Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,800 3 mei 2024 17:35
  • +0,120 (+0,88%) Dagrange 13,715 - 14,245
  • 1.555.052

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2246 2247 2248 2249 2250 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. chris123 4 augustus 2022 17:46
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 4 augustus 2022 17:27:

    Momenteel in Sydney voor een business meeting en zie dat de koers gedaald is en dit is heerlijk voor de aandeelhouders die long zitten want nu kunnen ze nog een keer goedkoop bijkopen!! Dus ik had helemaal gelijk dat het een mooie dag zou worden!!!
    Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat deze onzin hier dag in dag uit 24/7 gepost mag worden!!
  2. forum rang 7 bezinteergebelegt 4 augustus 2022 17:47
    quote:

    Kleine hap schreef op 4 augustus 2022 17:42:

    Je kunt er gewoon niet van op aan!
    Beter verkopen die handel en ergens anders in beleggen!
    Ik vermoed dat meerderen dat licht gaan zien de komende periode. Het is en blijft voorlopig een dalende luchtballon.

    Gelukkig over 10/11 weken alweer Q3 cijfers..........
  3. Wervel Wind 4 augustus 2022 17:49
    quote:

    Charlie Munger schreef op 4 augustus 2022 17:26:

    Je moet er miljarden in steken juist omdat de groei van Grubhub niet winstgevend is. Dit zie je aan de brutowinstmarges van het bedrijf. Eerst waren de brutowinstmarges van JET (en vermoed dus ook van Grubhub) rond de 90%. Van iedere euro omzet gaat er dus 10 cent naar de inkoopwaarde van de omzet en blijft er dus 90 cent over om de overige kosten van te betalen zoals R&D, sales en marketing, general & administrative cost, enz..

    Inmiddels zijn de brutowinstmarges van JET (en van Grubhub waarschijnlijk dus ook) gedaald naar 34%. Dit komt omdat ze net als Uber en DD nu ook de bezorging zijn gaan doen, na lang ontkennen dat dit winstgevend zou zijn door oprichter Jitse Groen. Iets wat veel meer kosten met zich mee brengt aangezien ze nu ook de bezorger en het scootertje moeten betalen. Dit betekent een massale achteruitgang in potentiele winstgevendheid voor beide spelers. Sterker nog: de brutowinstmarge is daarmee zo erg gedaald dat alleen al op dit niveau de operatie voor JET en GRUB verlieslatend is.

    Op termijn kan dit bijtrekken, wanneer JET een voldoende geavanceerd bezorgnetwerk heeft uitgerold waardoor ze voldoende schaal hebben om die brutowinstmarges weer op te krikken (zoals bij een UPS of een FEDEX in de VS), maar voorlopig is dit nog niet aan de hand en is groei voor JET/GRUB alleen al op brutowinstmarge niveau verliesgevend. Daarom moet je er miljarden in pompen en is groei voor GRUB geen zegen maar juist een vloek (tenzij je geld wil verbranden).
    Eens en dan moet je bedenken dat maar tussen de 25 en 33% delivery orders zijn. De rest is gewoon market place. Ik heb ook de CC beluisterd en Grub verwacht door de Amazon deal minder uit te geven aan marketing waardoor het verlies wat kleiner zou worden in H2. Het meest opmerkelijke vond ik toen een analist vroeg om een cashflow forecast, Groen simpel zei dat hij die niet zou krijgen. Dan weet je wel genoeg.. Verder gaf Groen ook aan dat zijn bedrijf nu een nieuwe tijd in gaat, maar nog in groei modus is. De draai van groei naar geen groei is allemaal wat snel gegaan en daardoor gaan er in H2 nog flink wat kosten uit. (headcount van sales en operations, minder marketing). Daar is het delivery probleem wel nog niet mee opgelost. Wat ook slecht is voor JET dat Uber cash binnen haalt via de taxi busines. Andere concurrenten hebben ook diepere zakken. Mogelijk dat die in deze fase dus marktaandeel gaan winnen (meer marketing, vouchers) wat het delivery probleem voor JET alleen nog maar groter maakt.
  4. forum rang 6 Eagle1959 4 augustus 2022 17:49
    Had in de loop vd dag mijn aandelen posities verkocht. Laatste 10 minuten weer teruggekocht, nu klein verlies van 164,- op deze nieuw gekochte aandelen positie. GAK 18,998. Ik twijfelde erg maar er kunnen zomaar positieve zaken naar buiten komen waardoor we morgen 15% hoger staan. En morgenvroeg kijk ik wel even wat de futures doen en de Nasdaq gedaan heeft. Ook Doordash komt nabeurs met cijfers wat een indicatie kan geven waar de sector staat. Als Doordash nabeurs plust kan JET morgen mee. En gaan we morgenvroeg meteen 5% in de min schrijf ik onmiddelijk augustus 19,- calls voor deze aandelen. Die doen nu nog 1,35.
  5. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 4 augustus 2022 17:50
    quote:

    chris123 schreef op 4 augustus 2022 17:46:

    [...]

    Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat deze onzin hier dag in dag uit 24/7 gepost mag worden!!
    Is geen onzin, klopt gewoon!! Ik vond je stuk in het NRC over JET erg boeiend om te lezen:

    “Chris Lambermon:
    ‘Ik ben heel erg teleurgesteld in JET’
    „Ik begon zo’n anderhalf jaar geleden met JET. Dat was op de top, toen de koers op 110 euro stond. Er zat heel veel potentie in het aandeel, maar toen begonnen de geruchten dat ze Grubhub in de VS wilden kopen.”
  6. Beursbengel12 4 augustus 2022 17:53
    quote:

    Eagle1959 schreef op 4 augustus 2022 17:49:

    Had in de loop vd dag mijn aandelen posities verkocht. Laatste 10 minuten weer teruggekocht, nu klein verlies van 164,- op deze nieuw gekochte aandelen positie. GAK 18,998. Ik twijfelde erg maar er kunnen zomaar positieve zaken naar buiten komen waardoor we morgen 15% hoger staan. En morgenvroeg kijk ik wel even wat de futures doen en de Nasdaq gedaan heeft. Ook Doordash komt nabeurs met cijfers wat een indicatie kan geven waar de sector staat. Als Doordash nabeurs plust kan JET morgen mee. En gaan we morgenvroeg meteen 5% in de min schrijf ik onmiddelijk augustus 19,- calls voor deze aandelen. Die doen nu nog 1,35.
    Daarom morgen vroeg weer spannend waarschijnlijk waag ik het ook als ik laag kan instappen de ochtend rit werkt voor mij het beste, moet het daar dan ook bij laten, wat ik verloren heb vandaag zie ik als leer geld!
  7. Shadow 4 augustus 2022 17:56
    quote:

    Beursbengel12 schreef op 4 augustus 2022 17:53:

    [...]

    Daarom morgen vroeg weer spannend waarschijnlijk waag ik het ook als ik laag kan instappen de ochtend rit werkt voor mij het beste, moet het daar dan ook bij laten, wat ik verloren heb vandaag zie ik als leer geld!
    U spreekt u zelf gelukkig bijna nooit tegen.
    Pfffff....
  8. forum rang 6 Eagle1959 4 augustus 2022 17:57
    Charlie Munger: Inmiddels zijn de brutowinstmarges van JET (en van Grubhub waarschijnlijk dus ook) gedaald naar 34%. Dit komt omdat ze net als Uber en DD nu ook de bezorging zijn gaan doen, na lang ontkennen dat dit winstgevend zou zijn door oprichter Jitse Groen. Iets wat veel meer kosten met zich mee brengt aangezien ze nu ook de bezorger en het scootertje moeten betalen. Dit betekent een massale achteruitgang in potentiele winstgevendheid voor beide spelers. Sterker nog: de brutowinstmarge is daarmee zo erg gedaald dat alleen al op dit niveau de operatie voor JET en GRUB verlieslatend is.

    Jitse Groen zegt dat 2023 Adjusted Ebidta positief gaat worden. Dat is een ander verhaal dan hierboven door Munger geschetst. Als ik het goed begrijp zegt hij dat zelfs de brutomarge negatief is. Directe inkoopkosten heeft JET toch nauwelijks.
  9. Shadow 4 augustus 2022 17:59
    quote:

    Beursbengel12 schreef op 4 augustus 2022 17:53:

    [...]

    Daarom morgen vroeg weer spannend waarschijnlijk waag ik het ook als ik laag kan instappen de ochtend rit werkt voor mij het beste, moet het daar dan ook bij laten, wat ik verloren heb vandaag zie ik als leer geld!
    Reflectie is altijd goed.
    En wat heeft U dan geleerd?
    Kunnen wij ook weer wijzer van worden.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2246 2247 2248 2249 2250 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links