Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,070 6 mei 2024 17:35
  • +0,100 (+1,00%) Dagrange 9,966 - 10,145
  • 816.756 Gem. (3M) 1,9M

Info

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wilbar 4 september 2014 18:05
    Air France-KLM snijdt verder in vracht

    Gepubliceerd op 4 sep 2014 om 17:48

    PARIJS/AMSTELVEEN (AFN) - Air France-KLM bouwt zijn vrachtvloot de komende jaren verder af. Van de 10 toestellen die na de nog lopende reorganisatie overblijven, wordt in 2015 en 2016 nog eens de helft uitgefaseerd.

    Dat meldde het bedrijf donderdag. De ingreep houdt verband met de aanhoudend slechte marktomstandigheden, die tot een opeenstapeling van verliezen heeft geleid bij de goederendivisie.

    Het gaat om vijf in Amsterdam gestationeerde vliegtuigen van het type MD-11, een verouderd model dat ook bij de passagierstak van KLM al bijna geheel uit de vloot is gehaald. Voor de circa 300 werknemers van wie de baan door de inkrimping op de tocht komt te staan, wordt ander werk gezocht.
  2. forum rang 8 Wilbar 5 september 2014 13:26
    De Telegraaf, vandaag 13:04

    ’Eurozone stelt sancties tegen Rusland uit’ Van onze redactie

    De Europese Unie wil de gisteren overeengekomen wapenstilstand in Oekraïne een kans geven. Daarom worden vanmiddag nog geen nieuwe sancties tegen Rusland aangekondigd. Dit meldt de Moscow Times.

    Diplomatieke bronnen spreken van drie dagen tot een week uitstel. Afstel wordt niet uitgesloten, indien het staakt het vuren stand houdt.

    Anders dan de eerste boycotactie zullen de beoogde nieuwe maatregelen Moskou veel pijn doen, zo stellen experts vandaag in de Financiële Telegraaf.

    De Russische overheid, ondernemingen en de staatsbanken krijgen nauwelijks meer kansen om geld op te halen op de internationale kapitaalmarkten. Het exportverbod van goederen voor civiel en militair gebruik en techniek voor de olie- en gassector wordt uitgebreid. Europa had al een verbod afgekondigd voor alle Europese financiële markten om aandelen, obligaties of ander schuldpapier met een looptijd van meer dan negentig dagen te kopen van Russische banken. Die termijn wordt waarschijnlijk teruggebracht tot dertig dagen.

    Voorlopig dus geen verbod om over Siberia naar zuid-oost Azie te vliegen.
  3. forum rang 8 Wilbar 8 september 2014 08:15
    Augustus 2014 vervoercijfers

    > Passenger: continued disciplined capacity growth, increase in traffic and load factor
    > Leisure: ongoing accelerated development of Transavia France

    Passapiersvervoer 08-2014 +2,1% t.o.v. 08-2013
    Vrachtvervoer 08-2014 -1,7% t.o.v. 08-2013

    www.airfranceklm-finance.com/en

  4. forum rang 8 Wilbar 10 september 2014 07:58
    Air France verkoopt deel belang in Amadeus
    Gepubliceerd op 9 sep 2014 om 20:56

    PARIJS (AFN) - Air France verkoopt circa 4,5 miljoen aandelen in reserveringsbedrijf Amadeus IT Holding. Dat meldde de Franse luchtvaartmaatschappij dinsdag.

    De hoeveelheid aandelen die Air France op de markt brengt komt overeen met 1 procent van het totale aantal uitstaande aandelen Amadeus. Daarnaast bouwt de luchtvaartmaatschappij een zogeheten 'hedge' overeenkomst af met betrekking tot 12 miljoen aandelen Amadeus. De transacties leveren het concern in totaal 339 miljoen euro op.

    Na de transacties houdt Air France een belang van 4,4 procent in Amadeus over.

  5. forum rang 8 Wilbar 10 september 2014 08:00
    'Investering van 1 mld euro in Transavia'
    Gepubliceerd op 10 sep 2014 om 07:28

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Topman Alexandre de Juniac van luchtvaartconcern Air France-KLM wil de komende 5 jaar 1 miljard euro investeren in budgetdochter Transavia. Dat zei De Juniac in een interview met de Franse krant Les Echos.

