Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 12,090 29 mei 2024 13:56
  • -0,345 (-2,77%) Dagrange 12,005 - 12,295
  • 763.263 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2024

17.765 Posts
Pagina: «« 1 ... 791 792 793 794 795 ... 889 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 xof 15 mei 2024 13:30
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 15 mei 2024 13:17:

    [...]

    XOF je hebt helemaal gelijk en ik denk dat JET heel veel marge maakt op de brillen!! IK ben binnenkort in Londen en ga dan eens een dure zonnebril (300+) aanschaffen via JET!!
    300+ zijn wel hele sterke glazen, maar dat vergroot lekker de dagelijkse koers op de borden ??
  2. forum rang 5 Jimnotaris 15 mei 2024 13:31
    quote:

    xof schreef op 15 mei 2024 13:15:

    [...]

    De kosten per delivery cs stop liggen veel lager, zeker als een courrier stops kan combineren en dat gebeurt steeds vaker.
    Nee, het gemiddelde aantal bezorgingen ligt rond de 2 per uur en een bezorging is zeker meer dan 15 euro(of denk je dat kantoorkosten/werving selectie/materiaalkosten/reclame/leidinggevenden etc etc niet uit de bezorgingen hoeven te worden betaald. Als je het beter weet dan zou ik zeggen ga eens een dag meefietsen met een JET bezorger of verdiep je in loonkosten/werkgeverslasten/payrolling.
  3. forum rang 5 Moriarty 15 mei 2024 13:35
    quote:

    Jimnotaris schreef op 15 mei 2024 13:31:

    [...]

    Nee, het gemiddelde aantal bezorgingen ligt rond de 2 per uur en een bezorging is zeker meer dan 15 euro(of denk je dat kantoorkosten/werving selectie/materiaalkosten/reclame/leidinggevenden etc etc niet uit de bezorgingen hoeven te worden betaald. Als je het beter weet dan zou ik zeggen ga eens een dag meefietsen met een JET bezorger of verdiep je in loonkosten/werkgeverslasten/payrolling.
    Dus jij denkt dat een bezorging 15 Euro kost en je er dus 2 per uur doet.
    In dat geval zou je beter short zitten in dit aandeel of verkopen. Want zo kan dit bedrijf inderdaad nooit winst maken.

    Mij leken de kosten toch echt een stuk lager te liggen per levering en het aantal leveringen ook hoger.
    Tenzij je een dag rekent op 24 uur en ze 48 leveringen doen op een dag?
  4. forum rang 5 Jimnotaris 15 mei 2024 13:47
    quote:

    Moriarty schreef op 15 mei 2024 13:35:

    [...]

    Dus jij denkt dat een bezorging 15 Euro kost en je er dus 2 per uur doet.
    In dat geval zou je beter short zitten in dit aandeel of verkopen. Want zo kan dit bedrijf inderdaad nooit winst maken.

    Mij leken de kosten toch echt een stuk lager te liggen per levering en het aantal leveringen ook hoger.
    Tenzij je een dag rekent op 24 uur en ze 48 leveringen doen op een dag?
    De "winst" komt uit de marktplaatsorders en de "verliezen" uit de logistieke tak. Simpeler gezegd: Nederland/Duitsland winstgevend vanwege overgrote deel marktplaatsorders en Spanje/italie verlieslatend door 40% of meer logistieke orders.

    P.S. ik heb ervaring met duizenden bezorgingen en loonkosten.
  5. forum rang 6 Hendrik Roo 15 mei 2024 13:51
    quote:

    Jimnotaris schreef op 15 mei 2024 13:47:

    [...]

    De "winst" komt uit de marktplaatsorders en de "verliezen" uit de logistieke tak. Simpeler gezegd: Nederland/Duitsland winstgevend vanwege overgrote deel marktplaatsorders en Spanje/italie verlieslatend door 40% of meer logistieke orders.

    P.S. ik heb ervaring met duizenden bezorgingen en loonkosten.
    Een onzeker business model. Naarmete er steeds meer mensen voor gemak kiezen (en dat is het geval) nemen de bezorgkosten en daarmee het verlies toe.
  6. forum rang 5 Moriarty 15 mei 2024 13:54
    quote:

    Jimnotaris schreef op 15 mei 2024 13:47:

    [...]

