Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,975 26 apr 2024 17:36
  • -0,035 (-0,25%) Dagrange 13,815 - 14,285
  • 1.643.771 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2024

14.084 Posts
Pagina: «« 1 ... 488 489 490 491 492 ... 705 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 aextracker 23 maart 2024 10:18
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 23 maart 2024 08:44:

    [...]Mooie simpele posting die de kern van het probleem aangeeft Ondanks duidelijke betere financiële prestaties een structureel slechte koersvorming. Er is geen vertrouwen en interesse meer in het fonds (opmerkelijk gezien de duidelijk betere financiële prestaties). Als dit niet veranderd wordt JET op enig moment opgekocht. Het verschil in beurswaarde is al groot en wordt steeds groter. Mocht DD de stoute schoenen aantrekken en toch voor JET kiezen (ipv ROO) dan kunnen we ook dit Nederlandse bedrijf opdoeken. Verlos ons uit deze ellende :-)
    @ Gaston Lagaffe

    JET gaat het wsl. wel redden als NL beursgenoteerde onderneming . I dat geval moet JET NV (nog sterker) doorkiezen ;
    1.) Winstmarge\bezorglevering vs. groei.
    2.) Kritische "core 2 core business analyse maken".
    - Dwz hard core delivery in eigen beheers omgeving (platform gesturud) vs. service delivery (samenwerkingen\partnerships)
    3.) Van multibrand, naar internationaal "monobrand" ; Wordt het JET (Just Eat Takeaway) of JD (Just Delivery) op 1 platform.
    4.) Kosten aanpassen in functie van baten \ winst(groei).
    5.) Een volwassen corporate structuur neerzetten i.p.v. een Jitzes One man show in stand hoouden namens de NV.

    Ik deel de mening, dat de gequote "10 foot pole don't touch it" benadering een investerings technisch wijze benadering is, zolang de 200 dagen lijn buiten beeld blijft.
    Om diezelfde reden blijf ik aan de zijlijn en bekijken of het economisch keerpunt in 2025 beklijfd en koopkracht de Gen-Z & alle overige "gemaks generaties", zich langzaam aan laten vervetten, door niets meer zelf te (hoeven) doen...... feitelijk zou je niets aan een dergelijk businessmodel moeten willen verdienen . . . . . .
  2. forum rang 5 kassa! 23 maart 2024 10:24
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 22 maart 2024 18:53:

    Koers Meituan ,vandaag de dag uit 4,39% in het rood.Niet belangrijk ,maar met een volume van 40 miljoen,dat is wat anders dan ons Jetje.Dher kan ik nergens vinden ,wil het graag weten waar ik dat volume kan vinden,omdat ik vaak in Dher handel.
    Volume van niks maar groen is groen. Cijfers kwamen nabeurs HK.
  3. forum rang 7 déjà vu 23 maart 2024 11:22
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 22 maart 2024 18:53:

    Koers Meituan ,vandaag de dag uit 4,39% in het rood.Niet belangrijk ,maar met een volume van 40 miljoen,dat is wat anders dan ons Jetje.Dher kan ik nergens vinden ,wil het graag weten waar ik dat volume kan vinden,omdat ik vaak in Dher handel.
    Meituan is veel groter, heeft meer uitstaande aantal aandelen en ook meer dan 90.000 Werknemers. Verder is het vrij verhandelbaar aantal aandelen 86,54%.
    Natuurlijk is het volume van 40 miljoen stukjes dan ook niet te vergelijken met JET.
  4. Klinker 23 maart 2024 11:51
    quote:

    Dicall69 schreef op 22 maart 2024 19:16:

    [...]

    Het dividendseizoen begint rond half april, dus als je geen tijdige posities in ING, ABN, ASR, NN e.a. hebt genomen laten je bakken met geld jaarlijks liggen geen spreiding hebben is een beginnersfout, maar iedereen speculeert of investeert op zijn eigen manier als het maar geld/ rendement oplevert, maar cash zitten brengt in ieder geval nooit wat op, dus ....................
    Leuk dat dividend
    Maar uiteindelijk is het toch gewoon een sigaar uit eigen doos?
    Neem bijv ING
    Ik heb €50.000 te investeren
    Koop ik nu voor die 50k aandelen ING een dag voor de dividend datum en strijk ik dus de dividend op
    Of
    Wacht ik tot de dividend datum, tot het dividend is uitgekeerd en koop ik dan voor 50k aandelen ing
    Ervanuitgaande dat er bijv 50 cent zal worden uitgekeerd, zal de koers ook 50 cent lager staan
    Dus koop ik voor die 50 K meer aandelen ING