    Donderdag presenteert Air France-KLM zijn groeistrategie voor de periode tot en met 2020. Transavia speelt daarin een belangrijke rol en de maatschappij wordt daarom stevig uitgebreid. Het onderdeel zal de belangrijkste vakantievervoerder worden binnen de luchtvaartcombinatie en moet de strijd aangaan met prijsvechters als Ryanair en easyJet. Voorwaarde voor de investering in Transavia is volgens De Juniac wel dat de piloten instemmen met kostenbesparingen.

    De Juniac liet verder weten dat de dreigende staking van piloten bij Air France tientallen miljoenen euro's kan gaan kosten. De piloten dreigen tussen 15 en 22 september het werk neer te leggen uit protest tegen de nieuwe reorganisatieplannen van Air France-KLM. De onderhandelingen tussen de vakbonden en Air France zouden zijn vastgelopen.
  6. forum rang 8 Wilbar 10 september 2014 08:09
    Transavia zet in op meer dagelijkse routes
    Gepubliceerd op 9 sep 2014 om 18:48

    SCHIPHOL (AFN) - Luchtvaartmaatschappij Transavia vereenvoudigt zijn dienstregeling en vliegt stedenbestemmingen met ingang van komend voorjaar nog maar vanaf één Nederlandse luchthaven aan. De Nederlandse charter-en budgetdochter van Air France-KLM wil op die manier ruimte maken om meer routes dagelijks te kunnen aanbieden, zonder dat daar meer vliegtuigen voor nodig zijn. Dat meldde het bedrijf dinsdag.

    Transavia biedt in Nederland vliegreizen aan vanaf Schiphol, Eindhoven, Groningen, Maastricht en Rotterdam The Hague Airport. In de huidige situatie worden sommige bestemmingen nog bediend vanaf meerdere uitvalsbases. Door concentratie van bestemmingen op één thuisbasis, kan het bedrijf klanten meer vrijheid bieden om te kiezen wanneer zij willen vliegen, aldus een woordvoerster. Transavia denkt zo ook aantrekkelijker te worden voor zakenreizigers.

    De nieuwe dienstregeling, waarin Berlijn als nieuwe bestemming vanaf Rotterdam is opgenomen, is nog niet definitief. Er wordt nog gewerkt aan verdere uitbreiding van het netwerk. Naar verwachting zal de totale capaciteit licht groeien. Het zomerschema loopt van 1 april tot en met 2 november 2015.

    Eindhoven Airport raakt door het besluit een aantal bestemmingen kwijt, al wordt een deel van de routes die Transavia schrapt, ook door andere luchtvaartmaatschappijen aangeboden. Het vliegveld verwacht geen passagiers kwijt te raken, zei een woordvoerder. Voor Groningen en Maastricht heeft de wijziging geen gevolgen omdat Transavia daar alleen chartervluchten uitvoert. De luchthaven van Rotterdam was niet direct bereikbaar voor commentaar.

    Air France-KLM geeft donderdag meer details over zijn toekomstplannen, waarin Transavia een belangrijke rol speelt. Duidelijk is al wel dat er een derde, Europese tak komt van de prijsvechter, naast de al bestaande Nederlandse en Franse poot.

  7. forum rang 8 Wilbar 11 september 2014 08:17

    AF-KLM: winstgroei tot 10 procent per jaar
    Gepubliceerd op 11 sep 2014 om 07:58

    PARIJS (AFN) - De nieuwe strategische keuzes van Air France-KLM moeten voor de jaren tot en met 2017 leiden tot een toename van de brutowinst (ebitdar) met 8 tot 10 procent per jaar (was 2,77 miljard euro in 2013). De verhouding tussen de nettoschuld en de brutowinst moet tegen die tijd onder de 2,5 zijn gezakt, tegen 4,2 eind vorig jaar.

