Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
steelfighter72 schreef op 23 januari 2019 09:52 :
[...]
Ergens in het derde kwartaal volgens de berichtgeving..... Als de aandeelhouders akkoord gaan met de verkoop, kan dus nog een staartje krijgen ..... Misschien meer of het gaat niet door of TT bestaat niet meer...... Die 910 miljoen is gewoon het bewijs dat TT ZWWAR ondergewaardeerd is, is slechts 18%..... Kan best dat er opeens een bod van 4 miljard komt op heel TT .... (Deal Bridgestone inbegrepen)
18% van de omzet ja maar 45% van de winst :(
@TT, is stout geweest in Australië;www.telegraaf.nl/financieel/3057358/t... @TT, en met die armzalige 910 mio kunnen ze nog geen elftal optuigen met sterspelers ala Frenkie de Jong!!
Voor de belegger is het TomTom aandeel verworden tot dood geld met als enige positieve kant de 3,20 (groot_dividend) dat voor een zekere bodem zorgt en voorkomt dat het aandeel in de donkere spelonken verdwijnt.
sniklaas schreef op 23 januari 2019 10:02 :
@TT, is stout geweest in Australië;
www.telegraaf.nl/financieel/3057358/t... @TT, en met die armzalige 910 mio kunnen ze nog geen elftal optuigen met sterspelers ala Frenkie de Jong!! Dat zegt vooral iets over de belachelijke bedragen die normaal worden gevonden in het betaald voetbal.
TTT naar Bridgestone. Zullen toch heel veel klanten van marktleider Bridgestone, naar TTT gaan. Dus wordt TTT onder de vleugels van Bridgestone heel snel veel groter. BDB gaf de omzet deal van TT met Bridgestone een gezicht. Het bedrag aan extra A&E omzet is redelijk te schatten: en wel ca 22 mio per jaar. 5% groei is miz met de klanten van Bridgestone erg laag. martinmartin schreef op 22 jan 2019 om 12:43: Wat gebeurt er met het hardware gedeelte van Telematics? Goeie vraag! Ik sluit niet uit dat TT die hardware (TCU's genoemd) incl. garantie en reparaties(?) gewoon blijft leveren, net als maps + traffic. Waarbij 'leveren' ook verhuren kan zijn, want de eenvoudigste zg. LINK modules worden verhuurd (dat valt onder de C&S omzet bij TTT). Ook nemen TTT-klanten vaak de zwaardere 'Bridge' driver terminals af, in combinatie met de TCU's. Die blijven via de BU Consumer gewoon verkocht worden. Als ik gelijk heb, blijft de tot nu toe bij TTT horende devref van ca 30 mio gewoon in stand, want die hoort bij de TCU's. Zo niet, dan valt die vrij, en kan je 30 mio boekhoudkundig optellen bij de 910 mio waarvoor TTT verkocht is. Als ik het snap. - Enterprise groeit door de licentie deal met Bridgestone minimaal 22 miljoen, maar waarschijnlijk door de kruisbestuiving veel meer. - nieuwe hardware voor TTT wordt waarschijnlijk geboekt onder Consumer. Dus nieuwe hardware voor nieuwe en bestaand klanten is omzet voor Consumer. Want de bridge Hub die alle nieuwe Daimler trucks gaan gebruiken is hardware en zou ook onder Consumer gaan vallen. Consumer daalde in Q3 2018 excl sports 7% PND daalt. Fietsers stijgen scooters stijgen wandelaars stijgen motors stijgen hardware van TTT zal stijgen Hub bridge voor alle nieuwe Daimler trucks zal stijgen. Oh ja, sports is NOG niet verkocht :-) Gaat consumer in 2019 nog wel dalen. Consumer lijkt me uitermate geschikt voor de Founders. A en E lijkt me zelfstandig een brug te ver. Big Tech 50 100 200 miljard te besteden. Tom Tom 50 100 200 miljoen te besteden. Dasssss 1 duizendste :-) :-) 950 miljoen en de rest, misschien moet je aan alle eventuele contracten nog 2 3 of 400 miljoen aan waarde hangen. Gewoon mijn mening en geen advies.
