Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,475 31 mei 2024 17:35
  • +0,225 (+2,20%) Dagrange 10,160 - 10,525
  • 1.479.000 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2024

214 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Cacla 17 mei 2024 12:16
    quote:

    prince john schreef op 17 mei 2024 11:19:

    ...ja...en als je op dat criterium alles en iedereen zou moeten liquideren dan blijft er niet veel over op onze mooie planeet...
    Dus...zo lang dit spelletje gespeeld wordt met wereldwijd een steeds grotere schuld(...het begon ooit met nul en nu op dit moment bijna een miljoen miljard...zeggu zu)dan hoef je niet bang te zijn hoor :)

    mvrgr,

    John
    Natuurlijk mag je dit bagatelliseren John. Ik kan echter geen enkel Nederlands beursgenoteerd bedrijf noemen waar dit ook het geval is...

    Vergelijk het maar met een hypotheek die onder water staat. Als er een goed salaris tegenover staat komt het wel goed. Maar daar gaat het nu juist mis. Er staat geen goedlopend bedrijf tegenover. Ofwel; een hypotheek onder water en een te laag inkomen hebben om maandelijks de rente en aflossing te betalen ....
  2. forum rang 4 prince john 17 mei 2024 14:10
    ...deze vergelijking gaat naar mijn bescheiden mening een beetje scheef ;).
    Ter info cijfers tot...kwee nie precies, want ik ben niet de boekouder daro ;)
    AF heeft meer contanten dan zijn totale schulden.
    De schulden van AF worden goed gedekt door de operationele cashflow (43,4%)
    De rentebetalingen van AF op haar schulden worden niet goed gedekt door de EBIT (2,2x dekking), alhoewel ze nu wel beter op weg zijn...
    De schuld/eigen vermogen-ratio van AF is gestegen, alhoewel met de laatste afbetalingen en omzettingen dit ook terug loopt...
    Ik zie het niet zo somber in hoor...2024 moet de omslag worden...zeggu zu...

    Succes !

    mvrgr,

    John
  3. Cacla 17 mei 2024 15:35
    quote:

    prince john schreef op 17 mei 2024 14:10:

    AF heeft meer contanten dan zijn totale schulden.

    Welnee! Ze hebben €5,5miljard aan cash op de balans staan. Toevallig is dat hetzelfde bedrag dat ze aan 'deferred revenue van verkochte tickets' opgeven. Die kun je dus rechtstreeks wegstrepen tegen de 'schuld' (verplichting) om al die mensen ook naar hun plaats van bestemming te brengen.

    Geloof me, als ze meer cash zouden hebben dan zouden ze wel schulden aflossen...

    Jij ook succes!
  4. forum rang 4 prince john 17 mei 2024 16:57
    quote:

    Cacla schreef op 17 mei 2024 15:35:

    [...]

    Welnee! Ze hebben €5,5miljard aan cash op de balans staan. Toevallig is dat hetzelfde bedrag dat ze aan 'deferred revenue van verkochte tickets' opgeven. Die kun je dus rechtstreeks wegstrepen tegen de 'schuld' (verplichting) om al die mensen ook naar hun plaats van bestemming te brengen.

    Geloof me, als ze meer cash zouden hebben dan zouden ze wel schulden aflossen...

    Jij ook succes!
    Schulden aflossen is niet per definitie beter: als je schuld hebt met interest, maar je kunt met dat geleende geld beter scoren...
    Afijn...ik ben ook maar een eenvoudige huis en tuinman :).

    Fijn weekend,

    mvrgr,

    John

    ps...zoals al eerder vermeld zijn dit allemaal factoren van ondergeschikt belang...tis meer de algehele "oorlog" met, lees belangen, die dit ver overstijgen...
  5. Aandelenliefhebber1 23 mei 2024 03:42
    Ik baal ook van dit aandeel, Ik had er al wat, heb meegedaan met de claimemissie, dan denk je een NL-bedrijf wat te steunen en wat krijg je er voor terug? Een koers die alleen maar keldert als een neerstortende Junkers 88.. Koers is sinds de claimemissie in 2022 zo ongeveer gehalveerd, is alleen maar als een kogel gedaald..