    Dat maakte het Frans-Nederlandse luchtvaartconcern donderdag bekend. De winstgroei moet onder meer komen van budgetdochter Transavia, die de komende jaren in heel Europa zijn vleugels uitslaat. In 2017 moet de vloot zijn verdubbeld tot 100 vliegtuigen, waarmee jaarlijks 200 miljoen passagiers worden vervoerd.

    Door de hoge aanloopkosten zal Transavia pas in 2018 operationeel uit de rode cijfers komen. Tegen die tijd levert het naar verwachting al wel een extra bijdrage van 100 miljoen euro aan de brutowinst. Van de onderhoudsdivisie, een andere pijler onder de groeistrategie Perform 2020, wordt een extra bijdrage tussen de 50 en 80 miljoen euro verwacht, afhankelijk van eventuele overnames.

    Transavia

    Eerder werd al bekend dat Transavia met name in Frankrijk en elders in Europa fors wordt uitgebreid. De eerste fase van die uitbreiding wordt gefinancierd met de opbrengst van de deze week aangekondigde verkoop van het belang van Air France-KLM in boekingsbedrijf Amadeus, circa 339 miljoen euro.

    Door productverbetering, zoals comfortabelere stoelen, moet het netwerk aan verre bestemmingen aantrekkelijker worden gemaakt. Verder zet Air France-KLM in op versterking van bestaande samenwerkingsverbanden met andere luchtvaartmaatschappijen.

    Het is de bedoeling dat de investeringsdiscipline van de laatste 3 jaar gehandhaafd blijft. Ook blijft het bedrijf kijken naar mogelijkheden om kosten te besparen. Concrete doelstellingen daarvoor werden evenwel niet gegeven, zoals bij het dit jaar aflopende bezuinigingsprogramma Transform 2015 wel het geval was.
  8. forum rang 8 Wilbar 13 september 2014 21:31
    Air France schrapt vluchten wegens staking
    Gepubliceerd op 13 sep 2014 om 17:09

    PARIJS (AFN) - Air France schrapt vanaf maandag circa 50 procent van de vluchten als piloten van de Franse maatschappij daadwerkelijk gaan staken. Dat zei topman Frédéric Cagey van het Franse zusterbedrijf van KLM zaterdag op de Franse radio.

    ,,Voor zover wij nu weten, denk ik dat wij ruwweg nog maar 50 procent van onze vluchten kunnen uitvoeren'', zei Cagey. Hij herhaalde dat een staking de maatschappij 10 miljoen tot 15 miljoen euro per dag gaat kosten.
    Air France zal reizigers informeren en vragen om hun reis waar mogelijk uit te stellen. Zij kunnen hun tickets gratis omboeken.

    Concurreren

    Piloten van Air France dreigen in de week van 15 september tot en met 22 september het werk neer te leggen uit protest tegen nieuwe reorganisatieplannen van moederbedrijf Air France-KLM. De luchtvaartonderneming gaat dochter Transavia optuigen om harder te kunnen concurreren met prijsvechters Ryanair en easyJet. Dat moet gebeuren vanaf nieuwe bases buiten Nederland en Frankrijk.

    De vakbonden bij Air France eisen dat piloten die overstappen naar Transavia, dezelfde arbeidsvoorwaarden krijgen als de piloten van Air France. Air France zegt open te staan voor onderhandelingen over onder meer uitkeringen gekoppeld aan senioriteit, maar is niet bereid de arbeidsvoorwaarden geheel gelijk te trekken.

    KLM verwacht "geen last te hebben van de staking in Parijs", liet een woordvoerster van de Nederlandse maatschappij weten.

  9. forum rang 8 Wilbar 14 september 2014 14:12

    Air France verwacht grootste staking in jaren
    Gepubliceerd op 14 sep 2014 om 12:38

    PARIJS (AFN) - Air France maakt zich op voor de grootste staking van piloten sinds 1998. Dat stelde het Franse zusterbedrijf van KLM zondag op een persconferentie.

    Piloten van Air France dreigen in de week van 15 september tot en met 22 september het werk neer te leggen uit protest tegen nieuwe reorganisatieplannen van moederbedrijf Air France-KLM. Air France verwacht dat daardoor maandag 60 procent van de vluchten moet worden geannuleerd.

