Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,242 3 mei 2024 17:35
  • +0,023 (+1,89%) Dagrange 1,222 - 1,246
  • 2.044.944

Postnl September 2023

535 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. thejaguar 29 september 2023 12:37
    als je blind bent of doet alsof of je doof houd zie je niks en hoor je niks; postNL heeft te maken met een flinke stijging van de cao-lonen. daar komt nog bij dat het minimumloon nu weer extra omhoog gaat, ook weer extra kosten. dat de rente sterk is gestegen, dat kan toch niemand ontgaan zijn. daar heeft postNL ook last van. we weten ook allemaal, zie ook de analyse op iex.nl, dat postNL een matige financiële positie heeft en een negatieve kasstroom. dus dat gaat pijn doen. dat geldt ook voor de veel hogere brandstofkosten. ja, postNL heeft ook elektrische busjes, maar daarvoor moeten de chauffeurs eerst een vrachtwagenrijbewijs halen, op kosten van postNL. ook dat betekent weer een kostenverhoging en toch ook weer extra brandstofkosten. dus ja, slecht nieuws voor postNL was er niet, in geen velden of wegen te vinden....
  2. forum rang 5 upsidedown 29 september 2023 13:03
    quote:

    thejaguar schreef op 29 september 2023 12:37:

    als je blind bent of doet alsof of je doof houd zie je niks en hoor je niks; postNL heeft te maken met een flinke stijging van de cao-lonen. daar komt nog bij dat het minimumloon nu weer extra omhoog gaat, ook weer extra kosten. dat de rente sterk is gestegen, dat kan toch niemand ontgaan zijn. daar heeft postNL ook last van. we weten ook allemaal, zie ook de analyse op iex.nl, dat postNL een matige financiële positie heeft en een negatieve kasstroom. dus dat gaat pijn doen. dat geldt ook voor de veel hogere brandstofkosten. ja, postNL heeft ook elektrische busjes, maar daarvoor moeten de chauffeurs eerst een vrachtwagenrijbewijs halen, op kosten van postNL. ook dat betekent weer een kostenverhoging en toch ook weer extra brandstofkosten. dus ja, slecht nieuws voor postNL was er niet, in geen velden of wegen te vinden....
    Ga je short?
  3. o€e$m€s 29 september 2023 13:27
    quote:

    Mr_Market schreef op 29 september 2023 13:13:

    www.postnl.nl/werkenbij/vacatures-voo...

    Ben benieuwd wat PNL allemaal van plan is te gaan mergen en acquireren :-))
    Onze ambitie
    De enorme groei van e-commerce, maatschappelijke veranderingen en de opmars van nieuwe technieken bieden kansen om te groeien en te vernieuwen. PostNL, actief met de divisies MailNL, E-commerce, Cross Border Solutions en Digital, speelt van oudsher in op wat we zien in de wereld om ons heen. PostNL wil dé aanbieder zijn en blijven van post- en logistieke oplossingen van, naar en in de Benelux en daarmee dé favoriete bezorger.
  4. BoterbijdeVis 29 september 2023 15:29
    Toch typisch dat nagenoeg elke beursdag de PNLkoers een duwtje naar beneden krijgt zo tussen 14.30 en 15.30 uur. Je zou bij na denken dat het iets te maken heeft met opening Wallstreet om 15.30u nl-tijd. Maar nee, ik zie ws spoken want de beurshandel is toch goudeerlijk!
  5. forum rang 10 voda 29 september 2023 15:35
    Rechtbank bevestigt oordeel ACM om geen vergunning te geven voor overname Sandd door PostNL

    Door ABM Financial News op vrijdag 29 september 2023

    (ABM FN-Dow Jones) De rechtbank heeft vrijdag uitspraak gedaan over het besluit van de Autoriteit Consument & Markt om geen vergunning te verlenen voor de overname door PostNL van Sandd. Dit meldde de toezichthouder na de uitspraak.

    "De rechtbank oordeelt dat het beroep van PostNL tegen dit besluit ongegrond is. Het besluit blijft daarom in stand", zei de ACM. Hoger beroep tegen de uitspraak is nog wel mogelijk.

    De ACM besloot op 5 september 2019 om aan PostNL geen vergunning te verlenen voor de overname van Sandd uit vrees dat er een monopolist zou ontstaan op het gebied van postbezorging.

    "De ACM verwachtte dat dit zou leiden tot prijsstijgingen voor consumenten, bedrijven en overheden die post versturen, zonder dat daar genoeg efficiëntievoordelen tegenover zouden staan", bracht de toezichthouder vrijdag in herinnering.

    PostNL tekende beroep aan tegen het ACM-besluit en vroeg tevens aan de staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat (EZK) om alsnog een vergunning te verlenen. Dat gebeurde op 27 september ook, waarna de overname van Sandd door PostNL werd afgerond.

    De rechtbank oordeelde op 11 juni 2020 echter dat de staatssecretaris van EZK die vergunning niet op goede gronden had verleend, waarmee het besluit om de vergunning te verlenen werd vernietigd. Op 2 juni 2022 zette het College van Beroep voor het bedrijfsleven definitief een streep door de vergunning.

    "Daardoor is het besluit van de ACM om een vergunning te weigeren herleefd en is het beroep van PostNL daartegen hervat", aldus ACM, dat vrijdag dus gelijk kreeg van de rechter.

