Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 30 apr 2024 17:37
  • -0,105 (-1,83%) Dagrange 5,620 - 5,860
  • 419.532 Gem. (3M) 329,3K

Wie Weet Het En Voorspelt Juist: De Koper Voor HERE En De Prijs

107 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mjmj 6 juni 2015 17:29
    quote:

    dipity schreef op 6 juni 2015 16:34:

    @Eduard de Wit
    Zie ook eerdere post qua verklaring daling. Naar alle waarschijnlijkheid combinatie van twee zaken: 1. een aantal grotere beleggers 'krijgt het even koud' bijv. vanwege Griekenland en kans op renteverhoging USA en bouwt een stukje van de portefeuille af en 2. high frequency traders gebruiken dit momentum van een hogere en diepere laat om mee te gaan in de beweging en snel met kracht te verkopen. Gevolg: de koers daalt in kortere tijd fors, particuliere kleinere beleggers bouwen in de verwarring mee af (zie ook posts van enkele forumleden die dit ruiterlijk toegeven) en je krijgt een versnelde beweging naar beneden. De high frequency traders gebruiken de uren daarna om de positie weer te sluiten vlak boven het koersnivo waar veel steun (=kopers) ligt. Omdat er op dat moment nog twijfel in de markt zit (is er slecht nieuws? Wat gebeurt er? etc.) kunnen ze gemiddeld goedkoper terugkopen, zie daar hun winst. Kijk ook naar het verloop op de dag qua volume:
    1. daling met 7% binnen eerste vier uren met 3 miljoen stuks.
    2. naar 6% met 3x kleine spikes met totaal 2,2 milj. stuks in 4 1/2 uur
    De high frequency traders verkopen vooral in het begin van de daling (hier van Euro 9,95 tot ca. Euro 9,75 tussen 10.00 en 12.00 uur), de versnelling naar euro 9,40 doen wij zelf als particulieren door de verwarring, dan komt de steun met voldoende kopers (in die zone kost het geld door de steun heen te drukken, behalve als er echt paniek zou zijn) en dan kopen de high frequency traders terug tussen euro 9,50 en euro 9,60 (3 zones op de grafiek). Zodra richting euro 9,70 helpen ze weer naar zone euro 9,50 tot 9,60 te drukken, met hulp van de kwetsbare markt (zie ook alle posters met nerveuze berichten tot vandaag aan toe). Stel dat ze hier met 1 miljoen stuks hebben gewerkt. Dan is de gemiddelde winst 1 miljoen x het verschil tussen pakweg euro 9,80 en euro 9,60 (= euro 200.000) en bij Optiver en aanverwanten hebben ze weer 'another day at the office'. O ja: de volgende dag doen ze het mogelijk weer de andere kant op, dan versnellen ze naar boven (werkt precies omgekeerd). De supersnelle computers met algoritmen en het automatisch lezen van een zeer grote serie aan gegevens en historische data wijzen dit uit. Kans op een positieve maandag is overigens een ietsiepietsie licht groter binnen deze werkwijze, want het systeem bouwt de voorgaande beweging ook in (gewoon een van de vele historische data die automatisch en met hoge snelheid, in fractie van een seconde worden geanalyseerd). Wil je er met een goed rendement uitkomen op termijn en rustig slapen dan is buy and hold de beste methode. Er zijn particuliere kleinere beleggers die denken met andere kortlopende strategieen slimmer te zijn dan deze HFtraders, maar ik weet dat ik een stuk dommer ben dan hun verzamelde kennis en rekenkracht. Maar het is aan een ieder de eigen aanpak te bepalen

    Vult voor mij een al lang bestaande witte plek in! AB
  2. Eva1960 6 juni 2015 17:47
    quote:

    *Justin* schreef op 6 juni 2015 14:31:

    Klein foutje, mijne was 4,7

    Ben erg benieuwd. Verwacht nog steeds dat Microsoft zich gaat roeren, maar vlak uber niet uit. Ik denk vooral dat de handelings/beslissings snelheid van uber hoger is. Besluitvorming microsoft zal trager zijn met voor- en tegenstanders. Terwijl bij uber de investeerders in de rij staan en juist willen dat uber acquisities van substance doet. En nokia here is substance.
    Justin jouw 4,7 was toch dollars? Heb ik omgerekend naar euro zo grofweg.

