Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,745 13 mei 2024 13:05
  • +0,225 (+2,14%) Dagrange 10,590 - 10,755
  • 372.276 Gem. (3M) 2M

Sectornieuws

2.435 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 122 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 10 februari 2016 16:33
    Opmars Ryanair in Duitsland krijgt vorm

    Gepubliceerd op 10 feb 2016 om 13:01 | Views: 1.658

    HAMBURG (AFN) - De aanval op de Duitse markt die luchtvaartmaatschappij Ryanair afgelopen najaar aankondigde, krijgt handen en voeten. De Ierse prijsvechter heeft in twee dagen tijd twee nieuwe uitvalsbases aangekondigd, in Hamburg en Neurenberg.

    Het totale aantal bases van Ryanair in Duitsland komt daarmee op acht. Het bedrijf beschouwt Duitsland als een belangrijke groeimarkt en wil zijn marktaandeel er de komende jaren op zijn minst verviervoudigen tot 20 procent.

    Niet alleen Ryanair ziet brood in de Duitse markt, waar prijsvechters een tot dusver relatief kleine rol spelen. Transavia kondigde eind vorig jaar aan dat het München gaat gebruiken als uitvalsbasis, de eerste buiten de thuismarkten van het Frans-Nederlandse moederbedrijf Air France-KLM.
  2. forum rang 10 voda 15 februari 2016 16:44
    Malaysia kijkt met vertrouwen naar toekomst

    Gepubliceerd op 15 feb 2016 om 07:59 | Views: 3.232

    KUALA LUMPUR (AFN) - De geplaagde luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines heeft de zwaarste ingrepen in haar organisatie achter de rug en kijkt weer met vertrouwen naar de toekomst. Dat zei de topman van het luchtvaartbedrijf, Christoph Müller, maandag tegen Bloomberg TV.

    Malaysia heeft de afgelopen tijd zijn capaciteit met ongeveer een derde ingeperkt, waardoor zo'n 6000 banen verloren gingen bij het concern. Onder meer rechtstreekse vluchten van en naar Amsterdam en Parijs horen sinds dit jaar niet meer bij het aanbod. Door de ingrepen kan Malaysia over twee jaar weer winst maken, aldus Müller.

    Malaysia Airlines kampte jarenlang met grote verliezen en kwam in 2014 in nog grotere problemen door twee spraakmakende crashes. Vlucht MH17 werd boven Oost-Oekraïne uit de lucht geschoten, terwijl enkele maanden eerder al een toestel van Malaysia spoorloos was verdwenen tijdens een vlucht naar Peking.

    In tegenstelling tot internationale concurrenten weet Malaysia voorlopig niet te profiteren van de sterke daling van de olieprijs, zei Müller. De sterke daling van de Maleisische munt, de ringgit, ten opzichte van de dollar doet het voordeel van de goedkopere olie teniet.
  3. forum rang 10 voda 16 februari 2016 16:32
    Ruimere keuze aan vliegtickets

    Gepubliceerd op 16 feb 2016 om 13:35 | Views: 2.223

    BRUSSEL (AFN) - Luchtvaartmaatschappijen in Europa bieden in het komende zomerseizoen, dat loopt van april tot en met oktober, 5,5 procent meer tickets aan dan een jaar eerder. Vooral wie een verre reis wil maken heeft een ruimere keuze. Dat blijkt uit cijfers die de Europese brancheorganisatie AEA heeft verzameld.

    Het stoelaanbod op vluchten naar bestemmingen buiten Europa wordt met 6,7 procent uitgebreid. Dat geldt met name voor Midden-Amerika en het Caribisch gebied, maar ook op China en de Verenigde Staten neemt de capaciteit met dubbele cijfers toe. Er komen 55 nieuwe intercontinentale verbindingen bij.

