Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Insider schreef op 20 december 2022 19:56 :
www.tubantia.nl/enschede/busvervoer-i... VDL dus..
www.ovpro.nl/bus/2022/12/21/ebusco-pr... De energiecrisis zorgt voor wind in de zeilen van Ebusco. De orders stromen binnen. “Het totale orderbook zit net iets boven de 1.400 bussen. De energie is natuurlijk veel duurder geworden en dat heeft een impact op de verkoop, meent Bijvelds. “Eerst betaalde je per kilometer zeven of acht cent aan elektriciteit. Momenteel is dat twintig of zelfs dertig cent.” De zuinige Ebusco-bus is daarom nu nog een stuk voordeliger. Het helpt ook mee dat de Ebusco 3.0-bussen al rondrijden in München. “Met die bussen kunnen we aantonen hoe zuinig onze bussen echt zijn.” De Ebusco-topman ziet hier een verandering in de markt. “Vroeger werd een dieselbus vergeleken met een elektrische bus. Maar nu gaat het tussen elektrische bussen onderling. Gewicht is daarbij een belangrijke pijler.”
Insider schreef op 20 december 2022 19:56 :
www.tubantia.nl/enschede/busvervoer-i... Dit artikel vermeldt dat het gegund is aan arriva met als voorwaarde : alleen electrisch materiaal. Aanbestedingen alleen electrisch wordt dus de trend.
[Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd. Deze account is geschorst.]
Oeps, fout van mij dan.........
Regular electric bus vs full composite bus: the comparison (Ebusco 2.2 vs 3.0)www.sustainable-bus.com/news/ebusco-3... "if you would change a bus fleet of 100 buses from a Ebusco 2.2 to a Ebusco 3.0 model, you would save up to 6 million euros in operational costs"
pittig hoor al die koersdalingen. De grootaandeelhouder maakt zo wel veel verlies als ze verkopen
ebub schreef op 22 december 2022 12:10 :
pittig hoor al die koersdalingen. De grootaandeelhouder maakt zo wel veel verlies als ze verkopen
Gezien de omzet is verkoper nu even op kerstvakantie. Lijkt me verstandig omdat de markt in deze eindejaars periode nogal dun is, en ze sowieso niet veel kwijt kunnen zonder echt de koers in elkaar te trappen.
Bart Meerdink schreef op 22 december 2022 12:48 :
[...]
Gezien de omzet is verkoper nu even op kerstvakantie. Lijkt me verstandig omdat de markt in deze eindejaars periode nogal dun is, en ze sowieso niet veel kwijt kunnen zonder echt de koers in elkaar te trappen.
Hmm, de koers zegt dat vd Valk misschien nu toch aan het verkopen is... Ondanks de dunne markt. Wie weet komt er een bijkoop momentje aan. Wel jammer dat Ebusco naar het lijkt niet op tijd voldoende capaciteit heeft voor orders zoals die van Arriva in Twente (aflevering eind 2023).
Bart Meerdink schreef op 22 december 2022 15:25 :
[...]
Hmm, de koers zegt dat vd Valk misschien nu toch aan het verkopen is... Ondanks de dunne markt. Wie weet komt er een bijkoop momentje aan.
Wel jammer dat Ebusco naar het lijkt niet op tijd voldoende capaciteit heeft voor orders zoals die van Arriva in Twente (aflevering eind 2023).
Ebusco bouwt momenteel de beste bus en zal ook de productie opschroeven om de vraag te kunnen beantwoorden. Er komen nog zoveel tenders aan die Ebusco zal winnen. Het kunnen leveren zal inderdaad de aandacht verdienen, maar ja zolang je voorloopt op de concurrentie zal de vraag groot blijven en dus meer omzet en uiteindelijk meer winst.
Ik vind het vreemd dat koers steeds maar weer daalt. Vaak in de morgen even een kleine opleving en daarna weer lager dan dag ervoor.
HOBBYMAN schreef op 22 december 2022 17:41 :
Ik vind het vreemd dat koers steeds maar weer daalt. Vaak in de morgen even een kleine opleving en daarna weer lager dan dag ervoor.
Dat is niet zo raar als een grootaandeelhouder met meer dan 20% van de aandelen aan het afbouwen is. Blijkbaar is de minimale prijs die ze willen hebben nog steeds niet bereikt. Zie:www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel... (recente melding)www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel... (vorige melding, bij de beursgang) Verder lijkt het bij Ebusco zelf allemaal volgens plan te verlopen. Al zullen we nog tot 29 maart 2023 (jaarcijfers 2022) moeten wachten voordat we weten of dat ook echt zo is.
Bart Meerdink schreef op 22 december 2022 18:01 :
[...]
Dat is niet zo raar als een grootaandeelhouder met meer dan 20% van de aandelen aan het afbouwen is. Blijkbaar is de minimale prijs die ze willen hebben nog steeds niet bereikt. Zie:
www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel... (recente melding)
www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel... (vorige melding, bij de beursgang)
Verder lijkt het bij Ebusco zelf allemaal volgens plan te verlopen. Al zullen we nog tot 29 maart 2023 (jaarcijfers 2022) moeten wachten voordat we weten of dat ook echt zo is.
Ik heb nog alle vertrouwen ( althans heel veel) dat dit bedrijf in de toekomst een grote speler gaat worden.
HOBBYMAN schreef op 22 december 2022 21:57 :
[...]
Ik heb nog alle vertrouwen ( althans heel veel) dat dit bedrijf in de toekomst een grote speler gaat worden.
In verband met hun succesvolle ontwikkeling van nieuwe modellen, gebaseerd op geheel nieuwe technieken, verwacht ik dat ze worden overgenomen voordat ze zelf een echt grote speler worden.
