Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Opnieuw winstwaarschuwing Air France-KLM Gepubliceerd op 18 dec 2014 om 21:12 PARIJS (AFN) - Air France-KLM heeft voor de derde keer in een halfjaar tijd de winstverwachting voor dit jaar verlaagd. De brutowinst (ebitda) komt nog eens 200 miljoen euro lager uit dan het bedrijf in oktober had aangegeven. Dat meldde het Frans-Nederlandse luchtvaartconcern donderdag. Air France-KLM heeft nog altijd flink last van prijsdruk op lange vliegroutes. Ook de nasleep van de pilotenstaking bij Air France in september kost meer dan voorzien. Daarnaast speelt een pensioentegenvaller het bedrijf parten. De dalende olieprijzen kunnen dat niet compenseren omdat de prijzen van vliegtuigbrandstof minder hard zijn gedaald dan die van ruwe olie. Ook heeft Air France-KLM een flink deel van zijn brandstof van tevoren tegen een vaste prijs ingekocht via termijncontracten. Pilotenstaking Oorspronkelijk ging Air France-KLM voor 2014 uit van een brutowinst van 2,5 miljard euro. Inmiddels ligt de prognose tussen de 1,5 en 1,6 miljard euro. Van die verlaging komt ongeveer de helft voor rekening van de verhevigde concurrentie op vluchten naar verre bestemmingen. De andere helft is het gevolg van de pilotenstaking. ,,Er zit behoorlijk wat druk op de omzetontwikkeling. Ook in de eerste weken van december zien we niet de verbetering die we hadden gehoopt'', zei financieel topman Pierre-François Riolacci in een toelichting. De lagere olieprijzen bieden maar beperkt verlichting, voegde hij eraan toe. ,,Voor vliegtuigbrandstof gelden andere maatstaven dan voor ruwe olie'', zei hij.Nullijn Air France-KLM liet verder weten dat het de investeringen de komende twee jaar op een aanzienlijk lager pitje zet. Het blijft zoeken naar kostenbesparingen in het kader van het in september aangekondigde strategische programma Perform 2020. Onlangs bleek dat KLM de komende vijf jaar 700 miljoen euro gaat bezuinigen. Werknemers van KLM moeten ,,efficiënter'' gaan werken om de marges op te krikken. Het is onduidelijk welke stappen Air France, het andere deel van de combinatie, gaat nemen. Vakbond FNV Cabine meldde donderdag dat KLM de cao-onderhandelingen in is gegaan met een nullijn voor het personeel als inzet. De bonden eisen 3 procent loonstijging. Medio januari wordt verder gepraat.
'Air France-KLM moet veel harder ingrijpen' Gepubliceerd op 19 dec 2014 om 07:45 AMSTERDAM (AFN) - Air France-KLM zal veel harder moeten ingrijpen om de kosten omlaag te brengen, anders gaat het ten onder aan de zware concurrentie. Dat zei analist Jos Versteeg van Theodoor Gilissen vrijdag in een reactie op de derde winstwaarschuwing van het luchtvaartconcern in minder dan een halfjaar. ,,Air France-KLM had een heel mooi jaar verwacht na het dramatische verlies in 2013'', zei Versteeg. ,,En tot de zomer zag het er ook goed uit. Maar dat is volledig vervlogen door de toegenomen concurrentie op de lange afstanden.'' De winstval is grotendeels toe te schrijven aan de pilotenstaking in september. ,,Maar zelfs als je dat effect eruit haalt, komt je ongeveer gelijk uit met vorig jaar. Dan is er ondanks alle kostenbesparingen dus maar weinig bereikt'', aldus Versteeg. Ook de schuld is volgens de marktvorser nog steeds te hoog. Om de concurrentie met Lufthansa en Arabische luchtvaartmaatschappijen aan te kunnen, zal Air France-KLM dieper in de kosten moeten snijden. Of dat gebeurt is echter maar de vraag, gezien de starre houding van het personeel. ,,De sense of urgency is compleet weg'', zei Versteeg. ,,.Die piloten hebben geen idee hoe ernstig de situatie is.''
