Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 324,5K

Toekomst Tomtom als Onafhankelijke .....

24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 augustus 2015 11:32
    "Nokia verkoopt kaartentak aan autobouwers

    Nokia verkoopt kaartentak aan autobouwers!

    TomTom 10:46
    10,22 0,00 (+3,77%)

    ESPOO (AFN) - Nokia verkoopt zijn kaartendivisie HERE aan een consortium van Audi, BMW en Daimler. Dat hebben de betrokken partijen maandag bekendgemaakt.

    De autobouwers betalen 2,8 miljard euro voor HERE en de deal zal waarschijnlijk in het eerste kwartaal van volgend jaar worden afgerond. Onder meer toezichthouders moeten nog goedkeuring geven.

    Nokia denkt een boekwinst van een miljard euro te behalen op de verkoop.

    De ongewone samenwerking geeft de Duitse bouwers van luxeauto's toegang tot de kaarten die nodig zijn om in de toekomst steeds slimmere auto's te kunnen bouwen, die deels zelfstandig kunnen rijden.

    Naar verluidt hadden ook Facebook en taxidienst Uber eerder interesse.

    Grillig

    Nokia stapte in 2008 in digitale kaarten met de overname van het Amerikaanse Navteq. Het Finse bedrijf, toen nog de grootste mobieltjesmaker ter wereld, dacht te kunnen profiteren van het groeiende aantal mensen dat navigatiesoftware op de mobiele telefoon verkoos boven een apart kastje in de auto. In datzelfde jaar verzekerde de Nederlandse navigatiedienstverlener TomTom zich van een eigen database met digitale landkaarten door Tele Atlas over te nemen.

    Analisten noemden de overname van HERE door het consortium, waar de afgelopen tijd al geruchten over de ronde deden, een streep door de rekening voor TomTom. Het bedrijf probeert steeds minder afhankelijk te worden van de grillige consumentenmarkt en zoekt groei in onder meer allianties met autobouwers op het gebied van ingebouwde navigatieapparatuur. Ook levert TomTom kaarten aan Daimler en Volkswagen, het moederbedrijf van Audi.

    Nokia verkocht eerder al zijn mobieltjestak geheel aan Microsoft. Door de verkoop van HERE kan het zich nog meer toeleggen op de productie van apparatuur voor telecomnetwerken."

    Héhé ....

    Eindelijk vanaf April tot 3 Augustus 2015: ruim 3 maanden heeft deze klucht: 'geruchten-carousel' mogen duren, terwijl vanaf het begin al duidelijk was, dat de Finnen hun voorkeur al hadden kenbaar gemaakt ....

    Over tot de Orde van de Dag.

    Toekomst van Tomtom:

    1. Als zgn. 'enige' Onafhankelijke Kaartenmaker verder door het leven?

    2. Willen de overige Autobouwers in de Wereld nog afhankelijk zijn en blijven van onze " Deutsche Superieuren"?

    3. Ik hoorde vandaag weer een 50 miljard handel in deze autonomous business in 2020, en laatst nog een paar honderd miljard omzet?

    4. Was en is HERE nog immer en nu helemaal Superieur aan Tomtom?

    5. Heeft Tomtom nog het Recht om als enige of laatste "Onafhankelijke' kaartenmaker om het Nieuwe tijdperk van Automatisch rijden te Overleven?

    6. Wat gaan de Yankees uit Siliconen Vallei en onze Chinezen en Russen thans doen? Handen over elkaar en Zelfstandig met Miljarden (Yuans of Roebels) het 'Wiel' gaan uitvinden?

    7. Gezien de enorme potentie aan Omzet tot 2020, zou je je kunnen afvragen waar de grote Private Equity (P.E.)Boys/Girls blijven? Time and Business is Big Money?
    Geld lenen, zie Altice is toch nog nooit zo makkelijk en goedkoop geweest?

    8. Of gaat de familie Goddijn zelfstandig een P.E. zoeken om de Toko te Delisten van de Beurs, dan kunnen zij nog meer lekkerrrr Miljarden zelf gaan inslaan en oppotten!? Geef de resterende 'kleine' beleggers toch een Appletje voor de dorst, zeg maar 30 eurotjes en ze lachen zich kapot en ook nog blij als een kindje? :-)

    Kortom, laten we hopen, dat de Nieuwe Ontwikkelingen zich thans gaan Versnellen en dat we Niet zo lang hoeven te wachten als de vorige "HERE-KLUCHT" ....