    Air France zal reizigers informeren en vragen om hun reis waar mogelijk uit te stellen. Zij kunnen hun tickets gratis omboeken. De staking kost Air France naar verwachting 10 miljoen tot 15 miljoen euro per dag.

    De piloten verzetten zich tegen plannen van Air France-KLM om dochter Transavia op te tuigen om beter te kunnen concurreren met prijsvechters Ryanair en easyJet. Dat moet gebeuren vanaf nieuwe bases buiten Nederland en Frankrijk. De vakbonden bij Air France eisen dat piloten die overstappen naar Transavia dezelfde arbeidsvoorwaarden krijgen als de piloten van Air France. Het Franse luchtvaartbedrijf zegt open te staan voor onderhandelingen over onder meer uitkeringen gekoppeld aan senioriteit, maar is niet bereid de arbeidsvoorwaarden geheel gelijk te trekken.

    KLM liet zaterdag weten dat het geen last zal hebben van de staking in Parijs.

  10. forum rang 8 Wilbar 16 september 2014 08:30

    'Binnenkort tegenwind voor Air France-KLM'
    Gepubliceerd op 16 sep 2014 om 08:26

    AMSTERDAM (AFN) - Air France-KLM heeft op de korte termijn te maken met forse tegenwind. Het luchtvaartbedrijf kampt met stakende piloten, de onrust rond Rusland, de uitbraak van ebola in Afrika en overcapaciteit op transatlantische routes. Rabobank ziet daarin aanleiding het koersdoel flink bij te stellen, van 11 naar 9,50 euro.

    Analist Frank Claassen houdt wel vast aan zijn hold-advies, zo liet hij dinsdag weten. De doelstellingen van het nieuwe strategische plan Perform 2020 zijn volgens hem logisch, maar niet eenvoudig te realiseren aangezien het luchtvaartconcern vaker met tegenslagen te maken krijgt.

    Met de nieuwe koers, waarbij de rol van Transavia als prijsvechter binnen de groep wordt uitgebreid en verliesgevende activiteiten verder worden gesaneerd, wil Air France-KLM de kosten verder omlaag brengen. Maar details daarover ontbreken nog en moeten de komende maanden worden uitonderhandeld met de vakbonden, aldus Claassen.

    Stevige concurrentie

    Air France-KLM wil tot 2017 de brutowinst (ebitdar) met 8 tot 10 procent per jaar opvoeren. Dat wordt volgens Claassen een hele klus, gezien de stevige concurrentie van prijsvechters als Ryanair en easyJet binnen Europa, en van Arabische maatschappijen als Emirates en Etihad daarbuiten.


    De analist vindt dat Air France-KLM rijkelijk laat is met zijn aanval op de Europese prijsvechtersmarkt. Het besluit om de winstgevende onderhoudsdivisie verder op te tuigen valt wel in goede aarde. De geplande investeringen van 6,4 miljard euro in de komende 3 jaar zijn wat hoger dan Rabobank had voorzien.

    Het aandeel Air France-KLM sloot maandag op 8,27 euro.
  11. forum rang 8 Wilbar 16 september 2014 08:41

    Staking bij Air France escaleert
    di 16 sep 2014, 08:01

    PARIJS, dinsdag - Reizigers gaan steeds meer last krijgen van de pilotenstaking bij Air France. Dinsdag worden op Franse luchthavens nog grotere vertragingen verwacht en woensdag ligt naar verwachting de hele boel plat.

    "De staking verhardt", stelde topman Steven Verhagen van de vliegersvereniging VNV, die solidair is en in Parijs mee knokt voor behoud van werk en arbeidsvoorwaarden.

    Ook cabinebonden vinden dat Air France afspraken schendt.

    Maandag ging al een aanzienlijk deel van de Air France-vluchten niet door, vandaag geldt dat voor zo’n 60 procent van de vertrekken in onder meer Parijs. Ook KLM-passagiers die daar willen overstappen, worden zwaar getroffen.

