Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,520 10 mei 2024 17:36
  • +0,170 (+1,64%) Dagrange 10,390 - 10,715
  • 1.918.018 Gem. (3M) 2M

Info

3.574 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 16 maart 2015 18:59
    KLM/Martinair Cargo zet geld opzij voor vertrekkende vliegers - Update
    (Update van eerder gepubliceerd bericht 'Air France-KLM: Vrachtvloot Martinair terug naar 4 vliegtuigen', om uitspraken van EVP KLM Cargo Marcel de Nooijer en KLM's Chief Operating Officer Rene de Groot toe te voegen)

    Door Ellen Proper

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) onderdeel Martinair Cargo reduceert als gevolg van overcapaciteit haar vloot voor juni 2016 en zal doorgaan met vier Boeing 747 vrachtvliegtuigen voor Air France-KLM/Martinair Cargo. Dit eerder bekendgemaakte voorgenomen besluit uit herstructureringsprogramma Perform 2020 maakt het bedrijf maandag bekend, na langdurig overleg met alle betrokken partijen.

    In september 2014 kondigde Air France-KLM/Martinair Cargo al aan de benodigde freighter capaciteit in haar netwerk te zullen verminderen, om de verliesgevende vrachtoperaties weer rendabel te maken. Zowel KLM als Martinair Cargo hebben de gevolgen van dit besluit met beide ondernemingsraden besproken.

    Het besluit raakt ongeveer 330 medewerkers, waarvan 170 grondfuncties in Nederland, 50 grondfuncties in het buitenland, en 110 pilotenfuncties. "Voor de 110 piloten is geen oplossing voor handen", zegt executive vice president KLM Cargo Marcel de Nooijer op een persconferentie op Schiphol. "En er zullen dan ook gedwongen ontslagen vallen."

    "Financieel staat het water ons aan de lippen; we zitten momenteel in een moeizaam proces en moeten heel kritisch zijn", vult KLM's Chief Operating Officer Rene de Groot aan. De Martinair vrachtpiloten gaan dan ook niet over naar de passagiersvluchten bij KLM. "Piloten bij Martinair kosten drie keer zo veel als nieuw instromende piloten bij KLM", verklaart De Groot. EUR220.000 bedraagt het gemiddeld jaarsalaris van een Martinair piloot. "Het scheelt tussen de EUR10 miljoen en EUR15 miljoen aan jaarlijkse structurele loonkosten" bij ontslag van de Martinair piloten, in plaats van een overstap naar KLM.

    Voor de piloten van Martinair Cargo is de afgelopen tijd een aantal vrijwillige maatregelen genomen, waarbij een aantal vliegers de overstap heeft gemaakt naar Transavia.

    Voor de nu nog te vertrekken Martinair-piloten geldt een vertrekregeling van 2 jaarsalarissen. "Voor een deel zijn al voorzieningen getroffen in 2014", zegt het hoofd van KLM Cargo. "Verder zal hier in de komende twee jaar zeker nog EUR35 miljoen mee gemoeid zijn", aldus De Nooijer, die 30 min later op de persconferentie arriveerde, na het overdragen van het nieuws aan zijn personeel maandag.

    Voor de grondmedewerkers zal het bedrijf zich tot het uiterste inspannen voor herplaatsing binnen de KLM Groep met bestaande instrumenten, die eventueel uitgebreid gaan worden met een vrijwillige vertrekregeling.

    Air France-KLM/Martinair Cargo blijft vanaf 2016 met een vrachtvloot opereren van zes Full Freighters: twee Boeing 777F's in Parijs Charles De Gaulle en vier Boeing 747-400 freighters vanaf Schiphol, aangevuld met de vrachtruimen van 15 Boeing 747 Combi-vliegtuigen van KLM.

