Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel NX FILTRATION AEX:NXFIL.NL, NL0015000D50

  • 4,540 31 mei 2024 17:35
  • +0,010 (+0,22%) Dagrange 4,370 - 4,810
  • 276.942 Gem. (3M) 275,2K

Forum NX Filtration geopend

3.614 Posts
Pagina: «« 1 ... 176 177 178 179 180 181 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bert71 30 mei 2024 19:38
    quote:

    Diegy schreef op 30 mei 2024 18:30:

    [...]
    Totaal geen herstel alleen maar een koers die lager en lager ging. Bijna Day low gesloten betekend vaak niet veel goeds voor de volgende dag.
    Is jammer. Had ook geen tijd meer om af en toe te kijken. Maar ja,ik hoef geen droog brood te eten! En in het ergste geval zit ik er iets langer aan vast dan ik van plan was.(Overigens sta ik nog steeds op winst)
  2. Ha AMG 30 mei 2024 19:57
    ik zou er niet goed van worden dit gejojo

    koers kan nu terug naar 3,6 en dan weer omhoog naar 4,2 en dan verder omlaag naar 2,9
    het is een speelballetje van gokkers

    ##
    Beursblik: KBC Securities geeft verkoopadvies voor NX Filtration
    Bericht delen via:

    Door ABM Financial News op donderdag 30 mei 2024
    Views: 3.387
    Beursblik: KBC Securities geeft verkoopadvies voor NX Filtration
    Beeld: NX Filtration
    (ABM FN-Dow Jones) KBC Securities heeft het advies voor het aandeel NX Filtration verlaagd van Houden naar Reduceren, na de sterke koersstijging van meer dan 40 procent sinds half mei.

    Het koersdoel blijft 3,30 euro. ##
  3. domin8tor 30 mei 2024 21:00
    quote:

    Ha AMG schreef op 30 mei 2024 19:57:

    ik zou er niet goed van worden dit gejojo

    koers kan nu terug naar 3,6 en dan weer omhoog naar 4,2 en dan verder omlaag naar 2,9
    het is een speelballetje van gokkers

    ##
    Beursblik: KBC Securities geeft verkoopadvies voor NX Filtration
    Bericht delen via:

    Door ABM Financial News op donderdag 30 mei 2024
    Views: 3.387
    Beursblik: KBC Securities geeft verkoopadvies voor NX Filtration
    Beeld: NX Filtration
    (ABM FN-Dow Jones) KBC Securities heeft het advies voor het aandeel NX Filtration verlaagd van Houden naar Reduceren, na de sterke koersstijging van meer dan 40 procent sinds half mei.

    Het koersdoel blijft 3,30 euro. ##
    Op dit gejojo heb je nu eenmaal een veel hogere kans bij dit type smallcap bedrijven.
    Ik heb er nog te weinig van geprofiteerd, mijn GAK zit op 5,50 omdat ik op 10,50 al instapper was. Ook wel e.e.a. op de bodem kunnen inkopen a 2,65 en 3,30. Deels verkocht op 4,20 en 5,40 voor wat tussentijdse ritjes.

    Dit lijkt wel een handelsaandeel te worden, wellicht trekken we wat meer publiek en interesse. Dat laatste kan geen kwaad, maar ik zie liever interesse o.b.v. fundamentele ontwikkelingen. Nu is dat er gelukkig ook met wat projecten die naar full scale gaan. Ik verwacht een bandbreedte van 4-6 euro totdat er weer significant nieuws is.

    57mln aandelen uitstaand maakt dit bij een koers van 4,50 nog steeds ~260mln waard en dat is hoog gezien de huidige omzet. Ik wil dit jaar echt een lagere voorraad zien en zeker het halen van de revenue outlook. Je zou zeggen dat als het product zo goed is, de filters de deur uit moeten vliegen (anders bouw je ook geen megafabriek). De tijd gaat het uitwijzen.
  4. AanDelenHouder 31 mei 2024 10:15
    Koersverloop zeer onduidelijk. Weet iemand wie er achter de schermen aan de knoppen draait? Ik ben ingestapt net boven de € 3,- en mijn visie is dat waterzuivering in de toekomst steeds belangrijker wordt. Of NXF uiteindelijk een grote speler wordt, geen idee. Ik geef het een kans. Het past in mijn duurzame rijtje aandelen. En helaas zijn al die posities minder waard geworden, op Envipco na. Dus ik ga voor LT en alle discussies over korte termijn negeer ik. We zien over een paar jaar hoe het ervoor staat. Ik geloof erin dat duurzaamheid uiteindelijk de toekomst is.
  5. forum rang 7 lucas D 31 mei 2024 18:59
    NX Filtration

