Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Do 15 mei: "TomTom gaat band met Apple intensiveren"
Volgen
wo 14 mei 2014, 19:45 Slimme auto doet TomTom in het Apple-kamp belanden AMSTERDAM - TomTom gaat de band met Apple verder intensiveren. Dat vertelde topman Harold Goddijn vandaag ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van het navigatiekastje.
Slimme auto doet TomTom in het Apple-kamp belanden Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie AMSTERDAM - TomTom gaat de band met Apple verder intensiveren. Dat vertelde topman Harold Goddijn vandaag ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van het navigatiekastje. Bij Apple’s ambitieuze CarPlay-project ,dat de iPhone verbindt met de auto, neemt het Amsterdamse high-techbedrijf de navigatie voor zijn rekening. In de strijd die woedt tussen Google, Microsoft en Apple om de ‘slimme auto’ is TomTom helemaal in het Apple-kamp beland. Een kleine twintig autofabrikanten – waaronder Mercedes Benz, BMW, Ford, GM en Toyota – gaat CarPlay in nieuwe modellen inbouwen. Ook gaan iPhone-gebruikers actief bijdragen aan betere kaarten. Ze kunnen fouten rechtstreeks doorgeven. TomTom ziet ook nieuwe toepassingen voor de locatiegegevens uit de smartphone. TomTom-topman Harold Goddijn liet dit gisteren weten tijdens een gesprek naar aanleiding van het tienjarig bestaan van het navigatiekastje. TomTom blijft ondanks de gedaalde vraag naar deze apparatuur hiermee doorgaan. „Want de daling vlakt af.” Volgens Goddijn is stabilisatie in zicht. Dit geeft TomTom de tijd in nieuwe activiteiten te investeren. Zonder dat de glanzende groeicijfers van een jaar of zeven geleden weer terugkomen, heeft Goddijn het gevoel dat een nieuwe fase van expansie naderbij komt. TomTom heeft vele potjes op het vuur staan die het wegzakken van de inkomsten uit navigatiekastjes gaandeweg kunnen compenseren. Goddijn geeft toe dat de ontwikkeling van sommige activiteiten veel langer duurt dan was voorzien. Hij noemt als voorbeeld het Duits softwarebedrijf voor vlootbeheer dat zeven jaar geleden werd overgenomen. „We dachten dat het voldoende was daar een TomTom-merkje op te plakken en de dienst internationaal uitrollen.” De periode die verloopt tussen het eerste contact met een potentiële klant en de order duurde veel langer. Maar de vaart zit er nu eindelijk in. „Met fleetmanagement zijn we nu de grootste in Europa,” aldus Goddijn. „Dat groeit hard. Binnen twee à drie jaar verdubbelt de omzet naar €200 miljoen.” Ook kostte het TomTom vrij veel moeite nieuwe inkomstenbronnen in de auto-industrie aan te boren. Het Amsterdamse bedrijf verkeek zich een beetje op het conservatisme in die wereld. Het duurt ook lang voordat nieuwe technologie in de auto komt. „We plannen nu voor automodellen die in 2017/2018 op de markt verschijnen.” Het bedrijfsonderdeel dat verkeersinformatie zoals over wegafzettingen verkoopt, zit stevig in de lift. „Bijna iedere auto met een simkaart krijgt onze verkeersinformatie. We zijn marktleider.” Een snel groeiende activiteit is die van de sporthorloges. Vorig jaar werd hiermee €20 miljoen omzet gehaald, terwijl het dit jaar mogelijk moet zijn boven de €50 miljoen uit te komen. Goddijn geeft ook toe de afgelopen jaren fouten te hebben gemaakt. De ontwikkelafdeling was te centraal en te complex georganiseerd. „We hadden eerder de verantwoordelijkheid bij kleinere clubjes moeten leggen.”
