Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Basic-Fit AEX:BFIT.NL, NL0011872650

  • 21,120 3 mei 2024 17:35
  • -0,260 (-1,22%) Dagrange 21,080 - 21,560
  • 113.388 Gem. (3M) 262,1K

Basic-Fit 2024: De feniks herrijst uit zijn as...

1.609 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 81 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Plein777 25 april 2024 18:04
    quote:

    Nakennis schreef op 23 april 2024 09:13:

    Aandeel niet vooruit te branden maar dat weet je eigenlijk al bij voorbaat als Niels Koerts instapt.
    Contrair gaan aan de erbarmelijke adviezen van Koerts heeft me al veel geld opgeleverd en dta blijf ik ook doen.
    Niet oke

    Deze schofterige posting !

    ALIAS VERANDERINGEN
    Datum Alias
    18 maart 2024 Nakennis
    14 maart 2024 Kanspakker
    2 februari 2024 De econoom
    17 mei 2023 Beursprofeet
  2. Wollin 25 april 2024 18:40
    quote:

    VeelGeduld schreef op 25 april 2024 18:34:

    Wat is jullie verwachting op de Q1 resultaten die morgen gepubliceerd gaan worden?
    Zelf denk ik dat er in het eerste kwartaal weer veel nieuwe aanmeldingen van leden zijn geweest en er meer is binnen gehaald door Spanje. Graag zie ik het ook vanuit een andere kijk hierop ;)
    Ik heb er een hard hoofd in.
    Als het beter zou zijn dan we denken, zou het al in de herstel fase zijn.
    Ik hoop zo dat ik ongelijk heb !!
  3. forum rang 4 stockholder 25 april 2024 18:51
    quote:

    VeelGeduld schreef op 25 april 2024 18:34:

    Wat is jullie verwachting op de Q1 resultaten die morgen gepubliceerd gaan worden?
    Zelf denk ik dat er in het eerste kwartaal weer veel nieuwe aanmeldingen van leden zijn geweest en er meer is binnen gehaald door Spanje. Graag zie ik het ook vanuit een andere kijk hierop ;)
    Het net als met vuurwerk, het kan alle kanten opvliegen.
    Eigenlijk triest dat er geen goed beeld te vormen is.
    Tekortkoming van de belegger of laat het bedrijf hier ook iets liggen?
    Als belegger in dit aandeel hoop ik natuurlijk ook dat het morgen een positief verhaal wordt.
  4. VeelGeduld 25 april 2024 18:51
    quote:

    Wollin schreef op 25 april 2024 18:40:

    [...]
    Ik heb er een hard hoofd in.
    Als het beter zou zijn dan we denken, zou het al in de herstel fase zijn.
    Ik hoop zo dat ik ongelijk heb !!
    Dat was vandaag lastig af te lezen aangezien het algemene sentiment niet mee zat. Einde dag zakte alles terug, toch hoop ik ook dat je ongelijk krijgt en ze ook laten zien dat ze het ook voor de kleinere aandeelhouders het voor elkaar krijgen om iets positiefs neer te zetten.
  5. VeelGeduld 25 april 2024 18:54
    quote:

    stockholder schreef op 25 april 2024 18:51:

    [...]

    Het net als met vuurwerk, het kan alle kanten opvliegen.
    Eigenlijk triest dat er geen goed beeld te vormen is.
    Tekortkoming van de belegger of laat het bedrijf hier ook iets liggen?
    Als belegger in dit aandeel hoop ik natuurlijk ook dat het morgen een positief verhaal wordt.
    Precies! Zelf vind ik het ook raar dat hij mijn geciteerde titel wel voor elkaar krijgt dit jaar ''Basic-Fit-baas René Moos schuift aandelenpakket ter waarde van €92 miljoen 'naar familie'''
    En dat er afgelopen maand een grote aandeelhouder is uitgestapt op voorkennis waardoor we in 1 dag -15% daalde.
  6. VeelGeduld 25 april 2024 18:56
    quote:

    VeelGeduld schreef op 25 april 2024 18:54:

    [...]

    Precies! Zelf vind ik het ook raar dat hij mijn geciteerde titel wel voor elkaar krijgt dit jaar ''Basic-Fit-baas René Moos schuift aandelenpakket ter waarde van €92 miljoen 'naar familie'''
    En dat er afgelopen maand een grote aandeelhouder is uitgestapt op voorkennis waardoor we in 1 dag -15% daalde.
    Alleen lijkt het mij dat hij voor zijn laatste pakket zelf ook hogere koersen wilt zien 'Citaat: 'aldus het omfloerste persbericht. De nummer 166 van de Quote 500 heeft momenteel ruim 14% van de aandelen van het pompimperium in handen. Dat belang gaat hij dit jaar afbouwen tot 9,1%. Over goede voornemens gesproken.''
  7. forum rang 4 VforVermogen 25 april 2024 19:01
    quote:

    stockholder schreef op 25 april 2024 18:51:

    [...]