Wilbar schreef op 19 december 2014 07:58 :
Om de concurrentie met Lufthansa en Arabische luchtvaartmaatschappijen aan te kunnen, zal Air France-KLM dieper in de kosten moeten snijden. Of dat gebeurt is echter maar de vraag, gezien de starre houding van het personeel. ,,De sense of urgency is compleet weg'', zei Versteeg. ,,.Die piloten hebben geen idee hoe ernstig de situatie is.''
De reactie van het personeel is inderdaad onvoorstelbaar, ze willen alleen maar nog meer geld: "KLM stevent af op confrontatie met bonden"fd.nl/ondernemen/1085231/klm-stevent-... Ik durf ook echt niet meer met de KLM te vliegen (wat ik toch al niet deed vanwege de slechte service en veel te hoge prijzen). Dat is gewoon veel te link met piloten voorin die het contact met de werkelijkheid volledig zijn kwijtgeraakt. En ondertussen zakt de koers maar met 7% en staat nog op 7,70, niet te geloven. Koersdoel: 0 euro als dit afloopt met een doorstart of 50 cent als er een grootschalige emissie komt.
jrxs4all schreef op 19 december 2014 09:12 :
[...]
De reactie van het personeel is inderdaad onvoorstelbaar, ze willen alleen maar nog meer geld:
"KLM stevent af op confrontatie met bonden"
fd.nl/ondernemen/1085231/klm-stevent-... Ik durf ook echt niet meer met de KLM te vliegen (wat ik toch al niet deed vanwege de slechte service en veel te hoge prijzen). Dat is gewoon veel te link met piloten voorin die het contact met de werkelijkheid volledig zijn kwijtgeraakt.
En ondertussen zakt de koers maar met 7% en staat nog op 7,70, niet te geloven.
Koersdoel: 0 euro als dit afloopt met een doorstart of 50 cent als er een grootschalige emissie komt.
k durf ook echt niet meer met de KLM te vliegen (wat ik toch al niet deed vanwege de slechte service en veel te hoge prijzen). Waarom beleg je dan in Air France-KLM?????Typisch Nederlands om te klagen over onze nationale trots.
RON737 schreef op 19 december 2014 09:41 :
[...]
Ik durf ook echt niet meer met de KLM te vliegen (wat ik toch al niet deed vanwege de slechte service en veel te hoge prijzen). Waarom beleg je dan in Air France-KLM?????
Ik zit short. De situatie is blijkbaar nog slechter dan we dachten, want AF-KLM moet ook de investering in de vlootvernieuwing uitstellen. Terwijl de sterk verouderde lange afstandsvloot nu juist een van de oorzaken is van het feit dat ze de concurrentie niet aankunnen. Het probleem zit natuurlijk in de financiering, ze hebben geen geld en lenen wil ook niet zo goed als je technisch failliet bent: Air France-KLM to Postpone Purchase of New Jets After Profit Hitwashpost.bloomberg.com/Story?docId=13...
'Boete voor Air France-KLM en oud-topman' vr 19 dec 2014, 13:33 PARIJS (AFN) - De Franse beurswaakhond AMF heeft boetes opgelegd aan Air France-KLM en oud-topman Pierre-Henri Gourgeon wegens een gebrekkige financiële communicatie tijdens het boekjaar 2010/2011. Dat berichtte het Franse dagblad Le Monde vrijdag. Air France-KLM beleefde destijds een turbulent jaar. De resultaten werden negatief beïnvloed door onder meer een vulkaanuitbarsting in IJsland, stakingen, zwaar winterweer, geopolitieke spanningen in de Arabische wereld en een aardbeving en tsunami in Japan. Het luchtvaartbedrijf is volgens AMF dat jaar niet duidelijk genoeg geweest in de communicatie over zijn winstverwachting. Het zou beleggers te laat hebben gewaarschuwd toen bleek dat die niet zou worden gehaald. Daarom krijgt Air France-KLM een boete van 1,5 miljoen en moet Gourgeon 50.000 euro betalen.
