Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,455 8 mei 2024 17:35
  • +0,471 (+4,72%) Dagrange 9,950 - 10,485
  • 3.028.851 Gem. (3M) 2M

Sectornieuws

2.435 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 122 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 10 april 2015 16:43
    Piloot vliegt 6.000 km met gat in vliegtuig

    De passagiers van IcelandAir vlucht 671 wisten niet wat ze zagen toen ze landden in de Amerikaanse stad Denver. Een blikseminslag had een gat in de neus van het toestel geblazen, maar dat vond de piloot geen reden tot paniek.


    Kort na het opstijgen van de luchthaven in Reykjavik hoorden de passagiers een luide knal. ,,We hoorden een luide klap, en er was fel licht", vertellen ze aan The Denver Post. ,,Het was heel angstaanjagend."

    Rustig verder vliegen
    De piloot verzekerde de passagiers er echter van dat alles in orde was, en zette de reis naar Denver, zo'n 6.000 kilometer verder, gewoon voort.

    Bij het landen bleek dat het vliegtuig geraakt werd door de bliksem en een gapend gat had aan de neus.

    Protocol
    De maatschappij verdedigt de beslissing van de piloot om door te vliegen. ,,Blikseminslagen komen wel vaker voor en hij heeft alle protocollen gevolgd. Het vliegtuig reageerde niet anders dan normaal, en hij heeft het toestel normaal aan de grond gezet. De passagiers waren de hele tijd veilig", aldus IcelandAir.


    Met foto, zie link:

    www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/artic...
  2. forum rang 10 voda 13 april 2015 16:16
    Minder passagiers Lufthansa in crisismaand

    MAANDAG 13 APRIL 2015, 14:58 uur | 47 keer gelezen

    FRANKFURT (AFN/DPA) - Lufthansa heeft in maart minder passagiers vervoerd dan een jaar eerder. De Duitse luchtvaartmaatschappij kampte in maart zowel met het neerstorten van een toestel van dochterbedrijf Germanwings in de Franse Alpen als met een pilotenstaking.

    In totaal stapten ruim 8 miljoen passagiers in bij het Duitse concern, 0,2 procent minder dan een jaar eerder. Opvallend is dat de omzet per gevlogen kilometer per passagier met 1,9 procent steeg. Het aantal beschikbare stoeltjes nam met 0,6 procentpunt toe tot 77,5 procent.

  3. forum rang 10 voda 13 april 2015 19:35
    Franse luchtverkeersleiders schrappen staking

    MAANDAG 13 APRIL 2015, 18:55 uur | 38 keer gelezen

    PARIJS (AFN) - Franse luchtverkeersleiders zien af van de eerder voor deze week aangekondigde staking. Dat maakte de Franse vakbond voor luchtverkeersleiders SNCTA maandag bekend.

    De luchtverkeersleiders zouden het werk donderdag tot en met zaterdag neerleggen. De staking die eerder werd aangekondigd voor 29 april tot en met 2 mei gaat vooralsnog wel door.

    Vorige week zorgden de luchtverkeersleiders voor forse problemen bij vluchten van, naar en over Frankrijk. Door hun staking konden woensdag en donderdag maar zes op de tien vluchten door het Franse luchtruim doorgaan. Met hun acties willen de Franse luchtverkeersleiders betere werkomstandigheden afdwingen.

  4. forum rang 10 voda 13 april 2015 20:44
    Beenruimte in vliegtuig flink afgenomen

    De afstand tussen vliegtuigstoelen in de toeristenklasse is de afgelopen jaren flink afgenomen. Bij vluchten op middellange afstand is de ruimte tussen stoelen geslonken van 91 naar 71 centimeter. Dat blijkt morgen op de grootste cabinebeurs Aircraft Interiors Expo in Hamburg, meldt de Telegraaf. Dat is voornamelijk vervelend voor ons Nederlanders, het langste volk ter wereld.