    Het net als met vuurwerk, het kan alle kanten opvliegen.
    Eigenlijk triest dat er geen goed beeld te vormen is.
    Tekortkoming van de belegger of laat het bedrijf hier ook iets liggen?
    Als belegger in dit aandeel hoop ik natuurlijk ook dat het morgen een positief verhaal wordt.
    Er worden maar weinig cijfers gepubliceerd morgen; alleen ledenaantal, clubaantal, membership yield en nog een paar cijfers. Over ledengroei in eerste twee maanden is al wat verteld. Ik verwacht daarom niet al te veel beweging tenzij de cijfers fors afwijken van de consensus.
  8. forum rang 5 The Third Way... 26 april 2024 07:43
    Na het persbericht diagonaal te hebben doorgenomen bleef in negatieve zin dit bij me hangen, zal de markt dit als weer een falen zien?

    We expect to generate free cash flow before new club expansion per share of between €2.60 and €2.95 compared to €2.09 in 2023, representing growth of 24% to 41%. This compares to our initial guidance of €2.90 to €3.25 as provided during our November 2023 Capital Markets Day (CMD).
  9. forum rang 4 VforVermogen 26 april 2024 07:49
    Aantal leden is met 4,05 miljoen redelijk conform verwachting en conform eerdere uitspraak van BF over meer dan 4 miljoen leden. Omzet net wat lager dan verwachting, net als membership yield. Membership yield is gestegen van 23,51 naar 23,57; ik vraag mij af of de doelstelling van 24,50 haalbaar is, maar deze doelstelling wordt wel meerdere keren herbevestigd.

    Verder is er een outlook gegeven voor 2024. Underlying ebitda less rent tussen 305 en 330 miljoen. Fcf before new club expansion tussen 2,60 en 2,95 per aandeel. Bij de CMD van afgelopen november gaven ze nog aan dat tussen 2,90 en 3,25 mogelijk moest zijn. Dat is dus tien procent omlaag gegaan, tegelijkertijd hielden veel analisten daar denk ik al rekening mee. En wel fijn dat de fcf guidance voor 2025 en 2026 niet is gewijzigd, al is het de vraag hoe serieus de markt zo'n guidance nog neemt.

    Al met al, ik ben tevreden, geen idee of de markt dat ook is.
  10. forum rang 5 The Third Way... 26 april 2024 07:59
    quote:

    Eva schreef op 26 april 2024 07:45:

    ha ha we struikelen over dezelfde gevoeligheid

    de roze wolk drijft wederom verder af (ik had al mijn vraagtekens bij deze outlook gezet tijdens de CMD)
    Ja, op de CMD in november gaven ze een guidance af voor:

    . het jaar zelf dat een maand later net niet gehaald wordt. Maar voor 2024 wordt die herhaald;
    . 2024 dat 1 maand later al veel meer niet gehaald wordt.

    Het lijkt wel alsof ze expres de communicatie debacles opstapelen sinds covid, sinds dat the Moos naar Spanje is verhuisd. En helaas vandaag niet met de billen bloot mbt. de Franse problematiek, behalve dat:

    'In France, we implemented a new management structure, in which we separated the responsibilities for expansion and the existing club network. To further improve the membership experience, we continue to invest in the quality of the clubs, including the offering of massage chairs and extending the opening hours, including 24/7 clubs, especially in large cities.'

    Kortom, zoals al gezien in het Deloitte rapport eerder gepost hebben de Franse problemen niet als oorzaak de markt zoals BFIT eerder communiceerde maar de eigen organisatie. En de oplossing is om nog meer managementlagen cq. overhead toe te voegen. Het gerucht is dat de COO vooral in het vliegtuig zit om de uitbouw van de franchise organisatie te bestuderen. Dus weer minder focus, mijn vrees al eerder uitgesproken in de intro van dit draadje...
  11. Eva 26 april 2024 08:02
    quote:

    M@ndje schreef op 26 april 2024 07:55:

    Er is vrij weinig leden groei geweest sinds de vorige cc. De 100.000 extra leden zijn wegens de overname....
    eens als je dan ook de ledenaanwas van de 47 nieuwe clubs weglaat was de groei grofweg 110.100 leden dat is nog geen 3% terwijl ledenaanwas in KW1 altijd sterk zou moeten zijn (itt yield - die zou in KW2 een zet in de rug moeten krijgen alleen al doordat de bestaande abo's een prijsverhoging te verwerken hebben gekregen)
  12. forum rang 10 voda 26 april 2024 08:03
    Basic-Fit boekt hogere omzet met meer dan 4 miljoen leden
    26-apr-2024 08:00

    Aantal fitnessclubs gestegen tot ruim 1.500.