    Grt Eva
  3. Eva1960 6 juni 2015 18:22
    Samenvattend met range van de genoemde bedragen in Euro mld

    6 maal Uber consortium: 4,00 – 7,00
    6 maal Microsoft: 4,10 – 6,00

    4 maal Duitse autobouwers: 3,40 – 8,00

    2 maal Facebook : 4,60 – 6,50

    1 maal Apple: 7,00 – 7,00
    1 maal Private Equity: 6,50 – 6,50
    1 maal John de Mol 6,10 – 6,10
    1 maal Google 4,50 – 4,50
    =
    21 reacties totaal 3,40 – 8,00

    Bedrag in Euro mld, naam IEX lid en overnemende partij met eventuele toelichting

    8 Pacman: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 8

    7 Camino: Apple
    7 Dokus: Uber/Baidu
    7 TOM3: Uber/Baidu

    6,5 Groeibriljant: Microsoft
    6,5 Nait Soesen: Facebook 6 / 7 miljard
    6,2 Girakian 2: John de Moll
    6 Reservebelg: Microsoft
    6 Eva1960: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 6
    6 Oudgediende: Uber/Baidu

    5,2 Melkbus: Private equity
    5,1 Meryntje: Microsoft

    4,8 Moneygainer: Uber/Baidu
    4,75 Seren: Uber/Baidu - USD 5.3 mld.
    4,6 Moneymaker: Facebook
    4,6 MJMJ: Microsoft en nog enkele partijen
    4,5 Dipity: Google USD 5,1 miljard
    4,2 Justin: Microsoft - USD 4.700.000.000
    4,1 Natte Krant: Microsoft
    4 Jakkie: Uber

    3,5 Snowhmr: Duitse autobouwers tussen 3-4 (gemiddelde genomen)
    3,4 Amarillus1969: Duitse autobouwers

    Overig:
    CrashBandicoot: 1 dollar
    Johan61: geen deal
  4. Eva1960 7 juni 2015 05:50
    Onderstaand de ranglijst voorafgegaan door een samenvatting daarvan.
    Grt Eva1960

    Samenvattend met range van de genoemde bedragen in Euro mld:

    6 maal Uber consortium: 4,00 – 7,00
    6 maal Microsoft: 4,10 – 6,00

    6 maal Duitse autobouwers: 3,40 – 8,00

    2 maal Facebook : 4,60 – 6,50

    1 maal Apple: 7,00 – 7,00
    1 maal Private Equity: 6,50 – 6,50
    1 maal John de Mol 6,10 – 6,10
    1 maal Google 4,50 – 4,50
    =
    24 reacties totaal 3,40 – 8,00

    Bedrag in Euro mld, naam IEX lid en overnemende partij met eventuele toelichting

    8 Pacman: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 8

    7 Camino: Apple
    7 Dokus: Uber/Baidu
    7 TOM3: Uber/Baidu

    6,5 Groeibriljant: Microsoft
    6,5 Nait Soesen: Facebook 6 / 7 miljard
    6,2 Girakian 2: John de Moll
    6 Reservebelg: Microsoft
    6 Eva1960: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 6
    6 Oudgediende: Uber/Baidu

    5,2 Melkbus: Private equity
    5,1 Meryntje: Microsoft

    4,8 Moneygainer: Uber/Baidu
    4,75 Calassent: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 4,75
    4,75 Seren: Uber/Baidu - USD 5.3 mld.
    4,6 Moneymaker: Facebook
    4,6 MJMJ: Microsoft en nog enkele partijen
    4,5 Dipity: Google USD 5,1 miljard
    4,2 Justin: Microsoft - USD 4.700.000.000
    4,1 Goudenleeuw Duits autobouwer (consortium)
    4,1 Natte Krant: Microsoft
    4 Jakkie: Uber

    3,5 Snowhmr: Duitse autobouwers tussen 3-4 (gemiddelde genomen)
    3,4 Amarillus1969: Duitse autobouwers

    Overig:
    CrashBandicoot: 1 dollar
    Johan61: geen deal
  5. Eva1960 7 juni 2015 06:18
    Een hier nog niet genoemd alternatief is Duitse autobouwers + Microsoft samen met Nokia die er in blijft.