    "We proberen reizigers vooraf om te boeken naar onze vliegpartners op andere routes, maar soms is dat niet mogelijk", zei KLM-topman Pieter Elbers gisteravond. Hij benadrukte dat KLM zich wel aan de afspraken met de bonden wil houden.

  12. forum rang 8 Wilbar 19 september 2014 08:36

    KLM haalt zwaan weer van stal

    De KLM gaat de zwaan weer gebruiken in reclames. Een boegbeeld zoals in de jaren negentig wordt de sierlijke watervogel niet. Dat maakte directeur Camiel Eurlings gisteren bekend tijdens de opening van de jubileumexpositie ter gelegenheid van het 95-jarig bestaan van de luchtvaartmaatschappij.

    De zwaan was jarenlang hét symbool van de KLM. De luchtvaartmaatschappij koos de watervogel in 1995 als reclameboegbeeld omdat hij werd geassocieerd met positieve kwaliteiten: betrouwbaarheid, zorgzaamheid, kracht, stijl, nationale trots. En die kwaliteiten pasten goed bij het imago dat de luchtvaartmaatschappij wilde uitstralen. Ze won in hetzelfde jaar de allereerste Ster Gouden Loeki met haar zwanenreclames.

    'Nieuwe kernwaarden'
    Toch nam de KLM elf jaar later afscheid van de opstijgende, landende en overvliegende watervogels omdat ze zich in de nieuwe advertenties meer wilde richten op het wereldwijde netwerk, de service en de Nederlandse identiteit. De zwaan paste daar niet langer in omdat hij volgens haar steeds minder in staat was 'de nieuwe kernwaarden van het bedrijf en specifieke producteigenschappen' over te dragen.

    Acht jaar na dato keert de sierlijke watervogel weer terug in reclames van de KLM. 'We krijgen nog steeds veel positieve reacties op de zwaan. Daarom gaan we die weer af en toe gebruiken,' zo verklaarde directeur Camiel Eurlings gisteren op de jubileumexpositie in Amstelveen tegenover het Noord-Hollands Dagblad.

    Krachtige uitstraling
    Dat heeft volgens hem vooral te maken met de krachtige uitstraling van het dier. Die kracht wil de KLM ook uitstralen rond de viering van haar 95-jarig bestaan, op 7 oktober. Groot feest wordt het niet omdat de financiële situatie zich daar volgens het bedrijf niet voor leent en strenge veiligheidsmaatregelen het houden van een 'open huis' verhinderen.

    Bron: AD www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article...
  13. forum rang 8 Wilbar 22 september 2014 11:08
    'Transaviaproject Air France-KLM uitgesteld'
    Gepubliceerd op 22 sep 2014 om 11:01

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM heeft de plannen om Transavia een belangrijke rol te geven als prijsvechter binnen het luchtvaartconcern uitgesteld tot december. Dat meldde persbureau AFP maandag op basis van informatie van vakbonden.

    Transavia Europe zou opgetuigd worden om beter te kunnen concurreren met prijsvechters Ryanair en easyJet. Dat moet gebeuren vanaf nieuwe bases buiten Nederland en Frankrijk. Tegelijkertijd worden verliesgevende activiteiten, zoals de binnenlandse en Europese vluchten van Air-France, verder gesaneerd.

    Om 14.00 uur staat er een persconferentie van Air France-KLM op de rol, aldus een woordvoerder. Hij weigerde berichtgeving over een tijdelijke stilstand van het project te bevestigen of te ontkennen.

    Zaterdag besloten de vakbonden stakingsacties, die aanvankelijk voor de periode van 15 tot en met 22 september waren aangekondigd, met minstens 4 dagen te verlengen. Nu al is het de langste werkonderbreking sinds 1998, toen een groot deel van de de piloten van Air France 10 dagen lang niet vloog.
  14. forum rang 8 Wilbar 23 september 2014 15:06
    AF-KLM schrapt mogelijk Transaviaproject
    Gepubliceerd op 23 sep 2014 om 14:08

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM is misschien genoodzaakt de geplande uitbreiding van dochteronderneming Transavia te schrappen omdat een oplossing voor de staking van piloten van het Franse luchtvaartbedrijf Air France uitblijft. Dat zei bestuursvoorzitter Alexandre de Juniac dinsdag.

