Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel HEIJMANS KON AEX:HEIJM.NL, NL0009269109

  • 17,280 2 mei 2024 16:59
  • -0,380 (-2,15%) Dagrange 16,520 - 17,680
  • 241.522 Gem. (3M) 119K

Heijmans - Mei 2015

359 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 mei 2015 14:14
    quote:

    Chasse patate (Broke-even) schreef op 16 mei 2015 22:07:

    Het zou zo maar kunnen, maar ik verwacht toch wel, met de matige verwachtingen voor 2015, dat ik ze dit jaar nog een keer goedkoop rond de 11 euro of zelfs lager op kan pikken. Je weet zelf hoe hard het gaat als ze zakken. Als ze eenmaal naar beneden duiken zitten binnen een paar dagen zo weer dik onder de 12.
    Zelfde hier, ook ik hoop een flinke pluk te kopen rond de 11.
  2. Brokie Even 18 mei 2015 17:00
    quote:

    Pubel schreef op 18 mei 2015 12:11:

    Waarom heeft heijmans geen concrete cijfers gegeven voor q1? Zoals bam vandaag wel concrete cijfers heeft gegeven over q1..
    Waarom denk je? Omdat de cijfers naturlijk waardeloos zijn. Het voordeel uit aantrekkende woningmarkt blijkt de slechte infra en utiliteitsbouw bij lange na niet te kunnen compenseren. Althans niet in 2015, weer een verloren jaar.
  3. [verwijderd] 19 mei 2015 16:45
    quote:

    stockexchangestaartje schreef op 14 mei 2015 19:32:

    [...]

    Een buitenlandse partij heeft geen zin om te gaan opereren in een markt met lage marges. Pas als er weer fatsoenlijke marges gehaald worden heb je kans dat een buitenlandse bouwer een Nederlandse bouwer zou willen overnemen. Ik zie dit echter voorlopig niet gebeuren.

    Hoogstens dat Heijmans op dit moment wat co projecten (met BN) volledig voor zijn rekening gaat nemen.

    Of doelde je nog op iets anders? Het laatste deel van je bericht kan ik namelijk niet helemaal plaatsen..
    Hoi shutterspeed, Vandaag wel het nieuws dat ballast praat met een buitenlandse partij. We gaan het zien, koers reageert goed op het nieuws bij ballast.
  4. [verwijderd] 19 mei 2015 16:47
    quote:

    Chasse Patate(Broke-even) schreef op 14 mei 2015 12:31:

    Inderdaad voorlopig weinig aanjagers. Ook geen zware risico's naar beneden. Maar toch schat ik in dat ik ze nog wel tussen de 10 en de 11 euro zal kunnen terugkopen voor september.
    vanwaar deze aliaswisseling? vond broke even ook niet slecht gekozen.
  5. [verwijderd] 19 mei 2015 16:51
    quote:

    rise and shine schreef op 19 mei 2015 16:45:

    [...]

    Hoi shutterspeed, Vandaag wel het nieuws dat ballast praat met een buitenlandse partij. We gaan het zien, koers reageert goed op het nieuws bij ballast.
    Ik denk vooral bedoeld als truc i.v.m. nader te bepalen emissie prijs. Maar we gaan het zien. Zeer highrisk in elk geval.
  6. Brokie Even 19 mei 2015 19:53
    quote:

    rise and shine schreef op 19 mei 2015 16:47:

    [...]

    vanwaar deze aliaswisseling? vond broke even ook niet slecht gekozen.
    Bedankt, hij staat er nog achter.
    Sjas patat is een wielerterm voor iemand die vanuit het peloton naar de kopgroep probeert te rijden, maar dan halverwege blijft steken en er niet bij kan komen. Hij hangt dan vervolgens tussen het peloton en de kopgroep in. Een beetje een loser dus. Ik vond dat wel typerend voor mijn eigen persoon. ;)
  7. [verwijderd] 19 mei 2015 20:32
    quote:

    Chasse Patate(Broke-even) schreef op 19 mei 2015 19:53:

    [...]Bedankt, hij staat er nog achter.
    Sjas patat is een wielerterm voor iemand die vanuit het peloton naar de kopgroep probeert te rijden, maar dan halverwege blijft steken en er niet bij kan komen. Hij hangt dan vervolgens tussen het peloton en de kopgroep in. Een beetje een loser dus. Ik vond dat wel typerend voor mijn eigen persoon. ;)
    mooi.Waarschijnlijk een vlaamse vinding, moto 2. En eigenlijk niet eens een loser, want vanuit het peloton is hij wel degene die de stoute schoenen aantrekt. Hij was wel een beetje laat bij de ontsnapping van de kopgroep, dus kijk uit met wachten tot de koers onder de elf komt. Met wat Epo (hefboompje, er wordt toch bezuinigd bij de nationale dopingautoriteit) komen we een heel eind dit jaar nog.
  8. Brokie Even 19 mei 2015 20:57
    quote:

    rise and shine schreef op 19 mei 2015 20:32:

