Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Nieuwe fase schuldenvrij TomTom
Volgen
Over een paar weken presenteert TomTom haar cijfers over het tweede kwartaal. TomTom zal dan ook bekend maken voor het eerst netto schuldenvrij te zijn, sinds 2007 na de overname van TeleAtlas voor 2,9 miljard euro. Op dit moment is er nog een kleine nettoschuld van 10 miljoen. Dit kwartaal volgt er nog een laatste belastingteruggaaf en ook de cash die in Q2 verdiend is, waarna er voor het eerst sinds jaren een kleine plus zal overblijven die in de kwartalen daarna aangroeit. Het belang daarvan wordt nog niet door iedereen gezien. De bedragen zullen vast door analisten ingeladen worden in een risicomodel, waardoor uit de bus komt dat het risico lager is. Maar dat is maar een heel beperkt deel van het verhaal. Het is niet zo dat er plotseling sterk iets is veranderd aan de risicopositie van TomTom. De schuldratio was al in orde en of je nu een paar miljoen schuld hebt of een paar miljoen op de bank, dat maakt niet zoveel verschil. Het gaat me meer om de ruimte die TomTom heeft om te ondernemen. De afgelopen jaren heeft TomTom veel aflossingen gedaan. Die aflossingen hebben nogal veel invloed gehad op de bestedingsruimte die TomTom heeft. Pak je de jaarcijfers van 2012 erbij (zie hieronder), en bedenk dan dat de post ‘aflossingen’ wegvalt. Waardoor er verhoudingsgewijs meer ruimte ontstaat voor vernieuwingen en revitalisatie van het merk. (Ter volledigheid, aflossingen vallen niet echt weg, maar in figuurlijke zin wel. TomTom heeft nog 175 miljoen aan leningen. Ze moeten in 2014 75 miljoen aflossen en in 2016 100 miljoen. Maar die cash hebben ze al op de rekening, dus daarom heet het netto schuldenvrij) Jaarcijfers 2012 Aflossingen: 140 miljoen euro Investeringen in research & development: 166 miljoen euro Investeringen in marketing: 57 miljoen euro Er komen dus meer middelen vrij. Ik verwacht niet dat ze met dividend of aandelen inkoop komen. Ik denk dat ze zich gaan versterken. Dat zullen ze doen langs vier lijnen: intensiveren van de marketing, intensiveren van de R&D, versterken van de balans (sparen) en kleine acquisities doen, zoals recent in Zuid-Afrika en vorig jaar TomTom taxi. Ik denk dat ze zowel de R&D als de marketing met 25% kunnen intensiveren en daarnaast 30-40 miljoen per jaar kunnen vrijspelen voor kleine acquisities. En dan ook nog geld overhouden voor het versterken van de balans. Ik zal op die dingen ingaan: Acquisities De CFO heeft al gezegd dat ze kleine overnames willen doen. Kijk je naar de recente uitkoop van mapping bedrijf in Zuid-Afrika, dan betaalde TomTom daarvoor 3,5 miljoen euro, voor een onderdeel dat denk ik 5 miljoen euro omzet maakt en 500.000 euro winst. TomTom betaalde dus 7x de winst en ongeveer 1x de omzet. Indien TomTom jaarlijks op diezelfde manier 40 miljoen investeert in kleine overnames. En daarbij niet alleen kiest voor technologische overnames, maar ook overnames die omzet en winst genereren, dan kan TomTom met een jaarlijkse investering van 40 miljoen euro goede zaken doen en daarmee de omzet en de winst van de gehele onderneming laten groeien. Zeker in de huidige tijd denk ik dat je goed kunt shoppen voor overnames. Tot nu toe heeft alleen SNS