Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,820 6 jun 2024 10:47
  • +0,145 (+2,56%) Dagrange 5,680 - 5,860
  • 131.479 Gem. (3M) 285K

TomTom week 49

1.455 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 73 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 december 2014 11:07
    quote:

    brilkoker schreef op 4 december 2014 11:00:

    met een beetje hulp van tomtom zelf konden we die shorters er een zuur oud en nieuw bezorgen.
    dat zou toch lekker zijn.
    maar het lijkt er op dat tomtom het niks en dan ook helemaal niks kan schelen.
    het is duidelijk dat die shorters de koers laag houden nu.
    maar het moet toch eens stoppen want hun aandeeltjes zijn toch ook eens verkocht.
    Ja, maar deze maand ga je veel window-dressing zien van de Fondsen, allemaal voor performance fees te genereren, dus wat ze short zitten gaan ze nog een zetje geven en wat ze Long zitten blazen ze nog wat op, maar dat is dan ook mi een opportuun moment om op de steunpunten gestaffeld bij te nemen 5,25 en 5,00

    vergeet niet is ook voor de Traders de maand van bonussen, dus allemaal nog wat extra er uit persen.

    haal er je voordeel uit, volgend jaar draaien ze t weer terug.
    W
  2. [verwijderd] 4 december 2014 11:14
    2015 wordt het jaar van TomTom

    Om dit uit te laten komen lijkt het mij goed dat de RVC van TomTom tijdens het jaarlijkse beoordelingsgesprek met de CEO (neem toch aan dat ze dat gesprek hebben) stil staan bij wat er goed gaat en wat er beter moet.

    Wat gaat er al goed?
    -De huidige indeling van de 4 Business units met elk een eigen toekomstbeeld is een goede zet geweest om investeerders op de juiste manier naar TomTom te kunnen laten kijken.
    -BU Consumer stabiliseert en gaat mogelijk zelfs groeien met nieuwe producten als sporthorloges.
    -BU licensing is druk bezig zijn Maplatform te optimaliseren en de onderhoudskosten flink te gaan drukken door automatische updates
    -BU Automotive is met o.a. superieure Traffic informatie in staat de leidende partij te worden in de wereld
    -BU Telematics heeft uitstekende vooruitzichten welke nog beter kunnen worden met een gedoseerde buy&build strategie

    Wat moet beter!
    -Voornaamste punt: Wees meer zichtbaar en draag je duidelijke en goed gekozen strategie met kracht uit!
    -Benoem duidelijker dat de huidige beurswaardering de waarde van de onderliggende assets (4 BU's) niet benadert en dat indien dit niet snel verbetert dat er dan gedacht kan worden aan meer onconventionele maatregelen om deze waarde zichtbaar te maken (bv. een aparte beursnotering voor Telematics in 2016)

    Zouden ze dit echt gaan bespreken? Het is toch een gigantische "inkopper" zou je denken!
  3. [verwijderd] 4 december 2014 11:17
    quote:

    brilkoker schreef op 4 december 2014 11:00:

    met een beetje hulp van tomtom zelf konden we die shorters er een zuur oud en nieuw bezorgen.
    dat zou toch lekker zijn.
    maar het lijkt er op dat tomtom het niks en dan ook helemaal niks kan schelen.
    het is duidelijk dat die shorters de koers laag houden nu.
    maar het moet toch eens stoppen want hun aandeeltjes zijn toch ook eens verkocht.
    Ik geloof er ook geen donder van dat HG iets wil doen aan de huidige koersmanipulatie. Eén simpel interview waarin hij verder filosofeert dat hij TomTom momenteel wat complex vindt en duidelijk ondergewaardeerd t.o.v. "the sum of the parts" waarde, met wellicht nog een hintje richting een IPO van Telematics, en hij zet de koers zo weer boven de 6,00. Hoeft-ie verder niets voor te doen.

    De markt weet heus wel dat Telematics alleen al een waarde vertegenwoordigd van minimaal 3,50-4,00 per aandeel TomTom. Dan zou de rest (inclusief de maps en het geïmplementeerde realtime-maps onderhoudsplatform) dus zo'n 500-600 miljoen waard zijn. Volstrekt ongeloofwaardig natuurlijk.