    De afname in de beenruimte is een gevolg van de prijsoorlog tussen vluchtaanbieders. Vooral de prijsvechters dwingen vliegtuigbouwers als Boeing en Airbus 'mensen achterin te proppen'. "Er worden op budgetvluchten steeds meer rijen in de goedkoopste economyclass geperst, maar op verre vluchten ook een stoel extra op een rij", zeggen standhouders.

    Niet alleen de afstand tussen stoelen, maar ook de afmetingen van het zitdeel zijn geslonken. Dat deel is gekrompen van 46 naar 40 centimeter.

    Langste volk
    Vliegen is daarmee vooral oncomfortabeler geworden voor Nederlanders; onlangs werd duidelijk dat wij het langste volk ter wereld zijn. Hollandse vrouwen zijn gemiddeld 1.71 meter groot en mannen 1.84 meter. Nederlanders zijn onder meer zo groot doordat zij veel vlees en zuivel consumeren. Maar het heeft ook te maken met natuurlijke selectie.

    KLM kondigde eind vorig jaar nog een ruimere stoel aan ide moet zorgen voor meer beenruimte. Aan de achterkant van de nieuwe stoelen zit het tijdschriftenvak hoger en is een uitsparing gemaakt voor de knieën.

    www.ad.nl/ad/nl/1007/Reizen/article/d...
  5. [verwijderd] 13 april 2015 23:17
    quote:

    voda schreef op 13 april 2015 20:44:

    Beenruimte in vliegtuig flink afgenomen

    De afstand tussen vliegtuigstoelen in de toeristenklasse is de afgelopen jaren flink afgenomen. Bij vluchten op middellange afstand is de ruimte tussen stoelen geslonken van 91 naar 71 centimeter. Dat blijkt morgen op de grootste cabinebeurs Aircraft Interiors Expo in Hamburg, meldt de Telegraaf. Dat is voornamelijk vervelend voor ons Nederlanders, het langste volk ter wereld.

    De afname in de beenruimte is een gevolg van de prijsoorlog tussen vluchtaanbieders. Vooral de prijsvechters dwingen vliegtuigbouwers als Boeing en Airbus 'mensen achterin te proppen'. "Er worden op budgetvluchten steeds meer rijen in de goedkoopste economyclass geperst, maar op verre vluchten ook een stoel extra op een rij", zeggen standhouders.

    Niet alleen de afstand tussen stoelen, maar ook de afmetingen van het zitdeel zijn geslonken. Dat deel is gekrompen van 46 naar 40 centimeter.

    Langste volk
    Vliegen is daarmee vooral oncomfortabeler geworden voor Nederlanders; onlangs werd duidelijk dat wij het langste volk ter wereld zijn. Hollandse vrouwen zijn gemiddeld 1.71 meter groot en mannen 1.84 meter. Nederlanders zijn onder meer zo groot doordat zij veel vlees en zuivel consumeren. Maar het heeft ook te maken met natuurlijke selectie.

    KLM kondigde eind vorig jaar nog een ruimere stoel aan ide moet zorgen voor meer beenruimte. Aan de achterkant van de nieuwe stoelen zit het tijdschriftenvak hoger en is een uitsparing gemaakt voor de knieën.

    www.ad.nl/ad/nl/1007/Reizen/article/d...
    Voda,

    Als de luchtvaart maatschappijen de ruimtes tussen de stoelen gaan verkleinen kan het gevaar er in zitten de het toestel over beladen wordt en dat kan desastreuse gevolgen hebben bij ongevallen.
    Een toestel heeft nu eenmaal een maximum laadvermogen en daar kan makkelijk overheen gegaan worden gezien de beladingen van brandstof, bagage,voedsel en drank want daarvan moet ook evenredig veel van worden mee genomen.
    Je praat niet over een persoon het is vermenigvuldiging 7cm over de breedte van het toestel maal het aantal rijen dus dat kost zo wie zo meer brandstof terwijl ze alle piepen om de toestellen lichter te maken.

    de kat.

