Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,475 31 mei 2024 17:35
  • +0,225 (+2,20%) Dagrange 10,160 - 10,525
  • 1.479.000 Gem. (3M) 1,8M

Info

3.581 Posts
Pagina: «« 1 ... 90 91 92 93 94 ... 180 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. relpinda 22 juni 2015 21:49
    quote:

    Johan vd schreef op 22 juni 2015 14:15:

    www.veb.net/artikel/05598/de-grootste...

    Hibii, nou de laatste dan. Veb oordeel.
    Hoi Johan, Het lijkt er zo op dat dit artikel van de VEB 'kersvers' is maar het is wel al van
    19 februari 2015
    De grootste pijnpunten van Air France-KLM na weer een beroerd jaar

    Ik wil niet zeggen dat de argumenten niet meer gelden, m.i. nog steeds zo! maar toch voor de juistheid en volledigheid maar even extra gemeld bij deze.

    Ik denk trouwens wel dat de koers wat gaat oplopen want zodra de Vliegers akkoord gaan met de voorgestelde CAO-bezuinigingsplannen is dit werkelijk heel gunstig voor de kosten van KLM/AF die gaan dan structureel naar beneden omdat dan ook de kostenreducties van de overige afdelingen meegaan spelen.

    10% koerswinst heb je dan zomaar!

    LZA
  2. [verwijderd] 22 juni 2015 22:19
    quote:

    relpinda schreef op 22 juni 2015 21:49:

    [...]
    Hoi Johan, Het lijkt er zo op dat dit artikel van de VEB 'kersvers' is maar het is wel al van
    19 februari 2015
    De grootste pijnpunten van Air France-KLM na weer een beroerd jaar

    Ik wil niet zeggen dat de argumenten niet meer gelden, m.i. nog steeds zo! maar toch voor de juistheid en volledigheid maar even extra gemeld bij deze.

    Ik denk trouwens wel dat de koers wat gaat oplopen want zodra de Vliegers akkoord gaan met de voorgestelde CAO-bezuinigingsplannen is dit werkelijk heel gunstig voor de kosten van KLM/AF die gaan dan structureel naar beneden omdat dan ook de kostenreducties van de overige afdelingen meegaan spelen.

    10% koerswinst heb je dan zomaar!

    LZA
    Laten we dat maar hopen want het is huilen met de pet.
    Het personeel heeft er geen idee van hoe het bedrijf wordt ondermijnd
    en naar de kloten gaat.

    de kat.
  3. Animah 23 juni 2015 15:15
    quote:

    Hibii schreef op 23 juni 2015 15:13:

    volgens mij is dat wat er speelt of heb ik iets over het hoofd gezien??

    Lijkt mij ook, Staat toont intentie om indien nodig in te grijpen om onze belangen in de luchtvaart(maatschappij) te borgen. Dat geeft toch vertrouwen dat het met KLM niet snel berg-afwaarts zal gaan, en je je geld er in kunt (blijven) steken.
  4. TProfit 23 juni 2015 16:12
    quote:

    Animah schreef op 23 juni 2015 15:15:

    [...]
    Lijkt mij ook, Staat toont intentie om indien nodig in te grijpen om onze belangen in de luchtvaart(maatschappij) te borgen. Dat geeft toch vertrouwen dat het met KLM niet snel berg-afwaarts zal gaan, en je je geld er in kunt (blijven) steken.
    Pas op, de staat te vertrouwen ! Hebben we ook meegemaakt bij Fortis !
  5. forum rang 10 voda 23 juni 2015 16:21
    Dijsselbloem: belang in AF-KLM niet nodig

    Gepubliceerd op 23 jun 2015 om 15:45 | Views: 975

    DEN HAAG (AFN) - De Nederlandse overheid hoeft geen belang te nemen in Air France-KLM om de belangen van KLM en Schiphol veilig te stellen. Alleen als het een bijdrage zou kunnen leveren aan het oplossen van de problemen waar de luchtvaartgroep mee kampt, zou het opportuun kunnen zijn om aandelen te kopen, schrijft minister Jeroen Dijsselbloem (Financiën) dinsdag aan de Tweede Kamer.

    Dijsselbloem wijst er evenwel op dat Air France-KLM het met name moeilijk heeft door hevige concurrentie, iets waar de Nederlandse overheid ook met aandelen in het bedrijf geen invloed op kan hebben. De kosten zullen eenvoudigweg fiks omlaag moeten. ,,Het bedrijf lijkt zich daar ook bewust van'', schrijft de bewindsman. Een belang in Air France-KLM zou volgens hem geen directe invloed geven op de gang van zaken binnen de onderneming.

    De Staat bezit wel 5,9 procent van de aandelen KLM en heeft het recht een commissaris te benoemen bij Air France-KLM. Samen met de macht die de overheid al heeft als verlener van onder meer de landingsrechten en de exploitatievergunning aan KLM is dat volgens Dijsselbloem voldoende om de publieke belangen die met KLM gemoeid zijn te borgen.

    De Tweede Kamer had de minister gevraagd om zijn visie op een eventuele staatsdeelneming in Air France-KLM. Aanleiding daartoe was de recente uitbreiding van het belang dat de Franse overheid heeft in de luchtvaartgroep. Sommige partijen vrezen dat daardoor Nederlandse belangen, zoals de positie van Schiphol als luchtvaartknooppunt, in het gedrang kunnen komen.
  6. [verwijderd] 24 juni 2015 10:13
    Een partij/iemand heeft een order geplaatst op 6,45 met meer dan 150k zie ik.
    Die weet iets wat wij nog niet weten en heeft alle vertrouwen in KLM.
    IK blijf voorlopig zitten al is KLM vol met shorters maar zodra ze gaan beginnen met coveren dan wordt het echt feest hier. Succes allen!
  7. [verwijderd] 24 juni 2015 19:18
    quote:

    Hibii schreef op 24 juni 2015 10:13:

    Een partij/iemand heeft een order geplaatst op 6,45 met meer dan 150k zie ik.
    Die weet iets wat wij nog niet weten en heeft alle vertrouwen in KLM.
    IK blijf voorlopig zitten al is KLM vol met shorters maar zodra ze gaan beginnen met coveren dan wordt het echt feest hier. Succes allen!
    heb zelfs mijn positie verdubbeld...
  8. [verwijderd] 26 juni 2015 08:40
    Air France schrapt duizenden banen
    07:18 26-6-2015

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Luchtvaartmaatschappij Air France, onderdeel van luchtvaartcombinatie Air France-KLM, gaat hard snijden in zijn personeelsbestand. Dat meldde de Franse krant Le Monde vrijdag, zonder aan te geven waar het de informatie vandaan had.

    Air France schrapt duizenden banen Air France schrapt 3000 banen onder grondpersoneel en 300 onder de piloten, aldus de krant. Daarnaast gaan er tussen de 15 en 20 vliegtuigen met 'pensioen'.

    De Franse partner van KLM werkt al langer aan een forse reorganisatie. Eind april maakte het bedrijf al bekend dat er in de periode tot en met 2017 ruim 1,1 miljard euro moet worden bezuinigd.


3.581 Posts
Pagina: «« 1 ... 90 91 92 93 94 ... 180 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links