    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; ellen.proper@wsj.com

  2. forum rang 10 voda 16 maart 2015 20:50
    KLM schrapt vluchten na uitblijven akkoord

    MAANDAG 16 MAART 2015, 20:19 uur | 45 keer gelezen

    SCHIPHOL (AFN) - Luchtvaartmaatschappij KLM zal in de eerste weken van mei meerdere vluchten schrappen, als gevolg van het uitblijven van een cao-akkoord. Dat bevestigde een woordvoerder van KLM maandag na berichtgeving van vakbond FNV Cabine.

    Volgens de luchtvaartonderneming is het niet mogelijk om nog enkele weken door te praten zonder vluchten te schrappen. In de nieuwe cao wordt onder meer extra productiviteit verlangd van het personeel. Zonder een akkoord zullen daardoor vluchten naar nieuwe bestemmingen als het Canadese Edmonton tot nader order worden uitgesteld.

    KLM en de vakbonden zijn al langer in overleg over nieuwe cao-afspraken. Onder meer het gegeven dat de luchtvaartmaatschappij bij zijn voorstel blijft om weer een jaar de nullijn te hanteren en personeel vraagt atv-dagen in te leveren is tegen het zere been van de bonden.
  3. mr.Franz 17 maart 2015 09:09
    Wat hangt er de laatste weken toch een negatieve publiciteit rondom het bedrijf Air France KLM, desondanks is het aandeel redelijk goed blijven liggen.

    Het zou mij niet verbazen als er binnenkort een aantal shorters instappen om het aandeel verder onder druk te zetten. Ze zitten namelijk al tijden in de hoek waar de klappen vallen.

  4. forum rang 10 voda 17 maart 2015 17:09
    KLM stelt levering Dreamliners uit

    DINSDAG 17 MAART 2015, 16:52 uur | 48 keer gelezen

    AMSTELVEEN (AFN) - KLM heeft de levering van twee van in totaal tien bestelde nieuwe Boeings van het type 787 Dreamliner voorlopig uitgesteld. Dat bevestigde een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij dinsdag naar aanleiding van berichtgeving door vakblad Zakenreis.

    Het uitstel hangt volgens de woordvoerder samen met de moeizame cao-onderhandelingen binnen KLM. Daardoor moet er voorlopig voorzichtig met het geld van de onderneming worden omgesprongen. In dat verband kondigde KLM maandag al aan dat de introductie van vluchten naar nieuwe bestemmingen als het Canadese Edmonton voorlopig wordt uitgesteld.

    Door het uitstel van de levering van twee toestellen ontvangt KLM de komende tijd dus acht van de tien bestelde Dreamliners. De eerste wordt in oktober geleverd en de tweede in november. Begin 2016 wordt de derde nieuwe Boeing verwacht, de rest van het leveringsschema staat volgens de woordvoerder nog niet vast.
  5. jrxs4all 17 maart 2015 18:34
    quote:

    voda schreef op 17 maart 2015 17:09:

    KLM stelt levering Dreamliners uit

    Nou nou, de nood is wel heel erg hoog plotseling. Het water staat ze aan de lippen.

    zakenreis.nl/luchtvaart/klm-schuift-l...

    De vakbonden blokkeren alles, terwijl ze heel snel minimaal 30% op de personeelskosten zullen moeten besparen puur om te kunnen overleven.

    Ze zitten volledig klem, terwijl ze al technisch failliet zijn. Dit gaat echt niet meer lukken.

    En de koers daalt nauwelijks, hoe is dat toch mogelijk ??????

    Koersdoel nog steeds maximaal 50 cent. Grootschalige emissie of een doorstart.
  6. forum rang 8 Wilbar 18 maart 2015 08:18
    Fransen willen cfo KLM kwijt
    De Telegraaf, wo 18 mrt 2015, 06:00

    PARIJS - Financieel directeur van KLM Erik Swelheim ligt onder vuur bij de moedermaatschappij Air France KLM. Dat bevestigen hoge bronnen in Parijs aan De Telegraaf.

    De holding in Parijs is niet tevreden met het functioneren van de financieel directeur, zo melden deze bronnen.

    Daarnaast ligt de financieel directeur niet goed in de KLM-directie, vanwege zijn rol in de kasrel die de luchtvaartmaatschappij de afgelopen maanden gijzelde.

