Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Geld voor het oprapen: km-heffing
Volgen
Wat zegt een liberale minister nu weer? Uit het FD:"Schultz (VVD) zegt in een gesprek met deze krant dat er ‘nog geen enkele duidelijkheid’ is waar het geld vandaan moet komen om het begrotingstekort te verminderen. ‘Ik heb niet bij voorbaat ingeleverd en ook niet bij voorbaat afgeschermd’, aldus Schultz. ‘Maar ik denk wel dat met de opgaven die we voor de boeg hebben, we er allemaal mee te maken krijgen, dus ook dit ministerie.’ ... Op investeringen in infrastructuur zijn relatief snel grote bedragen te bezuinigingen door projecten uit te stellen. Schultz waarschuwt er wel voor dat er vaak al afspraken zijn gemaakt over bijvoorbeeld de aanleg van een weg. Uitstel kan dan tot financiële schade leiden. ‘Maar we betalen per jaar zo veel rente op de staatsschuld’, zegt zij, ‘dat je beter een tijdje even iets minder kunt doen, om de daaropvolgende jaren weer budget voor jezelf te hebben in plaats van rente aan anderen te moeten betalen.’ ‘Schrappen op investeringen is niet goed voor de economie’, vervolgt Schultz. ‘Dat kun je natuurlijk altijd als een motief gebruiken. Tegelijkertijd zeg ik dat het betalen van €?11 mrd rente per jaar op de staatsschuld veel erger is.’" O ja?? Heeft mw. Schultz soms economie gestudeerd? Haar ideologische blikvernauwing laat geld liggen waar het voor het oprapen is. Neem de km-heffing... Al eerder maakte ik enkele rekensommen, zie :www.iex.nl/Forum/Topic/1254337/1/KM-h... Ik wil mijn aannamen best wat afzwakken, maar dan nog denk ik dat een km-heffing ons economisch en bruto vele miljarden bespaart. Verdeel dat nu eens fifty-fifty over de weggebruikers en de overheid, dan heb je toch al gauw een paar mld bezuiniging te pakken... Om van de positieve LT economische inverdien-effecten maar te zwijgen. Wat zijn moderne liberalen nu eigenlijk? Krentenkakkers of bouwers aan een land?
Het kan toch veel simpeler, gewoon 25-50 cent op de motorbrandstoffen, draagt mede bij aan een minder gebruik dus millieudoelstellingen. Ook zou men kunnen overwegen de belastingvrije km-vergoedingen te belasten daarbij tevens alle voordelen van lease terugnemen geeft tevens een boost aan de woningmarkt bij oplopende reiskosten zal men eerder geneigt zijn te verhuizen dichter naar het werk of ander werk in de woonomgeving.
Er zijn ook nog mensen die een auto hebben,en veel mensen kunnen niet zomaar zonder auto omdat er geen openbaar vervoer is. Deze mensen betalen al genoeg belasting op de brandstof. Laten ze eerst maar belasting op een fiets gaan heffen,die maken toch ook gebruik van duur aangelegde fietspaden. Als op 10 miljoen fietsen 10 euro heffing vragen komt er ook genoeg binnen.
pardon schreef op 12 maart 2012 14:43 :
Er zijn ook nog mensen die een auto hebben,en veel mensen kunnen niet zomaar zonder auto omdat er geen openbaar vervoer is.
Deze mensen betalen al genoeg belasting op de brandstof.
Laten ze eerst maar belasting op een fiets gaan heffen,die maken toch ook gebruik van duur aangelegde fietspaden.
Als op 10 miljoen fietsen 10 euro heffing vragen komt er ook genoeg binnen.
Genoeg waarvoor? Wat kun je nog voor 100 miljoen?
Met de huidige parkeertarieven en brandstofprijzen is een uitkering ontvangen en niets doen al veel lacratiever dan 70 uur per week werken. Neem een voorbeeld aan al die linkse rakkers en zorg dat je lekker niets doet. De rijken betalen wel...
E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 13:15 :
Het kan toch veel simpeler, gewoon 25-50 cent op de motorbrandstoffen, draagt mede bij aan een minder gebruik dus millieudoelstellingen.
Wel simpeler, niet effectiever. Een tijd- en trajectafhankelijke heffing gaat files het meeste tegen, met dus het grootste economische terugverdien-effect. Geef de helft van de heffing terug aan de weggebruiker (bv. door een lagere wegenbelasting), ter compensatie van die heffing, naast hun tijdwinst. De andere helft is voor de overheid, zodat ze minder hoeven te bezuinigen op manieren die economisch veel schadelijker zijn en pas echt pijn doen.