    De "winst" komt uit de marktplaatsorders en de "verliezen" uit de logistieke tak. Simpeler gezegd: Nederland/Duitsland winstgevend vanwege overgrote deel marktplaatsorders en Spanje/italie verlieslatend door 40% of meer logistieke orders.

    P.S. ik heb ervaring met duizenden bezorgingen en loonkosten.
    Had dat dan onmiddellijk gezegd! Dan had ik u nooit in vraag gesteld...
    Mijn excuses, oh grootmeester van de bezorging...
    *buiging*

    Maar ze maken wel winst met bezorging in UK trouwens, dit had Jitse gezegd... Maar jij hebt wsl meer inzicht en ervaring... Mijn excuses!
  7. forum rang 5 Jimnotaris 15 mei 2024 14:01
    quote:

    Moriarty schreef op 15 mei 2024 13:54:

    [...]

    Had dat dan onmiddellijk gezegd! Dan had ik u nooit in vraag gesteld...
    Mijn excuses, oh grootmeester van de bezorging...
    *buiging*

    Maar ze maken wel winst met bezorging in UK trouwens, dit had Jitse gezegd... Maar jij hebt wsl meer inzicht en ervaring... Mijn excuses!
    Als je dan toch zo bijdehand bent dan wist je ook dat ze in het VK met freelance bezorgers werken.
  8. forum rang 4 andrejes 15 mei 2024 14:05
    quote:

    Dutch trackers schreef op 15 mei 2024 14:02:

    Wat gaan de marktpartijen morgen doen? Een false move naar beneden en particulieren volgen. Of een duidelijke stap omhoog, los van de 14?
    ligt eraan of er nu wat extra gemeld wordt, agenda staat vast
    s3.eu-central-1.amazonaws.com/takeawa...
  9. forum rang 6 Gotcha70 15 mei 2024 14:06
    quote:

    Dutch trackers schreef op 15 mei 2024 14:02:

    Wat gaan de marktpartijen morgen doen? Een false move naar beneden en particulieren volgen. Of een duidelijke stap omhoog, los van de 14?
    OF

    Wat gaan de marktpartijen morgen doen? Een false move naar boven en particulieren volgen. Of een duidelijke stap omlaag, terug onder de 14?
  10. forum rang 5 Jimnotaris 15 mei 2024 14:20
    quote:

    Moriarty schreef op 15 mei 2024 14:06:

    [...]

    Klopt, dat wist ik. En dit gaat nog steeds over het leveren van brillen of andere zaken in UK toch?
    Juist en ik heb niet beweerd dat het leveren van brillen in het VK verlieslatend is. Wat ik aangegeven heb over verlieslatende bezorgingen slaat op landen waar bezorgers in dienst zijn en dat is niet het geval in Amerika/UK of Australie.

    Over die brillen heb ik gezegd dat het niets voorstelt die enkele brillenwinkels gezien de honderden restaurants die dagelijkse al worden toegevoegd. Het is meer voor de buhne.
  11. forum rang 4 xof 15 mei 2024 14:21
    Mijnheer Notaris.

    Zie JV

    Totale courrierkosten 2.289mln; 891totale orders = ong 2,50 per order.

    Igv 50% logistieke orders 5,- per order courrierkosten.
    Igv slechts 25% logistieke orders 10,- per order.

    De exacte KPI is moeilijk te herleiden

    Verder staat de salaristabel voor koerriers op hun website en zijn in NEur en UK sterke verbeteringen in kosten per stop door netwerkoptimalisatie, die meer dan loonkosten inflatie hebben gecompenseerd.

    Ik stop er nu mee.... 15 tot 20 Euro afleverkosten, ga zo door.

    Als je mij kan laten weten wat het % logistieke orders is geweest van totaal 891mln; dan kunnen we het feitelijk becijferen.
17.765 Posts
Pagina: «« 1 ... 791 792 793 794 795 ... 889 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links