JIBA schreef op 23 januari 2019 10:11 :
[...]
Dat zegt vooral iets over de belachelijke bedragen die normaal worden gevonden in het betaald voetbal.
de markt heeft altijd gelijk en partijen staan te dringen om 90 mio af te tikken voor Frenkie. Zijn organisaties die het nog bonter maken, oa het Haags museum dat z'n bijklussende directeur beloond met 179 K euro p/j, omgerekend ruim 50% van de ticketprijs van elke bezoeker gaat linea recta naar deze gast!! Laat Harold maar eens een tipje van de sluier oplichten welke partijen in de rij stonden voor @TTT.
andrejes schreef op 23 januari 2019 10:02 :
[...]
18% van de omzet ja maar 45% van de winst :(
Alsof winst bij TT belangrijk is.... Ze maken al jaaaaaren winst koers gaat alleen maar lager.... Ze moeten het voorbeeld van AF-KLM aannemen, vet verlies en koers spuit omhoog....obv olieprijs gahahha Nee dit aandeel is niet voor de winst.... Ze hebben iets goeds wat anderen graag willen hebben obv toekomst, naast dat ze nog winst maken .....dood geld kan ineens springlevend worden, ene dag is het 3 euro waard, je kijkt een jaar niet en er staat opeens rendement + 900%...
zag effe een aaankoopje van 32k
bezinteergebelegt schreef op 23 januari 2019 08:16 :
[...]
Wel scherp blijven he. Het is er niet 1, het zijn er helaas wel wat meer.
Wordt dus afscheid nemen want gaat niet meer goedkomen.
Dat maakt je verhaaltje er niet geloofwaardiger op.
TTT onderdeel van een bandenfabrikant. Hmm... lager in de supply chain kan je niet komen denk ik.
tatje schreef op 23 januari 2019 10:15 :
TTT naar Bridgestone.
Zullen toch heel veel klanten van marktleider Bridgestone, naar TTT gaan.
Dus wordt TTT onder de vleugels van Bridgestone heel snel veel groter.
BDB gaf de omzet deal van TT met Bridgestone een gezicht.
Het bedrag aan extra A&E omzet is redelijk te schatten: en wel ca 22 mio per jaar.
5% groei is miz met de klanten van Bridgestone erg laag.
Ik zou me niet rijk rekenen met die extra omzet voor A&E door de deal met Bridgestone. Nu neemt TTT ook maps + traffic af van A&E, en na de overname door Bridgestone blijft TTT maps + traffic afnemen van A&E, dus feitelijk verandert er niet veel. Wat wel verandert is de boekhoudmethode. Ik kan boekhouden, maar heb geen kennis hoe kosten tussen verschillende BU's worden verrekend. Stel TTT is nog onderdeel van TT en heeft een omzet van 100, en moet 20 aan A&E betalen. Hoe verwerk je zo iets boekhoudkundig? De omzet van TTT zal nog steeds als 100 worden aangegeven. Het kan echter niet zo zijn dat in de huidige situatie A&E een extra omzet heeft van 20, want je kan de omzet niet 2 keer opvoeren, bij TTT en bij A&E. Het zou kunnen zijn dat het verrekend wordt als kosten, dan betaalt TTT de kosten en heeft A&E een soort van negatieve kosten. Nu TTT wordt overgenomen door Bridgestone zouden dan deze negatieve A&E kosten wegvallen. Daarvoor in de plaats komt dan nu nieuwe omzet van Bridgestone. Dus ja de omzet van A&E kan met 22 miljoen toenemen, maar nee dit kan niet tot extra EPS leiden, want de situatie voor en na de overname verandert niet.
~Justin~ schreef op 23 januari 2019 07:28 :
[...]
TomTom richt zich natuurlijk niet volledig en enkel en alleen op zelfrijdende auto’s. Maar op alles wat met kaarten, verkeersinfo, software, etc te maken heeft. Doelgroepen zijn autofabrikanten voor gewone en zelfrijdende auto’s, app ontwikkelaars, tech bedrijven zoals klant Microsoft en SAP, logistieke bedrijven en ga zo maar door.