    Het aanbod binnen Europa neemt met 5,1 procent toe. Dat komt deels doordat toestellen op dergelijk korte vluchten gemiddeld meer stoelen tellen. Daarnaast komen er tweehonderd nieuwe verbindingen bij. Luchtvaartmaatschappijen hebben vooral de vakantieganger in het vizier. Veel nieuwe routes voeren naar zonbestemmingen in Griekenland, Spanje en Italië.
  4. forum rang 10 voda 22 februari 2016 16:20
    Eind 2015 beperkte groei duurdere vliegtickets - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Eind 2015 was er door de wereldwijde economische zwakte slechts een beperkte groei in de vraag naar premium klas vliegtickets, blijkt uit een maandag uitgegeven rapport van IATA. Op belangrijke routes blijft de omzet uit deze duurdere tickets echter hoog, wat de financiele resultaten van luchtvaartmaatschappijen ondersteunt. Over geheel 2015 bedroeg de vervoersgroei bij de premium klasse 3,7%, maar een groot deel van de groei werd in begin 2015 gezien. Tussen juli en november 2015 was de groei 0,2%. (ellen.proper@wsj.com)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  5. forum rang 10 voda 23 februari 2016 16:15
    Air Berlin aandelen kelderen na berichtgeving over beursexit - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De op e e n na grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland, Air Berlin, keldert dinsdag op een artikel van de Duitse krant Handelsblatt dat de luchtvaartmaatschappij een beursexit overweegt. De krant, die werknemers van het concern citeert, zegt dat er nog geen besluit is genomen of een dergelijke stap echt ingezet wordt. Het aandeel Air Berlin staat omstreeks 14.20 uur 10,6% lager op EUR0,78. Eerder op dinsdag stond het concern nagenoeg 30% af. Air Belin is voor 29,1% in handen van Etihad Airways sinds december 2011. Etihad streeft naar een nauwere samenwerking tussen de luchtvaartmaatschappijen waar de luchtvaartmaatschappij uit het Midden-Oosten een belang in heeft, waaronder verder onder meer Alitalia.


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  6. forum rang 10 voda 24 februari 2016 16:30
    Ryanair voert campagne tegen 'Brexit'

    Gepubliceerd op 24 feb 2016 om 14:26 | Views: 1.599

    DUBLIN (AFN) - Ryanair gaat actief campagne voeren om Groot-Brittannië binnen de Europese Unie te houden. Dat heeft de Ierse luchtvaartmaatschappij, die geen inperking van het vrije verkeer van personen en goederen kan gebruiken, woensdag laten weten.

    Groot-Brittannië is een cruciale markt voor Ryanair. Het bedrijf heeft er dertien uitvalsbases waar in totaal meer dan 3000 mensen werken. Jaarlijks vervoert de prijsvechter naar eigen zeggen 35 miljoen mensen tussen Britse steden en het Europese vasteland. Dat is ongeveer een derde van het totale aantal reizigers.

    De Britten bepalen in een referendum op 23 juni of hun land tegen aangepaste voorwaarden lid blijft van de EU. Ryanair gaat zich de komende maanden inzetten voor een ,,volmondige ja-stem'', aldus topman Michael O'Leary. Hij vindt ook dat de EU efficiënter moet worden, maar meent dat de Britten beter van binnenuit op hervormingen aan kunnen sturen. ,,Weglopen helpt het land niet aan minder kosten of bureaucratie'', aldus O'Leary.

    Hegemonie

    In een verklaring wijst Ryanair op de voordelen die Europese samenwerking luchtreizigers heeft gebracht. Zo is een einde gekomen aan de hegemonie van de grote nationale luchtvaartmaatschappijen die tot eind jaren tachtig de prijzen van vliegtickets bepaalden. Daardoor kunnen meer mensen het zich veroorloven om te vliegen en dat heeft gezorgd voor meer economische groei en werkgelegenheid, aldus het bedrijf.