  6. relpinda 13 april 2015 23:28
    Beste Willem,
    Het startgewicht van een vliegtuig is een van de belangrijkste checks voor de piloten en de afdeling operations. Dit wordt sowieso bij klm zeer nauwkeurig gemeten en gecontrolleerd. M.n. Vanuit zeer warme landen, bijv. Curacao moet regelmatig vracht worden achtergelaten omdat het startgewicht te hoog is, ivm de lucht dichtheid, temperatuur, vocht. Hebben daar een belangrijke invloed op.

    Heb zelf regelmatig economy langeafstand met klm gevlogen, gewoon perfect, niets op aan te merken.

    Lza
  7. [verwijderd] 14 april 2015 01:57
    quote:

    relpinda schreef op 13 april 2015 23:28:

    Beste Willem,
    Het startgewicht van een vliegtuig is een van de belangrijkste checks voor de piloten en de afdeling operations. Dit wordt sowieso bij klm zeer nauwkeurig gemeten en gecontrolleerd. M.n. Vanuit zeer warme landen, bijv. Curacao moet regelmatig vracht worden achtergelaten omdat het startgewicht te hoog is, ivm de lucht dichtheid, temperatuur, vocht. Hebben daar een belangrijke invloed op.

    Heb zelf regelmatig economy langeafstand met klm gevlogen, gewoon perfect, niets op aan te merken.

    Lza
    Geachte Lza,

    Ik ben het volkomen met jou eens omdat ik ook een paar keer naar Maleisie en Singapore ben gegaan het start gewicht zal ook heus wel terdege worden gecontroleerd en er zal heus wel een marge zijn aan maximum gewicht zijn maar de suggestie wat men leest in het forum en ook in de kranten voor mij zijn dat in bepaalde mate indianen verhalen.
    Stel ze gaan de stoelruimtes verkleinen en zit bv. bij het raam en er zit naast je een dik persoon en Em passant de voor passagier die zijn of haar stoel in de slaapstand heeft dan kan je je kont helemaal niet meer keren prettig hoor een intercontinentale non-stop vlucht.
    Voor charters kan ik me wel wat bij voorstellen maar lijnvluchten?

    de kat.
  8. jrxs4all 14 april 2015 10:08
    quote:

    voda schreef op 13 april 2015 20:44:

    KLM kondigde eind vorig jaar nog een ruimere stoel aan ide moet zorgen voor meer beenruimte. Aan de achterkant van de nieuwe stoelen zit het tijdschriftenvak hoger en is een uitsparing gemaakt voor de knieën.

    Wat een grapjassen die KLM jongens.

    10 in plaats van 9 stoelen op een rij proppen en dan beweren dat het comfort is toegenomen:

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    Denken ze soms dat hun klanten achterlijk zijn ?

    NB KLM had al de minste beenruimte op intercontinentale vluchten, een ramp vergeleken met de echte kwaliteitsmaatschappijen uit Azie en het Midden Oosten en ook vergeleken met de concurrentie uit Europa.
  9. forum rang 10 voda 14 april 2015 16:18
    Fors meer vluchten vertraagd of geschrapt

    DINSDAG 14 APRIL 2015, 12:05 uur | 263 keer gelezen

    BRUMMEN (AFN) - De stroomstoring op Schiphol en het slechte weer eind maart hebben in het eerste kwartaal tot fors meer verstoringen van het vliegverkeer geleid. Zowel het aantal vertragingen als het aantal annuleringen is bijna verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

    Dat heeft EUclaim, een belangenbehartiger voor gedupeerde reizigers, dinsdag bekendgemaakt. In totaal kwamen in de maanden januari tot en met maart 1591 vluchten van en naar Nederlandse luchthavens te vervallen. Dat waren er een jaar eerder 855. Het aantal vertragingen steeg van 338 naar 657.