    Stel de koers loopt op een gegeven moment weer met 50 cent op, dan zou je in beide situaties gelijk staan
    Echter, zoals ik al zei, je kunt meer aandelen kopen , dus profiteer je extra van stijging
    En de koerswinst die je dan boekt is onbelast
    Terwijl je ,als je dividend laat uitkeren, daar ook nog dividend belasting over betaald

    Wat is dus wijsheid?
    50k investeren een dag voor dividenduitkering
    Of 50 k investeren op de dag van dividenduitkering( dus lagere koers?
  5. forum rang 6 Hendrik Roo 23 maart 2024 12:19
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 23 maart 2024 08:44:

    [...]Mooie simpele posting die de kern van het probleem aangeeft Ondanks duidelijke betere financiële prestaties een structureel slechte koersvorming. Er is geen vertrouwen en interesse meer in het fonds (opmerkelijk gezien de duidelijk betere financiële prestaties). Als dit niet veranderd wordt JET op enig moment opgekocht. Het verschil in beurswaarde is al groot en wordt steeds groter. Mocht DD de stoute schoenen aantrekken en toch voor JET kiezen (ipv ROO) dan kunnen we ook dit Nederlandse bedrijf opdoeken. Verlos ons uit deze ellende :-)
    JET niet kan worden opgekocht. Althans niet wanneer Jitse, Baupost dat niet willen. Met elkaar hebben ze voldoende aandelen in handen om een onaantrekkelijk (vijandig) overnamebod af te wijzen. Het uit de markt halen van aandelen door JET heeft meerdere gevolgen die steeds interessanter worden. Waaronder:
    - de combinatie van steeds minder aandelen en een lage koers, zorgt ervoor dat de marketcap van JET steeds lager wordt.
    - het procentuele aandelenbezit van Jitse en anderen wordt steeds groter.
    Kanttekening is wel dat de aandelen (gedeeltelijk) geschrapt gaan worden. Zeker wanneer er een deal met Grubhub komt, valt dat niet uit te sluiten. Ook de aandelen die voor de Grubhub medewerkers zijn gereserveerd, kunnen dan worden ingetrokken. Namelijk is het gebruikelijk dat de overnemende partij dat afrekent.

    Betreft de Feecaps heb ik het idee dat er snel een deal komt. Om een goede onderhandelingspositie te creëren, laat NY City laat haar spierballen zien. Maar hoewel ik van de details niet op de hoogte ben, kan ik me voorstellen dat JET een sterke kaart heeft. En eenvoudig kan aantonen dat de combinatie van opgelegde Feecaps EN een verplicht minimumloon een normale bedrijfsvoering ONMOGELIJK maakt. JET kan eenvoudig haar schade aantonen. En die zal niet mals zijn. Ik kan me daarom niet voorstellen dat NY dit tot het einde gaat uitspelen. Zodra dit is opgelost, komt er erg veel positviteit bij elkaar. Met op de eerste plaats de arbeidswetgeving in Europa die in het voordeel van JET en in het nadeel van de concurrentie werkt.
  6. forum rang 5 kassa! 23 maart 2024 13:43
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 23 maart 2024 12:19:

    [...]

    - de combinatie van steeds minder aandelen en een lage koers, zorgt ervoor dat de marketcap van JET steeds lager wordt.

    Hoe rood wil je een red flag hebben

    Ik ben nu ook gestopt met handelen in JET aandelen. Ik vertrouw het voor geen meter meer.
  7. forum rang 7 déjà vu 23 maart 2024 13:45
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 23 maart 2024 12:19:

    [...]

    JET niet kan worden opgekocht. Althans niet wanneer Jitse, Baupost dat niet willen. Met elkaar hebben ze voldoende aandelen in handen om een onaantrekkelijk (vijandig) overnamebod af te wijzen. Het uit de markt halen van aandelen door JET heeft meerdere gevolgen die steeds interessanter worden. Waaronder:
    - de combinatie van steeds minder aandelen en een lage koers, zorgt ervoor dat de marketcap van JET steeds lager wordt.
    - het procentuele aandelenbezit van Jitse en anderen wordt steeds groter.
    Kanttekening is wel dat de aandelen (gedeeltelijk) geschrapt gaan worden. Zeker wanneer er een deal met Grubhub komt, valt dat niet uit te sluiten. Ook de aandelen die voor de Grubhub medewerkers zijn gereserveerd, kunnen dan worden ingetrokken. Namelijk is het gebruikelijk dat de overnemende partij dat afrekent.