aangestipt dat acquisitiebeleid (uit eigen middelen) kan leiden tot groei van de onderneming. Als TomTom voor 40 miljoen ‘omzet koopt’ dan leidt dat tot 5% extra omzet en 10% extra winst. Marketing Het marketingbudget van TomTom is flink afgeknepen de afgelopen jaren. Zo is er de laatste twee jaar in de kerstperiode geen zware marketing door TomTom geweest rond de black friday. Dat is duidelijk te zien in de oude kwartaalcijfers. Bij de outlook over 2013 heeft Goddijn aangegeven dat er dit jaar veel kosten gemaakt worden voor productintroducties (zoals de sportswatches) wat het resultaat enigszins drukt. Maar het zorgt ook voor grotere kans op commercieel succes in de Consumer hoek (retail) en van de nieuwe producten. Ook zorgt het voor wat meer beleving in het merk TomTom. Research & development Er zijn veel zaken gelanceerd de laatste tijd. De nieuwe Go PND's met daarin nieuwe intuïtieve user interface en design dat in het hele productassortiment (alle PND's en apps) wordt doorgevoerd. Daarnaast 2 sporthorloges ontwikkeld. En een API waarmee app ontwikkelaars software van TomTom in licentie kunnen gebruiken voor hun eigen producten. Daarnaast een 'componentized' aanbod binnen Automotive, waarbij ook HD traffic via andere manieren ontsloten kan worden dan voorheen (via TPEG). Er zijn denk ik nog wel meer zaken in de maak. Zo denk ik dat er een grotere fitnessrange gaat komen dan de twee horloges die we nu zien. TomTom wil sneller producten op de markt brengen. Ook kan het zijn dat geografische uitbreiding onder R&D gerekend kan worden. Zo is mij verteld dat TomTom naar Brazilie gaat. Versterken van de balans TomTom zal voorzichtig blijven in de huidige tijd en niet alle vrije kasstromen gebruiken om direct te herinvesteren, maar ook een buffer opbouwen. TomTom zal dan per saldo meer rente gaan ontvangen dan ze op dit moment betaalt. En zal denk ik door analisten steeds meer als een stabiel fonds gezien worden. ---Dit artikel kwam tot stand op verzoek van de engineer. ;-)
engineer op wenken bediend
de schuldenvrije positie van tom2 geeft inderdaad voeding aan gedachten wat ze daar mee kunnen doen om de omzet en winst te verhogen en het risicoprofiel nog verder te verlagen. ik ben er meer in geinteresseert of er uit de tweede kwartaalcijfers iets valt af te leiden wat de licensinginkomsten in de toekomst gaan betekenen. heeft de deal met apple alleen waarde als je praat over terugontvangen content of staat daar ook een variabele vergoeding tegenover. ik begrijp dat tom2 uit concurrentieoverwegingen terughoudend moet zijn in het ontsluiten van de deals die zij hebben gesloten met apple,telemaps,renault ed. maar hier zal toch het echte geld vandaan moeten komen in de toekomst.
@justin ik ben het volledig eens met jouw visie dat dividenduitkeren danwel aandeleninkoop geen voorkeur verdient. de kansen die er nu liggen om door gerichte acquisities in het bus sol segment en/of door een verdere intensivering van R&D voor het fitness segment slagen te maken lijkt mij overduidelijk.
martinmartin schreef op 25 juni 2013 14:15 :
de schuldenvrije positie van tom2 geeft inderdaad voeding aan gedachten wat ze daar mee kunnen doen om de omzet en winst te verhogen en het risicoprofiel nog verder te verlagen.