    Bijna een derde van alle annuleringen en vertragingen deed zich voor in de laatste vier dagen van maart, toen het stormachtig weer was. Bovendien werd Schiphol op 27 maart getroffen door een grote stroomstoring waardoor de luchthaven tijdelijk niet kon worden aangevlogen.

    KLM

    Bij KLM, de hoofdgebruiker op Schiphol, telde EUclaim 246 vertraagde vluchten. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder. Bij prijsvechter Transavia nam het aantal vertragingen met ruim de helft toe tot 65.

    EUclaim telt vertragingen overigens alleen mee als ze langer zijn dan drie uur. Dan pas hebben passagiers volgens Europese regels recht op schadevergoeding.

  10. relpinda 15 april 2015 11:05
    Dit is toch ook vreselijk te moeten lezen, dat deze man zich zo een bonus mag toe eigenen. Terwijl de tarieven op van SCHIPHOL al maar stijgen. betaald door de gebruikers van Schiphol en KLM de grootste gebruiker is. die er juist financieel heel slecht voorstaat.

    Hoe haalt DIJSSELBLOEM het in zijn hoofd om dat wel goed te keuren!!

    www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23921...

    di 14 apr 2015, 05:30 | 476 reacties
    Megabonus voor Schiphol-topman
    door Yteke de Jong
    SCHIPHOL -
    Minister Dijsselbloem van Financiën is akkoord gegaan met de bonus van Schiphol-topman Jos Nijhuis bij de aandeelhoudersvergadering van de luchthaven. Dat bevestigt een woordvoerder van Dijsselbloem.

    Jos Nijhuis
    Jos Nijhuis
    Foto: Dijkstra bv
    De topman van de luchthaven die voor 69 procent in handen van de Staat is, kreeg in 2014 een bonus van €369.716, op een basissalaris van €389.039. Veel protest is er niet geweest van de zijde van Dijsselbloem en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam, de andere aandeelhouders.
    „De raad van commissarissen van Schiphol gaat over de beloning van het bestuur”, stelt een woordvoerder van het ministerie van Financiën. „Het is besproken met de aandeelhouders.”
    Nijhuis verdiende in 2014 in totaal meer dan 9 ton, inclusief pensioenbijdrage en vergoedingen. Zijn opvolger zal minder betaald krijgen.
    De regie in het kabinet over Schiphol is weg. Lees meer in De Telegraaf van vandaag

    Wat heeft deze man dan zo extra gedaan?????? of was het zijn personeel die dat doen en wat hebben die dan extra gekregen en van wie??

    LZA
  11. forum rang 8 Wilbar 15 april 2015 11:34
    quote:

    jrxs4all schreef op 14 april 2015 10:08:

    [...]

    Wat een grapjassen die KLM jongens.

    10 in plaats van 9 stoelen op een rij proppen en dan beweren dat het comfort is toegenomen:

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    Denken ze soms dat hun klanten achterlijk zijn ?

    NB KLM had al de minste beenruimte op intercontinentale vluchten, een ramp vergeleken met de echte kwaliteitsmaatschappijen uit Azie en het Midden Oosten en ook vergeleken met de concurrentie uit Europa.
    Ik weet niet wanneer jij voor het laatst gevlogen hebt maar in de 747 en 777 staan al vanaf het begin 10 stoelen op een rij. En de 3-4-3 indeling wordt bij vrijwel alle maatschappijen gehanteerd. Het bericht ging dus over het aantal rijen. En niet over het aantal op een rij (in de economy class). Ik zit daar trouwens prima met mijn 1m72. Dus ook op de lange vluchten.
  12. relpinda 15 april 2015 12:03
    mindyourjob.nu/2015/04/schiphol-ceo-n...

    Schiphol ceo Nijhuis en KLM topman Elbers moeten afzien van bonus

    14 april 2015

    FNV is fel tegen de bonus van 370.000 euro die wordt uitgekeerd aan Jos Nijhuis, de ceo van Schiphol. ‘Het is onbegrijpelijk dat Schiphol aan de ene kant een royale bonus uitkeert aan de ceo die jaarlijks al tonnen verdient en aan de andere kant verantwoordelijk is voor de nullijn voor de duizenden mensen die op de luchthaven werken’ zegt Cihan Ugural van FNV.