    [...]

    mooi.Waarschijnlijk een vlaamse vinding, moto 2. En eigenlijk niet eens een loser, want vanuit het peloton is hij wel degene die de stoute schoenen aantrekt. Hij was wel een beetje laat bij de ontsnapping van de kopgroep, dus kijk uit met wachten tot de koers onder de elf komt. Met wat Epo (hefboompje, er wordt toch bezuinigd bij de nationale dopingautoriteit) komen we een heel eind dit jaar nog.
    Haha, zo kun je het ook bekijken. Misschien dat mijn uitstap ook wel een vruchteloze ontsnapping blijkt te zijn, maar voorlopig lijkt het mijn kant op te vallen. De fut lijkt er voorlopig uit bij Heijmans. Zelfs met deze enorm groene dag blijven ze vlak. Terwijl ze meestal de index wel outperformen (naar boven of beneden)

    Ik verwacht morgen of overmorgen wel een terugval van de AEX en dan gaat Heijmans waarschijnlijk hard mee.
  9. [verwijderd] 19 mei 2015 22:00
    quote:

    Chasse Patate(Broke-even) schreef op 19 mei 2015 20:57:

    [...]Haha, zo kun je het ook bekijken. Misschien dat mijn uitstap ook wel een vruchteloze ontsnapping blijkt te zijn, maar voorlopig lijkt het mijn kant op te vallen. De fut lijkt er voorlopig uit bij Heijmans. Zelfs met deze enorm groene dag blijven ze vlak. Terwijl ze meestal de index wel outperformen (naar boven of beneden)

    Ik verwacht morgen of overmorgen wel een terugval van de AEX en dan gaat Heijmans waarschijnlijk hard mee.
    vandaag omhoog gegaan dankzij de ecb. Dat gaat nog heel lang zo door als je het mij vraagt. Kijk bijvoorbeeld naar de nikkei en de verruiming die in japan heeft plaatsgevonden. Ongelooflijk hoe de koersen daar omhoog zijn gegaan terwijl er economisch niet veel viel te beleven. De ecb verruimt om de rente laag te kunnen houden en dus de eurokoers t.o.v. de dollar en lage rentes zijn goed voor aandelen net als de verruiming zelf. Ik heb het idee dat de bodem in de aex al weer is gezet onlangs.
  10. Brokie Even 20 mei 2015 09:59
    quote:

    rise and shine schreef op 19 mei 2015 22:00:

    [...]

    vandaag omhoog gegaan dankzij de ecb. Dat gaat nog heel lang zo door als je het mij vraagt. Kijk bijvoorbeeld naar de nikkei en de verruiming die in japan heeft plaatsgevonden. Ongelooflijk hoe de koersen daar omhoog zijn gegaan terwijl er economisch niet veel viel te beleven. De ecb verruimt om de rente laag te kunnen houden en dus de eurokoers t.o.v. de dollar en lage rentes zijn goed voor aandelen net als de verruiming zelf. Ik heb het idee dat de bodem in de aex al weer is gezet onlangs.
    Door de acties van de ECB gebeuren er onvoorspelbare dingen. Het zou inderdaad kunnen dat hierdoor de koersen gewoon door omhoog worden gestuwd. Maar waar ligt dan het plafond? Het kan niet eindeloos doorgaan.

    Niemand heeft er iets aan als er een bubbel wordt gecreëerd, ook de ECB niet. Daarom zullen ze waarschijnlijk ook momenten van luwte inbouwen. Het meest voor de hand liggende is als ze daar de zomermaanden voor gebruiken.

    We zullen het gaan zien.
  11. [verwijderd] 20 mei 2015 12:06

    Bouwproductie eurozone stijgt

    LUXEMBURG (AFN) - De bouwproductie in de eurozone is in maart met 0,8 procent gestegen ten opzichte van februari. In de gehele Europese Unie werd 1,5 procent meer gebouwd. Dat maakte het Europese statistiekbureau Eurostat woensdag bekend op basis van een eerste raming. In februari daalde de productie in de eurozone nog met 1,6 procent op maandbasis en in de EU met 0,8 procent.
    De productie in de eurozone lag in maart 2,7 procent lager dan een jaar eerder en daalde in de EU met 1,3 procent op jaarbasis. Op maandbasis werden de sterkste stijgingen gemeten in Hongarije (plus 6,3 procent), Roemenië (4,4 procent) en het Verenigd Koninkrijk (3,8 procent). Daarentegen werden alleen in Spanje (min 1,4 procent) en Bulgarije (min 0,7 procent) dalingen geregistreerd.
    Nederland hoorde, in een vergelijking met een jaar eerder, tot de sterkste stijgers met een toename van 11,5 procent. Alleen in Roemenië (13,3 procent) en Hongarije (12,7 procent) lag de productie hoger.

