Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Fiscus dupeert spaarders voor miljarden.

72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 22 januari 2013 20:08
    quote:

    ffff schreef op 22 januari 2013 19:55:

    Hans,

    Ik denk dat ik nog wel ergens jouw e-mail adres heb. Maar nu ga jij mij toch niet wijsmaken dat jij behoefte hebt aan een adres waar ze geen vragen stellen...? Jij lijkt mij zo'n keurige man.
    Idd, Peter. Maar het wel opvallend, dat juist jij met die adressen kwam. (of juist niet).Trouwens, mijn geld moet naar andere "doelen" toe, o.a onderhoud huis en pensioen opbouw. Ik heb nog een "lijdensweg" te gaan.
  2. gerrit 69 4 maart 2013 12:14

    Spaarders in zwaar weer

    Zie
    www.telegraaf.nl/overgeld/sparen/2131...

    Vermogensrendementsheffing is een oneerlijke belasting heffing geworden.
    Onze voorgaande regering heeft in 2001 spaarders en mensen met vermogen een rad voor de ogen gedraaid met deze nieuwe belasting.
    Ook op negatief rendement moet men in de huidige situatie zelfs belasting betalen.

    Gerrit
  3. forum rang 4 New dawn 5 maart 2013 08:57
    quote:

    gerrit 69 schreef op 5 maart 2013 01:18:


    Toch maar beleggen in aandelen met een goed dividend?

    Uiteindelijk loop je altijd meer risico. Het aandeel RDS kan een milieuramp meemaken of ook geknoei in de boeken bij een dochter.

    Spreiden is daarom denk ik het veiligste. Vastrentende waarden horen daar bij.

    De VRH klopt telkens weer op de deur en blijft onrechtvaardig maar betekent dat het overboord gooien van risicomijden ?
  4. gerrit 69 8 maart 2013 00:14
    quote:

    Hmm schreef op 5 maart 2013 08:57:

    [...]

    Uiteindelijk loop je altijd meer risico. Het aandeel RDS kan een milieuramp meemaken of ook geknoei in de boeken bij een dochter.

    Spreiden is daarom denk ik het veiligste. Vastrentende waarden horen daar bij.

    De VRH klopt telkens weer op de deur en blijft onrechtvaardig maar betekent dat het overboord gooien van risicomijden ?
    De vermogensrendementsheffing - VRH - pakt helemaal verkeerd uit bij een inflatie, die nu al dicht tegen de 3 procent ligt.

    Mensen die hun vermogen speciaal hebben gespaard voor hun pensioen, omdat ze niet in een pensioenfonds zaten doordat ze een eigen zaak of bedrijf hadden, teren gewoon in.
    Eigenlijk iedereen met vermogen, die ruim boven de vrijstelling uitkomt.

    De VRH dekt ook de lading niet, want het totale vermogen word belast en niet het rendement wat men maakt met het vermogen.

    Ook de toenmalige politici die deze VRH hebben ge-introduceerd in 2001, vinden nu zelf ook dat de VRH zeer negatief uitvalt voor menig spaarder cq belegger.
    Men ging toen nog uit van zeer optimistische rendement prognoses

    Mvrgr. van Gerrit

  5. gerrit 69 14 maart 2013 20:19

    Geen belasting over Persoonlijk Zorgbudget

    Zie
    www.telegraaf.nl/overgeld/belastingen...

    Wat zijn we toch een bekrompen land geworden.

    Laat de overheid maar eens wat minder bueaucratisch worden en de belastingheffing op vermogen herzien.
    Desnoods helemaal afschaffen die Vermogensrendementsheffing, want deze heffing is contra-productief en jaagt spaarders naar speculatieve beleggingen, waar ze meestal maar weinig verstand van hebben.

    Mvrgr. van Gerrit
  6. gerrit 69 16 maart 2013 22:06

    Cyprus is natuurlijk een heel ander verhaal.
    Van de 72 miljard vermogen is waarschijnlijk 90 procent gevlucht zwart kapitaal en is nog nooit verdiend in Cyprus zelf.

    In ons land worden we met de vermogensrendements-heffing al 10 jaar lang voor de gek gehouden op legaal verkregen vermogen waar al de nodige belasting op betaald is.
    De meeste burgers die boven de vrijstelling vallen maken de laatste jaren helemaal geen rendement meer op of boven de 4 procent.
    Met de inflatie meegerekend is de spaarrente niet eens voldoende meer om het vermogen op peil te houden.
    Ook met beleggings verliezen houd onze fiscus geen rekening mee.
    Ik pleit al jarenlang voor afschaffing van de VRH, maar met een een overheid die altijd geld tekort komt zal dat voorlopig wel een utopie blijven.

    Groet van Gerrit
  7. eigenwijs 16 maart 2013 22:12
    quote:

    gerrit 69 schreef op 16 maart 2013 22:06:

    Cyprus is natuurlijk een heel ander verhaal.
    Van de 72 miljard vermogen is waarschijnlijk 90 procent gevlucht zwart kapitaal en is nog nooit verdiend in Cyprus zelf.

    In ons land worden we met de vermogensrendements-heffing al 10 jaar lang voor de gek gehouden op legaal verkregen vermogen waar al de nodige belasting op betaald is.
    De meeste burgers die boven de vrijstelling vallen maken de laatste jaren helemaal geen rendement meer op of boven de 4 procent.
    Met de inflatie meegerekend is de spaarrente niet eens voldoende meer om het vermogen op peil te houden.
    Ook met beleggings verliezen houd onze fiscus geen rekening mee.
    Ik pleit al jarenlang voor afschaffing van de VRH, maar met een een overheid die altijd geld tekort komt zal dat voorlopig wel een utopie blijven.