    Hoe de campagne van Ryanair er precies uit komt te zien, is nog onduidelijk.
  7. forum rang 10 voda 25 februari 2016 14:33
    Qatar Airways breidt capaciteit naar A'dam uit - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Qatar Airways, de nationale vervoerder van de staat Qatar, gaat per 27 maart de capaciteit opvoeren tussen Amsterdam en Doha. De luchtvaartmaatschappij zegt een sterk groeiende vraag te zien naar zitplaatsen op dit vliegtraject. De Boeing 787 Dreamliner wordt hierdoor ingeruild voor de Boeing 777-300ER, waarmee het aantal zitplaatsen per vlucht opgeschroefd wordt van 254 naar 412, een stijging van 62%. In juni afgelopen jaar introduceerde Qatar Airways, een concurrent van Air France-KLM (AF.FR), de route tussen Air France-KLM's hub in Amsterdam en Qatar Airways' hub in Doha.(ellen.proper@wsj.com)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  8. forum rang 10 voda 26 februari 2016 15:13
    Moederbedrijf British Airways profiteert van lage brandstofkosten

    AMSTERDAM (Dow Jones)--International Consolidated Airlines Group sa (IAG.LN), het moederbedrijf van British Airways, Iberia en de Spaanse prijsvechter Vueling, boekte in 2015 een flink hogere nettowinst, ondermeer dankzij een scherpe daling van de brandstofkosten.

    IAG, dat vorig jaar de Ierse prijsvechter Aer Lingus overnam, noteerde een 77% hogere winst van EUR1,54 miljard, van EUR1 miljard een jaar eerder, op een 13% hogere omzet van EUR22,9 miljard.

    De operationele winst, een belangrijke graadmeter voor de markt, kwam ongeveer EUR1 miljard hoger uit op jaarbasis tot EUR2,3 miljard en dat was aan de bovenkant van de eigen afgegeven guidance van EUR2,25 miljard tot EUR2,3 miljard. Inclusief de operationele winst van Aer Lingus kwam de totale operationele winst van IAG uit op EUR2,34 miljard.

    "Het is ongetwijfeld een goed jaar geweest, maar het was ook uitdagend vanwege de extreme volatiliteit op de valuta- en grondstofmarkten", lichtte IAG chief executive Willie Walsh op de resultaten toe.

    Voor 2016 verwacht IAG een vergelijkbare stijging van de operationele winst, dus met ongeveer EUR1 miljard.

    Over 2015 wordt een dividend van 20 cent per aandeel voorgesteld.


    Door Robert Wall; vertaald en bewerkt door Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 200; marleen.groen@wsj.com

  9. forum rang 10 voda 1 maart 2016 16:34
    Recordwinst voor Turkish Airlines

    Gepubliceerd op 1 mrt 2016 om 14:05 | Views: 1.191

    ISTANBUL (AFN) - Turkish Airlines heeft afgelopen jaar een recordwinst van omgerekend 935 miljoen euro geboekt. Dat is bijna twee derde meer dan een jaar eerder. Net als branchegenoten profiteerde de snelgroeiende Turkse luchtvaartmaatschappij van een sterke vraag naar vliegreizen en fors lagere brandstofkosten.

    Turkish Airlines hield zich afgelopen jaar staande onder lastige omstandigheden. De oorlog in buurlanden als Syrië en Irak en politieke onrust binnen de eigen landsgrenzen trokken een wissel op de populariteit van Turkije als bestemming. Maar net als bijvoorbeeld KLM moet het bedrijf het vooral hebben van overstappende reizigers.

    Samen met de maatschappijen uit de Golfregio behoort Turkish Airlines tot de belangrijkste uitdagers van grote, internationaal actieve luchtvaartgroepen als Air France-KLM en Lufthansa. Het bedrijf vervoerde afgelopen jaar 61,2 miljoen passagiers, een kleine 12 procent meer dan in 2014. De omzet nam met een vijfde toe tot omgerekend bijna 9 miljard euro.