    Meer info zie commentaar Wiesje op:
    seekingalpha.com/user/2081631/comments

    Nokia Finally Selling HERE Maps. Does It Matter To Shareholders? [View article]
    sorry for the somewhat late reply , i overlooked

    well the rumor was strong enough to give TT's stock a serious knock,
    if this were to be the case that NOK keeps a minority and sells out 2/3rd of the biz to the German consortium and say MSFT, you will have some extraordinary strong alliance between Car Inc, High Tech Inc and also NOK remains in the game.
    I would guess that would up the value of Here considerably , extremely hard to put a number on, but I think we may well look at 5,5/6,0 bio, those are serious numbers, considering NOK wrote the asset down to 2 bio in their books, moreover it would really be a phenomenal vehicle for further growth, as I feel that the German consortium will not waste a few bio investing just for defensive purposes, they and ( assuming ) MSFT is the 3rd partner would definitely look to make this a profitable and growing enterprise, also MSFT would be a far more committed player than some private equity company, they are nothing but a parking space looking for the fastest possible return on equity, they give zilch about development and growth, to them it's a money game.

    taking all this into consideration that would not do TT's stock any favors short term, so hence the stock took just on the rumor a beating, but it would actually backfire for share price improvement for TT, as there is no doubt they will be sought after by the remaining Big tech companies which failed to secure Here

    as such I have decided to spread my Long between TT, NOK and BBRY, be it that the weighing factor favors TT, than NOK and the lowest BBRY.

    i believe all 3 are going to benefit LT for share price improvement, as they will all be bought out partially or in full ( the last 2 obviously ) NOK will remain as is.
    exciting times
  6. [verwijderd] 7 juni 2015 15:39
    Lijkt mij een veel te ingewikkelde constructie, maar wel de enige waarin het consortium van de 3 Duitse autofabrikanten nog een kans maakt. Er komt dan een megabedrag op tafel qua waarde voor HERE (6-8 miljard).

    Wat gaan de andere autofabrikanten (75% van de markt) doen?
    Hoe gaat men om met de conflicterende belangen in een dergelijke samenwerking?

    Wat gaan Apple en Volkswagen doen? Nemen die dan een belang in TomTom? Zou zo maar eens kunnen.

    Welk scenario ook uit de bus gaat komen, het is duidelijk dat TomTom zeer zwaar ondergewaardeerd is op de beurs.
    Verder loopt TomTom enkele jaren voor op Here. Het real time platform is nagenoeg gereed en TomTom heeft met de Road DNA technologie goud in handen voor de toekomst.

  7. Eva1960 7 juni 2015 19:58
    Onderstaand de ranglijst voorafgegaan door een samenvatting:
    Grt Eva1960
    Samenvattend met range van de genoemde bedragen in Euro mld

    8 maal Uber consortium: 4,00 – 7,00
    7 maal Microsoft: 4,10 – 6,00

    6 maal Duitse autobouwers: 3,40 – 8,00

    2 maal Facebook: 4,60 – 6,50

    1 maal Apple: 7,00 – 7,00
    1 maal Private Equity: 6,50 – 6,50
    1 maal John de Mol 6,10 – 6,10
    1 maal Google 4,50 – 4,50
    =
    27 reacties totaal 3,40 – 8,00

    Bedrag in Euro mld, naam IEX lid en overnemende partij met eventuele toelichting

    8 Pacman: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 8

    7 Camino: Apple
    7 Dokus: Uber/Baidu
    7 TOM3: Uber/Baidu

    6,5 Groeibriljant: Microsoft
    6,5 Nait Soesen: Facebook 6 / 7 miljard
    6,2 Girakian 2: John de Moll
    6 Reservebelg: Microsoft
    6 Eva1960: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 6
    6 Oudgediende: Uber/Baidu

    5,9 TimCH: Microsoft
    5,2 Melkbus: Private equity
    5,1 Meryntje: Microsoft
    5 Ballie2: Uber

    4,92 Monoliet Uber
    4,8 Moneygainer: Uber/Baidu
    4,75 Calassent: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 4,75
    4,75 Seren: Uber/Baidu - USD 5.3 mld.
    4,6 Moneymaker: Facebook
    4,6 MJMJ: Microsoft en nog enkele partijen
    4,5 Dipity: Google USD 5,1 miljard
    4,2 Justin: Microsoft - USD 4.700.000.000
    4,1 Goudenleeuw Duits autobouwer (consortium)
    4,1 Natte Krant: Microsoft
    4 Jakkie: Uber

    3,5 Snowhmr: Duitse autobouwers tussen 3-4 (gemiddelde genomen)
    3,4 Amarillus1969: Duitse autobouwers

    Overig:
    CrashBandicoot: 1 dollar
    Johan61: geen deal
  8. forum rang 6 Tom3 8 juni 2015 00:07
    quote:

    groeibriljant schreef op 7 juni 2015 15:39:

    Lijkt mij een veel te ingewikkelde constructie, maar wel de enige waarin het consortium van de 3 Duitse autofabrikanten nog een kans maakt. Er komt dan een megabedrag op tafel qua waarde voor HERE (6-8 miljard).