Waarvoor tolereren dat er nog iemand auto rijd ? iemand die naar zijn werk rijd kan je wel zo gemakkelijk twee keer naaien , een keer omdat hij werkt en nog een keer omdat hij auto rijd , misschien een idee om iedereen die in een auto durft te stappen maar gelijk al zijn geld af te pakken. Gadver wat een benauwd ***land wordt het hier.
Scootertax! Het is toch belachelijk dat een gevaarlijke rijmachine die meer vervuilt dan een vrachtauto gratis onze wegen onveilig maakt. Overigens ben ik tegen km heffing. Het is een risicovol duur syteem om op te zetten. De verleiding om continue aan de tariefknop te draaien zal ook te groot worden. Ook zijn de huidige accijnsen en mrb belasting al jaar op jaar verhoogd. Van alle extra asfaltplannen kan echter wel wat af. Files worden toch al minder. Op de 10
Beperktedijkbewaking schreef op 12 maart 2012 15:46 :
[...]
Wel simpeler, niet effectiever.
Een tijd- en trajectafhankelijke heffing gaat files het meeste tegen, met dus het grootste economische terugverdien-effect. Geef de helft daarvan terug aan de weggebruiker (bv. door een lagere wegenbelasting), ter compensatie van die heffing, naast hun tijdwinst.
De andere helft is voor de overheid, zodat ze minder hoeven te bezuinigen op manieren die economisch veel schadelijker zijn en pas echt pijn doen.
Elke liter olie is schadelijk voor het millieu maar ook voor de betalingsbalans. Rekeningrijden is afgeblazen omdat men bang voor zijn privacy is, ook bleek het aan investering veel te duur te zijn. Wegenbelasting verminderen of afschaffen zal nooit kunnen, steden zijn nu al verstopt met teveel en door tweede auto's, bij te lage wegenbelasting zal dit effect enorm toenemen, kun je goed zien aan de verkoopcijfers van de belastingvrije auto's. Zelf al zou de wegenbelasting verlaagd of afgeschaft worden dan zal onmiddelijk de gemeentes met parkeerheffingen komen. Olie is eindig doe nu alvast maar wennen door de brandstoffen duurder te maken en het verbruik af te remmen.
E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 13:15 :
Het kan toch veel simpeler, gewoon 25-50 cent op de motorbrandstoffen, draagt mede bij aan een minder gebruik dus millieudoelstellingen.
Ook zou men kunnen overwegen de belastingvrije km-vergoedingen te belasten daarbij tevens alle voordelen van lease terugnemen geeft tevens een boost aan de woningmarkt bij oplopende reiskosten zal men eerder geneigt zijn te verhuizen dichter naar het werk of ander werk in de woonomgeving.
jesus , is dat bovenop die hele euro accijns die we nu al betalen. Jij rijd zeker fiets Emiel?
fred 50 schreef op 12 maart 2012 15:48 :
Waarvoor tolereren dat er nog iemand auto rijd ? iemand die naar zijn werk rijd
kan je wel zo gemakkelijk twee keer naaien , een keer omdat hij werkt en nog een
keer omdat hij auto rijd , misschien een idee om iedereen die in een auto durft te
stappen maar gelijk al zijn geld af te pakken.
Gadver wat een benauwd ***land wordt het hier.
Hij heeft keuze kan verhuizen dichterbij, ander werk zoeken ook dichterbij. Gaat mogelijk toch gebeuren, bij afschaffing ontslagbescherming gaan werkgevers automatisch gebruik maken van zo dichtbij mogelijk wonende werknemers. Reisgeld kostende werknemers eruit en werkzoekers van dichtbij er weer in.
fred 50 schreef op 12 maart 2012 15:55 :
[...]
jesus , is dat bovenop die hele euro accijns die we nu al betalen.
Jij rijd zeker fiets Emiel?
Nee hoor gewoon 1 op tien in een 2000kg auto, €112 wegenbelasting per maand.
E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 15:59 :
[...]
Hij heeft keuze kan verhuizen dichterbij, ander werk zoeken ook dichterbij.
Gaat mogelijk toch gebeuren, bij afschaffing ontslagbescherming gaan werkgevers automatisch gebruik maken van zo dichtbij mogelijk wonende werknemers.
Reisgeld kostende werknemers eruit en werkzoekers van dichtbij er weer in.