Bovendien zetten genoemde voorbeelden als UBER zich in op het maken van een volledig zelfrijdende taxi (heel kostbaar en ver in de toekomst) ) terwijl tomtom zich beperkt tot het kaarten gedeelte van zelf rijden. Waarbij autofabrikanten en ook een UBER klanten zijn. De focus ligt bovendien op het geleidelijke pad volgend want nu gericht op level 2 en level 3; dat is minder kostbaar en niet ver in de toekomst. Komt nu al op de markt in de vorm van semi-autonoom rijden op snelwegenz Level 2/3/4 kom je die tech bedrijven niet tegen, die willen in 1 stap naar 5: de robotaxi.
Over volledig automatische piloottaxi gesproken: mashable.com/article/intel-mobileye-v... Wanneer je begint na te denken over de mogelijkheid van zo'n taxi, kun je je meteen voorstellen wat een zeer comfortabele en veilige binnenkant zou zijn, voor een vergoeding, zal er premium wijn zijn nl.wikipedia.org/wiki/Château_Mo... , binnen is er permanente toegang tot internet om films te bekijken, te spelen in uw favoriete casino onlinecasino-now.nl en dit is al in 2019. Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit allemaal mogelijk zal zijn, vooral via Uber...
Geweldige move van een bandenfabrikant ! Differentiëren door buiten de traditionele business modellen te acteren. Zou een voorbeeld voor PostNL moeten zijn, die sufnekken denken al honderd jaar hetzelfde, postzegels plakken en bezorgenmjmj schreef op 23 januari 2019 11:19 :
TTT onderdeel van een bandenfabrikant. Hmm... lager in de supply chain kan je niet komen denk ik.
Wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat ze bijna nooit reageren bij IR. En nu een dag voor de verkoop krijgen meerderen personen een reactie dat er het eerste kwartaal nieuws komt. Ze hadden ook een dagje kunnen wachten, maar nu gaven ze de indruk dat er niet elk moment iets kon worden aangekondigd. Heb het idee dat ze een beetje rancuneus zijn daar.
mjmj schreef op 23 januari 2019 11:19 :
TTT onderdeel van een bandenfabrikant. Hmm... lager in de supply chain kan je niet komen denk ik.
Rubberplantages!
Iedere keer als de koers hersteld komt de shorter met een paar grote bestens orders om de koers te frustreren! AFM, VEB, slaap lekker verder!!!!!!
Harold, jouw bedrijf ( mijn aandelen) zijn volgens jou toch ondergewaardeerd? Jij bent de man die hier iets aan kunt doen! Hoe, gewoon positief communiceren en herhalen van goede ontwikkelingen ofwel vertrouwen zaaien.
mjmj schreef op 23 januari 2019 11:19 :
TTT onderdeel van een bandenfabrikant. Hmm... lager in de supply chain kan je niet komen denk ik.
Alles is high-tech tegenwoordig. Dat wordt ook alleen maar erger. Je wil niet weten wat erbij komt kijken om een 'simpele' autoband te ontwikkelen.
Koos99 zeker als je de uitleg van Bdb gelezen hebt, snap ik jouw conclusie niet. "Dus ja de omzet van A&E kan met 22 miljoen toenemen, maar nee dit kan niet tot extra EPS leiden, want de situatie voor en na de overname verandert niet." De situatie verandert wel, en leidt uiteraard tot een hogere EPS
RickBreda schreef op 23 januari 2019 11:46 :
Harold, jouw bedrijf ( mijn aandelen) zijn volgens jou toch ondergewaardeerd?
Jij bent de man die hier iets aan kunt doen!
Hoe, gewoon positief communiceren en herhalen van goede ontwikkelingen ofwel vertrouwen zaaien.
Harold heeft gewoon schijt aan kleine prutsers zoals jij, zo simpel is het :-) Dat moet je zo langzamerhand wel door hebben niet ?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)