    De internationale luchthaven Istanbul-Atatürk is het belangrijkste knooppunt voor Turkish Airlines. Vorige maand al werd bekend dat die vorig jaar is opgestoomd naar de derde plaats op de ranglijst van de drukste vliegvelden van Europa. In 2014 werd Schiphol al voorbij gestoken en in 2015 was ook Frankfurt aan de beurt. Alleen Heathrow in Londen en Charles de Gaulle nabij Parijs verwerkten meer reizigers.
  10. forum rang 10 voda 2 maart 2016 16:23
    Delta Air Lines ook in zee met Transavia

    Gepubliceerd op 2 mrt 2016 om 14:52 | Views: 967

    AMSTERDAM (AFN) - Passagiers die met Delta Air Lines naar Schiphol vliegen, krijgen voortaan ook overstapmogelijkheden op vluchten naar een tiental bestemmingen van prijsvechter Transavia. Dat maakte de Amerikaanse samenwerkingspartner van Air France-KLM, het moederbedrijf van Transavia, woensdag bekend.

    Delta Air Lines biedt tot negentien retourvluchten per dag aan vanuit de Verenigde Staten naar Schiphol. Passagiers kunnen al kiezen uit een groot aantal aansluitende KLM-vluchten naar andere steden in of net buiten Europa. Daar komen vier nieuwe bestemmingen bij, in Spanje, Griekenland en Marokko.

    Vakantiebestemmingen in het gebied rond de Middellandse Zee doen het zowel in de zomer- als de wintermaanden goed bij Amerikaanse toeristen, zei Europees directeur Nat Pieper van Delta in een toelichting. Dankzij de samenwerking met Transavia kan het bedrijf zijn aanbod vergroten.

    Transavia maakte afgelopen najaar bekend dat het vanaf dit jaar ook in Nederland de capaciteit stevig gaat uitbreiden. De vloot groeit de komende jaren van dertig naar veertig vliegtuigen. De samenwerking met Delta kan helpen de extra beschikbare stoelen te vullen. Transavia Nederland mikt op minstens 10 miljoen passagiers in 2020.
  11. forum rang 10 voda 8 maart 2016 16:30
    Vraag naar vliegtickets blijft sterk groeien

    Gepubliceerd op 8 mrt 2016 om 12:10 | Views: 2.112

    GENÈVE (AFN) - De wereldwijde vraag naar vliegreizen is in januari onverminderd sterk blijven groeien, blijkt uit cijfers van luchtvaartorganisatie IATA. Het aantal door passagiers gevlogen kilometers nam met ruim 7 procent toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarmee was de groei sterker dan gemiddeld in 2015.

    Aziatische luchtvaartmaatschappijen profiteerden van een ruim 10 procent hogere verkoop, net als branchegenoten in het Midden-Oosten. Vooral de vraag naar vliegreizen binnen India schoot omhoog, met bijna 23 procent. In zowel Europa als Noord-Amerika nam de vraag met circa 4 procent toe.

    De capaciteit nam wereldwijd met 5,6 procent toe. Gemiddeld was 78,8 procent van de vliegtuigstoelen bezet. Dat was 1,1 procentpunt meer dan een jaar eerder.
  12. forum rang 10 voda 17 maart 2016 11:25
    Lufthansa boekt hogere winst op dalende brandstofkosten

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Deutsche Lufthansa (LHA.XE) rapporteerde op donderdag een scherpe toename in de winst over het volledige jaar, geholpen door lagere brandstofkosten, maar het concern gaf aan dat het tempo van verbeteringen zal afnemen in 2016.

    De nettowinst over het jaar steeg naar EUR1,7 miljard, van EUR55 miljoen. De nettowinst werd in het jaar eerder sterk aangetast door eenmalige items. Het verlies in het traditioneel zwakke vierde kwartaal kwam uit op EUR50 miljoen van een verlies van EUR427 miljoen een jaar eerder. De omzet steeg vorig jaar 6,8% naar EUR32,1 miljard.