Ik ga alle belangrijke insights even onderstrepen. (!!)Slimme auto doet TomTom in het Apple-kamp belanden Alfred Monterie AMSTERDAM - TomTom gaat de band met Apple verder intensiveren. Dat vertelde topman Harold Goddijn vandaag ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van het navigatiekastje. Bij Apple’s ambitieuze CarPlay-project ,dat de iPhone verbindt met de auto, neemt het Amsterdamse high-techbedrijf de navigatie voor zijn rekening. In de strijd die woedt tussen Google, Microsoft en Apple om de ‘slimme auto’ is TomTom helemaal in het Apple-kamp beland . Een kleine twintig autofabrikanten – waaronder Mercedes Benz, BMW, Ford, GM en Toyota – gaat CarPlay in nieuwe modellen inbouwen. Ook gaan iPhone-gebruikers actief bijdragen aan betere kaarten. Ze kunnen fouten rechtstreeks doorgeven. TomTom ziet ook nieuwe toepassingen voor de locatiegegevens uit de smartphone. TomTom-topman Harold Goddijn liet dit gisteren weten tijdens een gesprek naar aanleiding van het tienjarig bestaan van het navigatiekastje. TomTom blijft ondanks de gedaalde vraag naar deze apparatuur hiermee doorgaan. „Want de daling vlakt af.” Volgens Goddijn is stabilisatie in zicht . Dit geeft TomTom de tijd in nieuwe activiteiten te investeren. Zonder dat de glanzende groeicijfers van een jaar of zeven geleden weer terugkomen, heeft Goddijn het gevoel dat een nieuwe fase van expansie naderbij komt. TomTom heeft vele potjes op het vuur staan die het wegzakken van de inkomsten uit navigatiekastjes gaandeweg kunnen compenseren. Goddijn geeft toe dat de ontwikkeling van sommige activiteiten veel langer duurt dan was voorzien. Hij noemt als voorbeeld het Duits softwarebedrijf voor vlootbeheer dat zeven jaar geleden werd overgenomen . „We dachten dat het voldoende was daar een TomTom-merkje op te plakken en de dienst internationaal uitrollen.” De periode die verloopt tussen het eerste contact met een potentiële klant en de order duurde veel langer. Maar de vaart zit er nu eindelijk in. „Met fleetmanagement zijn we nu de grootste in Europa,” aldus Goddijn. „Dat groeit hard. Binnen twee à drie jaar verdubbelt de omzet naar €200 miljoen .” Ook kostte het TomTom vrij veel moeite nieuwe inkomstenbronnen in de auto-industrie aan te boren. Het Amsterdamse bedrijf verkeek zich een beetje op het conservatisme in die wereld. Het duurt ook lang voordat nieuwe technologie in de auto komt. „We plannen nu voor automodellen die in 2017/2018 op de markt verschijnen.” Het bedrijfsonderdeel dat verkeersinformatie zoals over wegafzettingen verkoopt, zit stevig in de lift . „Bijna iedere auto met een simkaart krijgt onze verkeersinformatie. We zijn marktleider.”Een snel groeiende activiteit is die van de sporthorloges. Vorig jaar werd hiermee €20 miljoen omzet gehaald, terwijl het dit jaar mogelijk moet zijn boven de €50 miljoen uit te komen . Goddijn geeft ook toe de afgelopen jaren fouten te hebben gemaakt . De ontwikkelafdeling was te centraal en te complex georganiseerd. „We hadden eerder de verantwoordelijkheid bij kleinere clubjes moeten leggen.”
Ik denk dat we hierin ook een verkapte omzet/winst verhoging kunnen doorlezen. ** Stabilisatie PND in beeld ** van 20 naar 50 miljoen omzet in fitness ** Fleetmanagement dat na 7 jaar echt begint te versnellen. NB Ik stelde tegenover (de door mij overigens gewaardeerde) Bart1805 dat TomTom ongeveer 20 miljoen verdiende in fitness vorig jaar en dat dit naar de 50 zou gaan dit jaar. Dat werd toen als complete nonsense verkondigd. De bevestiging staat nu hierboven. Ik was daarin dus niet te optimistisch...
Om het even af te maken met context. Het aantal auto's met Apple carplay (tomtom kaarten en traffic) aan boord gaat groeien met 210% per jaar, van 105.000 dit jaar tot 94 miljoen in 2020. Dit komt uit een rapport dat vandaag uitkwam door het gerenommeerde IHS.www.gpsbusinessnews.com/More-than-100... Cars with Apple CarPlay, with 105,000 units in 2014, will exceed 94 million units in 2020, a compound annual growth rate of 210 percent.
*Justin* schreef op 14 mei 2014 20:41 :
Ik denk dat we hierin ook een verkapte omzet/winst verhoging kunnen doorlezen.