    Nee, ga er maar vanuit dat wat we momenteel zien rechtstreeks vanuit de bestuurskamer van TomTom wordt aangestuurd. Mocht dat inderdaad waar zijn, dan lijken "de zusjes" een logisch kanaal om het vieze werk te organiseren.

    Bah, Bah, in wat voor wereld leven we dat je met dit soort scenario's rekening moeten houden. Overigens het antwoord ook BAH (Buy-And-Hold).
  4. forum rang 6 pwijsneus 4 december 2014 11:18
    quote:

    groeibriljant schreef op 4 december 2014 11:06:

    [...]

    Automotive groei vanaf 2016?
    Wanneer heeft Goddijn die uitspraak gedaan?
    Volgens mij heeft TomTom dit gezegd over Consumer.

    Automotive zou al vanaf 2015 moeten gaan groeien ivm hogere take-rates bij de grote klanten (Renault en Fiat-Chrysler + Traffic Mercedes en Toyota) en meer modellen met TomTom-inside (Fiat-Chrysler).
    Daarnaast gaat in 2015 het grote contract met Peugeot-Citroen voor het eerst bijdragen.
    En wat te denken van de deal met Volkswagen voor Traffic? Dat gaat direct in want het zit volgens de Duitse pers (autobild is in de regel zeer goed ingevoerd)al in de nieuwe Passat.

    www.autobild.de/artikel/vw-passat-con...

    Hi Groeibriljant,

    Luister de conference call van Q3 even terug. Over 2015 zijn ze nog voorzichtig, omdat er veel partijen bij deze deals betrokken zijn. TomTom heeft dus ook te maken met opleveringen van andere partijen. Het is een complex proces waardaar er niet scherp een datum van release kan worden afgegeven. In 2016 wordt er aangegeven dat er groei komt. Maar dat is nog een tijdje weg, maar daar wil ik best op wachten.
  5. [verwijderd] 4 december 2014 11:19
    quote:

    Strijkijzer schreef op 4 december 2014 11:14:

    2015 wordt het jaar van TomTom

    Om dit uit te laten komen lijkt het mij goed dat de RVC van TomTom tijdens het jaarlijkse beoordelingsgesprek met de CEO (neem toch aan dat ze dat gesprek hebben) stil staan bij wat er goed gaat en wat er beter moet.

    Wat gaat er al goed?
    -De huidige indeling van de 4 Business units met elk een eigen toekomstbeeld is een goede zet geweest om investeerders op de juiste manier naar TomTom te kunnen laten kijken.
    -BU Consumer stabiliseert en gaat mogelijk zelfs groeien met nieuwe producten als sporthorloges.
    -BU licensing is druk bezig zijn Maplatform te optimaliseren en de onderhoudskosten flink te gaan drukken door automatische updates
    -BU Automotive is met o.a. superieure Traffic informatie in staat de leidende partij te worden in de wereld
    -BU Telematics heeft uitstekende vooruitzichten welke nog beter kunnen worden met een gedoseerde buy&build strategie

    Wat moet beter!
    -Voornaamste punt: Wees meer zichtbaar en draag je duidelijke en goed gekozen strategie met kracht uit!
    -Benoem duidelijker dat de huidige beurswaardering de waarde van de onderliggende assets (4 BU's) niet benadert en dat indien dit niet snel verbetert dat er dan gedacht kan worden aan meer onconventionele maatregelen om deze waarde zichtbaar te maken (bv. een aparte beursnotering voor Telematics in 2016)

    Zouden ze dit echt gaan bespreken? Het is toch een gigantische "inkopper" zou je denken!
    Je gaat er bij deze analyse van uit dat TT het beste voorheeft met haar aandeelhouders. Dat is niet zo, integendeel zelfs.
  6. [verwijderd] 4 december 2014 11:28
    quote:

    Strijkijzer schreef op 4 december 2014 11:14:

    2015 wordt het jaar van TomTom

    Om dit uit te laten komen lijkt het mij goed dat de RVC van TomTom tijdens het jaarlijkse beoordelingsgesprek met de CEO (neem toch aan dat ze dat gesprek hebben) stil staan bij wat er goed gaat en wat er beter moet.