    Op Schiphol werken 65.000 mensen, waarvan 2000 bij Schiphol zelf. Doordat Schiphol de voorwaarden bepaalt voor de bedrijven die op Schiphol actief zijn, is er hevige concurrentie die wordt afgewenteld op de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers. Ugural: “Onder verantwoordelijkheid van Schiphol ontstaat er eenrace to the bottom. Medewerkers zijn de dupe; zij zitten hierdoor op de nullijn of moeten met te weinig mensen hun werk doen.”

    De beveiliging van de luchthaven is één van de bezuinigingsposten. Hierdoor is er een chronisch tekort aan beveiligers, waardoor de werkdruk enorm hoog is en er veiligheidsrisico’s en wachtrijen bij de controles ontstaan. ‘De Raad van Commissarissen moet de bonus van Nijhuis intrekken. Gebeurt dat niet, dan verdient het personeel dat op Schiphol werkt ook fors betere arbeidsvoorwaarden,’ aldus Ugural.

    Ook bonus KLM topman ongepast in tijden van bezuinigingen op personeel
    KLM topman Pieter Elbers verdiende in 2014 ruim 600.000 euro. Een vast salaris van 425.000, een ton voor zijn pensioen, een bonus van 15% voor het behalen van zijn doelstellingen, en aandelen voor de lange termijn. Zakaria Boufangacha, vakbondsbestuurder FNV Luchtvaart en cao-onderhandelaar voor het KLM cabinepersoneel: “Volgende week tijdens de aandeelhoudersvergadering moet hier officieel een klap op worden gegeven. Dan wordt definitief beslist over het salaris. Maar zes ton salaris is natuurlijk moeilijk te rijmen met de huidige besparingen op de arbeidskosten van KLM-personeel. Daar waar Elbers 15 procent bonus krijgt, heeft het personeel ook in 2014 géen loonsverhoging gekregen. Het zou KLM daarom sieren om van deze bonus af te zien en een meer gepaste beloning te geven. KLM moet bezuinigen en verwacht van haar medewerkers dat zij tot 2020 elk jaar 4 procent aan arbeidsvoorwaarden inleveren.”

    De cao-onderhandelingen voor het KLM cabinepersoneel gaan verder op 23 en 24 april.

    LZA
  13. relpinda 16 april 2015 14:00
    Blijkt allemaal mee te vallen en foutieve berichtgeving van het FNV - stemmingmakerij.

    15 april 2015 INHOUD• Beloning President-directeur

    Beloning President-directeur

    Als VHKP doen wij aan belangenbehartiging. Dat verwacht iedereen ook van ons. Een onderdeel hiervan is ons een oordeel te vormen over de beloningsstructuur KLM.

    Vandaag is er door de FNV een discussie getrokken rondom het salaris van de President-directeur van KLM:

    De VHKP constateert:
    • Bij zijn aantreden eind vorig jaar als President-directeur, na het vertrek van de heer Eurlings, zijn salaris niet is verhoogd.
    • Zijn salaris bestaat deels uit een vast deel en een variabel deel gebaseerd op doelstellingen die van te voren worden afgesproken. Gegeven de financiële resultaten van de KLM zijn op deze doelstellingen niet gehaald en dus ook niet uitgekeerd. Een aantal persoonlijke doelstellingen zijn wel gerealiseerd en derhalve wel toegekend (15%).
    • Er geen bonus is uitgekeerd dus de oproep om af te zien van een bonus is onzin.
    • De beloning van de huidige President-directeur van 450.000 euro is minder dan de helft van de beloning van de vorige generatie.
    • Zijn variabele deel (67.500 euro) het laagste is sinds jaren uitgekeerd aan een President-directeur. Terecht gegeven de situatie van de KLM.
    • De RVC het initiatief heeft genomen om het contract van de heer Elbers in het belang van KLM te verlengen tot 2019. Prima!

