Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,690 30 apr 2024 15:51
  • -0,035 (-0,61%) Dagrange 5,665 - 5,860
  • 141.676 Gem. (3M) 327,8K

Week 1-7 juni: 50 jaar beleggen, met TomTom.

1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dokus 4 juni 2015 10:19
    quote:

    Opus135 schreef op 4 juni 2015 10:17:

    [...]

    Moet zijn "Ierland" ipv "Noord-Ierland" (scheelt een religie). Een gelukje was het en ook nog eens vanuit buitenspel-positie, maar het resultaat telde.

    Niet bepaald buitenspel voor TomTom deze tijden.

    Opvallend vind ik wel het verschuiven van het verlossende nieuws over Here. Eerst vóór 1 juni. Nu 2 weken later. Straks misschien na de zomer? Hoe zit dit nu, ervan uitgaande dat Nokia inderdaad gaat verkopen (niet dat iemand dat weet, maar hoe is de inschatting en waarom)?

    volgens mij heeft Nokia nooit geroepen dat het voor 1 juni rond moest zijn. Die heb ik overal alleen maar horen zeggen dat ze de tijd nemen.

    Waren meer de "analisten" er omheen die eind mei riepen
  2. Juun 4 juni 2015 10:38
    quote:

    Dokus_ schreef op 4 juni 2015 09:52:

    Of tomtom blijft gewoon doorgaan met wat het doet en levert deze dienst, de aankomende 50 jaar, aan de autoindustrie!!

    alleen het monetizen van de data kan al een miljarden opbrengst leveren (kijk naar google). En laat dat nou net vandaag op de agenda staan


    4.00pm-4.30pm Monetizing the Connected Car
    A growing number of connected car apps provide convenience and entertainment for consumers, but where is the most revenue potential and for whom? A panel of experts will explore.


    Helemaal gelijk Dokus.
    Als in een dure wijk en groot huis te koop staat, waarvoor veel belangstelling is. En daarnaast staat een kast van een huis, van de woningbouwvereniging, en de woningbouw heeft al laten weten dat ze niet willen verkopen. Waar hebben we het dan over, over 1 huis dat verkocht gaat worden, niet 2. En wat de waarde betreft: maakt niet uit. En als je toch een waarde toe wilt kennen aan het huurhuis, dan is dat uit te rekenen als je de toekomstige huurpenningen kunt kapitaliseren.

    Zo is het ook met HERE en TT: de ene is te koop, de andere niet. En de timing is perfect:
    HERE heeft volgens zeggen de top van marktaandeel en de top in haar technische kunnen bereikt. Als ze jaren wachten wordt de achterstand wellicht pijnlijk zichtbaar. Dus nú is het moment om de hoogste opbrengst binnen te halen.
    TT zie ik als een start-up: de afgelopen 10 jaar was een valse start, of een slechte aanloop. Die mag je vergeten of onthouden, dat maakt me niet uit. Ik kijk naar wat ze het afgelopen jaar in de steigers hebben gezet om groot geld te gaan verdienen in de komende 10 jaar. En dat ziet er gewoon goed uit. De voorspong op de concurrentie loopt op, de markten waarop TT zich begeeft zijn allemaal groeimarkten en in iedere markt neemt TT een groter marktaandeel.
  3. Juun 4 juni 2015 10:41
    Ik zet wel wat vraagtekens bij de "hoge marge omzet": 80% marge kun je niet door de jaren heen handhaven. Daar zal prijserosie optreden naar mijn idee. Hoe groot die zal zijn, daar heb ik geen idee van, maar in de handel is het "leven en laten leven", dus bij hogere afnames zullen de prijzen naar mijn idee lager worden.
  4. Juun 4 juni 2015 10:50
    Geheel voor eigen rekening ga ik wat TT betreft een uit van een koers ontwikkeling van + € 1,-/maand gedurende de komende 5 jaar. Dat zal geen rechte lijn zijn, maar een zaagtandje. De ene keer door nieuws van HERE, dan weer door goede cijfers, een mooie nieuwe deal en dan weer door een goede outlook. De 4 onderdelen van TT zullen alle 4 profiteren van de ontwikkelingen in de auto-industrie. TT, is/wordt een onmisbare, betrouwbare, gewaardeerde en succesvolle partner en toeleverancier van de auto industrie van de toekomst.

    Ik heb me altijd bewust geconcentreerd op de ondernemingen met een lage k/w en hoog toekomstperspectief. Naar mijn bescheiden mening gaat ook met € 1,- per maand bij de koers op, de k/w op termijn dalen omdat de zichtbare winsten harder toe gaan nemen.
  5. [verwijderd] 4 juni 2015 10:56
    quote:

    Opus135 schreef op 4 juni 2015 10:17:

    [...]

    Moet zijn "Ierland" ipv "Noord-Ierland" (scheelt een religie). Een gelukje was het en ook nog eens vanuit buitenspel-positie, maar het resultaat telde.

    Niet bepaald buitenspel voor TomTom deze tijden.

