Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Peter Zwart, nieuwe CEO OIM, een duister figuur?

541 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 28 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 keffertje 12 mei 2015 07:01
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 11 mei 2015 17:23:

    [...]

    Waar slaat dat nou weer op....??
    Sorry wist niet dat ik je beledigde met dit prachtbedrijf, maar het lijkt me logisch dat waar vroeger accountants hun handtekening zetten op het moment dat de rekening werd betaald, ze nu iets voorzichtiger zijn.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 12 mei 2015 08:32
    quote:

    keffertje schreef op 12 mei 2015 07:01:

    [...]
    Sorry wist niet dat ik je beledigde met dit prachtbedrijf, maar het lijkt me logisch dat waar vroeger accountants hun handtekening zetten op het moment dat de rekening werd betaald, ze nu iets voorzichtiger zijn.
    Voor zover ik weet heeft de accountant van OIM geen ontslag genomen en anders vinden ze wel een ander, desnoods de accountant van Value8 of Mercurius.
  3. forum rang 6 keffertje 13 mei 2015 07:44
    quote:

    The Duck Master schreef op 12 mei 2015 08:36:

    Het bedrijf zelf kan inmiddels toch ook wel een balans opmaken.
    Die directie zit er nu al 1 jaar en de laatst bekende cijfers zijn per 31-12-2013.
    Als die al kloppen natuurlijk...
    Koers van Your Drinks inmiddels € 1 (ik hoop dat dat pakket wat ze verkocht hebben aan € 3,50 wel betaald is)
  4. forum rang 6 keffertje 13 mei 2015 10:03
    quote:

    The Duck Master schreef op 13 mei 2015 08:19:

    Die koers zegt niets, PER JAAR worden er 5.000 aandelen verhandeld in die bende...
    Denk dat ze zelfs nog meer blikjes verkopen.
    Waarde kan net zo goed 0 zijn, destijds is de koers ook van een stuiver op 4 euro gezet met een paar duizend euro omzet op de beurs.

    Thanks... waardevolle informatie!
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 19 mei 2015 09:15
    Beursgenoteerde belangen

    Bij de beursgenoteerde belangen is Novisource (listed/interim professionals) in 2014 sterk gegroeid. De omzet steeg met 59 procent tot 42 miljoen euro en de EBITDA nam met 44 procent toe. In het eerste kwartaal 2015 is de omzet verder toe genomen. SnowWorld (listed/leisure) heeft in boekjaar 2013/14 een sterke verbetering van de solvabiliteit gerealiseerd. Op 11 februari jl. sprak SnowWorld de verwachting uit dat de nettowinst over het boekjaar 2014/2015 zal toenemen en voorts dat over 2014/2015 voor het eerst dividend zal worden uitgekeerd. Bij Source Group (listed/contracting&detachering) is een lening van 3,3 miljoen euro verstrekt om het eigen vermogen te versterken. De inspanningen om – na een omzetdaling in 2014 – de omzetgroei in 2015 te hervatten lijken succesvol. In het eerste kwartaal nam de EBITDA-marge sterk toe. Bij Dico International en MTY Holdings werden de kosten op een laag niveau gehouden. Het belang in het Belgische Sucraf werd licht uitgebreid. Mevrouw Koopmans en de heren Hettinga en De Vries werden op 13 mei benoemd tot bestuurders van Sucraf.

    Value8 verwacht groei voort te zetten

    Value8 verwacht in 2015 de groei te kunnen voortzetten, waarbij de gerealiseerde acquisities naar verwachting tot een beter groeiprofiel en een hogere operationele winstbijdrage zullen leiden. Daarnaast is Value8 actief bezig met diverse acquisitietrajecten die kunnen leiden tot versterking en/of versterkte groei van de bedrijven.
  6. forum rang 6 keffertje 20 mei 2015 07:38
    quote:

    The Duck Master schreef op 19 mei 2015 23:10:

    Hoewel V8 veel succesvolle investeringen doet, hoor je ze bijna nooit over de missers.
    Ook dit pareltje wat ze van familie kochten is niets meer over te vinden...
    www.value8.com/nieuws-value8/c37-valu...
    Logisch toch, een transactie met een gelieerde partij, een blamage, een bleeder... je gaat je broer toch niet afvallen. Bovendien zijn beleggers alleen maar geïnteresseerd in een hogere koers, dus als dat stokt komt er weer een aandelensplitsing..
  7. [verwijderd] 27 mei 2015 00:43
    Value8 (Peter Paul de Vries) verliest in Amsterdamgold-zaak bij gerechtshof Amsterdam.

    uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...

    En ook hierover is het dus muisstil in de media, geen persbericht. Net zo stil als over de investering van EUR >1.000.000,-- in OIM plc. Heeft PPdV vrijstelling hiervoor gekregen van de AFM? Nu die interne e-mailwisseling openbaar is geworden zie je pas echt hoe de man in elkaar steekt. Wordt het niet eens tijd dat Value8 binnenstebuiten wordt gekeerd?
  8. [verwijderd] 2 juni 2015 19:13
    www.oimplc.com/news/press-release-201...

    Wat een leugens weer. OIM heeft 35% van de aandelen Your Drinks, er valt dus niets te consolideren. De waarde van hun belang is het aantal aandelen maal de koerswaarde per 31-12-2014. En de investering in Your Drinks moet gewoon geactiveerd worden op de balans met eventueel een voorziening. Ik neem aan dat Your Drinks zijn rente/aflossing netjes betaald, althans ik heb nog niet gehoord dat dat niet het geval is.

    Onbegrijpelijk dat de FSMA / FSA / EURONEXT zich zo laat piepelen.
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 juni 2015 19:55
    quote:

    tepper schreef op 2 juni 2015 19:13:

    www.oimplc.com/news/press-release-201...