    Wat gaat er al goed?
    -De huidige indeling van de 4 Business units met elk een eigen toekomstbeeld is een goede zet geweest om investeerders op de juiste manier naar TomTom te kunnen laten kijken.
    -BU Consumer stabiliseert en gaat mogelijk zelfs groeien met nieuwe producten als sporthorloges.
    -BU licensing is druk bezig zijn Maplatform te optimaliseren en de onderhoudskosten flink te gaan drukken door automatische updates
    -BU Automotive is met o.a. superieure Traffic informatie in staat de leidende partij te worden in de wereld
    -BU Telematics heeft uitstekende vooruitzichten welke nog beter kunnen worden met een gedoseerde buy&build strategie

    Wat moet beter!
    -Voornaamste punt: Wees meer zichtbaar en draag je duidelijke en goed gekozen strategie met kracht uit!
    -Benoem duidelijker dat de huidige beurswaardering de waarde van de onderliggende assets (4 BU's) niet benadert en dat indien dit niet snel verbetert dat er dan gedacht kan worden aan meer onconventionele maatregelen om deze waarde zichtbaar te maken (bv. een aparte beursnotering voor Telematics in 2016)

    Zouden ze dit echt gaan bespreken? Het is toch een gigantische "inkopper" zou je denken!
    Grappig om te zien dat ons gelijktijdig geschreven posts eigenlijk 2 manieren van kijken naar de zelfde constateringen zijn. Het stinkt gewoon giga hoe TomTom op dit moment communiceert. Dat moet intentioneel zijn!
  7. [verwijderd] 4 december 2014 11:28
    quote:

    marique schreef op 4 december 2014 11:21:

    [...]
    Bestuurders van een onderneming behoren geen uitspraken te doen over de aandelenkoers.

    Toch somt strijkijzer het heel precies op. De bestuurders moeten zich natuurlijk niet rechtstreeks uitlaten over de waardering / aandelenkoers.

    Maar ze zouden wel weer eens een investor day kunnen organiseren, wat ze vroeger wel iedere twee jaar deden, waarin per business unit de groei strategie wordt gepresenteerd.

    Zodat ze de groei strategie beter onder het voetlicht brengen en in 1 keer een heleboel investeerders kunnen bereiken.

    Het is dan uiteindelijk aan de investeerders zelf welke waarde ze aan het aandeel tomtom toekennen en daar heeft de bestuurder verder geen mening over te hebben (dus daar heb je gelijk in).
  8. bart1805 4 december 2014 11:32
    quote:

    *Justin* schreef op 4 december 2014 11:28:

    [...]

    Toch somt strijkijzer het heel precies op. De bestuurders moeten zich natuurlijk niet rechtstreeks uitlaten over de waardering / aandelenkoers.

    Maar ze zouden wel weer eens een investor day kunnen organiseren, wat ze vroeger wel iedere twee jaar deden, waarin per business unit de groei strategie wordt gepresenteerd.

    Zodat ze de groei strategie beter onder het voetlicht brengen en in 1 keer een heleboel investeerders kunnen bereiken.

    Het is dan uiteindelijk aan de investeerders zelf welke waarde ze aan het aandeel tomtom toekennen en daar heeft de bestuurder verder geen mening over te hebben (dus daar heb je gelijk in).
    Eigenlijk ben je dan van mening dat TomTom zich bezig moet houden met hoeveel je belegging boven of onder water staat. Het zal ze volkomen terecht een biet wezen. Ze hebben een bedrijf te runnen. Waarom zouden ze de groeistrategie beter onder woorden moeten brengen? Laat ze bezig zijn met groei, niet met geneuzel.
  9. [verwijderd] 4 december 2014 11:33
    quote:

    pwijsneus schreef op 4 december 2014 11:18:

    [...]