    Betreft de Feecaps heb ik het idee dat er snel een deal komt. Om een goede onderhandelingspositie te creëren, laat NY City laat haar spierballen zien. Maar hoewel ik van de details niet op de hoogte ben, kan ik me voorstellen dat JET een sterke kaart heeft. En eenvoudig kan aantonen dat de combinatie van opgelegde Feecaps EN een verplicht minimumloon een normale bedrijfsvoering ONMOGELIJK maakt. JET kan eenvoudig haar schade aantonen. En die zal niet mals zijn. Ik kan me daarom niet voorstellen dat NY dit tot het einde gaat uitspelen. Zodra dit is opgelost, komt er erg veel positviteit bij elkaar. Met op de eerste plaats de arbeidswetgeving in Europa die in het voordeel van JET en in het nadeel van de concurrentie werkt.
    Hendrik, in augustus 2021 werden deze fee caps permanent. Wil dat zeggen dat vanaf deze datum tot en met nu, dus 3,5 jaar met terugwerkende kracht hiervoor een vergoeding komt? Jitse sprak een half jaartje geleden dat het om een bedrag van c.a. 100 miljoen zou gaan. Inmiddels denk ik zelf dat dit inmiddels veel hoger is opgelopen tot 150- 200 miljoen.

    Zie ik iets over het hoofd of heb ik een andere kijk hierop? Ben benieuwd hoor een expert als jij hierover denkt. Alvast bedankt.
  8. forum rang 6 Hendrik Roo 23 maart 2024 13:47
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 23 maart 2024 12:54:

    Goedemorgen Hendrik,maar dat aandelen -inkoop programma gaat de koers,laag houden( rond de €15) Hoe denk jij daar over?
    De wijze waarop de fundamentals van het bedrijf zich ontwikkelen, hoort normaal gesproken 1 op 1 in relatie met de koersontwikkeling te staan. Naar mijn mening is dat nu niet het geval. Het lijkt er inderdaad op dat er krachten aan het werk zijn die de koers laag houden. Ik denk dat dit voorlopig zo blijft. Maar als het klopt dat het bedrijf in de tussentijd sterker wordt, lijkt het erop dat het interessant is om een positie in JET te nemen of te houden.
  9. forum rang 7 KCNIB 23 maart 2024 14:00
    quote:

    kassa! schreef op 23 maart 2024 13:43:

    [...]

    Hoe rood wil je een red flag hebben

    Ik ben nu ook gestopt met handelen in JET aandelen. Ik vertrouw het voor geen meter meer.
    Op donderdag na lage volume laatste 2 weken terwijl JET toch veel stukken heeft teruggekocht. Afgelopen week zullen ze ook wel 500k stuks hebben gekocht denk ik. Waarom ineens zoveel stukken terugkopen terwijl programma tot september loopt vraag ik mij af. Waarom zoveel haast? Voor AvA zullen ze klaar zijn zo. Voor hogere koers zullen ze met een veel grotere programma moeten komen
  10. forum rang 6 Ruval 23 maart 2024 14:11
    quote:

    kassa! schreef op 23 maart 2024 13:43:

    [...]

    Hoe rood wil je een red flag hebben

    Ik ben nu ook gestopt met handelen in JET aandelen. Ik vertrouw het voor geen meter meer.
    Wat is de red flag dan?

    Een lage koers? Uiteraard vervelend voor aandeelhouders maar biedt kansen op overname. Ik snap de rode vlag niet
  11. forum rang 7 4finance 23 maart 2024 14:32
    quote:

    Ruval schreef op 23 maart 2024 14:11:

    [...]
    Wat is de red flag dan?

    Een lage koers? Uiteraard vervelend voor aandeelhouders maar biedt kansen op overname. Ik snap de rode vlag niet
    JET,: Er is geen rode vlag. Overname zeer wel aannemelijk t.z.t
    Groen zal geen NEE zeggen bij een goed bod.
  12. forum rang 7 KCNIB 23 maart 2024 14:36
    quote:

    4finance schreef op 23 maart 2024 14:32:

    [...]
    JET,: Er is geen rode vlag. Overname zeer wel aannemelijk t.z.t
    Groen zal geen NEE zeggen bij een goed bod.
    Elk bod moet voorgelegd worden aan aandeelhouders. Wat voor Baupost misschien een prima bod is zal voor Jitse misschien te laag zijn. Meeste zullen gelijk tekenen voor 30 euro behalve Jitse
  13. forum rang 7 4finance 23 maart 2024 14:46
    quote:

    KCNIB schreef op 23 maart 2024 14:36:

    [...]