    2023:
    31 dec € 6,700 = ijkpunt einde maand winst/verlies

    2024:

    Slotkoers 31 januari € 4,005 = - 40 %
    Slotkoers 29 februari € 3,250 = - 51,6 %
    Slotkoers 31 maart € 4,285 = - 36,5 %
    Slotkoers 30 april € 3,630 = - 45 %
    Slotkoers 31 mei € 4,540 = - 32,2 %

    Slotkoers vrijdag 03 mei € 3,685
    Slotkoers vrijdag 10 mei € 3,510
    Slotkoers vrijdag 17 mei € 4,035
    Slotkoers vrijdag 24 mei € 4,470
    Slotkoers vrijdag 31 mei € 4,540

    De maand mei een slotkoers van € 4,540 dat is € 0,910 hoger dan de voorgaande beursmaand.
    Nieuws:
    Blijft staan:

    De slotkoers van mei is € 2160, lager gesloten dan de slotkoers van 31 december 2023.

    Hoogste dagkoers 02 januari € 6,850
    Laagste dagkoers 18 maart € 2,550
  6. forum rang 8 aextracker 1 juni 2024 15:26
    quote:

    domin8tor schreef op 30 mei 2024 21:00:

    [...]

    Op dit gejojo heb je nu eenmaal een veel hogere kans bij dit type smallcap bedrijven.

    57mln aandelen uitstaand maakt dit bij een koers van 4,50 nog steeds ~260mln waard en dat is hoog gezien de huidige omzet. Ik wil dit jaar echt een lagere voorraad zien en zeker het halen van de revenue outlook. Je zou zeggen dat als het product zo goed is, de filters de deur uit moeten vliegen (anders bouw je ook geen megafabriek). De tijd gaat het uitwijzen.
    Dynamiek in de koers bij scale-up IPO's als NX Filtration is vanzelfsprekend.
    Het kan mee- en het kan tegen vallen.
    Opschalen van bestaande naar grote fabrieken is dan een groot risico i.r.t. verwachting (gebonden aan tijd).

    Wat tegenviel is de conversie van pilots naar orders t.g.v. aanbesteding trajekten en doorlooptijden van opzetten pilot test, testen en resultaat converteren in nieuwe opdrachten.
    Wat tegenviel was de voorraad geproduceerde filters eind 2023 , die niet verkocht werden t.g.v. die langer dan verwachte doorlooptijden.
    Wat meeviel was de 2e emissie en de snelheid waarmee deze werd volgetekend om Hengelo op te schalen en dus blijkbaar vertrouwen behield, dat de vertraging nu verteerd is en de outlook onverwijld positief.

    Dit jaar maar 2 dingen te doen voor het MT;
    1.) Outlook revenue halen (dwz dat het MT snapt hoe de conversie life cycle van pilot naar werkelijke omzet\filter sales verloopt (incl. de afhankelijkheden en invloedsfactoren goed worden ingeschat & gewogen i.r.t. afgeven outlook = Vertrouwen.
    2.) Opstarten megafabriek binnen de geplande tijd en kosten begroting (dwz dat het MT weet waar het op moet sturen en dat waarmaakt, wat realiteitszin bevestigd en daarmee oook weer (in)direct vertrouwen inboezemt, dat bij een volgende outlook het MT overtuigend kan stellen hoe de outlook eind 2024 er uit komt te zien o.b.v. beschikbare capaciteit.

    Mooi fondsje om wat in mee te spelen.
3.614 Posts
Pagina: «« 1 ... 176 177 178 179 180 181 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links