    De VHKP concludeert dat er geen enkele rechtvaardiging is om een discussie te starten rond de huidige beloningsstructuur van de huidige President-directeur en roept op om een discussie over beloningsstructuren in Nederland te baseren op feiten en niet op landelijke emoties.
    In de context van de situatie van KLM heeft ook de President-directeur van de KLM nadrukkelijk een pas op de plaats gemaakt.

    Het verschil tussen het hoogste en laagste salaris in KLM blijft overigens ruim onder de factor 20 in lijn met de doelstelling van de Vakcentrale FNV.
    Ook de VHKP onderschrijft dat het uitbetalen van exorbitante bonussen in Nederland meer dan ongewenst is. Dit FNV “speerpunt” toepassen bij KLM vinden wij echter volkomen onterecht.

    Het VHKP bestuur






  14. relpinda 16 april 2015 15:52
    quote:

    Hibi schreef op 16 april 2015 15:45:

    KLM is aan het opstijgen. To the sky zeg ik. Ik denk dat we groen gaan eindigen anders morgen.
    Helaas dat zie ik anders. Financieel staat de holding er slecht voor en helaas heel veel zit tegen. daarom verwacht ik eerder een glijvlucht dan een stijging. kd 6 euro of lager.

    en lees nu: Air France-KLM heeft een koersdoelverlaging van 8,50 naar 8,00 euro gehad van RBC.

    lza.
  15. forum rang 10 voda 16 april 2015 16:12
    IAG stapt uit luchtvaartgroep om aanpak Golfcarriers - Update

    (Update van eerder gepubliceerd bericht 'IAG stapt uit luchtvaartgroep om beleidsstrijd over aanpak Golfcarriers' om verdere achtergrondinformatie toe te voegen.)

    LONDEN (Dow Jones)--International Consolidated Airlines Group SA (IAG.LN), de moedermaatschappij van British Airways, trekt zich terug uit een belangrijke Europese luchtvaartorganisatie, waarbinnen een hevige strijd woedt over het juiste antwoord op de concurrentie van snelgroeiende luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten.

    De in Londen gevestigde luchtvaartmaatschappij, die tevens het Spaanse Iberia in eigendom heeft, trekt zijn lidmaatschap bij de in Brussel gevestigde associatie van Europese luchtvaartmaatschappijen AEA in, omdat IAG "op sommige belangrijke beleidskwesties niet op e e n lijn zit" met andere gevestigde vliegmaatschappijen in de AEA.

    "In het bijzonder zijn wij van mening dat de wereldwijde liberalisering van onze branche van fundamenteel belang is voor onze toekomstige groei, en we zijn niet bereid tot een compromis te komen over deze fundamentele kwestie", zegt IAG in een verklaring per e-mail.

    Verscheidene Europese luchtvaartmaatschappijen zijn in conflict gekomen met snelgroeiende luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, waaronder Emirates Airline, Etihad Airways en Qatar Airways, over hun tempo en wijze van groei. Air France-KLM (AF.FR) en Deutsche Lufthansa AG (LHA.XE), die Aziatisch verkeer hebben verloren aan de maatschappijen uit de Golfstaten, hebben bij nationale overheden en de Europese Unie gelobbyd om de groei van deze rivalen te beperken. Ze beschuldigen de concurrenten ervan te profiteren van oneerlijke overheidssubsidies.

    IAG beschouwt deze lobby als een beperking van de vrije markt waar de Britse maatschappij voor staat, blijkt uit de stap van IAG.

    De strijd heeft zich inmiddels uitgebreid naar de Verenigde Staten, waar luchtvaartmaatschappijen als Delta Air Lines op de regering leunen om de groei van de carriers uit de golfstaten aan banden te leggen. De luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten ontkennen gesubsidieerd te worden.