    (ABM FN-Dow Jones) Basic-Fit heeft in de eerste drie maanden van 2024 een hogere omzet geboekt. Dit bleek vrijdag uit cijfers van de uitbater van fitnessketens.

    "We hadden een goede start van het jaar, waarbij de omzet op jaarbasis met 16 procent steeg, dankzij een toename van het aantal lidmaatschappen en een voortdurende stijging van de gemiddelde omzet per lid", zei CEO Rene Moos vrijdag in een toelichting.

    De omzet steeg het afgelopen kwartaal van 245 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2023 naar 284 miljoen euro in het afgelopen kwartaal. Dat is een plus van 16 procent.

    Het aantal clubs van de fitnessketen steeg op jaarbasis met 19 procent van 1.268 clubs in het eerste kwartaal van 2023 naar 1.506 clubs het afgelopen kwartaal, terwijl het aantal leden met 13 procent steeg van 3,6 miljoen naar 4,05 miljoen leden.

    De gemiddelde omzet per lid per maand steeg met 4 procent van 22,63 euro naar 23,57 euro.

    Outlook

    Basic-Fit mikt in 2024 op een uitbreiding van zijn netwerk tot 1.575 fitnessclubs, inclusief de overname van RSG Spanje.

    De fitnessketen raamt de omzet voor dit boekjaar op 1,20 miljard tot 1,25 miljard euro, waarbij de gemiddelde omzet per lid per maand stijgt naar minimaal 24,50 euro.

    Basic-Fit raamt de onderliggende EBITDA na leases in 2024 op 305 tot 330 miljoen euro, tegenover 261 miljoen euro in 2023.

    De vrije kasstroom per aandeel wordt geraamd op 2,60 tot 2,95 euro per aandeel, tegenover 2,09 euro per aandeel in 2023.

    Basic-Fit mikt bij zijn bijna duizend 'volwassen' clubs op een rendement op het geïnvesteerde vermogen, de zogeheten ROIC, van ruim meer dan 30 procent.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  13. DeAandeelhouderWint 26 april 2024 08:06
    Als ik dit zo lees klinkt het allemaal heel positief..

    ABM FN-Dow Jones) Basic-Fit heeft in de eerste drie maanden van 2024 een hogere omzet geboekt. Dit bleek vrijdag uit cijfers van de uitbater van fitnessketens.

    "We hadden een goede start van het jaar, waarbij de omzet op jaarbasis met 16 procent steeg, dankzij een toename van het aantal lidmaatschappen en een voortdurende stijging van de gemiddelde omzet per lid", zei CEO Rene Moos vrijdag in een toelichting.

    De omzet steeg het afgelopen kwartaal van 245 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2023 naar 284 miljoen euro in het afgelopen kwartaal. Dat is een plus van 16 procent.

    Het aantal clubs van de fitnessketen steeg op jaarbasis met 19 procent van 1.268 clubs in het eerste kwartaal van 2023 naar 1.506 clubs het afgelopen kwartaal, terwijl het aantal leden met 13 procent steeg van 3,6 miljoen naar 4,05 miljoen leden.

    De gemiddelde omzet per lid per maand steeg met 4 procent van 22,63 euro naar 23,57 euro.

    Outlook

    Basic-Fit mikt in 2024 op een uitbreiding van zijn netwerk tot 1.575 fitnessclubs, inclusief de overname van RSG Spanje.

    De fitnessketen raamt de omzet voor dit boekjaar op 1,20 miljard tot 1,25 miljard euro, waarbij de gemiddelde omzet per lid per maand stijgt naar minimaal 24,50 euro.

    Basic-Fit raamt de onderliggende EBITDA na leases in 2024 op 305 tot 330 miljoen euro, tegenover 261 miljoen euro in 2023.

    De vrije kasstroom per aandeel wordt geraamd op 2,60 tot 2,95 euro per aandeel, tegenover 2,09 euro per aandeel in 2023.

    Basic-Fit mikt bij zijn bijna duizend 'volwassen' clubs op een rendement op het geïnvesteerde vermogen, de zogeheten ROIC, van ruim meer dan 30 procent.
1.609 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 81 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Basic-Fit heeft nu vier miljoen leden

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links