    Ik wens u prettige en zonnige dagen toe, en vooral veel water (en alcohol?) drinken!

    Ciao!
  2. [verwijderd] 3 augustus 2015 12:50
    Het wachten is thans op een PERSVERKLARING van onze Weledele Geleerde Heer ....

    Drs. H. Goddijn CEO Tomtom .... (met die grote Smile?)

    Zoals beloofd, zat hij te wachten op de Ontwikkeling rond het getouwtrek met HERE en .... alvorens zijn Nieuwe Strategie (die hij uiteraard al klaar had staan in het kokende IJ - water ...)

    Hij zei nog: "Jammer dat we de strijd met Here niet meer zullen beleven"

    Belofte, maakt Schuld, derhalve ....

    Kom er maar in .... Herrn Goddijn!

    Ciao!
  3. [verwijderd] 3 augustus 2015 13:02
    1. Ja
    2. Here wordt neergezet als onafhankelijke unit. Verwacht marktaandeel richting 50/50
    3. De stakes zijn hoog. Die bedragen gaan uiteraard over meer dan maps, traffic, positiebepaling. TT's diensten zijn dus een element daarvan. Wel een cruciaal element.
    4. Nee
    5. TT heeft als doel die positie te claimen (oa samen met Bosch)
    6. Dat kan maar tijd, tools en kosten zijn niet in hun voordeel. Je hebt sowieso veel users (probes) nodig om een begin te maken
    7. Zie punt 3. Er zijn ook andere elementen, zoals kabels (kilometers kabel per zelfrijdende auto), sensoren, chips, etc
    8. TomTom wil zelfstandig groeien. Uitdrukkelijke wens van bestuur
  4. forum rang 6 pwijsneus 3 augustus 2015 13:02
    quote:

    Johan@61 schreef op 3 augustus 2015 12:50:

    Het wachten is thans op een PERSVERKLARING van onze Weledele Geleerde Heer ....

    Drs. H. Goddijn CEO Tomtom .... (met die grote Smile?)

    Zoals beloofd, zat hij te wachten op de Ontwikkeling rond het getouwtrek met HERE en .... alvorens zijn Nieuwe Strategie (die hij uiteraard al klaar had staan in het kokende IJ - water ...)

    Hij zei nog: "Jammer dat we de strijd met Here niet meer zullen beleven"

    Belofte, maakt Schuld, derhalve ....

    Kom er maar in .... Herrn Goddijn!

    Ciao!
    Ben meer benieuwd naar de Nieuw Strategie (met Hoofdletters?) van het consortium met HERE.

    Blijft het merk HERE bestaan? Denk het wel.

    Blijven ze leveren aan bijvoorbeeld Yahoo! en Microsoft's Bing? Denk het wel.

    Zullen ze blijven leveren aan andere autofabrikanten? Geen idee.

    Komt er een standaard voor HAD maps t.a.v. automated driving? De EU kennende, denk het wel.

    Wat betekend zo'n standaard voor TomTom? Geen idee.

    .....
  5. [verwijderd] 3 augustus 2015 13:38
    DHR. Goddijn zou er goed aan doen met een sterke reactie te komen op het hele HERE verhaal/ontknoping
    wie zegt me dat die 2.8 miljard Euro niet overboden wordt!
    misschien hebben de grote jongens op het 1e officiele bod gewacht en dat ligt er nu
    3.5 miljard moet toch zeker mogelijk zijn
    OF
    komen UBER Facebook Microsoft nu aan de deur bij TomTom met een onweigerbaar bod
    mensen het spel is PAS vandaag ECHT begonnen
  6. Dokus 3 augustus 2015 15:27
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 3 augustus 2015 13:38:

    DHR. Goddijn zou er goed aan doen met een sterke reactie te komen op het hele HERE verhaal/ontknoping
    wie zegt me dat die 2.8 miljard Euro niet overboden wordt!
    misschien hebben de grote jongens op het 1e officiele bod gewacht en dat ligt er nu
    3.5 miljard moet toch zeker mogelijk zijn
    OF
    komen UBER Facebook Microsoft nu aan de deur bij TomTom met een onweigerbaar bod
    mensen het spel is PAS vandaag ECHT begonnen
    OF
    UBER Facebook Microsoft blijven gewoon lekker bij HERE
  7. [verwijderd] 3 augustus 2015 15:59
    www.bloomberg.com/news/articles/2015-...

