Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660

Acquisitie: Apple moet kiezen tussen Tesla en TomTom (of niet)

28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 november 2014 09:30
    stukje uit de vertaling,Google,

    Wat te doen met $ 155.000.000.000 in contanten?

    Maar verder dan dat, het is een heel ecosysteem van start gaat. In Frankrijk, telecom operators vooraf hun pionnen in deze sector, zoals Orange Business Services. Het bewijs van het enthousiasme, de W3C zijn kant besloten om de web-technologie te standaardiseren voor de automotive wereld. Een buzz dat zelfs geeft de overheid initiatieven. Het Amerikaanse ministerie van Vervoer werkt aan de invoering van een wet die zou vereisen om te reizen om te worden uitgerust met een aangesloten auto. En de beroemde Google Car versterkt deze beweging zou onder een belangrijke groeimotor voor IT-spelers zoals de auto te zijn.

    In deze hyper competitieve omgeving, Apple vertrouwt op zijn buitengewone liquiditeit te blijven verwerven wat het niet kan produceren organisch. Tot op heden heeft het contant geld van $ 155.000.000.000, en ongeëvenaarde toegang tot bankkredieten in zijn sector.

    En Roger Lanctot denkt TomTom, dat hij een doelwit zou maken. Hij herinnerde eraan dat het bedrijf wordt weerspiegeld in de afgelopen jaren geconfronteerd met chronische problemen. Zijn Blue & Me-systeem, alleen verkocht in Europa met Fiat voertuigen, voldeed niet aan de verwachte succes.
    Bijgevolg, de financiën van het bedrijf zijn erger, en TomTom is nu een software-strategie om de impasse te doorbreken. TomTom richt zich dus op de verkoop van kaarten, software beheer en verkeer voorspelling, die alle schijnt hij heeft onderhandeld over de verschuiving naar Cloud.

    Van haar kant, Apple is de koning van de marketing hardware producten perfect gekoppeld aan hun software laag. Deskundigheid die het heeft tot nu toe niet in de gelegenheid om in de automobielsector naar voren gebracht had.

    Roger Lanctot suggereert anders onofficiële bronnen om de theorie van een gezamenlijk werk te ondersteunen Realiseer de afgelopen jaren tussen de twee merken. TomTom verluidt hielp Apple op mapping deel (vergeet niet katastrofisch debuut Apple Plannen, en toeval of niet, de volgende lading Mappy door de stem van Pascal Thomas).

    Apple van zijn kant zou moeten profiteren van de Bataafse zakelijke expertise in het beheer van niet-kaartgegevens, het verbeteren van het verkeer management tools.

    Hier tegen, en Microsoft

    Dit informele alliantie zou hebben om de schade te beperken van beide kanten onder ogen Hier Nokia mapping dienst (nu Microsoft), die een hoger plan kwaliteit dan de Nederlandse heeft.

    Volledige integratie van TomTom Apple zou volgens Roger Lanctot, "verbeterde coördinatie van kaartgegevens voor mobiel browsen en reclame."

    Bovendien, terwijl de partennarial ontwikkeling TomTom is nu beperkt tot Volkswagen en Bosch, verlossing rebattrait de kaarten in dit gebied, en zou de deuren open voor TomTom in de navigatie, gecontroleerd door Apple. Een win-win deal echt.