    Bron: ABM Financial News
  6. Salitos 29 september 2023 15:39
    quote:

    voda schreef op 29 september 2023 15:35:

    Rechtbank bevestigt oordeel ACM om geen vergunning te geven voor overname Sandd door PostNL

    Door ABM Financial News op vrijdag 29 september 2023

    (ABM FN-Dow Jones) De rechtbank heeft vrijdag uitspraak gedaan over het besluit van de Autoriteit Consument & Markt om geen vergunning te verlenen voor de overname door PostNL van Sandd. Dit meldde de toezichthouder na de uitspraak.

    "De rechtbank oordeelt dat het beroep van PostNL tegen dit besluit ongegrond is. Het besluit blijft daarom in stand", zei de ACM. Hoger beroep tegen de uitspraak is nog wel mogelijk.

    De ACM besloot op 5 september 2019 om aan PostNL geen vergunning te verlenen voor de overname van Sandd uit vrees dat er een monopolist zou ontstaan op het gebied van postbezorging.

    "De ACM verwachtte dat dit zou leiden tot prijsstijgingen voor consumenten, bedrijven en overheden die post versturen, zonder dat daar genoeg efficiëntievoordelen tegenover zouden staan", bracht de toezichthouder vrijdag in herinnering.

    PostNL tekende beroep aan tegen het ACM-besluit en vroeg tevens aan de staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat (EZK) om alsnog een vergunning te verlenen. Dat gebeurde op 27 september ook, waarna de overname van Sandd door PostNL werd afgerond.

    De rechtbank oordeelde op 11 juni 2020 echter dat de staatssecretaris van EZK die vergunning niet op goede gronden had verleend, waarmee het besluit om de vergunning te verlenen werd vernietigd. Op 2 juni 2022 zette het College van Beroep voor het bedrijfsleven definitief een streep door de vergunning.

    "Daardoor is het besluit van de ACM om een vergunning te weigeren herleefd en is het beroep van PostNL daartegen hervat", aldus ACM, dat vrijdag dus gelijk kreeg van de rechter.

    Bron: ABM Financial News
    Dus het mocht niet is toch gebeurd. Kan niet teruggedraaid worden dus er veranderd niets. Dus wat nu? of maw wat is de betekenis?
  7. forum rang 6 Concrete 29 september 2023 15:40
    quote:

    voda schreef op 29 september 2023 15:35:

    Rechtbank bevestigt oordeel ACM om geen vergunning te geven voor overname Sandd door PostNL

    Door ABM Financial News op vrijdag 29 september 2023

    (ABM FN-Dow Jones) De rechtbank heeft vrijdag uitspraak gedaan over het besluit van de Autoriteit Consument & Markt om geen vergunning te verlenen voor de overname door PostNL van Sandd. Dit meldde de toezichthouder na de uitspraak.

    "De rechtbank oordeelt dat het beroep van PostNL tegen dit besluit ongegrond is. Het besluit blijft daarom in stand", zei de ACM. Hoger beroep tegen de uitspraak is nog wel mogelijk.

    De ACM besloot op 5 september 2019 om aan PostNL geen vergunning te verlenen voor de overname van Sandd uit vrees dat er een monopolist zou ontstaan op het gebied van postbezorging.

    "De ACM verwachtte dat dit zou leiden tot prijsstijgingen voor consumenten, bedrijven en overheden die post versturen, zonder dat daar genoeg efficiëntievoordelen tegenover zouden staan", bracht de toezichthouder vrijdag in herinnering.

    PostNL tekende beroep aan tegen het ACM-besluit en vroeg tevens aan de staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat (EZK) om alsnog een vergunning te verlenen. Dat gebeurde op 27 september ook, waarna de overname van Sandd door PostNL werd afgerond.

    De rechtbank oordeelde op 11 juni 2020 echter dat de staatssecretaris van EZK die vergunning niet op goede gronden had verleend, waarmee het besluit om de vergunning te verlenen werd vernietigd. Op 2 juni 2022 zette het College van Beroep voor het bedrijfsleven definitief een streep door de vergunning.

    "Daardoor is het besluit van de ACM om een vergunning te weigeren herleefd en is het beroep van PostNL daartegen hervat", aldus ACM, dat vrijdag dus gelijk kreeg van de rechter.

    Bron: ABM Financial News
    En nu ?
  8. forum rang 6 SAHR-0310 29 september 2023 15:47
    quote:

    Salitos schreef op 29 september 2023 15:39:

    [...]

    Dus het mocht niet is toch gebeurd. Kan niet teruggedraaid worden dus er veranderd niets. Dus wat nu? of maw wat is de betekenis?
    Zal wel iemand een boete moeten betalen. Denk dat Herna dat probleem met liefde uit handen van de politiek neemt.
  9. forum rang 6 win some... 29 september 2023 15:53
    En dan te bedenken dat Sandd aan de rand van een faillissement stond. Herna had alleen maar even moeten wachten tot Sandd kopje onder ging en dan was het hele klantenbestand van Sandd met hangende pootjes bij Postnl gekomen waarna Herna ze een contract met gunstige tarieven onder de neus had kunnen duwen. Als grootste schuldeiser van Sandd had Postnl zelfs het faillissement nog kunnen bespoedigen als het had gewild.

    Maar nee, Herna moest haar 'maatschappelijk ondernemen' visie weer eens ten toon spreiden. Het kon natuurlijk niet dat de klanten van Sandd hun postbezorging verstoord zagen worden en die ontslagen voor Sanddpersoneel dat kon ook niet. Dus hup de portemonnee getrokken en 130 mio overgemaakt om het failliete Sandd over te nemen. En nu blijkt het juridisch ook nog eens te worden afgekeurd.

    Zelden zo'n incompetete CEO gezien en zelden meegemaakt dat emand die incompetentie al mee dan 10 jaar lang ten toon mag spreiden.
535 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links