    De AEA zegt op zijn website "Europese regeringen op te roepen om niet EU-regeringen effectief te ontmoedigen het discriminerende beleid voort te zetten dat de concurrentie tussen internationale luchtvaartmaatschappijen verstoort".

    De associatie was niet direct bereikbaar voor commentaar over IAG's vertrek uit de groep.

    IAG Chief Executive Willie Walsh heeft lang gepleit voor meer liberalisering in de luchtvaartindustrie, zelfs voordat Qatar Airways een 10%-belang in de Europese luchtvaartgroep nam, waarmee het de grootste aandeelhouder van het concern werd.

    Etihad Airways Chief Executive James Hogan vergaderde woensdag met de eurocommissaris voor transport Violeta Bulc. De Europese Commissie, de uitvoerende tak van de EU, is voornemens dit jaar met een nieuw luchtvaartbeleid te komen met betrekking tot zaken als concurrentie.

    "Groeiende weerstand tegen ons van een handvol protectionistische concurrenten kunnen onbedoelde gevolgen hebben die veel verder gaan dan het beperken van onze ontwikkeling", zei Hogan in een verklaring na de ontmoeting. "Als onze groei wordt ingetoomd of onze investeringen in luchtvaartmaatschappijen in het gedrang komen, zal de echte schade voor Europa neerkomen op het verlies van banen, minder vluchtconnectiviteit, verloren investeringen in lokale en nationale economieen en minder consumentenkeus".

    Door Robert Wall in Londen. Vertaald en bewerkt door Ellen Proper in Amsterdam; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com


  16. forum rang 10 voda 17 april 2015 15:36
    Ryanair moet belang in rivaal Air Lingus terugdringen

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Britse mededingingsautoriteit is op vrijdag bij zijn besluit gebleven om Ryanair Holdings PLC (RYA.DB) op te leggen zijn 29,8% belang in de Ierse luchtvaartmaatschappij Aer Lingus Group PLC (EIL1.DB) terug te dringen tot 5%.

    Simon Polito, de voorzitter van de groep die een onderzoek naar het belang van Ryanair in Aer Lingus heeft uitgevoerd, meldt dat het huidige belang van Ryanair in Aer Lingus een "belangrijk obstakel" is voor de voorgenomen fusie tussen Aer Lingus en British Airways eigenaar International Consolidated Airlines Group SA (IAG.LN).

    "Als concurrent van Aer Lingus heeft het een stimulans, en met haar belang de mogelijkheid, om Aer Lingus te verhinderen haar eigen commerciele strategie uit te voeren", aldus Polito.

    Door Rory Gallivan in Londen, bewerkt door Ellen Proper in Amsterdam; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com


  17. forum rang 10 voda 17 april 2015 19:17
    Malaysia Airlines niet meer naar Frankfurt

    VRIJDAG 17 APRIL 2015, 18:46 uur | 37 keer gelezen

    SUBANG (AFN) - Malaysia Airlines schrapt vier internationale routes, waaronder die van en naar Frankfurt. Amsterdam blijft wel gehandhaafd als bestemming. Dat maakte de luchtvaartmaatschappij vrijdag bekend.
    Behalve Frankfurt komen ook Kunming in China, Krabi in Thailand en Kochi in India als bestemmingen te vervallen. Malaysia Airlines ziet zich gedwongen tot inkrimping van zijn routenetwerk door aanhoudende financiële problemen. Die werden vorig jaar versterkt door twee fatale vliegtuigcrashes kort achter elkaar.

    Op 8 maart 2014 verdween een vliegtuig op weg van Kuala Lumpur naar Peking spoorloos. Aangenomen wordt dat het toestel met 239 mensen aan boord is neergestort in de Indische Oceaan. Op 17 juli werd boven Oost-Oekraïne vlucht MH17 op weg van Amsterdam naar Kuala Lumpur uit de lucht geschoten. Daardoor stierven 298 mensen onder wie 196 Nederlanders.