    Vooral Apple moet nu geconfronteerd met de gevolgen van zijn reputatie voor innovatie. Tim Cook kondigde nieuw voor 2014. Weinigen hebben gezien. En op hetzelfde moment, Google heeft gegrepen Nest, WhatsApp en Facebook Oculus.
  2. [verwijderd] 26 november 2014 09:34
    Droom maar lekker door hoor. Ik ben al wakker en zeg je, dit gaat voorlopig niet gebeuren. TomTom blijft nog een hele tijd zelfstandig. Apple (of wie dan ook) gaat nu geen € 20 per aandeel op tafel leggen. De grootaandeelhouders zullen niet voor onder de € 15 verkopen. Overname is kansloos nu.
  3. [verwijderd] 26 november 2014 09:51
    Slecht artikel. Auteur heeft het over de nieuwe HAD deals met Volkswagen en Bosch en noemt dat dan limite. Hij moet eigenlijk zeggen dat HAD nog moet beginen (vanaf 2016) en dat TomTom nu al 2 hele grote en marktbepalende klanten heeft!
    Alleen al via deze 2 deals gaan er in de komende jaren vele tientallen miljoenen nieuwe auto's op de weg komen met een jaarabonnement op de Live Services van TomTom (Software + real-time Maps + real-time Traffic + Cloud). Dat aantal loopt snel op naar de 100 miljoen (2020?) en daarna verder.
    Ieder abonnement levert jaarlijks tussen de 25 en 35 euro op. Nieuwe omzet met een winstmarge die oploopt vanaf 70% richting de 80%-90%.

    Limite is verder grote kul omdat ook de reeds bestaande connected car klanten (Renault, Fiat-Chrysler, Peugeot-Citroen) met de real time Maps van TomTom aan de slag gaan voor HAD.
    Toyota en Mercedes Benz wellicht ook.

    Overigens kan Apple op de huidige bodemkoers helemaal geen bod uitbrengen op TomTom (onder de 20 euro gaan de grootaandeelhouders nooit akkoord; zal eerder richting de 30 moeten liggen en waarom zouden ze nu verkopen als de koersen over 4-5 jaar naar de 100 gaan?).
    Een smerige delisting tegen een prikkie van 8-10 euro door exit-boeven en hun dirty bank is wel mogelijk. Wordt in fase 2 de boel opgeknipt en deels doorverkocht.
  4. [verwijderd] 26 november 2014 10:04
    quote:

    Tijdrijder schreef op 26 november 2014 09:34:

    Droom maar lekker door hoor. Ik ben al wakker en zeg je, dit gaat voorlopig niet gebeuren. TomTom blijft nog een hele tijd zelfstandig. Apple (of wie dan ook) gaat nu geen € 20 per aandeel op tafel leggen. De grootaandeelhouders zullen niet voor onder de € 15 verkopen. Overname is kansloos nu.
    Helemaal mee eens tijdrijder. Allemaal luchtfietserij.
    Daarbij ook totaal overbodig, ik heb van martinmartin een excel sheet met een prognose van de netto winst voor de komende jaren, gezien. En als 50% van zijn voorspelling uitkomt dan halen we in 2017 al een koers van tussen de 15 en 20 Euro, kan je nagaan als hij voor 100% gelijk krijgt.

    Ik wil maar zeggen mijn vertrouwen is groot en ik blijf zitten en koop op termijn verder bij, zodat mijn positie BAM en TT gelijk komen.

    Succes
  5. [verwijderd] 26 november 2014 10:32
    quote:

    gerard_ecb schreef op 26 november 2014 10:04:

    [...]
    Helemaal mee eens tijdrijder. Allemaal luchtfietserij.
    Daarbij ook totaal overbodig, ik heb van martinmartin een excel sheet met een prognose van de netto winst voor de komende jaren, gezien. En als 50% van zijn voorspelling uitkomt dan halen we in 2017 al een koers van tussen de 15 en 20 Euro, kan je nagaan als hij voor 100% gelijk krijgt.

    Ik wil maar zeggen mijn vertrouwen is groot en ik blijf zitten en koop op termijn verder bij, zodat mijn positie BAM en TT gelijk komen.