    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-200515-116/...
  12. forum rang 4 bartvde 20 mei 2015 17:45
    Heijmans N.V. kondigt een aandelenemissie aan van maximaal 1.946.088 certificaten van nieuwe gewone aandelen om financieringspreferente aandelen in te kopen en in te trekken

    NIET BESTEMD VOOR VRIJGAVE, PUBLICATIE OF VERSPREIDING IN OF NAAR DE VERENIGDE STATEN, CANADA, JAPAN, ZUID AFRIKA OF AUSTRALIË

    · Heijmans N.V. ("Heijmans" of de "Vennootschap") kondigt een aandelenemissie (de "Emissie") aan
    van maximaal 1.946.088 certificaten van gewone aandelen (de "Aandelen")
    · De Emissie vertegenwoordigt minder dan 10% van de huidige uitstaande Aandelen
    · De opbrengst van deze emissie zal vrijwel geheel worden gebruikt om financieringspreferente aandelen B in te kopen en in te trekken

    Volledig persbericht

    Over Heijmans
    Heijmans is een beursgenoteerde onderneming die activiteiten in vastgoed, woningbouw, utiliteit, wegen en civiel combineert in de werkgebieden wonen, werken en verbinden. Heijmans is actief in Nederland, België en Duitsland, en levert als technology partner kennis en concepten in verschillende markten. Door te sturen op voortdurende kwaliteitsverbetering, innovatie en integraliteit realiseren we toegevoegde waarde voor onze klanten. Heijmans realiseert projecten voor woonconsumenten, bedrijven en overheden. Met ruim 7.000 medewerkers en in 2014 € 1,9 miljard omzet, bouwen we aan de ruimtelijke contouren van morgen. Voor meer informatie, kijk op www.heijmans.nl.

    Voor meer informatie / niet voor publicatie

    Pers
    Marieke Swinkels-Verstappen
    +31 73 543 52 17
    mswinkelsverstappen@heijmans.nl

    Analisten
    Mark van den Biggelaar
    +31 73 543 51 31
    mbiggelaar@heijmans.nl
  13. [verwijderd] 20 mei 2015 18:02
    Dit schreef ik 15 april 2015

    Die preferente aandelen B hebben een uitstaand kapitaal van 66 miljoen euro. Daar betaalt Heijmans 7,9% dividend over. Een bedrag van 5,2 miljoen per jaar. Best veel, zeker gezien de lage rentes overal. Terecht dat ze dit willen verminderen en goed dat ze dit ook willen bereiken zonder dat het ten koste gaat van de materiële vermogenspositie.

    Wat zijn de opties?

    1 x een 2% marge pakken op 2 miljard geeft al 40 miljoen winst. Uitgaande 1% een bedrag van 20 miljoen. Dan zitten ze al bijna op het benodigde bedrag. Hier mijn berekening:

    Ze willen de preferente aandelen B met maximaal 40% terugbrengen (ook volgens dit bericht van maart 2014 www.heijmans.nl/nl/nieuws/dividendher... Dat is zo'n 26,9 miljoen euro. Die kunnen ze dus (laten we hopen) volledig halen uit een zeer sterke winst (over de periode Q2 2015 tot en met Q4 2016) en/of uit een aandelenuitgifte.

    2 miljoen aandelen a 12,- erbij printen levert ongeveer dat bedrag op en betekent grofweg 10% uitbreiding van het aandelenkapitaal.
    Betalen ze daarna nog ongeveer 3 miljoen per jaar aan dividend op de preferente aandelen B.
    2 miljoen ofwel 0,10 kan dan ipv naar de houders preferente aandelen B elk jaar naar de 'gewone aandeelhouders'.

    Misschien doen ze het 50/50. Bijvoorbeeld met een reservering van 13 miljoen winst uit de periode tussen nu en eind 2016 + 5% aandelenuitgifte: zo'n 1 miljoen aandelen x 13 euro.
    Heb je 1000 aandelen zul je in dat geval er 50 á € 13,- (€650) bij moeten kopen.
    Gaan ze voor de volle 10% aandelenuitgifte zul je er per 1000 aandelen 100 á € 13 = € 1300,- bij moeten kopen om geen verwatering te laten optreden in je positie.
    Aangezien de dividend per gewoon boekjaar 1/1 t/m 31/12 betaald lijkt te worden zullen ze voor het eind van dit jaar een beslissing moeten nemen.
    - See more at: www.debeurs.nl/Forum/Topic/1323654/5/...
359 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Bouwbedrijf Heijmans blijft optimistisch in verraderlijke sector

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links