  7. forum rang 8 Wilbar 18 maart 2015 15:04
    KLM schrapt meer vluchten wegens cao-impasse
    Gepubliceerd op 18 mrt 2015 om 14:00

    AMSTELVEEN (AFN) - KLM ziet zich gedwongen in de eerste twee weken van mei in totaal 22 vluchten uit de dienstregeling te halen omdat het er nog altijd niet in is geslaagd nieuwe cao-afspraken te maken. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij woensdag laten weten.

    KLM wil vanaf dit zomerseizoen meer capaciteit leveren zonder extra personeel aan te nemen. Dat betekent dat het bestaande personeel bijvoorbeeld vrije tijd moet inleveren. Het overleg daarover met de vakbonden, dat sinds december loopt, heeft echter nog geen resultaat opgeleverd. Daarom kunnen niet alle geplande vluchten worden uitgevoerd.

    Eerder werd al duidelijk dat de drie wekelijkse vluchten naar Edmonton in Canada, waarmee KLM vanaf mei zou beginnen, worden uitgesteld. Daarnaast komen vluchten naar onder meer Rio de Janeiro, Bangkok, Nairobi en een aantral Chinese bestemmingen te vervallen.
  8. forum rang 10 voda 18 maart 2015 16:23
    KLM ontkent ferm dat positie KLM CFO onder druk staat

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Nederlandse arm van Air France-KLM (AF.FR) ontkent ferm dat de positie van zijn CFO onder druk staat.

    De Telegraaf meldt in zijn woensdag editie dat de positie van KLM's financieel directeur Erik Swelheim onder druk staat door zowel ontevredenheid bij het bestuur van de Air France-KLM holding in Parijs als de KLM directie in Amstelveen.

    Volgens de Telegraaf zou Swelheim achter het centraliseren van het kasmanagement hebben gestaan, waardoor KLM jaarlijks EUR1 miljard uit de kas zou afdragen aan het moederbedrijf in Parijs. Hierover is een conflict ontstaan tussen KLM en de Air France-KLM holding wat uiteindelijk tot op politiek niveau werd uitgespeeld.

    Een KLM woordvoerder ontkent zowel dat de positie van Swelheim onder druk staat bij het KLM en Air France-KLM management, als het aanvankelijk achter de centralisering van het kasmanagement staan door Swelheim. "Het hele verhaal is nergens op gebaseerd", aldus de KLM-woordvoerder.

    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com


  9. forum rang 10 voda 19 maart 2015 16:12
    OR-voorzitter Martinair noemt besluit ontslag piloten achterhaald - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De voorzitter van de ondernemingsraad van Martinair, de vrachtdivisie van Air France-KLM (AF.FR), geeft als toelichting op het aanspannen van een rechtszaak tegen het ontslag van 110 Martinair piloten, als verklaring dat er sprake is van een "achterhaald besluit" door de Martinair directie. "De brandstofprijs is gehalveerd en er is weer een groei waar te nemen in het vrachtvervoer", aldus OR-voorzitter Wout Pronk donderdag tegen Dow Jones. Pronk pleit voor een minder forse afbouw van de vrachtvloot tot zes vrachttoestellen, waardoor "een gezonde toekomst" ontstaat, terwijl de maandag aangekondigde reductie tot 3 toestellen met e e n reserve van de huidige tien leidt tot een "sterfhuisconstructie". Het leek erop alsof KLM en Martinair de vakbonden mee hadden gekregen nadat ze in september de vlootreductie aankondigden en afgelopen maandag gedurende een persconferentie lieten weten tot uitvoer van het plan over te gaan. Omstreeks 15.00 uur noteert het aandeel 2,5% hoger op EUR7,60, terwijl de Midkap met 0,1% stijgt. (EPR)

    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  10. forum rang 10 voda 20 maart 2015 15:40
    Wall Street op koers voor wekelijkse winsten na volatiele week

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De futures wijzen op een sterke wekelijkse winst voor de Amerikaanse beursindices, waarmee Wall Street zal herstellen van de verliezen een dag eerder, aangedreven door oplopende olievoorraden en een kelderende olieprijs.