    Ik voel mij enigszins bedrogen en opgelicht hierdoor. Als ik dat alleen maar had geweten; dat een Air-France KLM niet eens in staat is bij meer vluchten, meer omzet winst te maken, maar zelfs haar verlies heeft uitgebreid naar een Nettoverlies eerste kwartaal van €480 miljoen, waarvan meer als 300 miljoen voor rekening van de KLM.. Dan was ik er nooit aan begonnen en had ik meteen dit halve scam-aandeel verkocht..

    Je kunt in ieder geval stellen dat er onder motorkap iets fundamenteel niet goed gaat.. En het is al hier eerder op het forum gezegd, ik denk dat het Bestuur en met name de CEO Marjan Rintel het duidelijk niet in de vingers heeft om dit bedrijf te leiden.. Bij hogere omzet dergelijke verliezen presenteren.. Hogere loonkosten, meer slot gelden kwijt aan Schiphol(+38%) Ze geeft aan zeker nog een volledig jaar nodig te hebben om iets van verbetering te laten zien.. Maar ze heeft nauwelijks met Schiphol onderhandeld, het overbetaalde personeel legt ze ook geen strobreed in de weg.

    Ik vrees dat Mevr. Rintel te weinig statuur heeft voor deze functie.. Ongeschikt! Aandeelhouders bestaan al helemaal niet voor dit Bestuur, dat zichzelf ook nog eens prestatie bonussen heeft toegekend en "winst"delingen voor het toch al overbetaalde KLM personeel uitkeert.. Het is eigenlijk ronduit schandalig te noemen wat hier gebeurt. Men haalt wel gelden op bij de aandeelhouders en de Corona hulp van de Staat. Maar je leest waarvoor het gebruikt is.. Scrupuleus te noemen op zijn minst!

    Met alle respect, maar dan lijkt er toch wel iets aan het gezonde verstand van de RvB en de RvC aan de hand te zijn.. Of ze geven er helemaal niets om.. Ook een AFM en een VEB zouden er goed aan doen om de huidige en de gang van de afgelopen 2 a 3 jaar eens goed onder de loep te nemen.. Juridisch en strafrechtelijk kan er nog wel eens op de claimemissie geschoten worden, denk aan de handelingen van het Bestuur de afgelopen paar en de bijbehorende daardoor gecreëerde MEGA-verliezen..

    Air France zou er goed aan doen om dit Bestuur sowieso snel te wisselen, en anders minimaal onder curatele te stellen, voordat zij de combinatie nog meer schade berokkenen.
    Ik begreep dat er al interim bestuurder door Air france is gestuurd, vanuit Air France ..

    www.veb.net/artikel/08644/vijf-vragen...

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...,-14%20juni%202022&text=SCHIPHOL%20%2D%20Air%20France%2DKLM%20heeft,inmiddels%20op%20een%20historisch%20dieptepunt.
  6. Aandelenliefhebber1 23 mei 2024 04:04
    Hier staat een stuk over onder curatele stellen KLM-bestuur door Airfrance..

    ..Vorige week werd Air France KLM-veteraan en voormalig financieel directeur van KLM Frederic Gagey benoemd tot toezichthouder bij de Nederlandse divisie. Een nieuw signaal dat Parijs er bovenop zit in Amstelveen. Zij zullen niet aarzelen om in te grijpen.

    www.telegraaf.nl/financieel/31420053/...

    ..Ondanks lagere brandstofkosten zette KLM met 18% meer reizigers een meer dan verdubbeld verlies in de boeken ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar, toen topvrouw Marjan Rintel de scepter ook al zwaaide. En dan komen er nog enorme kostenverhogingen aan, onder meer voor duurdere uitstootrechten en alternatieve kerosine. Nederland wil dat KLM 14% duurdere en schonere kerosine bijtankt, en daar zit een flink kostenplaatje aan.