    Hi Groeibriljant,

    Luister de conference call van Q3 even terug. Over 2015 zijn ze nog voorzichtig, omdat er veel partijen bij deze deals betrokken zijn. TomTom heeft dus ook te maken met opleveringen van andere partijen. Het is een complex proces waardaar er niet scherp een datum van release kan worden afgegeven. In 2016 wordt er aangegeven dat er groei komt. Maar dat is nog een tijdje weg, maar daar wil ik best op wachten.
    Bedankt. Ik zal het transcript Q3 eens nalezen. Deze uitspraak van Goddijn stinkt dan behoorlijk want het staat averechts op de martktontwikkelingen en de nieuwe deals die in 2015 gaan bijdragen (per kwartaal steeds meer dus vooral vanaf Q3 2015 wordt die groei goed zichtbaar).

    De grote klanten in Automotive gaan in 2015 alleen maar meer omzet opleveren dan minder.
    Pas vanaf 2016 gaat het inderdaad versnellen en daarna gaat de omzet en winst van Automotive door het stapelen van de connected-car abonnementen voor de Live Services zelfs als een raket omhoog. Bijgaand een optimistisch scenario (haal daar eens een kwart vanaf en je komt al richting een pessimistisch scenario).

    Zouden de huidige koersmanipulatie (via een bepaalde grootaandeelhouder die zich alleen richt op private equity c.q. via een zusje ingehuurde Londense shorters?)en het drukken van de verwachtingen (+extra kosten en afboekingen)toch gaan leiden naar een smerige exit tegen een prikkie in de eerste helft van 2015?
  10. [verwijderd] 4 december 2014 11:38
    quote:

    bert190 schreef op 4 december 2014 11:17:

    Elke dag -/- 8 centjes gaat toch ook hard...........
    Jaja, het overbekende spelletje en dan vanmiddag of morgen (meestal vrijdags) weer zonder nieuws 20 of 30 cent erbij en zo blijven we even bezig tot dat er genoeg geschud is. Zolang hier gepiept wordt in plaats van goedkoop inslaan, blijven ze nog wel even aan de gang. Ik zie het als een enorme kortingsaanbieding. Waarom je met kopen zou moeten wachten tot vandaag of morgen iedereen er weer inspringt, is me niet helemaal duidelijk.
  11. [verwijderd] 4 december 2014 11:44
    quote:

    bart1805 schreef op 4 december 2014 11:32:

    [...]
    Eigenlijk ben je dan van mening dat TomTom zich bezig moet houden met hoeveel je belgging boven of onder water staat. Het zal ze volkomen terecht een biet wezen. Ze hebben een bedrijf te runnen. Waarom zouden ze de groeistrategie beter onder woorden moeten brengen? Laat ze bezig zijn met groei, niet met geneuzel.
    Daar heb je volkomen gelijk in geredeneerd vanuit TomTom, op één puntje na, en dat is de financieringsfunctie van hun beursnotering. Omdat ze het toestaan (of zelf aansturen?) dat het aandeel TomTom zich gedraagt als een Mickey-Mouse fonds staat de koers op een zodanig niveau dat je onmogelijk emissies kunt doen mocht zich een mooie kans voordoen in deze spannende tijden van razendsnelle ontwikkelingen rond HAD. En dan praat je dus wel weer over het verpesten van groeimogelijkheden.

    En juist omdat het zo kinderlijk eenvoudig zou zijn om de markt wat bewuster te maken van de waarde van TomTom stinkt dit dus ook aan alle kanten. Maar wie weet in ons voordeel als we het hoofd koel houden?!
  12. [verwijderd] 4 december 2014 11:52
    quote:

    bart1805 schreef op 4 december 2014 11:32:

    [...]
    Eigenlijk ben je dan van mening dat TomTom zich bezig moet houden met hoeveel je belegging boven of onder water staat. Het zal ze volkomen terecht een biet wezen. Ze hebben een bedrijf te runnen. Waarom zouden ze de groeistrategie beter onder woorden moeten brengen? Laat ze bezig zijn met groei, niet met geneuzel.
    Uiteraard is TomTom er om zijn bedrijf goed te runnen en niet voor het pleasen van individuele aandeelhouders. Dat leg je me in onterecht in de mond. Goede IR/PR is echter ook gewoon een onderdeel van die goede bedrijfsvoering en zie ik niet als 'geneuzel'.