    Lufthansa bevindt zich midden in een herstructureringsprogramma om de kosten te verlagen en het concurrentievermogen te herstellen met op de achtergrond sterke competitie. Duitsland's grootste luchtvaartmaatschappij heeft marktaandeel verloren aan low-cost airlines zoals Ryanair Holdings en easyJet, terwijl het lange-afstands passagiers zag overstappen naar Golf airlines zoals Emirates Airline en Qatar Airways op vluchten naar Azie.

    Lufthansa's inspanningen om de kosten te verlagen door bijvoorbeeld vluchten over te hevelen naar zijn eigen low-cost eenheid Eurowings werd met oppositie door vakbonden ontvangen. Stakingen kostten het concern EUR100 miljoen in het vierde kwartaal. Maar ondanks dit boekte Eurowings een lichte operationele winst, waarmee de low-cost eenheid voorloopt op schema.

    "Zolang we onze koststructuren verder in lijn kunnen brengen met de marktniveaus, heeft de Lufthansa groep goede vooruitzichten in al zijn bedrijfssegmenten", zei Chief Executive Carsten Spohr.

    Een lang aanhoudende daling van de olieprijzen heeft luchtvaartmaatschappijen veel lucht gegeven, aangezien de grootste kostenpost hiermee sterk teruggebracht werd. Chief financial officer Simone Menne wijst erop dat de financiele rugwind ook dit jaar wordt voorzien, maar kostendiscipline een prioritaire taak blijft.


    Door Dow Jones; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200;

  13. forum rang 5 hvasd2 17 maart 2016 12:18
    quote:

    voda schreef op 17 maart 2016 11:25:

    Lufthansa boekt hogere winst op dalende brandstofkosten

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Deutsche Lufthansa (LHA.XE) rapporteerde op donderdag een scherpe toename in de winst over het volledige jaar, geholpen door lagere brandstofkosten, maar het concern gaf aan dat het tempo van verbeteringen zal afnemen in 2016.

    De nettowinst over het jaar steeg naar EUR1,7 miljard, van EUR55 miljoen. De nettowinst werd in het jaar eerder sterk aangetast door eenmalige items. Het verlies in het traditioneel zwakke vierde kwartaal kwam uit op EUR50 miljoen van een verlies van EUR427 miljoen een jaar eerder. De omzet steeg vorig jaar 6,8% naar EUR32,1 miljard.

    Lufthansa bevindt zich midden in een herstructureringsprogramma om de kosten te verlagen en het concurrentievermogen te herstellen met op de achtergrond sterke competitie. Duitsland's grootste luchtvaartmaatschappij heeft marktaandeel verloren aan low-cost airlines zoals Ryanair Holdings en easyJet, terwijl het lange-afstands passagiers zag overstappen naar Golf airlines zoals Emirates Airline en Qatar Airways op vluchten naar Azie.

    Lufthansa's inspanningen om de kosten te verlagen door bijvoorbeeld vluchten over te hevelen naar zijn eigen low-cost eenheid Eurowings werd met oppositie door vakbonden ontvangen. Stakingen kostten het concern EUR100 miljoen in het vierde kwartaal. Maar ondanks dit boekte Eurowings een lichte operationele winst, waarmee de low-cost eenheid voorloopt op schema.

    "Zolang we onze koststructuren verder in lijn kunnen brengen met de marktniveaus, heeft de Lufthansa groep goede vooruitzichten in al zijn bedrijfssegmenten", zei Chief Executive Carsten Spohr.

    Een lang aanhoudende daling van de olieprijzen heeft luchtvaartmaatschappijen veel lucht gegeven, aangezien de grootste kostenpost hiermee sterk teruggebracht werd. Chief financial officer Simone Menne wijst erop dat de financiele rugwind ook dit jaar wordt voorzien, maar kostendiscipline een prioritaire taak blijft.


    Door Dow Jones; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200;

    "Lufthansa daalt bijna 7% na jaarcijfers met een scherp gestegen winst, geholpen door lagere brandstofkosten."