** Stabilisatie PND in beeld
** van 20 naar 50 miljoen omzet in fitness
** Fleetmanagement dat na 7 jaar echt begint te versnellen.
NB
Ik stelde tegenover (de door mij overigens gewaardeerde) Bart1805 dat TomTom ongeveer 20 miljoen verdiende in fitness vorig jaar en dat dit naar de 50 zou gaan dit jaar. Dat werd toen als complete nonsense verkondigd. De bevestiging staat nu hierboven. Ik was daarin dus niet te optimistisch...
Veel belangrijker is de intensivering met Apple. Dat gaat heel veel extra winst opleveren in de komende jaren.
Ik vermoed dat IEX zo ingrijpt i.v.m. schenden auteursrecht van De Telegraaf. Vandaar even een repost van het woensdag draadje, dat m.i. de auteursrechten wel respecteert. Ik ga geen kopie plaatsen, want dat zou indruisen tegen de auteursrechten. Maar enkele boeiende highlights (in eigen woorden):TomTom gaat de navigatie leveren voor Carplay voor zo'n 20 automerken (= kassa als die Carplay contracten gaan lopen! NB. Dit is MIJN interpretatie) TomTom levert verkeersinformatie aan vrijwel ALLE auto's met een dataconnectie. Sommige nieuwe technologie komt pas 2017/2018 in nieuwe modellen. HG ziet een nieuwe groeifase aankomen, maar niet met het tempo dat in het verleden gebruikelijk was Telematics komt na een moeizamere start dan verwacht nu lekker op gang Disclaimer: dit is MIJN manier om opvallende punten uit wat ik gelezen heb samen te vatten. Koopt allen een Telegraaf (of registreer je) om de exacte teksten na te lezen. Aanleiding voor het naar buiten treden van HG was het tienjarig bestaan van de PND. Dit zou toch morgen een reactie moeten opleveren, want voor het eerst wordt er iets concreets gezegd over wat we mogen verwachten van de "strategische deal" met Apple. Ik ben er zelf van overtuigd dat dit pas een voorfase is van een nog veeeeeeeeel intensievere relatie (huwelijk?) in de toekomst. Ik gok als de realtime maps bewezen functioneren.
*Justin* schreef op 14 mei 2014 20:49 :
Om het even af te maken met context. Het aantal auto's met Apple carplay (tomtom kaarten en traffic) aan boord gaat groeien met 210% per jaar, van 105.000 dit jaar tot 94 miljoen in 2020. Dit komt uit een rapport dat vandaag uitkwam door het gerenommeerde IHS.
www.gpsbusinessnews.com/More-than-100... Cars with Apple CarPlay, with 105,000 units in 2014, will exceed 94 million units in 2020, a compound annual growth rate of 210 percent. Voor navigatie en real-time traffic in de auto zal toch per maand een bedrag moeten worden betaald. Bij automerken kost dat momenteel zo'n 4-5 euro per maand; dat geld gaat grotendeels naar TomTom. Stel dat Apple slechts 1 euro per auto per maand betaald + een succesfee (lees TomTom krijgt percentage over de inkomsten uit de location based services). Dat gaat Apple in 2020 als snel enkele miljarden kosten. Gaan ze niet doen, dus is een overname van TomTom in de komende periode veel waarschijnlijker. Het is iig intern te verantwoorden als dat ergens tussen de 4-6 miljard moet kosten. Ook de markt zal dit begrijpen. Helemaal als de HERE-kaartendatabase (later dit jaar?) voor minimaal 6 miljard dollar naar Microsoft gaat.
Thanks pwijsneus en Camino!
@xynix. Nu ook door Goddijn aan de grote klok gehangen dat Apple wordt ingezet om haar gebruikers te laten bijdragen aan geautomatiseerde updates. De kwaliteitsimpuls die daarvan uitgaat kunnen alleen TomTom (via Apple) en Google realiseren. Voor Nokia is dat al veel lastiger... Ik hoop dat de moderator door de vingers ziet dat een belangrijk bericht voor beleggers is gekopieerd van de Financiele Telegraaf. Ik weet zelf dat het Financieele Dagblad het niet leuk vindt als je berichten kopieert. Daar is de content namelijk betaald. De Financiele Telegraaf maakt daar echter niet zo'n probleem van en het betreft hier ook geen betaalde content, je moet alleen ff je mailadres achterlaten.
