Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Jan Willem schreef op 30 december 2021 08:52 :
[...]
Oké maar dat behoefd niet negatief te zijn, Renewi doet dat ook met de nieuwe vrachtwagens zowel omdat ze een verschil hebben in mogelijkheden en om de betrouwbaarheid te testen dan nog de andere normen zoals prijs en prestatie.
inderdaad die bussen kosten zat, dus eerst even testen lijkt me geen gek idee ;)
Het zal me niet verbazen dat VDL op termijn een bod doet op Ebusco.
Optiebelegger schreef op 30 december 2021 09:52 :
Het zal me niet verbazen dat VDL op termijn een bod doet op Ebusco.
Het is veel goedkoper om zelf een e-bus te maken.
We staan voor een mooi Ebusco jaar .
Optiebelegger schreef op 30 december 2021 09:52 :
Het zal me niet verbazen dat VDL op termijn een bod doet op Ebusco.
Dat zou mij juist wel verbazen. Meen dat Ebusco in het verleden al eens heeft aangeboden om samen op te trekken (kan er helaas niks van in de media terugvinden), maar dat dit van de kant van VDL is afgehouden. Meestal doet dat de onderlinge verhoudingen geen goed. Komt nog bij dat VDL het lichtgewicht trucje van Ebusco af heeft gekeken en zelf een soortgelijke bus op de markt wil brengen. Ik ben benieuwd of VDL het lukt zonder al te veel luchtvaartkennis. Ebusco is dan weer een startup / scale up productiebedrijf en zal aan die kant meer uitdagingen kennen. En uiteraard is de markt nogal wat groter dan VDL en Ebusco. Wat in hun voordeel spreekt is dat BYD in ieder geval een flink modderfiguur heeft geslagen in Nederland en probleem op probleem heeft gestapeld.
Sir Piet schreef op 30 december 2021 11:01 :
We staan voor een mooi Ebusco jaar .
Misschien gaan ze een Ebusco-bus gebruiken in Speed 3.........
www.ovpro.nl/bus/2021/12/30/elektrisc... ‘Elektrische bussen zijn verder dan vervoerders soms denken’ Gepubliceerd op 30-12-2021 om 11:01 De afgelopen tien jaar stonden voor Ebusco niet alleen in het teken van ontwikkelen, maar ook in het wegnemen van scepsis. En nog altijd is er niet iedereen zich even bewust van de mogelijkheden met elektrische bussen, ziet oprichter Peter Bijvelds. “Het is belangrijk om vroeg in contact te komen. Dan kunnen we kijken wat er écht nodig is en wat er mogelijk is. Soms wordt iets niet gevraagd omdat er wordt gedacht dat het niet kan.” 35.472.731 kilogram CO2. Oftewel: de jaarlijkse uitstoot van 1.775 Nederlandse huishoudens.Dat is de besparing van Ebusco-voertuigen sinds de eerste bus de weg op ging in 2013. “Bussen zijn een van de grootste vervuilers van de binnenstad, rijden meer dan tien jaar rond en komen op dezelfde plek terug. Je hoeft maar één keer laadinfrastructuur klaar te leggen en dan is het klaar. In het OV zou zero emissie veel sneller gaan. Daarom heb ik in 2010 de overstap gemaakt van elektrische personenwagens naar bussen”, zegt Peter Bijvelds, die in 2012 met Ebusco de eerste volledige elektrische busfabrikant in Europa oprichtte. Ebusco beleefde aan de vooravond van het tienjarig jubileum een bijzonder jaar. 2021 stond in het teken van de lancering van een eigen fabriek in Deurne en een beursgang op het Damrak. “Na tien jaar ontwikkelen gaan we naar de massa.” ‘Je bent gek’ In 2012 presenteerde Bijvelds zijn eerste elektrische bus op de Duitse vakbeurs IAA. “Je bent hartstikke gek, zeiden ze daar tegen me. Je bus rijdt minder dan de helft van een dieselbus en kost het dubbele”, blikt hij terug in zijn kantoor. “Green is nice as long as it does not affect the price”, leerde hij op dat moment. Het aantal voertuigen dat in de eerste vijf jaar werd verkocht, is op drie handen te tellen. Deze periode stond niet alleen in het teken van scepsis wegnemen en draaide het vooral om in innoveren. “Om te zorgen dat de total cost of ownership (TCO) kon gaan concurreren met