    De futures voor de Dow Jones Industrial Average noteren omstreeks 14.00 uur 0,7% hoger, de S&P 500 futures voegen 0,6% toe en de Nasdaq 100 index klimt 0,7%.

    Op weekbasis stevenen alle drie de indices af op een winst, varierend van winsten tussen de 1,85 en 3,1%. De koersstijgingen komen tot stand na een volatiele week, met de toonaangevende indices schommelden tussen winsten en verliezen. De verklaring van de Federal Reserve niet langer "geduldig" te zijn met het verhogen van de rente, maar ook niet "ongeduldig" te zijn met aanscherping van het beleid, zorgde voor deze volatiliteit.

    Economen van Credit Suisse noemden de verklaring van de Fed "dovish" (mild), maar zij verwachten alsnog een renteverhoging in juni. Zij stelden ook hun verwachting voor de ontwikkeling van de S&P 500 opwaarts bij, met 20 punt naar 2.170 tegen eind 2015, erop wijzend dat bedrijfsresultaten verbeterd lijken te zijn.

    Op donderdag zorgde een daling in de olieprijs voor druk op de energiebedrijven, wat de markten lager dreef.

    Toespraken van Federal Reserve functionarissen zullen de aandacht trekken, waarbij voorzitter Dennis Lockhart van de Federal Reserve van Atlanta een speech over het monetaire beleid zal geven voor het Georgia Law Review Symposium in Athene. Lockhard heeft dit jaar stemrecht in het rentebepalende comite van de Fed. Voorzitter van de Fed in Chicago, Charles Evans, die stemrecht heeft binnen de centrale bank, zal een paper over risicomanagement voor het monetaire beleid met een rente rond de 0% bespreken.

    Nike trekt vrijdag de aandacht, en noteert voorbeurs 4,9% hoger, na donderdag na het slot van de beurs beter dan voorziene resultaten te hebben gepubliceerd.

    Amazon (+0,5%) heeft goedkeuring gekregen om zijn drones in de buitenlucht te testen, een kleine overwinning in zijn inspanningen om een onbemand voertuig te ontwikkelen voor pakketlevering.

    De Federal Aviation Administration zei donderdag dat Amazon haar drones in open ruimtes kan testen, maar alleen overdag, in het zicht van de piloot en niet hoger dan 133 meter. Hierdoor kan Amazon de drones testen in meer realistische omstandigheden dan in een afgesloten laboratorium.

    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com

  11. forum rang 10 voda 20 maart 2015 19:34
    Air France-KLM wil verder met De Juniac

    VRIJDAG 20 MAART 2015, 19:27 uur | 3 keer gelezen

    PARIJS (AFN) - Air France-KLM wil definitief verder met topman Alexandre de Juniac. Hij wordt voorgedragen voor een nieuw termijn van vier jaar als hoogste baas van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep. Dat is vrijdag besloten tijdens een bestuursvergadering.

    De topman ligt erg slecht bij de Franse vakbonden en lag de laatste tijd ook overhoop met de KLM-top wegens plannen om meer zeggenschap over de Nederlandse dochter naar Parijs te trekken. De Franse overheid wil echter graag met hem verder, en heeft met een belang van bijna 16 procent de dikste vinger in de pap.

    De banden binnen het bestuur moeten wel worden aangehaald. Om de “interactie en consistentie” tussen Air France, KLM en het moederconcern te verbeteren, is onder meer besloten dat president-commissaris Hans Smits van KLM op gezette tijden wordt uitgenodigd bij bestuursvergaderingen van Air France-KLM.
  12. forum rang 10 voda 20 maart 2015 20:12
    Air France-KLM hernieuwt mandaat De Juniac voor periode van vier jaar

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het bestuur van Air France-KLM (AF.FR) heeft een ontwerp-resolutie ingediend om het mandaat van Alexandre de Juniac als Chief executive officer en voorzitter van Air France-KLM met een periode van vier jaar te hernieuwen. Dat meldt de Frans-Nederlandse luchtvaarder vrijdag nabeurs.