*Justin* schreef op 14 mei 2014 20:41 :
Ik denk dat we hierin ook een verkapte omzet/winst verhoging kunnen doorlezen.
** Stabilisatie PND in beeld
** van 20 naar 50 miljoen omzet in fitness
** Fleetmanagement dat na 7 jaar echt begint te versnellen.
Mee eens! Vanwaar deze spontane openhartigheid van HG?????!!!!! Dat is niet zijn gewoonte. Overigens denk ik persoonlijk dat de "navigatie-rol" van TomTom verder gaat dan alleen de aanstaande release van realtime maps. Eerder is al aangegeven dat er voor de "slimme auto" een heel nieuw niveau van kaartinformatie zal moeten worden verzameld, deels af te leiden uit gegevens afkomstig van de voertuigsensoren. Ik verwacht dat TomTom ook hierin een zeer grote rol zal spelen (zie ook hun huidige systemen die koppelen op de OBD-poort). Zou Apple zo'n strategische partner echt als "onafhankelijke partij willen laten doorgaan? Geloven jullie dat???!!!
groeibriljantje schreef op 14 mei 2014 20:58 :
[...]
Voor navigatie en real-time traffic zal toch per maand een bedrag moeten worden betaald.
Bij automerken kost dat momenteel zo'n 4-5 euro per maand; dat geld gaat grotendeels naar TomTom. Stel dat Apple slechts 1 euro per auto per maand betaald + een succesfee (lees TomTom krijgt percentage over de inkomsten uit de location based services).
Dat gaat Apple in 2020 als snel enkele miljarden kosten. Gaan ze niet doen, dus is een overname van TomTom in de komende periode veel waarschijnlijker.
Dat is een eenvoudige rekensom waar logica in zit. Die logica doortrekkend is TomTom dan ook niet te koop voor weinig.
Zou Jos nog zo achter zijn short keuze staan?
Het zou voor mij morgen wel eens een dubbel leuke TomTom-dag kunnen worden. Ik neem mijn iPad mee. Wie weet kan ik dan morgen toch nog wat meedoen overdag. Posten via mijn Galaxy is me te lastig door de autocorrectie. Bij mijn iPad heb ik een toetsenbordje.
xynix schreef op 14 mei 2014 21:02 :
[...]
Eerder is al aangegeven dat er voor de "slimme auto" een heel nieuw niveau van kaartinformatie zal moeten worden verzameld, deels af te leiden uit gegevens afkomstig van de voertuigsensoren. Ik verwacht dat TomTom ook hierin een zeer grote rol zal spelen (zie ook hun huidige systemen die koppelen op de OBD-poort).
Ook de laatste patenten van TomTom wijzen in die richting ;o)
xynix schreef op 14 mei 2014 21:02 :
[...]
Mee eens!
Vanwaar deze spontane openhartigheid van HG?????!!!!! Dat is niet zijn gewoonte.
Goddijn is in het verleden een keer onderuit gegaan door winstwaarschuwing af te moeten geven na een te positieve outlook. Dat was in 2011. Hij kreeg toen ook behoorlijk wat modder over zich heen. En ook forse downgrades. Jos Versteeg van Theodor Gilissen paste bijvoorbeeld zijn koersdoel in 1 keer aan van 10 euro naar 2,50 euro. (zou hij de frustratie nu nog voelen?) Het herstel van de crisis duurde ook langer dan verwacht en bepaalde R&D ging niet snel genoeg, terwijl nu wel de deadlines gehaald worden met het nieuwe mapping platform. (dit haalt Goddijn ook aan in het interview met DFT, dat hij fouten gemaakt heeft met de complexiteit van de R&D organisatie). Denk nog eens terug aan apps die maar niet klaar kwamen. Ik denk dus dat Goddijn voorzichtiger is geworden en zich pas wil uitlaten over groei van het bedrijf in totaal en stabilisatie van het PND stuk als hij daar zeer overtuigende signalen van heeft. Nu al zeggen dat je 50 mio fitness omzet gaat halen en 200 mio Telematics omzet in 2-3 jaar. Dat zijn stevige statements, het zijn ook concrete getallen en geen algemeenheden. Ik denk dus dat hij zeker van zijn zaak is. (eindelijk)
*Justin* schreef op 14 mei 2014 21:04 :
Die logica doortrekkend is TomTom dan ook niet te koop voor weinig.