conventionele dieselbussen. “De Ebusco 2.0 in 2015 was een belangrijk omslagpunt. Daarmee toonden we aan dat elektrische bussen niet alleen een leuk project voor erbij is om schoon te zijn, maar dat je ze ook net zo kostenefficiënt kan inzetten.Dat laten we nu dagelijks zien met de Ebusco 2.2” De echte opvolger kwam er in 2019 met de Ebusco 3.0, die volledig in Deurne wordt gefabriceerd en waarvan het casco net als in de luchtvaartindustrie uit koolstofvezelcomposiet is gemaakt. Het zorgt voor een veel lichter voertuig, een groter kilometerbereik en langere levensduur. Data als bewijs Vervoerders die in deze tijd alsnog twijfelen aan de potentie van elektrische bussen, kunnen nu makkelijker het tegendeel worden bewezen. Bijvelds opent het monitoringssysteem Ebusco Live, waarin alle bussen realtime kunnen worden gemonitord. Hij laat zien dat er bussen zijn die op meer dan 500 kilometer aantikken op een dag. “Dat zijn nu feiten. Vorig jaar had niemand geloofd dat we dit kunnen. Dat is altijd ons hiaat geweest.” Nederland – “het braafste jongetje in de klas” – heeft geen overtuiging meer nodig als het om zero emissie gaat. “Hier gaat de bus inmiddels al steeds meer deel uitmaken van het volledige ecosysteem. Maar in het buitenland hoor je nog steeds dat ze een gat in de lucht springen als een bus 200 kilometer kan halen. Met deze data kunnen we dat niet alleen zeggen, maar ook laten zien.” (Tekst gaat verder onder de foto) Elektrische bussen Ebusco (foto: Ebusco) Op tijd in gesprek In het monitoringssysteem is Bijvelds inmiddels genavigeerd naar Duitsland, waar hij een bus aantikt die op de meeste dagen maar voor maximaal 60 procent leeg gaat. “Zo willen we ook in gesprek met vervoerders. Er wordt uitgevraagd op onbeperkte mogelijkheden zoals met diesel. Maar je moet ook kijken wat je écht nodig hebt. Als een klant zegt dat bussen 500 kilometer op een dag moeten kunnen rijden, zijn er misschien maar twee van de honderd waarmee dat echt gebeurt. Daarom is het belangrijk om vroeg in contact te komen.” Om die reden ging Ebusco al partnerships aan met meerdere vervoerders, wat de fabrikant weer helpt om de bussen naar een hoger plan te tillen. “We willen met de markt in gesprek en meedenken voordat voor concessies wordt ingeschreven. Zodat er naar alle mogelijkheden worden gekeken die er zijn. Af en toe wordt er nog gerekend met de stand der techniek van één of twee jaar geleden, terwijl onze innovaties dan al veel verder zijn.” “We willen in een vroeg stadium begrijpen wat nodig is. Dat bijvoorbeeld geen 12- maar 13-meter bussen nodig zijn, omdat vier reizigers heel veel gaat helpen in de tender”, vervolgt Bijvelds. “Dat soort maatwerk kunnen we leveren en het helpt ons om de markt beter leren kennen en te kunnen meedenken. De denkwijze van een fabrikant en een operator is anders. Aan ons de uitdaging om de behoefte van operators echt goed te begrijpen, en te vertalen in de beste oplossing. Daarom hebben we ook veel mensen met ervaring aan de operationele kant in dienst.” Andere landen De focus van Ebusco zal vanaf nu ook nadrukkelijk gericht zijn op het buitenland, nu de tijd voor serieproductie aangebroken. “In Nederland is één op de vier bussen al elektrisch. In de rest van Europa en Amerika zijn er grote plannen, maar zie je dat ze nog onder de 5 procent zitten.” Op dit moment heeft de fabrikant vestigingen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, China, Noord-Amerika en Australië. Als het aan Bijvelds ligt, worden dat er snel meer. “De reden waarom we naar de beurs zijn gegaan, is om te zorgen dat we daar lokale productiecapaciteit krijgen en personeel om op tenders in te schrijven. We hebben de blueprint nu staan en van een stabiel product de productiemethode uitgebreid. Dat gaan we nu uitbreiden.”