    De piloten van Air France staken al ruim een week en het einde is nog niet in zicht. ,,Indien een akkoord uitblijft, zullen we met pijn in ons hart moeten besluiten om het Transaviaproject te schrappen'', zei de topman tegen een Franse radiozender.

    Een voorstel van Air France-KLM om het project op te schorten tot in ieder geval het eind van dit jaar werd maandag door de stakers afgewezen. De pilotenstaking, die aanvankelijk tot 22 september duurde maar werd verlengd met minstens 4 dagen, bezorgt de luchtvaartcombinatie een operationeel verlies van 20 miljoen euro per dag.

    Transavia Europe zou snel opgetuigd worden om beter te kunnen concurreren met prijsvechters als Ryanair en easyJet. Dat moest gebeuren vanaf nieuwe bases buiten Nederland en Frankrijk. Tegelijkertijd zouden verliesgevende activiteiten, zoals de binnenlandse en Europese vluchten van Air France, verder gesaneerd worden. De piloten verzetten zich hiertegen omdat zij vrezen dat dit ten koste zal gaan van de arbeidsvoorwaarden.
  15. forum rang 8 Wilbar 23 september 2014 15:11

    Verliezen door staking brengen Air France-KLM 'in gevaar' - Market Talk 23-09-2014 12:14:00

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De CEO van Air France-KLM (AF.FR) Alexandre de Juniac meldt in een radio-interview dat de verliezen in verband met de staking door zijn piloten "het bedrijf in gevaar brengen". Het concern verliest nabij de EUR20 miljoen per dag als gevolg van de staking. Daarbij kan het bedrijf gedwongen worden de plannen voor zijn internationale ontwikkeling van zijn low-cost dochter Transavia te beeindigen, als de gesprekken met de piloten niet succesvol zijn. De verliezen van EUR20 miljoen per dag onderstrepen de risico's voor de winst op de korte termijn, zegt Credit Suisse. Maar "de grootste bedreiging die uitgaat van de vakbondsacties zijn volgens ons echter het stapsgewijs overgaan van meer martkaandeel naar Easyjet". Omstreeks 12.15 uur noteert het aandeel 0,8% lager op EUR7,58, terwijl de Midkap met 1,0% daalt.(inti.landauro@wsj.com)

    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  16. forum rang 8 Wilbar 24 september 2014 08:44

    'Oprichting Transavia Europe geschrapt'
    Gepubliceerd op 24 sep 2014 om 08:33

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM heeft de geplande uitbreiding van dochteronderneming Transavia geschrapt. Dat zei de Franse staatssecretaris Alain Vidalies (Transport) woensdag tegen een Franse radiozender.

    Het luchtvaartconcern zelf wilde geen commentaar geven, maar volgens Vidalies heeft het management besloten om de oprichting van Transavia Europe niet meer uit te stellen tot eind dit jaar maar helemaal van tafel te halen.

    Transavia Europe zou snel opgetuigd worden om beter te kunnen concurreren met prijsvechters als Ryanair en easyJet. Dat moest gebeuren vanaf nieuwe bases buiten Nederland en Frankrijk. Tegelijkertijd zouden verliesgevende activiteiten, zoals de binnenlandse en Europese vluchten van Air France, verder gesaneerd worden.

    De piloten van het bedrijf verzetten zich hiertegen omdat zij vrezen dat dit ten koste zal gaan van werkgelegenheid en arbeidsvoorwaarden en staken al enige tijd.

  17. forum rang 8 Wilbar 24 september 2014 09:08
    quote:

    Erg chebbi schreef op 24 september 2014 08:50:

    Mooi draadje Wilbar! Meen je ooit gesproken te hebben ergens in een restaurant in de Betuwe bij middagje met vertegenwoordigers van Crucell.

    Dank je ! En nee, ik denk echt dat je me met iemand anders verwart.
    En laten we de AFA draadjes mooi houden. Wordt nu echt weer eens tijd voor betere berichten :)
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links