    Binck
  14. forum rang 10 voda 23 maart 2016 16:17
    IATA dient klacht in over dominante positie leveranciers

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De International Air Transport Association heeft bij de mededigingsautoriteit van de Europese Commissie een klacht ingediend tegen mogelijk misbruik van hun dominante posities door producenten van vliegtuigonderdelen en -instrumenten.

    Hiermee voegt de wereldwijde brancheorganisatie van luchtvaartmaatschappijen IATA zich bij andere klachtindieners, waaronder individuele luchtvaartmaatschappijen, in een onderzoek door de Europese Commissie naar deze kwestie.

    De klagende partijen veronderstellen dat de producenten van vliegtuigonderdelen mogelijk misbruik maken van hun positie, en daarbij ook het onderhoud en andere ondersteunende diensten voor hun onderdelen naar zich toe trekken, en daarbij de prijs daarvoor bepalen.

    De IATA meldt woensdag in het persbericht over het indienen van de klacht dat de organisatie wellicht in een betere positie is om de zaak te onderzoeken en aanhangig te maken dan individuele luchtvaartmaatschappijen.

    De IATA gaat geen schadevergoedingen eisen voor kwesties uit het verleden, maar wil dat de zaak voor de toekomst goed geregeld wordt, met het realiseren van normale commerciele verhoudingen, zegt IATA directeur generaal en CEO Tony Tyler in het persbericht.


    Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@wsj.com

  15. forum rang 10 voda 23 maart 2016 19:20
    Transavia wil vijf extra bases in buitenland

    door: Sander van Mersbergen
    23-3-16 - 18:16

    Luchtvaartmaatschappij Transavia, dat vrijdag zijn eerste buitenlandse vliegbasis in München opent, wil tot en met 2018 nog eens vanaf vier tot zes buitenlandse luchthavens gaan vliegen. Dat zegt topman Mattijs ten Brink in een interview met het AD, dat donderdag verschijnt. ,,We willen volgend jaar 1 à 2 nieuwe bases openen en in 2018 3 à 4. Ik kan nog geen namen noemen, maar de kans dat we niet verder groeien in Duitsland, is klein."

    Ten Brink noemt ook Oostenrijk als markt waar groeipotentie is voor prijsvechters, en zegt dat Berlijn en Praag steden zijn die passen in het Transavia-profiel: bestemmingen die zowel voor de zakenreiziger als voor de toerist interessant zijn.

    Transavia is onderdeel van Air France KLM, en wordt door het moederbedrijf naar voren geschoven als concurrent voor prijsvechters EasyJet en Ryanair. Die bedrijven zijn nu nog veel groter dan Transavia: Ryanair vervoert tien keer zoveel passagiers. Volgens Ten Brink is het echter nog niet te laat om een stevige positie te verwerven in budgetmarkt.

    Goedkeuring

    Ik merk dat er veel steun en aandacht is voor Transavia, en dat is leuk
    Mattijs ten Brink
    ,,De verwachting is dat de budgetmarkt de komende jaren met ongeveer 8 procent per jaar groeit, dus er is nog ruimte. Het is mijn doel om Transavia de komende drie tot vijf jaar met vijftig procent te laten groeien. Dat is wel afhankelijk van de goedkeuring van het moederbedrijf. Maar ik merk dat er veel steun en aandacht is voor Transavia, en dat is leuk."

    De eerste vlucht vanuit München vertrekt vrijdagochtend om 6.25 uur naar Faro. Transavia heeft nu twee vliegtuigen in Zuid-Duitsland gestationeerd, deze zomer zal dat aantal zijn gegroeid tot vier.

    www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article...
  16. forum rang 10 voda 31 maart 2016 16:47
    Kenya Airways zet 600 man personeel op straat

    Gepubliceerd op 31 mrt 2016 om 16:31 | Views: 117

    NAIROBI (AFN/BLOOMBERG) - Kenya Airways gaat fors snijden in zijn personeelsbestand. Het bedrijf zet als onderdeel van een reorganisatie 15 procent van zijn personeel op straat. De ingrepen zijn volgens het bedrijf nodig om winstgevend te worden.

