Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom 13-19 december: kom op, kom op, kom op nou
Volgen
B_B schreef op 19 december 2014 15:23 :
[...]
Het meest bezwaarlijke aan jou is dat je mijn info en analyse kopieert.
Half volgend jaar stop het.
Suggestie: misschien beter dat je vandaag achter de geraniums gaat zitten. Ok doe 1 in de maand een plaatje met die kerstkleurtjes. Blijven we in de stemming.
DirkFrank schreef op 19 december 2014 10:56 :
[...]
nooit? beter = met pijn en moeite.
Ik herhaal: nooit zelfstandig boven de 7 Euro.
Er zijn hier zeker 10 mensen die bij Wiesje het adviesrapport van BNP Paribas met koersdoel 7,70 hebben opgevraagd bij Wiesje. Jij had er een dagtaak aan. Zijn er al mensen die er iets van vinden? Ik vond het er gedegen uitzien en zag vier punten: - Bij Telematics verwachten ze net als iedereen flinke groei. Een verdubbeling van omzet leidt echter niet tot verdubbeling van saleskosten. Ik denk dat de saleskosten minder oplopen, omdat de sales vaker via derde partijen verloopt, zoals LoJack. Op dat punt verwacht ik dus hogere EBIT bijdrage. (@Beperktedijkbewaking: er staat ook een goede uitleg in over verschil in waardering met Fleetmatics!. Zal je interessant vinden). - Bij Automotive nog erg conservatief over omzetgroei 2016 en daarna. Ze hebben wel die 170 mio orders ingecalculeerd. Maar niet het grote contract met PSA. - Voor fitness nog enigszins voorzichtig geschat met 60% groei, wat alsnog behoorlijk is. Ik begrijp dit. Eerst maar eens kijken wat voor nieuwe producten er precies komen vanuit tomtom en wat het effect van apple watch is. Rest van het verhaal over Consumer kon ik me in vinden. - Ze hebben niet door dat Apple een ruil-deal is. Ze denken dat Apple weinig betaalt door prijsdruk, maar het is vooral omdat Apple betaalt met data. Dat zie je ook nog onvoldoende terug in het verhaal over het competitiever worden van tomtom op maps gebied. Ze zeggen ook dat TT competitiever wordt, maar vooral door de realtime maps en niet door de crowdsourcing. Verder een goed stuk. Als dit een koersdoel van 7,70 oplevert, dan levert een bull case scenario echt hogere koersdoelen op. Want het is wel een positief stuk, maar ook nog voorzichtig.
@Justin Bedankt voor je toelichting. Nog voorzichtig lijkt mij een understatement. Als ze de order van PSA niet meerekenen, dan klopt er dus weinig van dat rapport. Ze zullen dus ook wel geen rekening hebben gehouden met Volkswagen. En laat me raden; hun waardering van Fleetmatics is hoger dan die van TomTom Telematics? En over de waarde van de kaartendatabase (6 miljard) en traffic (1 miljard) zul je denk ik ook weinig terugvinden.
B_B schreef op 19 december 2014 16:18 :
[...]
B_B 13 dec 2014 om 14:29
Nokia was king in automotive grade maps, maar was achter in indoor en 3D maps.
Nokia investeerde veel in indoor en 3D maps en heeft de achterstand redelijk ingehaald.
Google is King in indoor en 3D maps, maar Google maps was niet goed genoeg voor automotive grade.
Google investeerde veel in maps en heeft nu automotive grade maps (wordt binnenkort king in automotive grade maps).
Hoelang is Google al bezig met een zelfrijdende auto?
Welke merken gebruiken Nokia in hun zelfrijdende testauto?
Hoelang is TomTom al bezig met een zelfrijdende auto?