    Succes
    klopt allemaal,maar daarom juist,of denk je dat ze bij Apple niet "brainstormen" naar groeimarkten (zoals deze, Fleet Management Market Expected to Reach $35.35 Billion by 2019 – New Report by MarketsandMarkets ) en ja de prijs ZAL betaald moeten worden...
  6. [verwijderd] 26 november 2014 11:14
    Could Apple ditch Google and launch its own search engine in 2015?

    www.pocket-lint.com/news/131859-could...

    en dan met name, Local search... wie deed/doet dat nog meer..o ja,

    TomTom And deCarta Join Forces To Take On Google Maps

    New TomTom product offers “more flexibility, customization” says deCarta CEO.

    Personal navigation device (PND) and maps provider TomTom teamed up with independent mapping and local search company deCarta to offer developers an “end-to-end” alternative to Google Maps. The new joint offering provides connected mapping and navigation, local search and real-time traffic to enterprises and developers

    ps,ook een groeimarkt !!
  7. [verwijderd] 26 november 2014 14:22
    Als Apple dat doet dan doet dat HEEL ERG PIJN voor Google.

    Google is al de helft van de mobiele traffic naar Google Maps verloren, toen Apple met Apple Maps kwam. Hierdoor is TomTom nu de partij die de meeste data verwerkt van alle mapping bedrijven (dus ook meer dan Google)

    Echter, bij het vervangen van Google Search komt Apple rechtstreeks aan de kern van Google's verdienmodel. Ze vallen de basis aan. Als die wankel wordt, komt alle cross subsidising ook in gevaar.
  8. B_B 26 november 2014 14:42
    quote:

    *Justin* schreef op 26 november 2014 14:22:

    Als Apple dat doet dan doet dat HEEL ERG PIJN voor Google.

    Google is al de helft van de mobiele traffic naar Google Maps verloren, toen Apple met Apple Maps kwam. Hierdoor is TomTom nu de partij die de meeste data verwerkt van alle mapping bedrijven (dus ook meer dan Google)

    Echter, bij het vervangen van Google Search komt Apple rechtstreeks aan de kern van Google's verdienmodel. Ze vallen de basis aan. Als die wankel wordt, komt alle cross subsidising ook in gevaar.
    12 februari 2014

    Ongeveer 78 procent van de smartphones die in de laatste maanden van 2013 wereldwijd zijn verkocht, draaide op Android. Dat heeft marktonderzoeksbureau IDC becijferd. Het marktaandeel van Android en Windows Phone nam toe, dat van iOS en BlackBerry zakte in.

    Apple verkocht volgens IDC weliswaar iets meer iPhones dan in dezelfde periode vorig jaar, maar omdat het totaal aantal verkochte smartphones veel harder steeg, zakte het marktaandeel van de iPhone van 20,9 procent naar 17,6 procent. Op bijna 96 procent van de verkochte smartphones draaide Android of iOS, waarmee de twee besturingssystemen samen nog dominanter zijn geworden in de laatste maanden van 2013
    .....
    tweakers.net/nieuws/94287/idc-marktaa...

    Niet de helft!
  9. [verwijderd] 26 november 2014 14:49
    What’s new?

    deCarta and TomTom have been “partners” for a long time, in the sense that deCarta has used TomTom data with its LBS platform to offer these types of solutions to their own customers. What’s new in this announcement is that TomTom will now be selling these services under their brand as a mapping service. The release positions the agreement in the context of navigation services but if its built on deCarta’s platform, they would also have access to other components like local search and geocoding. Potentially, that gives TomTom the ability to sell online mapping services directly in competition with Nokia HERE, going after large mobile and Internet players who don’t want to (or can’t) use Google’s maps. That’s new for them.

    Why do we care?

    The map data licensing side of TomTom (acquired as TeleAtlas in 2007) has been at a disadvantage to HERE because it could only offer the map data; not the services that turn those maps into valuable application assets for most developers. In 2007, the location market was primarily about commercial data providers selling through third-party LBS platform providers to commercial application developers. That’s changed: commercial map data owners have moved to offering that data through API based LBS platforms, making the data easier to use for developers.