    Wat een leugens weer. OIM heeft 35% van de aandelen Your Drinks, er valt dus niets te consolideren. De waarde van hun belang is het aantal aandelen maal de koerswaarde per 31-12-2014. En de investering in Your Drinks moet gewoon geactiveerd worden op de balans met eventueel een voorziening. Ik neem aan dat Your Drinks zijn rente/aflossing netjes betaald, althans ik heb nog niet gehoord dat dat niet het geval is.

    Onbegrijpelijk dat de FSMA / FSA / EURONEXT zich zo laat piepelen.
    Tepper,
    je zit weer dingen te verzinnen: er wordt niet gesproken over consolidatie en het is volkomen logisch dat men info moet hebben over die 12 miljoen.

    Zonder info moet alles worden afgeboekt.
  10. [verwijderd] 4 juni 2015 16:44
    Lachwekkend hoe mensen op dit forum de naam van Ritskes steeds naar voren schuiven. Als de huidige board na bijna een jaar dit soort mededelingen nog durft te maken, moet je toch aan hun competentie gaan twijfelen. Als Your Drinks volgens hun een risico is, neem dan een voorziening op en werk het af. Of... zegt Mercurius tegen hun puppet Peter Zwart, "niet doen Peter, we willen graag dat OIM van de beurs wordt gegooid".

    Heeft iemand andere ideeën behalve idioot blijven roepen "het oude bestuur" dan zou ik die graag horen. Ik weet het niet meer!
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 juni 2015 17:42
    quote:

    tepper schreef op 4 juni 2015 16:44:

    Lachwekkend hoe mensen op dit forum de naam van Ritskes steeds naar voren schuiven. Als de huidige board na bijna een jaar dit soort mededelingen nog durft te maken, moet je toch aan hun competentie gaan twijfelen. Als Your Drinks volgens hun een risico is, neem dan een voorziening op en werk het af. Of... zegt Mercurius tegen hun puppet Peter Zwart, "niet doen Peter, we willen graag dat OIM van de beurs wordt gegooid".

    Heeft iemand andere ideeën behalve idioot blijven roepen "het oude bestuur" dan zou ik die graag horen. Ik weet het niet meer!
    Ritskes is inderdaad de Grote Boze Wolf aan wie we vrijwel alle problemen te danken hebben.

    Ik hoop van harte dat hij een schadeclaim aan z'n broek krijgt wegens wanbeheer. Misschien kan er nog beslag gelegd worden op z'n aandelen (als hij die nog heeft).
  12. [verwijderd] 4 juni 2015 20:40
    Heeft het vorige bestuur niet Fleischhauer verkocht voor 11x de jaarwinst? Is toch een hele hoge prijs? Dus, oude bestuur heeft ook goede dingen gedaan, naast waarschijnlijk ook wel verkeerde. Ik zie het zo, oude bestuur is aangetreden in 2007, OIM was toen technisch failliet zoals je in de jaarverslagen kunt zien. Ze hebben dus eigenlijk geld in OIM gebracht waarmee het nieuwe bestuur, door alle mogelijke advocaten in te huren, (Peter Zwart doet namelijk zelf vrijwel niets) geld heeft om die rekeningen te betalen. Maar wat schieten wij als aandeelhouder daar mee op? De tent wordt gewoon financieel leeggezogen. Het nieuwe bestuur ontvangt een riant salaris om alleen maar te roepen, "het is iedereen zijn schuld behalve de onze".

    @DZR Je zal wel weer een bijdehand commentaar bedenken waar we niets mee kunnen, waarde0...
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 juni 2015 21:03
    quote:

    tepper schreef op 4 juni 2015 20:40:

    Heeft het vorige bestuur niet Fleischhauer verkocht voor 11x de jaarwinst? Is toch een hele hoge prijs? Dus, oude bestuur heeft ook goede dingen gedaan, naast waarschijnlijk ook wel verkeerde. Ik zie het zo, oude bestuur is aangetreden in 2007, OIM was toen technisch failliet zoals je in de jaarverslagen kunt zien. Ze hebben dus eigenlijk geld in OIM gebracht waarmee het nieuwe bestuur, door alle mogelijke advocaten in te huren, (Peter Zwart doet namelijk zelf vrijwel niets) geld heeft om die rekeningen te betalen. Maar wat schieten wij als aandeelhouder daar mee op? De tent wordt gewoon financieel leeggezogen. Het nieuwe bestuur ontvangt een riant salaris om alleen maar te roepen, "het is iedereen zijn schuld behalve de onze".

    @DZR Je zal wel weer een bijdehand commentaar bedenken waar we niets mee kunnen, waarde0...
    De goede verkoop van Fleischhauer geeft Ritskes niet het recht om de helft van de opbrengst weer aan vrindjes (of zichzelf) te geven op onzakelijke voorwaarden, laat staan om de boekhouding zoek te maken en/of wanbeheer te plegen.
    Zonder zijn wanbeleid zouden er helemaal geen advocatenkosten zijn.

    Het is voor iedereen erg jammer dat Ritskes z'n enige kans gemist heeft om zich zakelijk te revancheren na het Antonov-debacle.
541 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 28 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 904,21 +0,51%
EUR/USD 1,0779 +0,28%
FTSE 100 8.381,35 +0,33%
Germany40^ 18.721,40 +0,19%
Gold spot 2.348,80 +0,11%
NY-Nasdaq Composite 16.346,27 +0,27%

Stijgers

BESI
+3,60%
ForFar...
+3,08%
PROSUS
+2,49%
NSI
+2,07%
Ahold ...
+1,97%

Dalers

TKH
-3,54%
CTP
-3,07%
VIVORY...
-2,41%
AMG Cr...
-2,40%
DSM FI...
-2,24%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links