Je vergeet een aantal belangrijke facetten. Google heeft er bewust voor gekozen om zijn maps "gratis" aan te bieden met als doel HERE en Tom2 uit de markt te drukken. Tot op heden is dat Google niet gelukt, sterker nog zij vragen nu ook geld aan grootverbruikers. De advertentieopbrengsten van Google komen meer en meer onder druk te staan waardoor speeltjes vanuit het verleden minder positief onthaal zullen vinden bij aandeelhouders. OEM's zien Google als concurrent die de hele sector om zeep kan helpen daardoor zullen ze alles in het werk stellen om zelf de benodigde oplossingen te vinden voor congestie en veiligheid tegen aanmerkelijk lagere kosten.(Google zelfrijdende car zit vol hardware). Gebruik maken van de cloud met sterk verbeterde, meer gedetaillerde kaarten zou een oplossing kunnen zijn. HERE heeft zijn preferred-supplier positie enigszins verspeelt door in te zetten op mobile ipv automotive. Tom2 heeft zich juist gefocust op deze casus door gebruik te maken van de cloud(Apple) zijn kaarten automatisch te verbeteren. Dit proces is tot op heden absoluut onvoldoende om HAD toe te passen maar de intentieverklaring om met VW daar verder gevolg aan te geven plaatst TOm2 wel in de positie dat ze hier nu een voortrekkersrol kunnen vervullen met klantenbinding als niet onbelangrijk bijproduct. Om in jouw termen te blijven. HERE heeft geinvesteert om een tweede Google te worden(3-D en indoor) waardoor interesse gewekt kon worden bij consumenten. Google heeft geinvesteert in het op peil brengen van zijn maps zodat deze ook automotive-proof zijn, waardoor android in the car gereed is om afgeleverd te worden aan alle OEM's. Tom2 heeft geinvesteert in zijn map-platform door gebruik te maken van de gegevens uit de cloud en tracht OEM's en Tier 1 suppliers te interesseren voor de door hun gebrachte oplossingsrichtingen. Met de contracten van VW en Bosch op zak is het duidelijk wie er in het tussenklassement aan kop gaat. Of en in hoeverre Google dan wel HERE deze trend kan ombuigen is sterk afhankelijk van de bereidheid van Google om zich anders op te stellen richting OEM's dan wel de benodigde investeringsmiddelen die HERE nodig heeft van NOKIA om deze achterstand in te lopen. Op basis van de door mij geschetste arrogantie van Google en het onbeduidende belang van HERE in NOKIA snap jij wel, dat ik die inhaalrace van beiden weinig succesvol zie eindigen.
*Justin Na eerste halve lezing van het rapport van BNP valt mij op dat ze automotive in de toekomst erg laag waarderen. Ik begrijp dat ze ook voor de toekomst uitgaan van marktaandeel HERE 80% en Tom2 20%. Daarnaast viel het mij op dat ze de Opex in alle segmenten snel laten oplopen en dat de scalable omzet geen effect heeft op de te realiseren bruto-marges. Wel een heel doorwrochte analyse waar alle elementen in genoemd en gekwantificeerd worden. Geeft ons wel de kans om op basis van deze marktverkenning en de aangegeven gekwantificeerde parameters onze eigen consensus te verfijnen en te verbeteren. Jammerlijk(???) genoeg heb ik de komende 6 weken niet veel tijd om me het rapport eigen te maken vanwege overkomende vrienden vanuit Nederland.
@groeibriljant. stom maar waar. Ben je email-adres kwijt.
martinmartin schreef op 19 december 2014 17:17 :
*Justin
Na eerste halve lezing van het rapport van BNP valt mij op dat ze automotive in de toekomst erg laag waarderen.
Ik begrijp dat ze ook voor de toekomst uitgaan van marktaandeel HERE 80% en Tom2 20%.
Daarnaast viel het mij op dat ze de Opex in alle segmenten snel laten oplopen en dat de scalable omzet geen effect heeft op de te realiseren bruto-marges.
Wel een heel doorwrochte analyse waar alle elementen in genoemd en gekwantificeerd worden.
Geeft ons wel de kans om op basis van deze marktverkenning en de aangegeven gekwantificeerde parameters onze eigen consensus te verfijnen en te verbeteren.
Jammerlijk(???) genoeg heb ik de komende 6 weken niet veel tijd om me het rapport eigen te maken vanwege overkomende vrienden vanuit Nederland.