    Niet rendabel

    Een ingrijpende herstructurering moet een einde moet maken aan de opeenstapeling van verliezen van de laatste jaren. Het bedrijf gaat sterker de nadruk leggen op vluchten binnen de eigen regio, terwijl het aantal lange vluchten wordt afgebouwd. “Het handhaven van niet rendabele routes zou alleen maar bijdragen aan een verslechtering van de financiële positie van de onderneming”, aldus topman Ahmad Jauhari Yahya

    Dat Amsterdam behouden blijft als bestemming komt niet als een verrassing. Die route wordt aangeboden samen met KLM, een belangrijke Europese partner van Malaysia Airlines. Om in de toekomst een rol van betekenis te blijven spelen op het wereldtoneel, heeft de luchtvaartmaatschappij dat soort samenwerkingsverbanden hard nodig.

  18. forum rang 10 voda 30 april 2015 16:16
    Airbus profiteert van boekwinst

    TOULOUSE (Dow Jones)--Airbus Group nv (AIR.FR) heeft in het eerste kwartaal een hogere winst geboekt dankzij de winst op de verkoop van een deel van het belang in straaljagermaker Dassault Aviation. De omzet daalde echter.

    De nettowinst van de vliegtuigbouwer steeg naar EUR792 miljoen van EUR439 miljoen een jaar terug. Dat kwam vooral door de boekwinst van EUR697 miljoen die werd gerealiseerd op de verkoop van een belang van 17,5% in Dassault.

    "We hadden een goede start in 2015, met solide operationele prestaties en een verbeterde kasstroom, verder ondersteund door desinvesteringen", aldus chief executive Tom Enders.

    De omzet daalde echter met 4% tot EUR12,1 miljard. Airbus leverde in de eerste drie maanden van het jaar in totaal 134 vliegtuigen af, vergeleken met 141 een jaar geleden. De omzet zou moeten herstellen wanneer het bedrijf in de tweede helft van het jaar meer toestellen zal afleveren dan in 2014.

    De winst voor rente en belasting exclusief bijzondere posten daalde met 7% tot EUR651 miljoen.

    De verkoop van het belang in Dassault deed de kasstoom toenemen tot EUR452 miljoen van een uitstroom van EUR2,1 miljard een jaar eerder. Zonder deze transactie zou de kasuitroom EUR1,1 miljard zijn geweest. Airbus heeft nog altijd een belang in de straaljagermaker van circa 23%.


    Door Robert Wall; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  19. forum rang 10 voda 5 mei 2015 08:42
    Lufthansa winstgevend in eerste kwartaal

    FRANKFURT (Dow Jones)--Deutscha Lufthansa ag (LHA.XE) zei dinsdag winst te hebben gemaakt in het eerste kwartaal, geholpen door een eenmalige bate die ontstond door converteerbare obligaties om te wisselen.

    De Duitse luchtvaartmaatschappij boekte een nettowinst van EUR425 miljoen, waar een jaar eerder nog EUR252 miljoen verlies werd geboekt.

    De omzet steeg met 8% naar EUR6,97 miljard.

    De cijfers zijn veel beter dan verwacht. Analisten rekenden op een nettoverlies van EUR201 miljoen bij een omzet van EUR6,4 miljard, blijkt uit een consensus die het bedrijf zelf verschafte.

    Ook het aangepaste resultaat voor rente en belastingen overtrof de verwachtingen, met EUR167 miljoen negatief, ten opzichte van EUR240 miljoen negatief een jaar terug. Analisten rekenden op een verlies van EUR179 miljoen. Deze maatstaf laat eenmalige effecten van waarderingen, verkopen en geschatte pensioenprovisies buiten beschouwing.

    Het concern zei dit jaar te rekenen op brandstofkosten van EUR6,2 miljard, waar eerder op EUR6 miljard werd gerekend.


    Door Natalia Drozdiak, bewerkt door Levien de Feijter; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; levien.defeijter@wsj.com

2.435 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 122 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links