Toen Garmin het Duitse Navigon kocht voor 1x de omzet konden ze een jaar lang pochen over hun marktaandeel groei in Europa. Toen dachten sommigen dat dat ten koste ging van TomTom, maar het was gewoon gekocht marktaandeel. Levert dus mooie verhalen op richting aandeelhouders. Dat kan TomTom de komende jaren ook doen. Inmiddels is dat Navigon-effect in de jaar-op-jaarvergelijking weg en blijkt Garmin niet te groeien in Europa. Afgelopen kwartaal nam het TomTom marktaandeel in PND segment binnen Europa met 6% toe. Daarnaast is Garmin volgens mij het merk Navigon aan het killen. Zie ook de ontwikkeling bij de Volkswagen UP! die ik recent postte in het nieuwsdraadje geloof ik. Groei door acquisitie is niks mis mee, maar organisch is natuurlijk nog beter. Voor TomTom zal de organische groei meer zitten in margegroei (meer content en services) en omzetgroei uit mogelijke acquisities. Nu denk ik niet dat TomTom iets kan overnemen in het consumersegment. Maar wel in het business solutions segment, die op dit moment in een fase zit van consolidatie (samensmelting) en waarbinnen TomTom 1 van de grotere overblijvende partijen is. Een overname in dat segment kan de business solutions groeicijfers dus versnellen.
bijna gelijktijdig. bus sol is inderdaad door de grote fragmentatie van aanbieders een ideaal segment om met de lagere kostenstructuur die tom2 kent snel omzet maar bovenal winst binnen te halen.
martinmartin schreef op 25 juni 2013 14:30 :
bijna gelijktijdig.
bus sol is inderdaad door de grote fragmentatie van aanbieders een ideaal segment om met de lagere kostenstructuur die tom2 kent snel omzet maar bovenal winst binnen te halen.
Indien ze 40 miljoen euro vrijspelen om wat overnames te doen binnen business solutions, dan kan dat segment 50% groeien in omzet (van 80 naar 120 miljoen) en tegelijkertijd efficiency behalen door schaalvoordelen. Bovendien is het zo dat binnen die gefragmenteerde markt TomTom en Fleetmatics en nog een paar partijen de lakens uitdelen, terwijl de kleinere partijen het zwaarder hebben. Wat betekent dat je de kleinere en middelgrote spelers mogelijk kunt overnemen voor niet al te gekke prijzen. Ook optisch staat het mooi een 50% groei binnen kleinere segmenten. Het zorgt voor meer diversificatie van je inkomstenstromen. Business solutions geeft dan meer tegenwicht aan consumer.
martinmartin schreef op 25 juni 2013 14:15 :
de schuldenvrije positie van tom2 geeft inderdaad voeding aan gedachten wat ze daar mee kunnen doen om de omzet en winst te verhogen en het risicoprofiel nog verder te verlagen.
ik ben er meer in geinteresseert of er uit de tweede kwartaalcijfers iets valt af te leiden wat de licensinginkomsten in de toekomst gaan betekenen.
heeft de deal met apple alleen waarde als je praat over terugontvangen content of staat daar ook een variabele vergoeding tegenover.
ik begrijp dat tom2 uit concurrentieoverwegingen terughoudend moet zijn in het ontsluiten van de deals die zij hebben gesloten met apple,telemaps,renault ed. maar hier zal toch het echte geld vandaan moeten komen in de toekomst.
Alle positieve appleinvloeden zullen niet opwegen tegenover de ingestorte automarkt Ik heb ze daarom op 3,95 weggedaan. Misschien voor een eurootje of drie maar weer eens een gokkie wagen. Moet erbij zeggen dat ik in het verleden altijd goeie zaken heb gedaan in dit fonds. Laatste verkoop in dit fonds betrof 2k met honderdvijftig euro verlies. Mijn eerste verlies in dit fonds
effegenoeg schreef op 25 juni 2013 15:12 :
[...]
Alle positieve appleinvloeden zullen niet opwegen tegenover de ingestorte automarkt
Ik heb ze daarom op 3,95 weggedaan.
Misschien voor een eurootje of drie maar weer eens een gokkie wagen.
Moet erbij zeggen dat ik in het verleden altijd goeie zaken heb gedaan in dit fonds.
Laatste verkoop in dit fonds betrof 2k met honderdvijftig euro verlies.