Die opex toename viel me dus ook op. Qua automotive zeiden ze wel dat als tomtom dankzij hun automated driving samenwerking extra deals scoort (lees: volkswagen) er nog 1 euro upside zit in het advies. Dus de volgende wordt BNP Paribas 8,70 ;-) Even zonder dollen: analisten geven nog weleens aan in welke richting vervolg adviezen liggen. Net als de rating agencies over landen doen met hun obligaties. Dan geven ze een score plus een outlook (welke kant een volgende score op neigt)
Ik verwacht een positief januari, met nog kans op CES nieuws. En mogelijk het VW nieuws nog. Ik verwacht een negatief februari als de outlook uitkomt. Ik denk dat ze fitness omzet voorzichtig (laag) inschatten omdat ze pas later precies het apple watch effect in kunnen schatten (ik denk zelf een positief effect) en de PND markt meestal ook pas in het voorjaar laat zien of die echt verder stabiliseert. En doordat automotive pas echt in 2016 groeit, op papier althans. PSA loopt wel vanaf 2015, maar geleidelijk in modellen en met deferred revenue. Hardware automotive verder afgebouwd, heeft drukkend effect op omzet consumer, maar niet op de bottom line. Dat moet je dan echter wel doorhebben. Een wildcard en gevaar voor de shorters is als niet alleen de jaarcijfers goed zijn (al maakt dat niet zoveel uit, het gaat om de outlook) en wat er daarbij door tomtom wordt gezegd over het orderboek. "Gegroeid van 170 naar xx miljoen" (incl VAG). Het zou dus ook kunnen dat eerst de koers bij outlook een nosedive maakt (mensen toch weer teleurgesteld over bescheiden outlook) en vrij snel weer herstelt door koersdoelen van analisten die waarschijnlijk opnieuw zullen zeggen dat tomtom altijd wat voorzichtig is aan begin van het jaar, en dat het er qua orders goed uitziet. Hoe hier op in te spelen? Wellicht zonder positie. Maar je kunt ook long gaan gedekt met puts. En als de koers daalt, vrij snel de puts lozen en daarna long blijven. Of calls schrijven en als de koers daalt de calls terugkopen. En als de koers stijgt de calletjes aanhouden tot er een keer een dipje komt en de tijdwaarde er uit loopt. Wie betere ideeen heeft mag het zeggen.
Alle mooie koersdoelen ten spijt. Toch nog even zeiken. De koers nog niet boven het slot van begin deze maand. 2014 is een verloren jaar..Letop! niet voor de uitgekiende instapper uitstapper laat dat duidelijk zijn. Doei
Eens. BNP Paribas moet zich ook verantwoorden richting klanten en met een koersdoel van 7.70 vallen ze zich geen buil. Iedereen snapt, dat met succes in automotive, telematics en de introductie van het nieuwe platform de marges zullen oplopen en de kosten afnemen. Zij zijn er vroeg bij om hun klanten te informeren over de positieve vooruitzichten maar de echte winst zal pas behaald worden zoals wiesje al zei indien de harde kwartaalcijfers aangeven dat de weg omhoog is gevonden. Dan kan DB en consorten met alle rust en met algehele zekerheid richting hun klanten haar koersdoel verhogen naar min 10 euro. Voor een duidelijke resultaatverbetering uit de q-cijfers denk ik dat we moeten wachten tot 3q 2015(deferred).
@ Justin. Waarom die onrust hoe te handelen. Duidelijk is dat tom2 1 weg zal weten te vinden tw omhoog. Ik heb sinds ik hier zit 1 ding vooropgesteld: genoeg is genoeg! Laat de onrust van een wave-trader of wie dan ook aan je voorbij gaan. Jij was altijd behoudend in de toekomstkansen voor tom2 maar ik proef dat je er meer en meer vam overtuigd raakt dat ze een gerede kans maken om als overwinnar uit de strijd te komen. Volg je intuitie en je gevoel en handel daarnaar. Doe dat vanuit dag-weektrades of vanuit fundamentals. Op twee paarden rijden in dezelfde race geeft je geen voordeel. Ik ga er lekker 6 weken tussenuit met alle gemoedsrust.