    Ik denk zelfs dat goede PR en IR elkaar versterken. Hoe goed een bedrijf performt op de beurs wordt door veel consumenten en media (terecht of niet dat doet er niet toe) verward met de vraag hoe succesvol een bedrijf is. Het is dus gewoon onderdeel van je reputatiemanagement.
  13. forum rang 6 pwijsneus 4 december 2014 12:01
    quote:

    *Justin* schreef op 4 december 2014 11:52:

    [...]

    Uiteraard is TomTom er om zijn bedrijf goed te runnen en niet voor het pleasen van individuele aandeelhouders. Dat leg je me in onterecht in de mond. Goede IR/PR is echter ook gewoon een onderdeel van die goede bedrijfsvoering en zie ik niet als 'geneuzel'.

    Ik denk zelfs dat goede PR en IR elkaar versterken. Hoe goed een bedrijf performt op de beurs wordt door veel consumenten en media (terecht of niet dat doet er niet toe) verward met de vraag hoe succesvol een bedrijf is. Het is dus gewoon onderdeel van je reputatiemanagement.
    Reputatiemanagement is zeer lastig. TomTom maakt het zichzelf ook vaak lastig, zie de knullige berichtgeving rondom bijvoorbeeld VW. Niet echt handig.

    De antwoorden echter op de vragen van de VEB - wat super directe vragen zijn direct afkomstig van de onderbuik van business class beleggertjes - vind ik dan wel weer heel verhelderend.

    Degene die zich een beetje verdiepen in dit fonds weten dat dit bedrijf assets bezit, aan een transitie bezig is en het geen quick buck is.

    TomTom moet zich volledig focussen om de transitie succesvol uit te rollen. Ze hebben best regelmatig investor conferences, meer hoeven ze niet te doen wat mij betreft.
  14. [verwijderd] 4 december 2014 12:05
    quote:

    *Justin* schreef op 4 december 2014 11:52:

    [...]

    Uiteraard is TomTom er om zijn bedrijf goed te runnen en niet voor het pleasen van individuele aandeelhouders. Dat leg je me in onterecht in de mond. Goede IR/PR is echter ook gewoon een onderdeel van die goede bedrijfsvoering en zie ik niet als 'geneuzel'.

    Daar heb je helemaal gelijk in. MAAR aangezien ze zelf ook aandeelhouder zijn zullen er in de directieburelen ongetwijfeld discussies ontstaan (tenzij ze zelf onderdeel van dit spel zijn, maar dat geloof ik eigenlijk niet) Ze hebben gewoon een groot probleem en dat probleem wordt alleen maar groter door er over te zwijgen. Volgens mij kunnen ze beter open kaart spelen en zeggen hoe ze het gaan aanpakken.
  15. [verwijderd] 4 december 2014 12:11
    quote:

    pwijsneus schreef op 4 december 2014 12:01:

    [...]

    De antwoorden echter op de vragen van de VEB - wat super directe vragen zijn direct afkomstig van de onderbuik van business class beleggertjes - vind ik dan wel weer heel verhelderend.

    Dat vond ik ook. Daarom herhaalde ik ze maar even. Is niet per se als oude koek te kwalificeren, omdat het toevallig van april is. Het enige verschil met nu, is dat er meer inzicht is in het succes van componenten strategie van automotive.
  16. [verwijderd] 4 december 2014 12:23
    shortsell.nl/short/TomTom/90/archived

    Geen verandering in het shortsell register.

    Terwijl de LV-er volop actief is.

    M.i. koopt en verkoopt men om het percentage short niet te laten oplopen, dit dmv een ontmoedigingsbeleid, nervous Nellies, stoplosses etc.

    LAAT JE NIET GEK MAKEN>

    Dirk (broer van Ruud)
1.455 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 73 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links