    Look at the competition

    In 2004, Google Maps started as an application layer (on deCarta’s platform and TeleAtlas’ data, in fact), but quickly moved to integrate vertically, first building its own platform and eventually its own map database. Google did not integrate to save money; they did it to own the stack and get the resulting flexibility, consumer data, map corrections and scalability that they could not have gotten working through partners.

    Nokia HERE took longer but eventually made the same decision, transforming itself from Hereprimarily a map data company to a map platform company, merging their Ovi platform with NAVTEQ maps and offering LBS services to many large internet platforms such as Yahoo!, Amazon, Samsung and others. More recently, they have emphasized a Connected Car platform to offer service to the Auto OEMs. That move impacts more than just technology: it disrupts your eco-system, turning past partners into possible competitors. At the time, I spoke with Michael Halbherr (until recently HERE’s GM) and got the feeling that while it was hard, there was no choice…not if HERE wanted to stay relevant, offering up-to-date services that could compete with Google. Halbherr’s recent departure casts some doubt on their strategy but not on their commitment to an online platform model.

    Which left TomTom with a business model that was out of step with its competitors. TomTom has talked about a location platform but hasn’t had anything that made much of an impact in the market.

    This deal gets them there. By partnering with deCarta, TomTom can now offer a cloud-based solution, at scale, internationally for its customers. deCarta’s experience in navigation is a good fit for TomTom’s base and the local search capability will help in the commercial and mobile markets. The press release makes no mention of automotive customers but if this solution doesn’t go in that direction, they will need another just like it to compete with Google, Apple and HERE.

    Good thing?

    So this is a good thing, but I wonder if it will be good enough. Part of the reason to build the complete link between geodata and the consumer is to deliver maps, search results and geo-information to that consumer. But increasingly, the other reason is to get information back from the user…about map errors, about traffic, about search patterns and about personalized context about those users that helps to improve the service. Competitors are moving fast to mapping solutions that can adapt to a changing world and to different users and contexts. Unless this partnership includes a way to collect and use that data return path, it will continue to be at a disadvantage, certainly to HERE and Google.
  10. [verwijderd] 14 januari 2015 16:29
    ?Functiebeschrijving

    'Five years from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of' .
    Harold Goddijn, CEO TomTom

    nl.linkedin.com/jobs2/view/18706475?t...

    witch areas is de vraag,

    Intelligence Everywhere
    Krzanich highlighted a number of areas where the rise of connected computing intelligence is helping to reshape many facets of people’s daily lives. He showcased practical, real-world examples for robots and multi-copter drones and said that Intel RealSense cameras can provide intuitive, sight-based collision avoidance capabilities for solving complex problems. For example, Ascending Technologies is targeting to use Intel RealSense cameras to develop intelligent and safer multi-copter drones, and iRobot is collaborating with Intel to explore this technology for its intelligent robotic platforms.

    www.cepro.com/article/intel_keynote_a...

    schiet mij maar lek,ik zeg Drones/Robots......
  11. forum rang 5 hvasd2 14 januari 2015 17:51
    quote:

    beeldscherm schreef op 14 januari 2015 16:29:

    ?Functiebeschrijving

    'Five years from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of' .
    Harold Goddijn, CEO TomTom

    nl.linkedin.com/jobs2/view/18706475?t...

    witch areas is de vraag,

    Intelligence Everywhere
    Krzanich highlighted a number of areas where the rise of connected computing intelligence is helping to reshape many facets of people’s daily lives. He showcased practical, real-world examples for robots and multi-copter drones and said that Intel RealSense cameras can provide intuitive, sight-based collision avoidance capabilities for solving complex problems. For example, Ascending Technologies is targeting to use Intel RealSense cameras to develop intelligent and safer multi-copter drones, and iRobot is collaborating with Intel to explore this technology for its intelligent robotic platforms.

    www.cepro.com/article/intel_keynote_a...

    schiet mij maar lek,ik zeg Drones/Robots......
    Pief paf poef Goddijn is een boef ;-)
28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links