Mijn eerste verlies in dit fonds
Als je naar TomTom automotive kijkt dan is hun omzet gedaald van 60 naar 48 miljoen per kwartaal, en daarbij ook nog rekening houdend met het feit dat Renault in een overgang zat van hun oude systemen naar R-Link door TomTom dat nu breed wordt uitgerold. Ik denk dus dat dit kwartaal automotive wel boven de 50 miljoen zit, vanwege de bestellingen vanuit Renault. Dan heb je de tweede helft van dit jaar waarbij Mercedes gebruik gaat maken van HD traffic en vanaf 2014 gaat ook Toyota dat doen. En halverwege 2014 gaat PSA ook komen (aldus SNS, ik dacht zelf 2015). Verder is het zo dat TomTom tot nu toe vooral gericht was op de Tier1 relatie (directe relatie) met de autofabrikanten. Bij Volkswagen kwamen ze daar echter niet mee binnen, omdat die te nauw verweven zijn met Harman (Harman Kardon, JBL) met contracten die in de honderden miljoenen lopen. Nu echter TomTom componenten is gaan leveren aan Harman (HD traffic voor Toyota via Harman) en ook met Continental samenwerkt zijn er nu dus ook kansen voor een 'Tier2 rol'. Waarbij TomTom levert aan de Tier1 zoals Harman. Ik heb het even opgezocht, de divisie van Continental dat dashboards ontwikkelt voor autofabrikanten heeft een omzet van 6 miljard en zit overal ter wereld. En zij willen succesvol worden in de connected car, waarover bij TomTom knowhow aanwezig is. Continental wordt al door TomTom bediend om aan PSA (Peugeot/Citroen) software, content en (connected) services te leveren. Indien Harman en Continental tevreden zijn over de dienstverlening van TomTom zijn dat grote potentiele klanten om nog meer zaken voor te doen, bij hun klanten. Op basis van de deals met Mercedes, Toyota en PSA gaat TomTom dus sowieso groeien in Automotive op de medium term en daarnaast verwacht ik dat TomTom in september op de Paris Motor Show nog een deal bekendmaakt. Dat wordt denk ik het turning point voor het vertrouwen in automotive. Er liggen al veel deals in het verschiet. Nog eentje erbij en het moet wel obvious worden dat automotive gaat groeien. Ook als de trend in het autosegment zelf negatief is. Ik denk echter dat dat niet het geval is. De automarkt in Europa kan nog wat krimpen maar gaat uitbodemen, en is in de VS alweer in de lift.
effegenoeg schreef op 25 juni 2013 15:12 :
[...]
Alle positieve appleinvloeden zullen niet opwegen tegenover de ingestorte automarkt
Ik heb ze daarom op 3,95 weggedaan.
Misschien voor een eurootje of drie maar weer eens een gokkie wagen.
Moet erbij zeggen dat ik in het verleden altijd goeie zaken heb gedaan in dit fonds.
Laatste verkoop in dit fonds betrof 2k met honderdvijftig euro verlies.
Mijn eerste verlies in dit fonds
ik heb niets toe te voegen aan het betoog van @justin wat er verwacht mag worden mbt automotive in de toekomst. Misschien moet je bij duidelijke signalen uit de kwartaalcijfers maar weer eens een gokje wagen bij een eurootje of zes. ik proef uit jouw bewoordingen dat je niet gelooft in een wederopstanding van tom2. blijf dan aan de zijlijn totdat de tekenen daarvan evident duidelijk zichtbaar zijn want ook een duikeling naar drie geeft geen zekerheid op koerswinst indien ze er daarna alsnog niet in slagen de transitie volledig goed af te ronden. en als dat wel gebeurt is een instapkoers van 6 euro een prachtig vertrekpunt.
"De automarkt in Europa kan nog wat krimpen maar gaat uitbodemen, en is in de VS alweer in de lift." De auto is eerste levensbehoefte en de vervangingsaankoop hiervan kan je niet eeuwig blijven uitstellen ....
martinmartin schreef op 25 juni 2013 15:41 :
[...]
ik heb niets toe te voegen aan het betoog van @justin wat er verwacht mag worden mbt automotive in de toekomst.