    Groet van Gerrit
    ]

    je hebt helemaal gelijk Gerrit, het is puur de zoveelste melkkoe.
  8. forum rang 5 DurianCS 16 maart 2013 22:19
    quote:

    gerrit 69 schreef op 14 maart 2013 20:19:

    Geen belasting over Persoonlijk Zorgbudget

    Zie
    www.telegraaf.nl/overgeld/belastingen...

    Wat zijn we toch een bekrompen land geworden.

    Laat de overheid maar eens wat minder bueaucratisch worden en de belastingheffing op vermogen herzien.
    Desnoods helemaal afschaffen die Vermogensrendementsheffing, want deze heffing is contra-productief en jaagt spaarders naar speculatieve beleggingen, waar ze meestal maar weinig verstand van hebben.

    Mvrgr. van Gerrit

    Op zich is de VRH goed verdedigbaar, want rendement is inkomen. Alleen de aanname van 4% rendement is niet van deze tijd. Het probleem is dat de overheid een min of meer gegarandeerd inkomen uit vermogen wil hebben, vandaar de vaste rente.
  9. aandeeltje! 16 maart 2013 22:21
    quote:

    ffff schreef op 22 januari 2013 19:25:

    Prima uitleg, Ben. Zoals jij het nu uitlegt, had ik het nog niet bekeken. Dat plaatst inderdaad die 4 procent in een ander daglicht.
    Eigenwijs, sorry, maar zoals als Ben het uitlegt had ik nooit bij stilgestaan... Dus toch een verhelderende bijdrage. Je ziet overigens voor de zoveelste keer de gigantische drang van nivellering: Als je onder die voet zit heb je er geen last van en als je boven die voet zit, hebben ze je weer bij de kladden.
    Als we het nu gewoon eens in een blikken koekjestrommel stoppen...

    Peter
    Ik vind het allemaal piepmuizenmiereneukersgeneuzel. Los nu eerst di fluthypotheken af, blijkt dat 80% van die zeikers eigenlijk gewoon behalve wat stenen en een mooie auto op de oprit niets heeft....
  10. gerrit 69 18 maart 2013 13:03


    Toch nog een mooi artikel gelezen in de Financiele Telegraaf met de titel;

    Sparen is dom

    Zie
    www.telegraaf.nl/overgeld/experts/man...

    Beleggen kan slim zijn, mits men de goede keuzes maakt.
    Dit wil ik natuurlijk nog wel relativeren als ik het hele artikel lees.
    Een ding weet ik zeker.
    De Vermogensrendementsheffing dwingt mensen om eens goed na te denken wat de risico,s zijn met sparen, nu bijna niets meer veilig lijkt, want als het zo doorgaat, worden overheden de grootste bankrovers van deze eeuw.

    Gerrit

  11. gerrit 69 19 maart 2013 03:08

    Fiscus wil ook geld uit oude sok

    Zie
    www.telegraaf.nl/overgeld/belastingen...

    Vanaf 2002 hebben spaarders boven de vrijstelling al in ruim 10 jaar tijd 10 X 1,2 procent VRH betaald.
    Dat is dus al 12 procent.
    De fiscus is er dus in 10 jaar tijd vanuit gegaan dat spaarders totaal 40 procent rendement gemaakt hebben.
    Dus wat er in Cyprus staat te gebeuren, is bij ons in Nederland sluipend gewijs gegaan in 10 jaar tijd met de afroming van vermogen, zonder rekening te houden met werkelijk behaald rendement en de nodige inflatie.
    Sinds de Nationalisatie van SNS-Reaal vraag ik mij af hoe veilig ons geld nog op de bank staat??

    Gerrit

  12. eigenwijs 19 maart 2013 08:26
    Helemaal niets meer sparen dat is mijn advies. Ga aflossen of koop alles wat los en vast zit , maar vooral geniet van je geld. Als je wat geld hebt wordt vroeg of laat het van je afgepakt. Zo ook bij de ouderen, ondanks dat ze goed verzekerd zijn voor zorg moeten ze toch hun eigen vermogen gaan opeten.
  13. gerrit 69 20 maart 2013 22:41

    Nog een proefballonnetje van GroenLinks

    Als het aan GroenLinks ligt, komt er ook in Nederland een heffing op spaargeld.
    Daarvoor lijkt Liesbeth van Tongeren te pleiten.

    Zie artikel in de Telegraaf.

    www.telegraaf.nl/binnenland/21400347/...

    Als deze madame het politieke toneel verlaat, krijgt ze nog altijd een riant wachtgeld voor de komende jaren op haar rekening bij geschreven.
    Mochten haar plannetjes doorgaan, dan krijgt Nederland weer te maken met een enorm zwart geld circuit en dito kapitaalvlucht.
    Vrouwen komen van Venus, maar van welke onbekende planeet zij afkomstig is, is mij een raadsel.

    Groet van Gerrit

72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 910,59 +0,71%
EUR/USD 1,0771 0,00%
FTSE 100 8.433,76 +0,63%
Germany40^ 18.773,50 +0,47%
Gold spot 2.360,72 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.340,87 -0,03%

Stijgers

Accsys
+5,43%
CM.COM
+2,92%
NX FIL...
+2,63%
RANDST...
+2,61%
ForFar...
+2,43%

Dalers

Kendrion
-2,99%
UMG
-2,95%
Alfen ...
-2,63%
EBUSCO...
-2,29%
VIVORY...
-1,85%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links