In wat voor gereguleerd land wil jij wonen en werken , geen vrijheid meer om te werken waar je wilt of te wonen waar je wilt maar alles geregeld via de staat , hoe zit het met zelfstandigen en beroepen die veel rijden vergen zelfs het bezoeken van familie is eerdaags in de ban. Ik hoop met heel mijn hard dat de SP en de Heer Emiel Roemer nooit aan de macht komen , anders rijden we allemaal weer in een trabant, Zien alle blokken met huizen er uit als een betonblok , en is alle grijze kleding weer in de mode , permanent wel te verstaan . Ik hoop wel dat als het zover komt dat de grenzen dan nog steeds open zijn niet omdat ik bang ben dat er nog iemand binnen komt , maar omdat ik en vele met mij dan over de grens wil , weg uit het nieuwe oostblok. mvg fred
Beperktedijkbewaking schreef:
[...]
Wel simpeler, niet effectiever.
Een tijd- en trajectafhankelijke heffing gaat files het meeste tegen, met dus het grootste economische terugverdien-effect. Geef de helft van de heffing terug aan de weggebruiker (bv. door een lagere wegenbelasting), ter compensatie van die heffing, naast hun tijdwinst.
De andere helft is voor de overheid, zodat ze minder hoeven te bezuinigen op manieren die economisch veel schadelijker zijn en pas echt pijn doen.
Jij hebt dus geen auto of een auto van de baas.
Als het niet zo idioot duur was, dan zou ik niet eens zo tegen het rekeningrijden zijn, maar om nu miljarden te gaan investeren en jaarlijks grote bedragen er bij te leggen zie ik niet zo zitten.
fred 50 schreef op 12 maart 2012 16:13 :
[...]
Ik hoop wel dat als het zover komt dat de grenzen dan nog steeds open zijn
niet omdat ik bang ben dat er nog iemand binnen komt , maar omdat ik
en vele met mij dan over de grens wil , weg uit het nieuwe oostblok.
mvg
fred
Met een beter openbaar vervoer kom je ook overal. Als het zover is geef een seintje help ik je wel de grens over.
E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 16:01 :
[...]
Nee hoor gewoon 1 op tien in een 2000kg auto, €112 wegenbelasting per maand.
Was dat niet die Ford Voyager? Hoe dan ook, dit verbruik bij een dergelijk gewicht kan ik mij niet voorstellen. (tenzij bij 90 km, op de snelweg). Ben benieuwd naar het stadsverbruik.
E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 16:49 :
[...]
Met een beter openbaar vervoer kom je ook overal.
Als het zover is geef een seintje help ik je wel de grens over.
Kost dat niets of moet ik daar nog wat voor betalen , een beetje handgeld misschien. Vergeet mij de kiezen ook niet te trekken voordat ik vertrek daar is nog wat te halen.
E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 15:54 :
[...]
Elke liter olie is schadelijk voor het millieu maar ook voor de betalingsbalans.
Rekeningrijden is afgeblazen omdat men bang voor zijn privacy is, ook bleek het aan investering veel te duur te zijn.
Wegenbelasting verminderen of afschaffen zal nooit kunnen, steden zijn nu al verstopt met teveel en door tweede auto's, bij te lage wegenbelasting zal dit effect enorm toenemen, kun je goed zien aan de verkoopcijfers van de belastingvrije auto's.
Zelf al zou de wegenbelasting verlaagd of afgeschaft worden dan zal onmiddelijk de gemeentes met parkeerheffingen komen.
Olie is eindig doe nu alvast maar wennen door de brandstoffen duurder te maken en het verbruik af te remmen.
Hou doelen en middelen wel uit elkaar.
fred 50 schreef op 12 maart 2012 18:46 :
[...]
Kost dat niets of moet ik daar nog wat voor betalen , een beetje handgeld misschien.
Vergeet mij de kiezen ook niet te trekken voordat ik vertrek daar is nog wat te halen.
Momenteel betalen de afhankelijken (veelal minimuminkomens) van het openbaar vervoer al ruim 19 cent per kilometer, meer gebruik kan een uitgebreider net en lagere km(meer passagiers in bus of trein) prijs opleveren. Als je altijd goed gepoetst hebt, wil vwb jouw kiezen je ook wel van dienst zijn.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
882,27
-0,04%
EUR/USD
1,0718
+0,21%
FTSE 100
8.147,03
+0,09%
Germany40^
18.128,90
+0,06%
Gold spot
2.334,51
-0,15%
NY-Nasdaq Composite
15.983,08
+0,35%
Stijgers
Dalers