Lagere brandstofkosten bieden tegenwicht voor zwakker KW4 bij AF.FR - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--S&P verhoogt het koersdoel op Air France-KLM (AF.FR) naar EUR8,20 van EUR7,00 en handhaaft zijn advies op hold. "Hoewel de brandstofkosten voor de vliegtuigen niet zoveel zijn gedaald als de olieprijsdaling van 40% in de tweede helft van 2014, verwachten we dat Air France-KLM zal profiteren van lagere brandstofkosten in 2015 en 2016", zegt S&P. het ratingsbureau verlaagt zijn prognoses voor de winst per aandeel voor 2014 naar EUR1,44 negatief van EUR0,48 negatief, maar verhoogt zijn winstverwachting per aandeel voor 2015 naar EUR1,14, versus de eerder voorziene EUR1,01 op herziene marges en belastingveronderstellingen. Omstreeks 13.55 uur noteert het aandeel 8,2% lager op EUR7,62, terwijl de Midkap met 0,2% daalt.(EPR) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Emirates verslaat Alitalia, Delta, KLM in Italiaanse rechtszaak - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--Emirates Airline heeft het groene licht gekregen voor haar plannen om vluchten uit te voeren tussen Milaan en New York. Een Italiaanse rechtszaak heeft op 17 december nabeurs in het voordeel van Emirates besloten, wat een tegenslag voor Air France-KLM (AF.FR) partner Alitalia betekent in de joint venture die de twee partijen hebben met Delta Air Lines voor intercontinentale vluchten tussen Europa en de Verenigde Staten. Delta ondersteunde de Italiaanse luchtvaarder in zijn poging de vluchtdienst van Emirates te laten blokkeren, welke de in de Verenigde Arabische Emiraten gevestigde luchtvaarder in oktober 2013 van start liet gaan. De vluchtdienst tussen Italie en de Verenigde Staten werd toegevoegd als onderdeel van inspanningen van de luchtvaartmaatschappij om vluchten over de Atlantische oceaan uit te voeren vanaf de hub in Dubai met stops in Europa om passagiers en vracht op te halen. Air France-KLM noteert om 14.25 uur 8,7% lager op EUR7,58. Door Robert Wall en Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst
Air France-KLM komt met nieuwe kostenbesparingen - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--Hoewel de winstwaarschuwing van Air France-KLM (AF.FR) geen impact heeft op de 'principes' van het plan dat uitgestippeld is voor de komende jaren, genaamd 'Perform 2020', heeft de luchtvaartmaatschappij besloten zijn ondernemingsplan voor 2015 en 2016 te herzien, benadrukt Davy. De analisten wijzen op verdere kostenbesparingsmaatregelen en een aanzienlijke reductie in de investeringen als onderdeel van die aanpassingen. Davy houdt een neutral-advies aan op Air France-KLM. Omstreeks 12.20 uur noteert het aandeel 7,9% lager op EUR7,65, terwijl de Midkap met 0,4% daalt (EPR) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Air France-KLM winstwaarschuwing 'grote teleurstelling' volgens Nomura - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--De winstwaarschuwing van Air France-KLM (AF.FR) is een grote teleurstelling volgens James Hollins van Nomura. De grootte van de neerwaartse bijstelling van de winstverwachting doet de wenkbrauwen optrekken, zei de analist. De luchtvaartmaatschappij noemt diverse oorzaken, waarvan sommigen legitiem zijn, maar andere moeilijker te begrijpen zijn, helemaal wanneer het de impact van pensioenen en brandstof gerelateerde zaken betreft, stelt Hollins. Het advies van Nomura is reduce. Het aandeel is donderdag, voordat de winstwaarschuwing nabeurs bekend werd, gesloten op EUR8,30. (LDF) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Kan iemand is uitleggen waarom een aandeel air france klm zo belachelijk duur is?? 7,63. Voor een bedrijf dat alleen maar verlies maakt al jaren lang. Geef er zelf nog geen 2 euro voor.
Scopum Pretium schreef op 20 december 2014 22:19 :
Kan iemand is uitleggen waarom een aandeel air france klm zo belachelijk duur is?? 7,63. Voor een bedrijf dat alleen maar verlies maakt al jaren lang. Geef er zelf nog geen 2 euro voor.
Extreem kuddegedrag en niets anders. Die 2 Euro wordt m.i. nog wel bereikt komend jaar. Voor mij is dat dan weer een mooi instapmoment.