    Over de resolutie zal tijdens de komende Algemene Vergadering van Aandeelhouders (ava) gestemd worden.

    Daarnaast lanceert de Raad van Bestuur een proces om het bestuur van de Air France-KLM Groep te versterken en meer interactie en samenhang tussen Air France-KLM, Air France en KLM mogelijk te maken.

    Tot slot meldt het concern in het begeleidend persbericht dat de raad zijn volledige steun heeft uitgesproken voor Alexandre de Juniac en zijn ambities voor het concern, waaronder het verbeteren van het concurrentievermogen.

    Het aandeel sloot vrijdag 1,5% hoger op EUR7,65.

    - Door Patrick Buis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 52 00; patrick.buis@wsj.com

  13. forum rang 10 voda 25 maart 2015 16:18
    6,50% rendement voor nieuwe obligatielening Air France-KLM

    WOENSDAG 25 MAART 2015, 13:03 uur | 730 keer gelezen

    Oblis had vorige week al aangekondigd dat Air France-KLM momenteel met de banken samenwerkt met de bedoeling om de eerste eeuwigdurende obligatie uit de geschiedenis uit te geven. Inmiddels is er iets meer bekend over deze uitgifte.

    Dat schrijft Oblis in een bericht.

    Volgens de bankbronnen zou de luchtvaartmaatschappij rekenen met een schuldopbrengst van minimum 300 miljoen euro. De eeuwigdurende obligatie zou in principe over vijf jaar terugbetaald kunnen worden en een vaste coupon bieden van 6,50% tot de eerste "call".

    De uitgifte zou voor het einde van de week afgerond kunnen worden. Wij houden u bij Oblis uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen. Aarzel in de tussentijd niet om contact met ons op te nemen om ons uw instructies voor deze nieuwe uitgifte te kennen te geven.

    Omwisselbare obligatielening

    Volgens de financiële informatiesite Global Capital zullen de vergaarde kapitalen worden gewijd aan de aflossing van een omwisselbare obligatielening. Deze lening is in 2009 uitgegeven en bereikt op 1 april aanstaande de einddatum. De coupon komt op 4,97%. De obligaties kunnen dus niet voor aandelen worden omgewisseld, zoals toegestaan in de brochure van de uitgifte.

    Wij herinneren u eraan dat Air France-KLM over geen enkele beoordeling beschikt bij de belangrijke ratingbureaus Fitch, Moody's en Standard & Poor's.

    Om in de luchtvaartsector te blijven, melden wij dat Deutsche Lufthansa AG eveneens op het punt staat om een eeuwigdurende obligatielening te lanceren. De roadshows tussen de beleggers vinden maandag en dinsdag van deze week plaats. De uitgifte van een obligatie in euro zou kort daarop volgen.

    Door Oblis.be
  14. [verwijderd] 26 maart 2015 10:33
    Air France-KLM dringt schuld verder terug in 2015