    "TomTom is attracting companies and investors who were looking at Nokia Oyj’s maps business HERE, which it agreed to sell to German carmakers on Monday, the people said, asking not to be identified because the discussions are private.

    While the $2.5 billion Dutch firm is speaking to possible advisers, there is no formal process underway and TomTom may decide against pursuing a sale and instead focus on investments, they said.

    Shares in TomTom rose as much as 11.2 percent to their highest intraday price since 2009."

    Waar hebben wij dit ook alweer stelselmatig nagenoeg dagelijks via ....

    bloomberg c.s. gehoord??? :-)

    Helaas zullen alleen de Diehards en Lovebaby's op termijn van dit lekkerrrr s genieten ....

    EDit: Ik ben er klaar voor ....

    Ciao!
  8. [verwijderd] 3 augustus 2015 16:32
    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/tomtom...

    ma 03 aug 2015, 15:43
    'TomTom overweegt opties na deal Nokia'

    AMSTERDAM (AFN) - TomTom overweegt in te gaan op interesse van bedrijven die achter het net hebben gevist bij de overname van de kaartendivisie van Nokia.

    Dat meldde persbureau Bloomberg maandag op basis van ingewijden.
    Naar TomTom detailpagina >

    Eerder op de dag werd bekend dat de Duitse autobouwers Daimler, Audi en BMW de navigatietak van Nokia voor 2,8 miljard euro overnemen. Andere geïnteresseerde partijen zouden hun aandacht nu hebben verlegd naar TomTom, als een van de weinig andere producenten van digitale kaarten.

    Een woordvoerder van TomTom zei tegen Bloomberg dat er met geen enkele partij wordt gesproken over een verkoop van het bedrijf.

    Volgens de insiders spraken de Duitse autofabrikanten die Nokia HERE kopen ook met TomTom.

    Met de aankoop van de tak van Nokia versloegen de Duitse autoreuzen naar verluidt onder meer een consortium:

    * van het Chinese TenCent en de Zweedse investeringsmaatschappij EQT Partners

    * en drie Amerikaanse private-equitypartijen,
    te weten: Hellman & Friedman, Silver Lake Management en Thoma Bravo.


    Edit: en wie laat het (yan)kaas van zijn boterham afpakken???

    Ciao!
  9. [verwijderd] 14 augustus 2015 00:52
    quote:

    Johan@61 schreef op 3 augustus 2015 16:32:

    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/tomtom...

    ma 03 aug 2015, 15:43
    'TomTom overweegt opties na deal Nokia'

    AMSTERDAM (AFN) - TomTom overweegt in te gaan op interesse van bedrijven die achter het net hebben gevist bij de overname van de kaartendivisie van Nokia.

    Dat meldde persbureau Bloomberg maandag op basis van ingewijden.

    Eerder op de dag werd bekend dat de Duitse autobouwers Daimler, Audi en BMW de navigatietak van Nokia voor 2,8 miljard euro overnemen. Andere geïnteresseerde partijen zouden hun aandacht nu hebben verlegd naar TomTom, als een van de weinig andere producenten van digitale kaarten.

    Een woordvoerder van TomTom zei tegen Bloomberg dat er met geen enkele partij wordt gesproken over een verkoop van het bedrijf.

    Volgens de insiders spraken de Duitse autofabrikanten die Nokia HERE kopen ook met TomTom.

    Met de aankoop van de tak van Nokia versloegen de Duitse autoreuzen naar verluidt onder meer een consortium:

    * van het Chinese TenCent en de Zweedse investeringsmaatschappij EQT Partners

    * en drie Amerikaanse private-equitypartijen,
    te weten: Hellman & Friedman, Silver Lake Management en Thoma Bravo.


    Edit: en wie laat het (yan)kaas van zijn boterham afpakken???

    Ciao!
    Toch maar dit 'oude' "geruchtje" van Bloomberg naar boven gehaald .....

    Inmiddels 10 dagen geleden en de 'inside' info is even in de luwte gevallen, door al het geweld rond de Grieken en het Yuan Gezeik ....

    Kom er maar in jongens!

    (PS: Moneymaker heeft Compleet gelijk met zijn achterdocht!)

    Ciao!
24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links