Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 11,285 14 mei 2024 17:35
  • +0,345 (+3,15%) Dagrange 10,940 - 11,425
  • 2.693.937 Gem. (3M) 2M

Air France - KLM 2016

604 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 september 2016 10:17
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 29 september 2016 09:29:

    WAT IS ER NU WEER MET DIT TAKKEN BEDRIJF
    grasgroene beurs en aandeel bloedrood
    zeker die hufterige shortpartijen weer helemaal geen nieuws gelezen of neerwaarts advies
    IK WORD HIER ZO MOE VAN
    Mogge moneymaker,als jij niet snapt waarom Airfrance nu daalt kun je beter stoppen met beleggen.
  2. Erwin L 29 september 2016 10:40
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 29 september 2016 09:29:

    WAT IS ER NU WEER MET DIT TAKKEN BEDRIJF
    grasgroene beurs en aandeel bloedrood
    zeker die hufterige shortpartijen weer helemaal geen nieuws gelezen of neerwaarts advies
    IK WORD HIER ZO MOE VAN
    Zie de aangemelde shortposities van 26 en 27 september:

    27 Sep 2016 DSAM Partners 0,49%
    26 Sep 2016 AHL Partners 0,70%
    26 Sep 2016 Highbridge Capital Management 0,58%
    26 Sep 2016 Marshall Wace 2,98%

    AirFrance/KLM is vertrokken naar zuidelijke bestemmingen. De koersdaling is, volgens mij, nog lang niet ten einde. Investeerders die weglopen is een logisch gevolg van het structurele wanbeleid van de directie.

    Afgelopen jaren: Veel arbeidsonrust, geen dividend, structureel slechtere financiële performance dan branchegenoeten, eigen vermogen weggesmolten als sneeuw voor de zon. En...0,0 uitzicht op verbetering.

    Dan kan een koersdaling, voor een belegger, toch niet als een verrassing komen zo dunkt mij.
  3. Erwin L 29 september 2016 11:07
    Voor degenen die willen weten hoe de vlag bij AF/KLM er daadwerkelijk bijhangt de volgende achtergrondinformatie van CAPA (economisch onderzoeksinstituut voor luchtvaart):

    Eerst een paar feiten uit 2015:

    "Nevertheless, Air France-KLM still has one of the most highly indebted balance sheets among global airlines and a negative equity balance. It will require a significant and sustainable improvement in its profitability, particularly of Air France, to restore its balance sheet to full health."

    Het hele artiekel:
    centreforaviation.com/analysis/air-fr...

    En een update van juli 2016:

    "Air France-KLM: margin grows, but performance and profit below IAG & Lufthansa airline groups.
    28-Jul-2016
    The first of Europe's big three legacy airline groups to report results for 2Q2016, Air France-KLM improved its operating margin and still expects higher operating free cash flow for FY2016. However, it remains less profitable than the other two big legacy groups, IAG and Lufthansa, and is still reluctant to give a profit target for FY2016.

    Air France-KLM's commentary on the outlook implies that it now expects to make a lower profit this year than previously anticipated, even if this is likely to be higher than in 2015. In effect, this completes a full set of profit warnings from the big three legacy groups, since IAG and Lufthansa have already signalled a lowering of their profit outlook for 2016.

    By contrast, LCCs have generally been more positive in their 2Q reporting and outlook (with the notable exception of easyJet). All European airlines have highlighted a weakening outlook for unit revenue, due to industry capacity growth plus geopolitical and macroeconomic risks, but low cost airlines such as Ryanair and Wizz Air appear better placed to cope with this outlook, given their lower unit costs. At this point in the cycle, new Air France-KLM CEO Jean-Marc Janaillac will need to balance growth against productivity."

    centreforaviation.com/analysis/air-fr...
  4. Erwin L 29 september 2016 11:24
    quote:

    Sjakie22 schreef op 29 september 2016 11:19:

    "Air France-KLM's commentary on the outlook implies that it now expects to make a lower profit this year than previously anticipated"
    En hier komt de stijgende brandstofprijs nog overheen...of zou dit reeds ingeschat zijn?
    De stijging als gevolg van de prijsafspraak van gisteren (OPEC) komt daar nog overheen. Dat kon men in juli (datum update) nog niet weten.
  5. gerrit 69 29 september 2016 23:35
    quote:

    Logischdenker schreef op 29 september 2016 11:45:

    Doorlopende aankooporder op 4 euro gaat het volgende maand redden!
    Die staat al 4maanden hahaha
    ING verwacht stijgende olie de komende maanden,need i say more:)
    KLM is op de daggrafiek bijna geland op baan 4
    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/33AFR...
604 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links