    Opvallend vind ik wel het verschuiven van het verlossende nieuws over Here. Eerst vóór 1 juni. Nu 2 weken later. Straks misschien na de zomer? Hoe zit dit nu, ervan uitgaande dat Nokia inderdaad gaat verkopen (niet dat iemand dat weet, maar hoe is de inschatting en waarom)?

    Er werd gezegd dat men verwachtte de biedingen eind mei binnen te hebben. Dat klopt denk ik, want inmiddels zit Nokia in biedingsronde 3. Er zijn dus overbiedingen geweest, wat tot nieuwe rondes heeft geleid. Volgende week vrijdag zou ronde 3 sluiten. En dan maandag een besluit door Nokia. Dat is althans wat we via media horen.

  6. [verwijderd] 4 juni 2015 11:13
    quote:

    Juun schreef op 4 juni 2015 10:50:

    Geheel voor eigen rekening ga ik wat TT betreft een uit van een koers ontwikkeling van + € 1,-/maand gedurende de komende 5 jaar. Dat zal geen rechte lijn zijn, maar een zaagtandje. De ene keer door nieuws van HERE, dan weer door goede cijfers, een mooie nieuwe deal en dan weer door een goede outlook. De 4 onderdelen van TT zullen alle 4 profiteren van de ontwikkelingen in de auto-industrie. TT, is/wordt een onmisbare, betrouwbare, gewaardeerde en succesvolle partner en toeleverancier van de auto industrie van de toekomst.

    Ik heb me altijd bewust geconcentreerd op de ondernemingen met een lage k/w en hoog toekomstperspectief. Naar mijn bescheiden mening gaat ook met € 1,- per maand bij de koers op, de k/w op termijn dalen omdat de zichtbare winsten harder toe gaan nemen.
    De lijn omhoog in de komende 5 jaar onderschrijf ik. Zelfs de komende 10 jaar. Alleen de koers zal gekkere sprongen omhoog maken. Dat gaan we de komende 3 maanden een aantal maal zien. Alles is mogelijk maar 20 euro en mogelijk 30 euro gaan we naar mijn verwachting het komende jaar al zien.

    TomTom gaat sowieso marktaandeel veroveren in haar 4 groeimarkten maar ik kijk vooral naar Automotive ivm met de enorme groei die vanuit ADAS en HAD gaat komen. TomTom heeft met Volkswagen en Bosch de juiste partners. Het real time platform van TomTom is zo goed als gereed. De komende 10 jaar zijn het gouden decennium voor TomTom.

    In Automotive komt de groei uit alle parameters:
    -take-rate van 30% naar richting de 100%,
    -volumegroei markt (beperkt)
    -hogere prijzen door meer en betere componenten + recurring door jaarabonnementen
    -marktaandeel (van nu 20% naar minimaal 50% door de huidige klanten/deals maar 70%,80%,90% acht ik ook mogelijk)
  7. [verwijderd] 4 juni 2015 11:32
    als we de komende 5 jaar de 25 euro halen ben ik al meer dan tevreden, dan mag jij mijn aandeeltjes hebben voor de grote rit >25 euro.

    quote:

    Juun schreef op 4 juni 2015 10:50:

    Geheel voor eigen rekening ga ik wat TT betreft een uit van een koers ontwikkeling van + € 1,-/maand gedurende de komende 5 jaar. Dat zal geen rechte lijn zijn, maar een zaagtandje. De ene keer door nieuws van HERE, dan weer door goede cijfers, een mooie nieuwe deal en dan weer door een goede outlook. De 4 onderdelen van TT zullen alle 4 profiteren van de ontwikkelingen in de auto-industrie. TT, is/wordt een onmisbare, betrouwbare, gewaardeerde en succesvolle partner en toeleverancier van de auto industrie van de toekomst.

    Ik heb me altijd bewust geconcentreerd op de ondernemingen met een lage k/w en hoog toekomstperspectief. Naar mijn bescheiden mening gaat ook met € 1,- per maand bij de koers op, de k/w op termijn dalen omdat de zichtbare winsten harder toe gaan nemen.
  8. [verwijderd] 4 juni 2015 11:53
    quote:

    Tom3 schreef op 4 juni 2015 11:47:

    [...]

    De Griekse tragedie gaat geheel voorbij aan Tom2. Overnamespeculatie legt een betonnen vloer onder het fonds. Ik wacht liever op de ADAS/HAD vulkaan.
    Op de TomTom IR website staat nu ook een link naar een mooie HAD presentatie van eerder dit jaar.

    files.shareholder.com/downloads/TOMTO...
  9. Patience 4 juni 2015 11:56
    quote:

    Dokus_ schreef op 4 juni 2015 11:31:

    de koers lijkt wel op een vulkaan die elk moment kan uitbarsten
    grote vulkaanerupties gaan dikwijls waarschuwingstekens vooraf. Tomtom forumleden beschikken over allerlei technieken om de ontwikkeling van TomTom te volgen en daaruit te voorspellen wanneer de vulkanische activiteit een potentieel gevaarlijke fase binnentreedt ;-)).
1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links