    Donderdag 26 maart 2015 10:27
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM heeft zijn doelstelling voor het terugdringen van de nettoschuld in dit jaar verder opgeschroefd, nadat de luchtvaartmaatschappij woensdag EUR400 miljoen ophaalde met de uitgifte van achtergestelde perpetuele obligaties, meldt de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij donderdag.
    De luchtvaartmaatschappij heeft als onderdeel van het hervormingsprogramma zich ten doel gesteld de schuld te dringen tot EUR5 miljard tegen eind 2015, maar heeft dit nu opgeschroefd naar EUR4,6 miljard, doordat de uitgegeven eeuwigdurende obligaties in de boeken worden gezet als eigen vermogen, onder de IFRS boekhoudregels.
    Om het terugdringen van de schuld in dit jaar te realiseren, is het concern echter aanvullende schuldverplichtingen voor de langere termijn aangegaan.
    De uitgegeven achtergestelde obligaties waarmee het concern besloot tot EUR400 miljoen op te halen, hebben geen aflosdatum. Pas in 2020 zal de eerste aflossing plaatsvinden, en alleen wanneer het bedrijf zelf besluit de optie daartoe te lichten. De jaarlijkse coupon betreft tot die tijd 6,25%.
    Air France-KLM trok woensdag veel interesse met de uitgifte van het schuldpapier, aangezien het aanmeldingen ontving tot over de EUR1,1 miljard.
  15. relpinda 26 maart 2015 11:18
    Van: "Gijs Dupont" g.dupont-cnvvakmensen.nl
    Datum: 26 maart 2015 09:57:36 CET
    Onderwerp: CNV Vakmensen: snel cao-akkoord noodzakelijk om KLM in de lucht te houden
    Persbericht
    CNV Vakmensen

    26 maart, Utrecht

    ------


    CNV Vakmensen: snel cao-akkoord noodzakelijk om KLM in de lucht te houden
    CNV Vakmensen hoopt morgen een akkoord te bereiken met KLM over een nieuwe cao. Dit akkoord is van essentieel belang om de vrije val die KLM nu doormaakt te stoppen. KLM is bereid gedwongen ontslagen uit te sluiten als vakbonden afzien van een structurele loonsverhoging en vier vrije dagen inleveren. CNV-onderhandelaar Dolf Polders: "De medewerkers van KLM hebben recht op duidelijkheid en behoud van hun baan. Een verantwoordelijke vakbond begrijpt dat met deze toezegging de banen van ruim 30.000 medewerkers veilig zijn gesteld en KLM, een stuk nationale trots, in de lucht kan blijven."

    De lessen van Fokker en Sabena
    CNV Vakmensen wil niet dat er een situatie ontstaat zoals bij Fokker. Die bestond al 75 jaar en ging toch failliet. Of zoals bij Sabena. Daar werd actie gevoerd op de grote markt in Brussel terwijl Sabena al failliet was. Wanneer KLM failliet gaat, gaan ruim 30.000 banen verloren. "Voor veel families zal de toekomst er somber uitzien. Dit scenario wil het CNV voorkomen en is daarom bereid om haar verantwoordelijkheid te nemen", aldus Polders. "Duidelijkheid over de nieuwe cao helpt KLM om haar toekomstagenda op te pakken en noodzakelijke investeringen te doen. Daarom komt er wat ons betreft snel een akkoord."

    Oproep overige bonden
    CNV Vakmensen roept de andere bonden op haar voorbeeld te volgen. "Het is het recht van een vakbond om het onderste uit de kan te halen en je met acties en manifestaties te verzetten tegen afzwakking van arbeidsvoorwaarden. Maar ik vraag me hardop af of een vakbond die in deze omstandigheden niet constructief is, nog wel enig besef heeft van wat echt belangrijk is voor haar leden. Laat staan besef heeft van het maatschappelijk belang dat hier speelt." Het volgend cao-overleg tussen KLM en vakbonden is gepland voor morgen.

    - - -
    Voor meer informatie:

    • Dolf Polders, bestuurder CNV Vakmensen: 06 - 51602050
    • Gijs Dupont, woordvoerder CNV Vakmensen: 06 - 41225952
    www.cnvvakmensen.nl

    CNV Vakmensen is met 130.000 leden de grootste vakbond binnen de CNV-koepel. Wij vertegenwoordigen werknemers in de industrie, de bouw, het vervoer en de voeding.

    LZA
  16. forum rang 10 voda 26 maart 2015 16:44
    KLM breidt samenwerking met Chinese partners uit

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) onderdeel KLM meldt donderdag dat de samenwerking met de Chinese luchtvaartmaatschappij China Southern Airlines is uitgebreid met de toevoeging van Xiamen Airlines aan de joint venture.