    Elk bod moet voorgelegd worden aan aandeelhouders. Wat voor Baupost misschien een prima bod is zal voor Jitse misschien te laag zijn. Meeste zullen gelijk tekenen voor 30 euro behalve Jitse
    Gewoon afwachten. Er gaat bij JET nog wel het nodige gebeuren. Dat zal zeer onverwacht zijn.
    Vele zullen dan spijt hebben niet in het aandeel te zitten op dit niveau ;-)
  14. forum rang 7 KCNIB 23 maart 2024 15:04
    quote:

    4finance schreef op 23 maart 2024 14:46:

    [...]

    Gewoon afwachten. Er gaat bij JET nog wel het nodige gebeuren. Dat zal zeer onverwacht zijn.
    Vele zullen dan spijt hebben niet in het aandeel te zitten op dit niveau ;-)
    Jitse is grootste struikelblok voor hogere koers. Ze moeten fusie onderzoeken en dit ook naar buiten brengen. Net als Matt van Grub.

    Waarom leiden al die gesprekken met bankiers niet tot een resultaat?

    Augustus 2022:
    "We voeren veel gesprekken momenteel, dat zal niet verrassen", zei CEO Jitse Groen woensdag in een toelichting aan analisten op de voorbeurs gepresenteerde halfjaarcijfers
  15. forum rang 8 SEVA_ 23 maart 2024 15:35
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 23 maart 2024 15:20:

    Ik lees:Wat een overname( van Jet) tegen een lage waardering ook niet eenvoudig maakt zijn grootaandeelhouders zoals Tiger Global,Catrock en Baupost.Deze beleggers kochten aandelen Jet tegen een gemiddelde koers van respectievelijk €75, €72 en €66 per aandeel.
    Baupost kocht bij op 20. GAK ergens rond de 45.
  16. forum rang 5 Henkie 1960 23 maart 2024 15:38
    Er speelt zich veel af tussen CAT Rock en Groen.( denk ik) CR wil een hogere koers mede door Grubhub af te stoten.Ja een bericht van 25 oktober 2021, maar,als je het leest, dan wordt het meer dan duidelijk dat GH echt weg moet.Googel/en lees: Activistische aandeelhouder CAT Rock roept Just Eat Take Away op om Amerikaanse dochter af te stoten.
  17. Tis wa! 23 maart 2024 15:53
    NYC's limiet voor bezorgkosten: moet deze blijven of moet deze verdwijnen?
    23 maart 2024
    Levering

    Zaken & Geld
    Restaurants hebben jarenlang geleden onder wat wij (onliefdevol) ‘ongekende omstandigheden’ noemen. In een poging de druk in de industrie te verlichten hebben steden in de VS een reeks pro-restaurantmaatregelen getroffen, met name door de overheid opgelegde maximumbedragen voor bezorgkosten.

    New York City (NYC) blijft een van de meest besproken onderwerpen in de discussie over bezorgkosten, en haalt opnieuw de krantenkoppen nu lokale overheden overwegen hun plafondstructuur aan te passen.

    Hier vindt u alles wat u moet weten over de limieten voor bezorgkosten in NYC, vanaf het allereerste begin.



    Waar het begon
    Als reactie op de pandemiegerelateerde restaurantstrijd heeft de gemeenteraad van New York op 13 mei 2020 een wetsvoorstel aangenomen dat de vergoedingen van derden tijdens noodtoestanden beperkt. In het wetsvoorstel stond dat bezorgapps van derden negentig dagen lang niet meer dan 20% aan kosten in rekening mochten brengen – 15% per bestelling voor bezorging en 5% voor niet-transactiekosten – waarbij overtreders boetes kregen van meer dan $ 1.000 per dag.

    Terwijl restauranthouders hun dankbaarheid uitten voor dit soort financiële (en emotionele) verlichting, volgden steden in het hele land dit voorbeeld, waarbij plaatsen van Chicago en Baltimore tot San Francisco en Denver ook hun eigen limieten voor bezorgkosten hanteerden.



    Wat gebeurt er nu
    Snel vooruit naar nu, en de gemeenteraad van New York heeft het weer over plafonds voor bezorgkosten. Deze keer is echter niet iedereen er even blij mee.

    De raad heeft zijn tarieflimiet sinds juli 2023 herzien. De voorgestelde wijzigingen zouden de vergoeding verhogen van de huidige limiet van 20% – 15% levering + 5% niet-transactiekosten – naar een limiet van 30% – 15% levering + maximaal 15%. % niet-transactiekosten. De 15% niet-transactiekosten zouden optioneel zijn voor restaurants, maar bieden hen mogelijkheden om de zichtbaarheid op de app te vergroten met betaalde marketing en promoties .