Tuurlijk niet. Daarom duurt het ook zo'n eeuwigheid. De assetwaarde (=het minimum van een overnameprijs) ligt toch al gauw op het 5-7 voudige van de huidige beurswaarde. HG heeft TT het laatste jaar zorgvuldig in een steeds minder chantabele positie gemanoeuvreerd. Alleen die shorters manipulatie zit me niet lekker. Hoe past die in het totaalplaatje?
*Justin* schreef op 14 mei 2014 21:04 :
[...]
Dat is een eenvoudige rekensom waar logica in zit. Die logica doortrekkend is TomTom dan ook niet te koop voor weinig.
Had ook nog even een bedrag opgenomen: "Voor navigatie en real-time traffic in de auto zal toch per maand een bedrag moeten worden betaald. Bij automerken kost dat momenteel zo'n 4-5 euro per maand; dat geld gaat grotendeels naar TomTom. Stel dat Apple slechts 1 euro per auto per maand betaald + een succesfee (lees TomTom krijgt percentage over de inkomsten uit de location based services). Dat gaat Apple in 2020 als snel enkele miljarden kosten. Gaan ze niet doen, dus is een overname van TomTom in de komende periode veel waarschijnlijker. Het is iig intern te verantwoorden als dat ergens tussen de 4-6 miljard moet kosten. Ook de markt zal dit begrijpen. Helemaal als de HERE-kaartendatabase (later dit jaar?) voor minimaal 6 miljard dollar naar Microsoft gaat. "
Allereerst ere wie ere toekomt, Alfred Monterie (en Camino voor het plaatsen op het forum). Mooi stukje geschreven in de Telegraaf over TomTom. @ Xynix, ik hoop dat je interpretatie klopt, maar zelf kan ik er de vinger nog niet op leggen. Daarmee bedoel ik of de band met Apple geintensiveerd wordt omdat TomTom toch al de kaarten levert voor Apple Maps, of dat TomTom het nu eindelijk is gelukt om die extra strategische (en wellicht nu ook financiele) waarde uit de Apple-deal te halen door een additionele deal voor Carplay (and what not). Een verhelderend PB van TomTom - of Apple maar dat is ijdele hoop - zou lekker zijn. Op 2 juni vind de WWDC weer plaats, waar naar alle waarschijnlijkheid iOS 8 wordt gepresenteerd met o.a. een update van Apple Maps. Vorige week heeft Google maps ook een update doorgevoerd met o.a. lane-assist, offline-kaarten en een taxidienst. Zal, wil en kan Apple hier op korte termijn op reageren? Al met al niet verkeerd allemaal. Wordt tijd dat de shorters maar eens gaan vertrekken, en dan maar eens kijken of de q2 cijfers deze mooie signalen allemaal bevestigen. Na de tegenvallende outlook en licensing omzet was ik na de aankondiging van Apple's "iOS in the Car", of Carplay teleurgesteld dat TomTom niet in staat was om op zijn minst wat PR mee te pakken. Een additionele deal voor traffic zou toch mogelijk moeten zijn. Misschien komt er nu toch wat los. We wachten rustig af, morgen maar eens kijken of de koers (ben toch voornamelijk belegger in TT) uberhaubt gaat reageren op dit bemoedigende artikel.
*Justin* schreef op 14 mei 2014 21:07 :
Nu al zeggen dat je 50 mio fitness omzet gaat halen en 200 mio Telematics omzet in 2-3 jaar. Dat zijn stevige statements, het zijn ook concrete getallen en geen algemeenheden. Ik denk dus dat hij zeker van zijn zaak is. (eindelijk)
Die cardio watch is dus echt een hele, hele vette hit. Echt veel beter dan de eerste watch. Dat gevoel had ik ook meteen toen ik die nieuwe cardiowatch voor het eerst zag. Het kost wat, maar dan heb je ook wel iets wat gezien mag worden in je sportvriendenclubje. Bij Telematics is hij volgens mij nog steeds veel en veel te voorzichtig. Als je in dit soort markten de wind in de zeilen krijgt gaat het echt super snel. Ik verwacht dat de doorbraak in de VS ook al in 2014 steeds sneller zal gaan. Ze hebben gewoon een product dat de concurrentie totaal achter zich laat qua functionaliteit. Alleen weet ik nog niet hoe lang we dan nog blij zijn met die samenwerking met LoJack.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)