    En ga er maar vanuit dat de halfslachtige opererende CEO deze 14% brandstofverhoging als zoete koek al slikken.. RvC slaapt klaarblijkelijk toch de hele dag, dus die doen ook niet veel. Dus ook deze 14% zullen op het bordje komen van de toch al zwaar getroffen aandeelhouder(ik geloof dat Rintel refereert aan pinautomaten op benen.. ;-) van KLM in de vorm van nog meer zware koersverliezen voor dit valdeel.., euh aandeel..
  7. Cacla 29 mei 2024 13:52
    Beste forum-leden. Ik heb wat hulp nodig want ik begrijp het echt niet meer.

    Er zijn 2 sites waar ik mijn beleggingsdata vandaan haal; de VEB en IEX (en daarnaast natuurlijk de jaarverslagen van de individuele bedrijven). Als ik naar de verwachte data van AFKLM kijk dan snap ik de analisten echt niet meer.

    De VEB geeft wpa taxaties van €3,68 (2024), €4,50 (2025) en €4,97 (2026). Totaal is dat al €13,15 winst in de komende 3 jaar! Echter de VEB geeft AFKLM als koersdoel €13,92

    IEX geeft taxaties van €3,73 (2024), €4,56 (2025), € 5,24 (2026) en €6,13 (2027). Bij elkaar is dat dus €19,66 winst in 4 jaar tijd. IEX geeft vandaag een koersdoel van slecht €11,-

    Wat doen die analisten hier? Geloven ze hun eigen taxaties niet? En als ze het wel zelf geloven, waarom zijn die koersdoelen dan zo laag? Als ik dit over 5 jaar teruglees, heeft AFKLM dan echt al die jaren zoveel winst gemaakt?

    Wie kan mij dit uitleggen?
  8. forum rang 8 Leefloon 29 mei 2024 14:52
    quote:

    Cacla schreef op 29 mei 2024 13:52:

    Wat doen die analisten hier? Geloven ze hun eigen taxaties niet? En als ze het wel zelf geloven, waarom zijn die koersdoelen dan zo laag? Als ik dit over 5 jaar teruglees, heeft AFKLM dan echt al die jaren zoveel winst gemaakt?

    Wie kan mij dit uitleggen?
    Je gebruikt waarschijnlijk alleen maar gratis brongegevens, wat té knullige samenvattingen zijn van volwaardige en volledige analistenrapporten. Het systeem kent bijvoorbeeld geen vervaldatum en belangrijke nuanceringen, zoals dat er meerdere koersdoelen kunnen zijn. Dan mag de betalende klant zelf het juiste scenario raden. In aantal bestaan de meeste van de gratis adviezen niet eens, omdat men jou graag volle pagina's presenteert.

    Je zou zelf kunnen kijken naar alle details van alle individuele adviezen, en als je geluk hebt vind je ergens nog een nieuwsbericht met iets meer details of onderbouwing dan alleen de gratis prut. Bovendien lijkt je, ondanks enkele verschillen tóch collectieve perfectie te wachten. Over een periode van 5 jaar. Misschien kun je er daarom maar beter minder op letten, en een geschiktere zondebok zoeken. De gratis gegevens zijn té knullig om bruikbaar te zijn. Goed dat ze er zijn, liever iets dan niets, maar mensen gaan er rare dingen door denken of verwachten.

    Een praktijkvoorbeeld kan/kon het Belgische Mithra zijn, met een vaak beschimpt koersdoel van KBC. Neem je echter de moete om de analyse iets beter te bekijken, dan lees je dat élke koers onder het koersdoel valt. En in de praktijk kan het een probleem zijn dat adviezen allang vervallen zijn, maar toch worden meegenomen, want dan kijk jij naar goedgevulde in plaats van lege pagina's met adviezen.
  9. forum rang 6 Fred 62 29 mei 2024 14:58
    quote:

    Aandelenliefhebber1 schreef op 23 mei 2024 03:42:

    Ik baal ook van dit aandeel, Ik had er al wat, heb meegedaan met de claimemissie, dan denk je een NL-bedrijf wat te steunen en wat krijg je er voor terug?