    President-directeur Pieter Elbers van KLM heeft tijdens de Nederlandse handelsmissie in Shanghai de uitgebreidere joint venture overeenkomst met de Chinese partners ondertekend. De samenwerking met China Southern Airlines wordt uitgebreid met de toevoeging van dochtermaatschappij en SkyTeam-partner Xiamen Airlines. Xiamen Airlines, voor 51% eigendom van China Southern Airlines, gaat drie keer per week vliegen van Xiamen naar Amsterdam en terug.

    - Door Levien de Feijter; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 52 00; levien.defeijter@wsj.com


  17. forum rang 10 voda 30 maart 2015 16:07
    KLM koopt nieuwe vliegtuigen voor $764 mln - Update

    (Update van eerder gepubliceerd bericht 'KLM koopt nieuwe vliegtuigen' om een indicatie van de waarde van de deal volgens de vliegtuigfabrikant te verwerken.)

    AMSTERDAM (Dow Jones)--KLM heeft zeventien nieuwe vliegtuigen gekocht om de Fokker 70 te vervangen, heeft het onderdeel van Air France-KLM (AF.FR) maandag gemeld.

    De Braziliaanse vliegtuigfabrikant Embraer SA (EMBR3.BR), van wie de 17 vliegtuigen worden aangeschaft, meldt maandag dat het een order betreft met een catalogusprijs van $764 miljoen.

    KLM Cityhopper vernieuwt zijn vloot met de aanschaf van vijftien Embraer 175 en twee Embraer 190 modellen. De laatste twee worden dit jaar in december in gebruik genomen en de resterende vijftien tussen maart 2016 en juni 2018.

    KLM heeft bovendien nog een optie tot aankoop van nog eens zeventien vliegtuigen in de toekomst, wat de totale waarde van de deal tegen catalogusprijs naar $1,5 miljard kan opstuwen. Luchtvaartmaatschappijen krijgen gewoonlijk korting bij de aanschaf van vliegtuigen.

    De zeventien jets waar opties op genomen zijn kunnen door zowel KLM Cityhopper in gebruik worden genomen als door Air France's regionale arm, aldus de vliegtuigfabrikant.

    - Door Levien de Feijter en Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 52 00;ellen.proper@wsj.com

  18. forum rang 10 voda 31 maart 2015 16:05
    EVO vraagt compensatie voor krimp Air France-KLM/Martinair vrachtvloot

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Brancheorganisatie EVO voor transport en logistiek Nederland roept de Tweede Kamer op om staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu te vragen om het verlies aan vrachtcapaciteit op te laten vangen door andere luchtvaartmaatschappijen.

    Het aanbod van vrachtvluchten van en naar Nederland loopt volgens EVO een flinke deuk op nu KLM en Martinair steeds minder vrachtvliegtuigen aanhouden. De vrachtvloot van Air France/KLM en Martinair gaat op Schiphol terug naar drie Boeing 747 Freighters van dertien Boeing 747 en MD-11 vrachtvliegtuigen eind 2014.

    Uit onderzoek blijkt volgens EVO dat de totale vrachtcapaciteit voor import uit Latijns-Amerika met 45% afneemt, de vrachtcapaciteit voor import uit Noord-Amerika met 23% krimpt, en voor Noord-Oost Azie met 18% daalt. Voor export wordt eenzelfde patroon voorspeld. Dit verlies wordt maar ten dele gecompenseerd door een toename van vrachtcapaciteit in passagiersvliegtuigen van KLM en Air France, stelt de organisatie.

    Woensdag praat de Tweede Kamer met de staatssecretaris over de luchtvaart in Nederland. De Nederlandse overheid dient er wat EVO betreft alles aan te doen om het aanbod van vrachtvluchten niet verder te laten verschralen.

    EVO bepleit dat de staatssecretaris er minimaal voor zorgt dat de verloren capaciteit gecompenseerd kan worden door andere luchtvaartmaatschappijen. Dat kan zij volgens de organisatie doen door andere aanbieders meer landingsrechten te verstrekken.

    Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@wsj.com


  19. [verwijderd] 31 maart 2015 23:03
    quote:

    voda schreef op 31 maart 2015 16:05:

    EVO vraagt compensatie voor krimp Air France-KLM/Martinair vrachtvloot

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Brancheorganisatie EVO voor transport en logistiek Nederland roept de Tweede Kamer op om staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu te vragen om het verlies aan vrachtcapaciteit op te laten vangen door andere luchtvaartmaatschappijen.

    Het aanbod van vrachtvluchten van en naar Nederland loopt volgens EVO een flinke deuk op nu KLM en Martinair steeds minder vrachtvliegtuigen aanhouden. De vrachtvloot van Air France/KLM en Martinair gaat op Schiphol terug naar drie Boeing 747 Freighters van dertien Boeing 747 en MD-11 vrachtvliegtuigen eind 2014.

    Uit onderzoek blijkt volgens EVO dat de totale vrachtcapaciteit voor import uit Latijns-Amerika met 45% afneemt, de vrachtcapaciteit voor import uit Noord-Amerika met 23% krimpt, en voor Noord-Oost Azie met 18% daalt. Voor export wordt eenzelfde patroon voorspeld. Dit verlies wordt maar ten dele gecompenseerd door een toename van vrachtcapaciteit in passagiersvliegtuigen van KLM en Air France, stelt de organisatie.

    Woensdag praat de Tweede Kamer met de staatssecretaris over de luchtvaart in Nederland. De Nederlandse overheid dient er wat EVO betreft alles aan te doen om het aanbod van vrachtvluchten niet verder te laten verschralen.

    EVO bepleit dat de staatssecretaris er minimaal voor zorgt dat de verloren capaciteit gecompenseerd kan worden door andere luchtvaartmaatschappijen. Dat kan zij volgens de organisatie doen door andere aanbieders meer landingsrechten te verstrekken.

    Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@wsj.com



    Voda(Hans),

    Ik weet niet of dat nog steeds is maar vroeger of van mijn part niet zo lang geleden had de KLM combi jumbo,s dus half vracht half passagiers
    daarmee kunnen ze de vracht divisie toch ook mee op peil houden en dan kost het
    geen ontslagen.

    de kat.
  20. forum rang 10 voda 2 april 2015 17:04
    Air France: in 2017 winst op korte vluchten

    DONDERDAG 2 APRIL 2015, 13:17 uur | 120 keer gelezen

    PARIJS (AFN) - Luchtvaartmaatschappij Air France verwacht in 2017 winst te kunnen maken op korte vluchten, met name binnen Frankrijk. Dat meldde het Franse zusterbedrijf van KLM donderdag. Eerder voorspelde moederconcern Air France-KLM al dat budgetdochter Transavia vanaf 2017 minstens kostendekkend zal zijn. Op beide activiteiten wordt nu nog dik geld toegelegd.

    Zoals eerder gemeld worden de korte vluchten van Air France en die van de regionale dochter HOP onder één dak gebracht. Het gaat daarbij om alle routes die niet zorgen voor aanvoer van passagiers die in Parijs overstappen op vluchten naar verre bestemmingen. Die ingreep moet leiden tot lagere kosten, zodat het bedrijf de ticketprijzen kan verlagen.

    HOP Air France heeft 8500 werknemers en beschikt over zo'n 100 vliegtuigen. Het aanbod telt met ingang van deze zomer ruim 600 dagelijkse vluchten, verdeeld over 130 routes. Tickets worden aangeboden vanaf circa 50 euro per enkele reis. Daarmee moet het vliegtuig aantrekkelijker worden gemaakt vergeleken met de trein, de bus of de eigen auto, waarmee veruit de meeste binnenlandse reizen worden gemaakt.

    De activiteiten die onder het nieuwe merk gaan vallen, leverden afgelopen jaar 1,7 miljard euro aan omzet op. Daarop werd een verlies geboekt van 140 miljoen euro. Dat is al wel de helft minder dan een jaar eerder, zei topman Lionel Guérin van HOP Air France tegen Franse media.
3.574 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links