Interessante ontwikkelingen op batterijtechnologisch gebied: Zwavel geeft batterijen een enorme oppepper Als de voortekenen niet bedriegen, wordt 2023 het jaar dat batterijen een enorme sprong voorwaarts maken. De zwavelbatterij komt eraan. VINCENT DEKKER Op twee fronten wordt momenteel alles op alles gezet om zwavel te gebruiken voor batterijen. In Europa gaat het Duitse Theion komend jaar de eerste exemplaren van zijn zwavel-lithiumbatterij leveren. In Australië hebben ze een zwavel-natriumbatterij ontwikkeld. In beide gevallen mag je van een doorbraak spreken. Om te beginnen verlost zwavel ons van probleem-metalen als kobalt, nikkel en mangaan, die nu nog in lithium-ionbatterijen worden toegepast. Ook het snel populair wordende alternatief voor deze batterijen, de zogeheten LFP-batterij, doet het zonder die omstreden grondstoffen. Maar LFP levert wel wat minder stroom per kilo batterij. Daar hebben de zwavel-batterijen geen last van, integendeel. Zowel Theion als de universiteit van Sydney in Australië zegt dat hun batterij ongeveer drie keer zo veel kWh per kilo kan opslaan. Bij li-ion is dat nog zo'n 250 tot 350 wattuur per kilo, met zwavel wordt dat 1000 Wh, 1 kWh, per kilo. Daar kon je tot voor kort alleen maar van dromen. Een mobiele telefoon kan straks veel langer doen met één batterijlading en elektrische auto's komen drie keer zo ver met een vergelijkbare batterij, of kunnen met een veel kleinere en lichtere batterij toe. Bovendien zorgt de grote opslagcapaciteit van zwavel er voor dat er in zwavel-lithiumbatterijen minder lithium nodig is, wat ook geen slechte zaak is. Als het aan de onderzoekers van de universiteit van Sydney ligt, hebben we over een paar jaar zelfs helemaal geen lithium meer nodig. Zij combineren de zwavel met natrium. Zwavel is een van de meest voorkomende stoffen op aarde, en voor natrium geldt hetzelfde. Natrium is zelfs in alle oceanen te vinden, namelijk als zeezout. Het winnen van natrium en zwavel is veel eenvoudiger dan van lithium, kobalt, mangaan en nikkel. Zwavel is zelfs een bijproduct van de industrie en kost slechts 20 cent per kilo, terwijl het kobalt, mangaan en nikkel dat nu in li-ionbatterijen zit 20 euro per kilo kost. En voor de productie van zwavelbatterijen is veel minder energie nodig, tot wel 90 procent minder. Minder energieverbruik en goedkopere grondstoffen resulteert in veel goedkopere batterijen. Nu kosten de goedkoopste batterijen zo'n 100 euro per kWh opslag, en dat zou volgens Theion moeten kunnen dalen naar 30 euro. Een elektrische auto met een batterij van 70 kWh wordt dan in één klap bijna 5000 euro goedkoper. Eigenlijk lijken de batterijen te mooi om waar te zijn. Maar ze komen er toch echt aan. Het Duitse Theion zegt al komend jaar (2023) de eerste batterijen te leveren voor ruimtevaartuigen, en in 2024 moeten ze er zijn voor drones en elektrische luchttaxi's. Nog een jaar verder komt de massaproductie voor auto's op gang. Een toepassing die mij erg aanspreekt is elektrisch vliegen. Daar is gewicht van het allergrootste belang. De huidige batterijen leveren maximaal 350 Wh per kilo. Bij 450 Wh per kilo worden batterijen echt geschikt geacht voor de luchtvaart. Met 1000 Wh, oftewel 1 kWh, per kilo brengen de zwavelbatterijen het elektrisch vliegen dus ongetwijfeld snel naderbij. Dan kun je toestellen verwachten die met twintig passagiers van Amsterdam naar Rome vliegen, of met honderd inzittenden van Amsterdam naar Londen. Ook in Nederland zijn rond batterijen veelbelovende ontwikkelingen gaande. Daar schreef ik eerder al over. Binnenkort hoop ik daar nog meer over te kunnen melden
Volgens mij is het spelletje, s morgens positief openen om je het gevoel te geven dat we bij de bodem zitten. Om in de namiddag keihard in het rood te gaan. ik zie dat patroon in ieder geval.
Chiclana schreef op 23 december 2022 09:34 :
Volgens mij is het spelletje, s morgens positief openen om je het gevoel te geven dat we bij de bodem zitten.
Om in de namiddag keihard in het rood te gaan. ik zie dat patroon in ieder geval.
mee eens
@ischav2 linkje is altijd handig: www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/is... Batterij-technologie moet aan super veel randvoorwaarden voldoen: veiligheid, prijs, zelfontlading, aantal laad-cycli enz enz. Daarom zitter er jaren/decennia tussen 'proof-of-concept' en daadwerkelijke grootschalige commerciële inzet. Maar, de voordelen zijn zodanig groot (met name de hoge capaciteit per kg) dat het er vast aan zit te komen. Voor elektrische bussen zal het nog wel langer duren. En dan zullen alle fabrikanten wel zo'n beetje tegelijk overgaan op de betere technologie.
Chiclana schreef op 23 december 2022 09:34 :
Volgens mij is het spelletje, s morgens positief openen om je het gevoel te geven dat we bij de bodem zitten.
Om in de namiddag keihard in het rood te gaan. ik zie dat patroon in ieder geval.
Ik verwacht nu dat je naast de pot piest, verder herstel in 2023 met deze grotere opdrachten. Veel succes
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
Nextensa
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)