    In een verklaring gaf het bedrijf aan dat 600 van de in totaal 4000 medewerkers zullen worden ontslagen. Voor sommigen van hen wordt elders werk gezocht.

    KLM bezit ruim een kwart van de aandelen in zijn Afrikaanse branchegenoot. Daarmee is de Nederlandse luchtvaartonderneming na de Keniaanse overheid de grootste aandeelhouder.
  17. forum rang 10 voda 13 april 2016 16:51
    Lufthansa wil Brussels Airlines overnemen - media

    Duitse maatschappij heeft al minderheidsbelang.

    Deutsche Lufthansa wil Brussels Airlines volledig overnemen. Dit meldde De Duitse krant Süddeutsche Zeitung dinsdagavond.

    De raad van commissarissen van Lufthansa zou één dag voor de jaarvergadering op 28 april, beslissen of er gebruik wordt gemaakt van een zogenoemde call optie die al vanaf 2011 van kracht is maar waar tot nu toe nooit gebruik van werd gemaakt.

    Met deze call optie kan Lufthansa zijn belang uitbreiden tot 100 procent. Het Duitse luchtvaartconcern heeft al een minderheidsbelang van 45 procent in Brussels Airlines via de investeringsgroep SN Airholding.


    Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999
  18. forum rang 10 voda 14 april 2016 16:14
    Delta Air Lines overtreft verwachting met winststijging

    Aandelen stijgen op winstpublicatie.

    Delta Air Lines heeft over het eerste kwartaal van 2016 een hogere winst geboekt, die bovendien de verwachting overtrof. Dit bleek donderdag uit de cijferpublicatie van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, dat een joint venture voor trans-Atlantische vluchten heeft met Air France-KLM.

    Delta Air Lines rapporteerde over het eerste kwartaal van 2016 een nettowinst van 946 miljoen dollar, versus 746 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. Exclusief niet-terugkerende items, zoals dagelijkse waarde aanpassingen (mark-to-market) op brandstof hedges, kwam de winst per aandeel uit op 1,32 dollar. Dit is boven de consensus van FactSet analisten van 1,30 dollar per aandeel.

    De luchtvaartmaatschappij zag een belangrijke indicator, de omzet per eenheid, in het eerste kwartaal wel dalen, met 4,6 procent. Vooruitkijkend wordt voor het tweede kwartaal van 2016, in vergelijking tot dezelfde periode in 2015, een daling van 2,5 procent tot 4,5 procent voorzien voor de omzet per eenheid.

    Inkomend chief executive Glen Hauenstein zei in een reactie op de cijfers dat de luchtvaartgroep "zich concentreert" op een terugkeer naar omzetgroei bij de passagierseenheid.

    "We zullen aanpassingen doorvoeren in onze capaciteit als we in de komende maanden niet voldoende voortgang boeken", voegde hij toe. De capaciteit steeg in het afgelopen kwartaal met 2,7 procent en stijgt dit kwartaal naar verwachting met 2,0 procent tot 3,0 procent.

    Groei in het luchtvaartverkeer heeft die aanvullende stoelen bij Delta Air Lines doen opvullen, maar een daling in de prijzen van vliegtickets in de gehele sector, met lage olieprijzen, heeft de omzet aangetast.

    De totale omzet bij het luchtvaartconcern daalde 1,5 procent naar 9,25 miljard dollar, wat net onder de verwachting, zoals samengesteld door FactSet, van 9,27 miljard dollar uitkwam.

    Beleggers zijn op hun hoede voor een prijsoorlog tussen luchtvaartmaatschappijen en het naderen van het einde van rugwind uit de lage olieprijzen. Donderdag werd echter positief gereageerd op de resultaten en steeg het aandeel in de elektronische handel in New York met 1,0 procent 48,50 dollar.

    Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999
  19. forum rang 8 Wilbar 19 april 2016 11:21
    4 airline fees that punish you for being a responsible person

    Published: Apr 19, 2016 5:11 a.m. ET

    Some consumers get smacked with high fees when they fly, simply for trying to do the right thing.

    In 2015, the U.S. airlines raked an estimated $11 billion in a la carte fees — for everything from checked bags to extra legroom — a 24% increase over 2014, according to a report from airline consulting firm IdeaWorks. What’s more, European airlines got more than $14 billion in à la carte fees and Asian airlines $8 billion from extra fees.

    That’s despite the fact that only about one in 10 consumers say they support airline fees because they allow customers to only pay for the services and amenities they use, according to a survey of 1,000 people by FindLaw.com, a website where people can search for attorneys. (More than half of consumers in the survey said they’d actually be willing to pay more for their ticket if they didn’t have to pay any extra fees.)

    In some cases, these fees are more than just annoying: They punish consumers for acting like responsible travelers. Here are five of those fees:

    Seat assignments for families

    There’s little doubt in any parent’s mind — or the minds of fellow passengers — that their children should to sit next to them. Yet, on some airlines this isn’t guaranteed and, instead, passengers must pay a fee to ensure they get a seat assignment next to their child.

    The issue is of such concern to some that Colorado Senator Michael Bennet introduced legislation earlier this month that would require airlines to allow families with small children to sit together without having to pay extra to do it. “Parents shouldn’t have to pay extra to sit with their kids on a flight,” said Bennet in a statement. “Separating them is not safe and often leaves them at the mercy of other passengers who must decide whether to trade seats.” For their part, the airlines say they make every effort to seat families together.

    Early check-in

    Advance planners, beware: Travelers on Southwest Airlines need to pay a fee if they want to check in more than 24 hours before their flight. Southwest charges $15 for its “EarlyBird Check-In” (up from $12.50 earlier this year), which automatically checks you in and assigns when you will board 36 hours before your flight. Southwest lets people board earlier when they check in earlier. “You will have a better opportunity to select your preferred available seat and have earlier access to overhead bin storage for your carry-on luggage,” according to the airline’s website. A spokesperson for Southwest calls EarlyBird Check-in a “valuable” option for consumers and points out that it’s an optional fee, so consumers don’t have to pay it if they don’t want to.

    Phone reservations

    There are times when calling the airline, rather than booking online, is the responsible thing to do, particularly for those people who aren’t that Web-savvy and don’t want to make a mistake. But many airlines charge for this: Frontier, for example, charges $10 per ticket and Alaska Airlines $15.To be fair, some airlines are eliminating this fee —Delta did so earlier this year — a move that will likely be applauded by consumers. A survey from this year by travel site MileCards.com found that roughly half of consumers who had paid the phone reservation fee found it “very unreasonable.” Frontier and Alaska have not responded to requests for comment.

    Carry-on luggage

    Responsible passengers may not want to leave their bags in the hands of the airlines. After all, more than 20 million checked bags are delayed, damaged, pilfered, lost or stolen under the airline industry’s watch annually, according to a report from SITA, an aviation communications and technology company that tracks airline baggage performance. Though that number has dropped by more than half in recent years, there’s little doubt that carrying luggage on board, rather than checking it, can help prevent this from happening. Yet, some airlines make travelers pay for this privilege.

    For example, Spirit allows passengers to carry one personal item like a purse, but charges for other carry-on bags. Fees vary depending on the destination and time of booking. “We believe in only paying for what you use, not what you don’t,” according to the airline’s website. A spokesperson for Spirit says that the airline offers lower fares than competitors, and can do that, in part, because it doesn’t build extra services into the fares, and instead lets consumers choose what they want to pay for (and what they don’t want to pay for).

    Bron: www.marketwatch.com/story/4-airline-f...
2.435 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 122 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links