    Je koopt aandelen van een beursgenoteerd bedrijf
    om het te steunen?

    Jouw aankoop komt niet in de winst of in het geval van
    AFKLM verlies rekening voor.
  10. Cacla 29 mei 2024 16:20
    quote:

    Leefloon schreef op 29 mei 2024 14:52:

    [...]
    Je gebruikt waarschijnlijk alleen maar gratis brongegevens, wat té knullige samenvattingen zijn van volwaardige en volledige analistenrapporten. Het systeem kent bijvoorbeeld geen vervaldatum en belangrijke nuanceringen, zoals dat er meerdere koersdoelen kunnen zijn. Dan mag de betalende klant zelf het juiste scenario raden. In aantal bestaan de meeste van de gratis adviezen niet eens, omdat men jou graag volle pagina's presenteert.

    Je zou zelf kunnen kijken naar alle details van alle individuele adviezen, en als je geluk hebt vind je ergens nog een nieuwsbericht met iets meer details of onderbouwing dan alleen de gratis prut. Bovendien lijkt je, ondanks enkele verschillen tóch collectieve perfectie te wachten. Over een periode van 5 jaar. Misschien kun je er daarom maar beter minder op letten, en een geschiktere zondebok zoeken. De gratis gegevens zijn té knullig om bruikbaar te zijn. Goed dat ze er zijn, liever iets dan niets, maar mensen gaan er rare dingen door denken of verwachten.

    Een praktijkvoorbeeld kan/kon het Belgische Mithra zijn, met een vaak beschimpt koersdoel van KBC. Neem je echter de moete om de analyse iets beter te bekijken, dan lees je dat élke koers onder het koersdoel valt. En in de praktijk kan het een probleem zijn dat adviezen allang vervallen zijn, maar toch worden meegenomen, want dan kijk jij naar goedgevulde in plaats van lege pagina's met adviezen.
    Nee dat is beide betaalde data. Voor zowel de VEB and IEX betaal ik een abonnement. In elk geval voor AFKLM lijken deze taxaties nergens op. Wie weet er een betere site waar het wel de moeite waard is om voor te betalen?
  11. forum rang 4 prince john 29 mei 2024 17:48
    Hadie Cacla,

    Het ligcht ;) er natuurlijk aan wat je zoekt.
    Het licht laten schijnen of het er aan laten liggen...
    De sites die hier aan verdienen...tsja...dat zijn er te veel om op te noemen.
    De laatste keer gaf je het op...zou ik niet doen.
    Er zijn zo veel factoren, zoals eerder vermeld, die o.a. de koersen bepalen en niet alleen het bedijf ansich.
    Denk ruim, denkend ;) en ga zelf op onderzoek uit.
    Afijn...misschien is een keertje kijken op de site van de simpele wall street jongens...die weten het ook niet hoor, maar die hebben in ieder geval leuke plaatjes :)

    succes !

    mvrgr,

    John
  12. forum rang 8 Leefloon 29 mei 2024 19:34
    quote:

    Cacla schreef op 29 mei 2024 16:20:

    Nee dat is beide betaalde data. Voor zowel de VEB and IEX betaal ik een abonnement.
    Irrelevant. Er zijn wel meer websites die geld vragen voor toegang tot deze gratis prut. Daar wordt het niet beter van, en je negeert het punt dat je ook daar geen toegang zult hebben tot de volwaardige en volledige analistenrapporten, inclusief alle belangrijk nuanceringen en onderbouwingen.

    Met abonnementen kun je wel toegang hebben tot meer gratis prut, zoals o.a. ook bij Trivano.
214 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links