kan bieden. Ze kunnen ook het scherm bieden waarin andere info over de auto getoond kan worden. In dit geval is dat de batterijduur en het boeken van een oplaadpunt. Maar je kunt ook aan andere dingen denken. Bijvoorbeeld dat ie toont wanneer je een servicebeurt nodig hebt en direct via internet contact legt met je garage om die beurt ook te plannen. Of dat je het kunt gebruiken om een bepaalde klacht of storing door te geven. Je hebt connected navigatie en de connected car. De connected car is breder dan alleen navigatie, en tomtom kan daar een rol in spelen. Met een app platform, waar ook de autobouwers zelf apps op kunnen ontwikkelen. Het contact met de garage zou daar 1 van kunnen zijn. Ik denk ook dat het voorbeeld dat TomTom in de electrische Renault heeft gegeven interessant is voor andere aanbieders van electrische auto's. Dus dat het een manier kan zijn om bijvoorbeeld bij general motors dieper binnen te komen met hun Opel Ampera en Chevrolet Voltt.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)