Misschien moet je bij duidelijke signalen uit de kwartaalcijfers maar weer eens een gokje wagen bij een eurootje of zes.
ik proef uit jouw bewoordingen dat je niet gelooft in een wederopstanding van tom2.
blijf dan aan de zijlijn totdat de tekenen daarvan evident duidelijk zichtbaar zijn want ook een duikeling naar drie geeft geen zekerheid op koerswinst indien ze er daarna alsnog niet in slagen de transitie volledig goed af te ronden.
en als dat wel gebeurt is een instapkoers van 6 euro een prachtig vertrekpunt.
Als aanvulling op mijn openingspost. TomTom heeft dus 2 jaar lang bezuinigd door managementlagen weg te snijden en de marketing heel erg flink terug te schroeven. Afwezigheid van campagnes is iets waar Garmin ook van heeft geprofiteerd rond kerstverkopen en de bezuinigingen zijn ook niet echt goed voor je merk. Ook al is TomTom nog steeds een sterk merk, het moet wel onderhouden worden. Wat ook aanleiding is om (nu daar ook financieel de ruimte voor lijkt te zijn) om het merk wat te revitaliseren en wat campagnes te voeren rond nieuwe producten die nu komen. Qua timing komt dat bij elkaar. Wat TomTom echter NIET heeft gedaan is bezuinigen op R&D en het uitbreiden van Maps. De hele discussie rond Waze zorgde ook weer voor discussie over de waarde van de kaartendatabase plus processen en mensen wereldwijd dat TomTom in beheer heeft. Wat mij betreft is dat gedeelte van TomTom de 'elephant behind the tree'. Probeert zich wel te verstoppen (TomTom wil TeleAtlas graag behouden), maar wordt vroeg of laat toch zichtbaarder dat TomTom op zeer schaarse expertise en content zit. Ter ondersteuning wat ik vroeger al eens had opgezocht alle linkjes naar berichten van TomTom die gaan over maps uitbreiding. Als je die openklikt dan zie je gewoon dat TomTom door is blijven gaan met het uitbreiden van de dekking wereldwijd en daarnaast ook het toevoegen van aanvullende detail informatie zoals huisnummers, 3D renderings, etc. corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
*Justin* schreef op 25 juni 2013 15:26 :
...
En halverwege 2014 gaat PSA ook komen (aldus SNS, ik dacht zelf 2015).
...
Vorige week hierover de volgende info ontvangen van IR: "Het is uiteindelijk aan PSA wanneer er precies geleverd wordt – dat kan al in Q4 2014 zijn, maar dan verwacht ik geen grote aantallen - begin 2015 is een goede assumptie."
morgen wereldnieuws en floep TomTom is van de beurs
AB'tje Justin. Prima verhaal, goede opsomming. Dit is positieve realisme
AB justin voor de goede en positieve info
Van mij ook een dikverdiende AB ;-) (zag de post al wel staan, maar had nog geen tijd om uitgebreid te lezen)
De hosanna stemming van dit draadje is een ietwat overdreven. Uiteraard is het prima dat de molensteen van de aanschaf van ta zo zoetjes aan echt gaat verdwijnen. Maar we hebben het wel over een bedrijf dat een compleet nieuwe pnd lijn uitbrengt met functionaliteiten die gewoon minder zijn dan de vorige serie. Het is volkomen lachwekkend dat het een hoogtechnologisch bedrijf als tomtom niet eens lukt om zaken als mapshare te integreren in de eerste generatie nieuwe Go's. Ik vind dat pijnlijk en een teken dat ze nog steeds niet in staat zijn om een nieuw product op de markt te brengen dat overall beter is dan de voorganger.
als Harold Goddijn ook maar een vleugje had van inzet en vermogen van etaleren TomTom van Justin, dan was koers TomTom nooit gedaald.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)