Observer schreef:
[quote=Houtert]
[quote=Observer]
Jos03,
10 euro per aandeel betekent 2,23 miljard euro (10 maal 223 miljoen aandelen).
De nettoschuld wordt overgenomen dus 2,23 + 0,44 = 2,67 miljard (overnameprijs).
Ik schat de huidige verkoopwaarde van TA op 1,2 miljard, dus de rest voor dubbel T mnus TA = 2,23 - 1,2 = 1,03 miljard.
TA waarde 1,2 miljard/223 miljoen = 5,38 p/a
Dubbel T 1,03 miljard/223 miljoen = 4,62 p/a
Wellicht is 10 euro een realistische prijs.
In de huidige markt denk ik dat er niet veel meer geboden zal worden (meer dan 100% premie).
Groet,
Observer
[/quote]
Geachte Godserver,
Normaal laat ik u hier maar gaan. Maar nu neemt u toch wel een heel forse en oneigenlijke stap. U gaat er bij uw posting vanuit dat uw schatting van TA 1,2 miljard is en die volstrekt persoonlijke aanname neemt u voorts op in uw berekening. Waar slaat die 'berekening' op.!?
[/quote]
Er is voor TA in principe 2,9 miljard betaald en eerder 1 miljard afgeschreven, er resteert 1,9 mijard en dat is al weer een tijdje geleden.
De huidige financiele markten zijn heel voorzichtig en dat geld ook voor partijen die een eventuele overname willen doen.
Bedrijven willen niet te veel risico nemen, de baat voor de kost laten uitgaan is voorbij.
Er moet ook voldoende rendement uit de overname worden gehaald.
De concurrentie in navigatieland is groot.
Naar mijn mening kost dat in deze tijd 700 miljoen extra afwaardering hetgeen uiteraad pas bij een werkelijke overname boven water komt (1,9 miljard - 0,7 miljard = 1,2 miljard).
U hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn, het is en blijft ook mijn mening.
Tenslotte ik geloof zelf niet in een overname,
Goddijn en de andere oprichters etc. zijn teveel ondernemer om hun "kindje" uit handen te geven, bovendien zij hebben het geld niet nodig en hebben de schaapjes allang op het droge.
Ik vind verder dat ik het recht heb mijn mening te kunnen geven zonder dat dit als spam wordt beschouwd.
Groet,
Observer