Volg dit aandeel al geruime tijd en verbaas mij ook nog steeds over de huidige hoge koerswaarde. Bedrijf doet het financieel zeer slecht en de prognose voor het komend jaar ziet er ook niet goed uit ondanks de lage olieprijs. Blijven volgen dus en blijf er voorlopig wel van af.
'Air France moet vakbond 10.000 euro betalen' Gepubliceerd op 24 dec 2014 om 09:04 PARIJS (AFN) - Air France moet van een Franse rechter 10.000 euro overmaken aan de pilotenvakbond SNPL omdat de luchtvaartmaatschappij zich rond een dreigende staking in mei niet aan de wet heeft gehouden. Dat meldde het dagblad La Tribune woensdag. De SNPL had voor begin mei een staking aangekondigd, maar blies die uiteindelijk een dag van tevoren af. Air France had daarmee volgens de rechter genoeg tijd om de normale werkroosters uit de kast te halen, zoals de wet voorschrijft, maar koos er in plaats daarvan voor piloten in te zetten die zich niet als stakers hadden aangemeld. Daarmee heeft de Franse zustermaatschappij van KLM piloten die niet wilden staken, bevoordeeld boven hun collega's die dat wel van plan waren. Dat is verboden, en daarom heeft de pilotenvakbond recht op een 'schadevergoeding'. Van het bedrag zal Air France niet wakker liggen, maar voor de toch al verzuurde verhoudingen met de SNPL belooft de uitspraak weinig goeds. De vakbond was de drijvende kracht achter een staking waardoor het bedrijf in september twee weken lang maar op halve kracht vloog. Die actie heeft meer dan een half miljard euro gekost.
Errol Keyner: hoelang kan Air France-KLM zo doormodderen? Gepubliceerd: 24 december 2014 08:29 | Laatste update: 24 december 2014 08:33 Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM zit in een lastige markt met veel concurrentie. Extra fnuikend is het gebrek aan bestuurlijke slagkracht, vooral bij moederbedrijf Air France. Errol Keyner voorziet pittige tijden. Eén van de vele beurswaarheden is dat je nooit moet beleggen in luchtvaartmaatschappijen. Het risicoprofiel zou niet opwegen tegen het verdienvermogen. Veel te cyclisch, enorm afhankelijk van de olieprijs, sterke regulering, veel personeel en hoge investeringen. Natuurlijk, beurswaarheden blijken vaak onzin en zijn soms zelfs tegenstrijdig met elkaar. Zo moeten beleggers winsten vooral laten doorlopen, maar zijn diezelfde beleggers nooit armer geworden met af en toe winst te nemen. Wat vliegtuigmaatschappijen betreft, zijn er ook witte raven zoals prijsvechter Ryanair, maar veel beleggers hebben in de afgelopen decennia inderdaad hun vingers gebrand aan gevestigde partijen. Dat geldt ook voor Air France-KLM, onze nationale blauwe trots, maar vooral die van Frankrijk. Air France-KLM: hoge kosten werken verlammend Alsof de markt al niet moeilijk genoeg is, zorgt de macht van de Franse vakbonden ervoor dat de onderneming nauwelijks bestuurbaar is. Terwijl de kosten van de Nederlandse KLM-poot al zorgwekkend hoog zijn, lijken ze bijna redelijk ten opzichte van de exorbitante kostenstructuur van het dominante Air France. Lees ook: Air France-KLM vs Ryanair en EasyJet: de kille cijfers De totale kosten zijn in ieder geval hoger dan waarvoor reizigers bereid zijn te betalen. Nogal relevant. Zonder bestuurlijke slagkracht zijn mogelijkheden om kosten drastisch te reduceren beperkt en lijkt het ultieme lot van Air France-KLM bezegeld. Zolang de balans het toelaat, sukkelt de onderneming voort. De nettoschuld is momenteel 5,3 miljard euro en het eigen vermogen is 300 miljoen euro negatief. In de trukendoos van Air France-KLM zullen bovenin zeker nog noodoplossingen zitten om tijd te winnen, maar onderin ligt de enige oplossing met een structureel karakter… Errol Keyner is adjunct-directeur bij de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), maar schrijft dit artikel op persoonlijke titel. De auteur heeft geen positie in Air France KLM.www.z24.nl/ondernemen/errol-keyner-ho...