Gijsie schreef op 19 december 2014 10:56 :
mobile.reuters.com/article/idUSKBN0JW... Google ziet blijkbaar de zwakke punten van haar eigen Android Auto en wil toch liever het in car systeem leveren. Autofabrikanten zullen niet makkelijk over te halen zijn om dit in te gaan bouwen. En consumenten die voornamelijk voor gratis gaan merken hier geen voordeel van. Maar ik begrijp Googles standpunt wel.
AB Gijsie Vind dit wel een zeer interessant artikel. Kan wel een bedreiging voor Tomtom zijn op de middellange termijn. Vind het wel bizar dat ze met hun eigen google play gaan concurreren door een inbouw Google M. Vraag me af of Apple hierop gaat reageren, door een overname van Tomtom? Lijkt me wel ver gezocht. Geeft tevens aan ,als het geen fake artikel is, dat ze inderdaad niet zo veel vertrouwen hebben in google play. Heeft iemand hier een mening over
Martin. Afgelopen jaar pakte dat goed uit. Hele jaar long alleen bij de outlook afgedekt. Met opgestreken premie kun je zelfs long bijkopen na de outlook. Het is een soort mix van buy and hold en specifieke momenten timen. Je kunt bijvoorbeeld vlak voor een autoshow iets extra long gaan en dan na de show weer iets afbouwen. Traden wil ik het niet noemen, maar wel rekening houden met triggers.
Om kritiek van Marie Trottoir te voorkomen maar beter tijdig bespreken, lol
werther schreef op 19 december 2014 18:05 :
[...]
AB Gijsie Vind dit wel een zeer interessant artikel. Kan wel een bedreiging voor Tomtom zijn op de middellange termijn. Vind het wel bizar dat ze met hun eigen google play gaan concurreren door een inbouw Google M. Vraag me af of Apple hierop gaat reageren, door een overname van Tomtom? Lijkt me wel ver gezocht.
Geeft tevens aan ,als het geen fake artikel is, dat ze inderdaad niet zo veel vertrouwen hebben in google play. Heeft iemand hier een mening over
By tapping into the car's components, Google could also gain valuable information to feed its data-hungry advertising business model. "You can get access to GPS location, where you stop, where you travel everyday, your speed, your fuel level, where you stop for gas," one of the sources said. Denk juist dat autofabrikanten Google in de ban doen ipv toegang te geven voor de gegevens de bestuurders. Dan heb ik het nog niet over de veiligheidsdiensten, belastingdienst die ook stiekem mee gaan kijken. Nee denk dat de bestuurders het niet leuk gaan vinden.
Mojo schreef op 19 december 2014 18:31 :
[...]
By tapping into the car's components, Google could also gain valuable information to feed its data-hungry advertising business model. "You can get access to GPS location, where you stop, where you travel everyday, your speed, your fuel level, where you stop for gas," one of the sources said. Denk juist dat autofabrikanten Google in de ban doen ipv toegang te geven voor de gegevens de bestuurders. Dan heb ik het nog niet over de veiligheidsdiensten, belastingdienst die ook stiekem mee gaan kijken. Nee denk dat de bestuurders het niet leuk gaan vinden.
Als het AD er nu even een artikel aan wijdt op de dag dat TT met de jaarcijfers komt dan kan dat een steuntje in de rug geven Tenslotte deden ze dat ook (al dan niet terecht) bij TT
@mojo AB lol Of je zit met je vrouw in de auto en komt langs die stripteaseclub, waar wij mannen nooit komen en waar er toch erg veel van zijn, en het Google apparaat zegt ......
Volkswagen Group chooses TomTom Traffic - Pocket GPS Worldwww.pocketgpsworld.com/Volkswagen-Gro... - This is a news article from PocketGPSWorld.com titled - Volkswagen Group chooses TomTom Traffic. Krijg t artikel/linkje niet open !! Wie gaat het wel lukken ?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)