    Wat gaan de andere autofabrikanten (75% van de markt) doen?
    Hoe gaat men om met de conflicterende belangen in een dergelijke samenwerking?

    Wat gaan Apple en Volkswagen doen? Nemen die dan een belang in TomTom? Zou zo maar eens kunnen.

    Welk scenario ook uit de bus gaat komen, het is duidelijk dat TomTom zeer zwaar ondergewaardeerd is op de beurs.
    Verder loopt TomTom enkele jaren voor op Here. Het real time platform is nagenoeg gereed en TomTom heeft met de Road DNA technologie goud in handen voor de toekomst.

    Het hoofddoel van een alliantie van de 3 autobouwers, Microsoft en Here is in mijn ogen het in de wielen rijden van Google+Uber+Apple+China Inc. Zoals aangegeven in mijn openingspost op het nieuwe weekdraadje zijn zijn de autobouwers inmiddels behoorlijk bang geworden van een dreigende machtsgreep van de West Coast Tech bedrijven en (inderdaad) een Chinese kongsi. Uit de koude oorlog hebben we geleerd dat niet het dreigen met wapens, maar het hebben van wapens al een afschrikwekkend effect heeft. Het bezit van Here zal een rem zijn op een al te uitbundige ontwikkeling van prijzen die bijv Tom2 zou kunnen krijgen voor haar Road DNA concept/ technologie. Verwacht niet dat het Tom2 direct schade berokkent. Het daadwerkelijk in de race brengen en houden van Here zal zeker nog 1,5 miljard aan extra investeringen kosten. Ben het met Justin derhalve eens dat dit konijn vooral bedoeld is om een knock-out bod te krijgen van wie dan ook. Stel namelijk dat Nokia een 49% deelneming in het nieuwe Here zou accepteren dan zal ze ook jarenlang een nieuwe bleeder in haar boeken moeten dulden waar ze dan ook nog een keer 750 miljoen in moeten investeren. Het doel van de veiling was toch om eindelijk verlost te zijn van dit hoofdpijndossier plus broodnodige fundraising voor de Alcatel fusie die nog wel eens voor forse herstructureringskosten zou kunnen zorgen. Lees vooral de visie van Standard &Poors op de fusie van beide bedrijven maar eens.

    www.streetinsider.com/Credit+Ratings/...
  9. Eva1960 11 juni 2015 05:00
    Voor wil nog mee wil doen met deze competitie: kan t/m vrijdag 24.00.
    Grt EVA1960

    Onderstaand de ranglijst voorafgegaan door een samenvatting daarvan.

    Samenvattend met range van de genoemde bedragen in Euro mld:

    6 maal Uber consortium: 4,00 – 7,00
    6 maal Microsoft: 4,10 – 6,00

    6 maal Duitse autobouwers: 3,40 – 8,00

    2 maal Facebook : 4,60 – 6,50

    1 maal Apple: 7,00 – 7,00
    1 maal Private Equity: 6,50 – 6,50
    1 maal John de Mol 6,10 – 6,10
    1 maal Google 4,50 – 4,50
    =
    24 reacties totaal 3,40 – 8,00

    Bedrag in Euro mld, naam IEX lid en overnemende partij met eventuele toelichting

    8 Pacman: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 8

    7 Camino: Apple
    7 Dokus: Uber/Baidu
    7 TOM3: Uber/Baidu

    6,5 Groeibriljant: Microsoft
    6,5 Nait Soesen: Facebook 6 / 7 miljard
    6,2 Girakian 2: John de Moll
    6 Reservebelg: Microsoft
    6 Eva1960: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 6
    6 Oudgediende: Uber/Baidu

    5,2 Melkbus: Private equity
    5,1 Meryntje: Microsoft

    4,8 Moneygainer: Uber/Baidu
    4,75 Calassent: Duitse autobouwers (minderheidsbelang).Totale waarde: 4,75
    4,75 Seren: Uber/Baidu - USD 5.3 mld.
    4,6 Moneymaker: Facebook
    4,6 MJMJ: Microsoft en nog enkele partijen
    4,5 Dipity: Google USD 5,1 miljard
    4,2 Justin: Microsoft - USD 4.700.000.000
    4,1 Goudenleeuw Duits autobouwer (consortium)
    4,1 Natte Krant: Microsoft
    4 Jakkie: Uber

    3,5 Snowhmr: Duitse autobouwers tussen 3-4 (gemiddelde genomen)
    3,4 Amarillus1969: Duitse autobouwers

    Overig:
    CrashBandicoot: 1 dollar
    Johan61: geen deal
107 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links