amstelveendagblad.com/2021/12/30/elek... Elektrische en hybride elektrische bussen Marktomvang 2022, toekomstige vraag, industriegroei, aandeel, wereldwijde trends BY CHARLES DURHAM ON DECEMBER 30, 2021 Wereldwijde Elektrische en hybride elektrische bussen-markt Het rapport behandelt de belangrijkste spelers van de industrie, waaronder bedrijfsprofiel, Elektrische en hybride elektrische bussen-marktproductspecificaties, productiecapaciteit / verkoop, omzet, prijs en brutomarge 2021-2026 en verkoop met een grondige analyse van het concurrentielandschap van de markt en gedetailleerde informatie over leveranciers en uitgebreide details van factoren die de groei van grote marktverkopers zullen uitdagen.
Weinig handel de laatste dagen! op naar 2022, wordt een top jaar voor Ebusco
Oh je bedoelt hetzelfde als bij Tesla dat ook ten onder is gegaan door de omschakeling van bestaande autobouwers??? Ha ha ha
DeZwarteRidder schreef op 30 december 2021 09:59 :
[...]
Het is veel goedkoper om zelf een e-bus te maken.
VDL en Van Hool maken die al, volgens mij. Lees daar iets over kunststof en grote aantallen…
quote alias=DeZwarteRidder id=13916243 date=202112300959] [...] Het is veel goedkoper om zelf een e-bus te maken. [/quote] VDL en Van Hool maken die al een tijdje. Lees daar iets over kunststof en grote aantallen… Van Hool exporteert ook al een dubbeldekker naar de VS. Akasol is een duits bedrijf dat zeer hoogwaardige batterijsystemen levert (aan Van Hool?) en er zijn zoveel andere echt grote gerenommeerde busfabrikanten met e-bussen: Man, Mercedes, VDL, VanHool, Volvo, Iveco, Heuliez, BYD, Yutong, Solaris, dat ik eerst wel eens zwarte jaarcijfers wil zien in plaats van nog steeds rode bij Ebusco èn een goed gevulde orderportefeuille, voordat ik mijn geld in Ebusco steek.
Er zitten flinke koersbewegingen in het aandeel en als je er wat tijd insteekt valt er zo goed als elke dag wel wat geld te verdienen. Laatste pluk verkocht op 26,95(wel wat te vroeg). Nu maar weer kijken of ik ze voor wat minder kan terugkopen.
Misschien gemist maar vandaag in Effect (VEB) en op 31/12 al op de site (https://www.veb.net/artikel/08452/ebusco-heeft-kwart-minder-batterij-nodig-dan-de-concurrentie)
Runnersluck schreef op 5 januari 2022 14:31 :
Er zitten flinke koersbewegingen in het aandeel en als je er wat tijd insteekt valt er zo goed als elke dag wel wat geld te verdienen. Laatste pluk verkocht op 26,95(wel wat te vroeg). Nu maar weer kijken of ik ze voor wat minder kan terugkopen.
Nou, je kan ze nu wel erg voordelig inslaan. Er hoeft bij dit fonds maar een mededeling te komen over een nieuwe order en hij vliegt weer omhoog en .....omlaag :-)
Zie meer potentie in accumulatie van electriciteit en afgifte bij vraag. Kortom, elektrische bussen zijn interessant, edoch er zit simpelweg meer in. En dat is de reden vd beursgang mijn insziens.
€URO-Trader schreef op 2 februari 2022 15:57 :
Zie meer potentie in accumulatie van electriciteit en afgifte bij vraag. Kortom, elektrische bussen zijn interessant, edoch er zit simpelweg meer in. En dat is de reden vd beursgang mijn insziens.
Je bedoelt dat als de stroom uitvalt, je een Ebusco-bus langs laat komen als tijdelijke stroomleverancier.
Electro-Zilla a container.
Nu de gouden koets onder zeil staat heeft men als cadeau een Ebusco 20-2-22 koets verstrekt. Bovenal handig in de binnenstad en zoeft geluidloos vooruit.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
Nextensa
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)