    De voorgestelde verhoging heeft de gemeenteraad in het midden verdeeld. 25 van de 51 raadsleden willen de pet omhoog doen, en de overige 26 leden willen de pet houden… of ze zitten ergens op het hek.



    Het perspectief van de apps
    In de gesprekken van dit jaar zijn bezorgapps nu een stuk luider dan in 2020.

    Ondanks dat hij actief probeert het bedrijf te verkopen, heeft Jitse Groen, CEO van Grubhub, het voortouw genomen in het gesprek over cap-wijzigingen voor zowel apps van derden als restaurants.

    Als je het Groen vraagt , is het verhogen van de vergoedingslimiet in NYC naar 30% een slim idee voor iedereen.

    Groen zegt dat een hogere vergoeding “vooral ten goede zal komen aan kleine bedrijven die eigendom zijn van immigranten en families [die] geen toegang hebben tot dezelfde marketingmiddelen als grote merken.” Het perspectief van Groen is in wezen dat het betalen van apps van derden voor marketing een tijd- en stressbesparing oplevert, waardoor de druk wordt weggenomen van restauranteigenaren die toch al onder druk staan.



    Het perspectief van de restauranthouder
    Net als de gemeenteraad van New York zijn restauranteigenaren echter verdeeld over de impact van de vergoedingen.

    Sommige restauranteigenaren zijn het met Groen eens.

    Dawn Kelly , de CEO van The Nourish Spot in Queens, NY, beschouwt bezorgapp-platforms zoals Grubhub als een ‘sterke zakenpartner’ vanwege hoe moeilijk marketinginspanningen kunnen zijn.

    “Het is niet meer zo eenvoudig als een advertentie in de plaatselijke krant plaatsen,” zegt Kelly, “en we hebben niet de grote budgetten en het deskundige personeel om geavanceerde campagnes te voeren om ons merk onder de aandacht van een nieuw publiek te brengen.”

    Andere restauranthouders (of bondgenoten van restaurants) zijn minder overtuigd.

    Andrew Rigie , uitvoerend directeur van de NYC Hospitality Alliance, zegt dat hij “het lobbypraatje van Grubhub [niet] koopt.”

    Rigie's samenvatting van Grubhubs pro-fee-standpunt is niet zo opbeurend als ze misschien hadden gewild: “Laten we kleine restaurants, die eigendom zijn van immigranten, veel meer geld vragen, zodat we ze kunnen helpen concurreren met de grote restaurantketens die het zich kunnen veroorloven om ons de hogere vergoedingen.”



    Afronden
    Vanaf augustus 2023 is er nog steeds geen beweging vanuit de gemeenteraad van New York.

    Terwijl de hele stad in spanning zit, stromen er gemengde emoties door de industrie. De meeste restauranteigenaren rekenen erop dat er niets verandert , in de hoop dat de lagere vergoeding hen in de groene markt zal houden. Andere belanghebbenden zoals Groen strijden om de tegenovergestelde stem (en hebben er “redelijk vertrouwen in dat [de vergoedingsplafonds] zullen aflopen”).

    Dus of je nu een hoopvolle restaurateur bent of een al te zelfverzekerde CEO... wat gebeurt er nu?

    We wachten.

    Foto van Melissa Mertsis
    Geschreven door
    Melissa Mertsis
    Melissa is een freelanceschrijver voor Craver.
  18. forum rang 6 Ruval 23 maart 2024 16:30
    quote:

    KCNIB schreef op 23 maart 2024 15:04:

    [...]

    Jitse is grootste struikelblok voor hogere koers. Ze moeten fusie onderzoeken en dit ook naar buiten brengen. Net als Matt van Grub.

    Waarom leiden al die gesprekken met bankiers niet tot een resultaat?

    Augustus 2022:
    "We voeren veel gesprekken momenteel, dat zal niet verrassen", zei CEO Jitse Groen woensdag in een toelichting aan analisten op de voorbeurs gepresenteerde halfjaarcijfers
    Feecap discussie is cruciaal voor waardebepaling Grub.

    En ik denk dat alle spelers elkaar beetje gevangen houden en wachten tot iemand zijn strategische kaarten op tafel legt. Een eerste stap kan tot veel M&A activiteiten leiden in deze business. Als Jitse het slim speelt (en hij heeft meer tijd dan veel concurrenten) dan gaat hij veel waarde creëren en staan we op substantieel hogere koersen. Het pokerspel duurt enorm lang maar het wachten zal m.i. beloond worden
14.084 Posts
Pagina: «« 1 ... 488 489 490 491 492 ... 705 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links