AF-KLM: meer reizigers leveren minder op Gepubliceerd op 8 jan 2015 om 08:01 PARIJS (AFN) - Air France-KLM heeft in december 6,2 miljoen passagiers vervoerd, 1,3 procent meer dan een jaar eerder, maar zij leverden per saldo minder omzet op. Dat komt doordat het minder lucratieve passagiersvervoer binnen Europa in de lift zat, terwijl op lange routes sprake was van een daling, zo blijkt uit cijfers die de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep donderdag heeft gepubliceerd. De totale vraag nam afgelopen maand met 0,5 procent af, bij een 0,6 procent lagere capaciteit. Gemiddeld was 83 procent van de stoelen aan boord bezet, een fractie meer dan in december 2013. Die marginale verbetering kwam geheel voor rekening van de Europese vluchten. Daar groeide de vraag met 1,3 procent terwijl het bedrijf de capaciteit met 1,6 procent had teruggeschroefd. Op vluchten naar verre bestemmingen waren 0,4 procent minder stoelen beschikbaar maar daar daalde de vraag met 0,9 procent.
'Piloten KLM willen aandeel in bedrijf' Gepubliceerd op 13 jan 2015 om 07:24 AMSTERDAM (AFN) - De piloten van luchtvaartmaatschappij KLM willen in ruil voor loon aandeelhouder worden van moederbedrijf Air France-KLM. Pilotenvakbond VNV heeft dit plan op tafel gelegd in aanloop naar de cao-onderhandelingen komende donderdag, zo meldde Het Financieele Dagblad dinsdag. KLM zou de piloten hebben gevraagd om een versobering van de arbeidsvoorwaarden ter waarde van ongeveer 65 miljoen euro. De VNV hoopt hiervoor aandelen retour te krijgen, naast een betere winstdelingsregeling en een zetel in de Nederlandse raad van commissarissen en een plaats in het Franse moederbestuur Air France-KLM. De piloten zeggen dat ze ,,de noodzaak zien tot maatregelen in verband met de continuïteit van de onderneming", aldus VNV-onderhandelaar Arthur van den Hudding. ,,Zij willen iets van ons en wij hebben gezegd dat we willen investeren in de onderneming."
'Air France wil tot 5000 banen schrappen' Gepubliceerd op 13 jan 2015 om 21:47 PARIJS (AFN) - Air France werkt aan een nieuw kostenbesparingsprogramma waarbij tot 5000 arbeidsplaatsen komen te vervallen. Dat schrijft de Franse krant Le Figaro dinsdag op basis van niet nader genoemde bronnen bij de Franse luchtvaartmaatschappij. Air France sprak het bericht direct tegen. Een woordvoerder zei tegen persbureau Bloomberg dat het te vroeg is om te speculeren op verdere ingrepen. De Franse zustermaatschappij van KLM schrapte de afgelopen jaren al bijna 8000 banen in een poging de kosten omlaag te brengen en de concurrentiepositie te verbeteren. De resultaten zijn door die ingrepen wel verbeterd, maar met name de arbeidskosten blijven te zwaar op de begroting wegen, terwijl de concurrentie alleen maar heviger is geworden. Moederbedrijf Air France-KLM gaf medio december voor de derde keer in een halfjaar tijd een winstwaarschuwing. Het bedrijf heeft meer last dan het al had voorzien van de toegenomen concurrentie op met name lange routes. Halve kracht Ook de nasleep van een pilotenstaking die Air France in september dwong twee weken lang op halve kracht te vliegen, kost meer geld dan eerder was begroot. Het bedrijf gaf destijds aan dat aanvullende kostenbesparingen moeten worden gevonden, maar wilde daar nog geen details over geven. KLM kondigde eind november aan dat het de komende vijf jaar 700 miljoen euro gaat bezuinigen, eveneens zonder in detail te treden. Berichten over massaontslagen sprak de Nederlandse luchtvaartmaatschappij evenwel met klem tegen. Air France heeft tot dusver geen concreet besparingsdoel genoemd.
Air France spreekt bericht massaontslag tegen DINSDAG 13 JANUARI 2015, 22:19 uur | 145 keer gelezen PARIJS (AFN) - Air France ontkent dat het werkt aan plannen om tot 5000 arbeidsplaatsen te schrappen. De Franse krant Le Figaro meldde dat dinsdag op basis van niet nader genoemde bronnen bij de Franse luchtvaartmaatschappij. Een woordvoerder van Air France sprak het bericht tegen. Hij zei tegen persbureau Bloomberg dat het te vroeg is om te speculeren op verdere ingrepen. De Franse zustermaatschappij van KLM schrapte de afgelopen jaren al bijna 8000 banen in een poging de kosten omlaag te brengen en de concurrentiepositie te verbeteren. De resultaten zijn door die ingrepen wel verbeterd, maar met name de arbeidskosten blijven te zwaar op de begroting drukken, terwijl de concurrentie alleen maar heviger is geworden. Moederbedrijf Air France-KLM gaf medio december voor de derde keer in een halfjaar tijd een winstwaarschuwing. Het bedrijf heeft meer last dan het al had voorzien van de toegenomen concurrentie op met name lange routes. Nasleep pilotenstaking Ook de nasleep van een pilotenstaking die Air France in september dwong twee weken lag op halve kracht te vliegen, kost meer geld dan eerder was begroot. Het bedrijf gaf destijds aan dat aanvullende kostenbesparingen moeten worden gevonden, maar wilde daar nog geen details over geven. De top van Air France heeft volgens Le Figaro dinsdag de vakbonden bijgepraat over de stand van zaken. Kern van de boodschap was volgens de krant dat de Franse luchtvaartmaatschappij wat kostenefficiëntie nog altijd ver achterligt op concurrenten als Lufthansa en British Airways, en ook zusterbedrijf KLM. Daar hebben de besparingen die sinds 2012 zijn doorgevoerd veel te weinig aan veranderd. KLM kondigde eind november aan dat het de komende vijf jaar 700 miljoen euro gaat bezuinigen, eveneens zonder in detail te treden. Berichten over massaontslagen sprak de Nederlandse luchtvaartmaatschappij evenwel met klem tegen. Air France heeft tot dusver geen concreet besparingsdoel genoemd.
13 januari: piloten KLM luisteren niet naar Warren Buffett en 8 andere dingen die je moet weten Piloten van KLM tonen betrokkenheid bij hun bedrijf, maar slaan wel een belangrijk beleggingsadvies van beursgoeroe Warren Buffett in de wind. Analist Arne Petimezas van AFS Group praat je bij vanaf de beursvloer in Amsterdam. 1. KLM-piloten zijn bereid zelf het mes in de personeelskosten te zetten. Volgens het Financieele Dagblad heeft de pilotenvakbond VNV een voorstel aan KLM gedaan om de arbeidsvoorwaarden met 10 procent te verlagen, wat 65 miljoen euro aan besparingen moet opleveren. In ruil hiervoor willen de piloten nieuw uit te geven aandelen in het eigen bedrijf. Fusiemaatschappij Air France-KLM is verlieslijdend en er moet diep in de kosten worden gesneden. Bij KLM moet de komende jaren 700 miljoen euro worden bespaard. 2. De piloten van KLM lijken bij hun voorstel om aandeelhouder te worden in hun eigen bedrijf niet geluisterd te hebben naar beleggingstip nummer 1 van Warren Buffett: beleg niet in de luchtvaartsector. Het Amerikaanse Forbes heeft de wijze beleggingslessen van topbelegger Buffett over beleggen in luchtvaartmaatschappijen op een rijtje gezet. “Beleggers hebben al 100 jaar lang geld gestopt in luchtvaartmaatschappijen en vliegtuigbouwers met verschrikkelijke resultaten. Het is een bodemloze put voor beleggers”, aldus Buffett. “Je hebt torenhoge vaste kosten, je hebt sterke vakbonden en je hebt te maken met de prijsontwikkelingen van commodities. Dat is geen succesformule.”www.z24.nl/columnisten/13-januari-pil...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)