Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Geld voor het oprapen: km-heffing

73 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 12 maart 2012 09:02
    Wat zegt een liberale minister nu weer? Uit het FD:

    "Schultz (VVD) zegt in een gesprek met deze krant dat er ‘nog geen enkele duidelijkheid’ is waar het geld vandaan moet komen om het begrotingstekort te verminderen. ‘Ik heb niet bij voorbaat ingeleverd en ook niet bij voorbaat afgeschermd’, aldus Schultz. ‘Maar ik denk wel dat met de opgaven die we voor de boeg hebben, we er allemaal mee te maken krijgen, dus ook dit ministerie.’
    ...
    Op investeringen in infrastructuur zijn relatief snel grote bedragen te bezuinigingen door projecten uit te stellen. Schultz waarschuwt er wel voor dat er vaak al afspraken zijn gemaakt over bijvoorbeeld de aanleg van een weg. Uitstel kan dan tot financiële schade leiden. ‘Maar we betalen per jaar zo veel rente op de staatsschuld’, zegt zij, ‘dat je beter een tijdje even iets minder kunt doen, om de daaropvolgende jaren weer budget voor jezelf te hebben in plaats van rente aan anderen te moeten betalen.’

    ‘Schrappen op investeringen is niet goed voor de economie’, vervolgt Schultz. ‘Dat kun je natuurlijk altijd als een motief gebruiken. Tegelijkertijd zeg ik dat het betalen van €?11 mrd rente per jaar op de staatsschuld veel erger is.’"


    O ja?? Heeft mw. Schultz soms economie gestudeerd?
    Haar ideologische blikvernauwing laat geld liggen waar het voor het oprapen is.
    Neem de km-heffing...

    Al eerder maakte ik enkele rekensommen, zie :
    www.iex.nl/Forum/Topic/1254337/1/KM-h...

    Ik wil mijn aannamen best wat afzwakken, maar dan nog denk ik dat een km-heffing ons economisch en bruto vele miljarden bespaart. Verdeel dat nu eens fifty-fifty over de weggebruikers en de overheid, dan heb je toch al gauw een paar mld bezuiniging te pakken...

    Om van de positieve LT economische inverdien-effecten maar te zwijgen.
    Wat zijn moderne liberalen nu eigenlijk? Krentenkakkers of bouwers aan een land?
  2. [verwijderd] 12 maart 2012 13:15
    Het kan toch veel simpeler, gewoon 25-50 cent op de motorbrandstoffen, draagt mede bij aan een minder gebruik dus millieudoelstellingen.
    Ook zou men kunnen overwegen de belastingvrije km-vergoedingen te belasten daarbij tevens alle voordelen van lease terugnemen geeft tevens een boost aan de woningmarkt bij oplopende reiskosten zal men eerder geneigt zijn te verhuizen dichter naar het werk of ander werk in de woonomgeving.

  3. pardon 12 maart 2012 14:43
    Er zijn ook nog mensen die een auto hebben,en veel mensen kunnen niet zomaar zonder auto omdat er geen openbaar vervoer is.
    Deze mensen betalen al genoeg belasting op de brandstof.
    Laten ze eerst maar belasting op een fiets gaan heffen,die maken toch ook gebruik van duur aangelegde fietspaden.
    Als op 10 miljoen fietsen 10 euro heffing vragen komt er ook genoeg binnen.
  4. forum rang 5 DurianCS 12 maart 2012 15:34
    quote:

    pardon schreef op 12 maart 2012 14:43:

    Er zijn ook nog mensen die een auto hebben,en veel mensen kunnen niet zomaar zonder auto omdat er geen openbaar vervoer is.
    Deze mensen betalen al genoeg belasting op de brandstof.
    Laten ze eerst maar belasting op een fiets gaan heffen,die maken toch ook gebruik van duur aangelegde fietspaden.
    Als op 10 miljoen fietsen 10 euro heffing vragen komt er ook genoeg binnen.
    Genoeg waarvoor? Wat kun je nog voor 100 miljoen?
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 12 maart 2012 15:46
    quote:

    E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 13:15:

    Het kan toch veel simpeler, gewoon 25-50 cent op de motorbrandstoffen, draagt mede bij aan een minder gebruik dus millieudoelstellingen.

    Wel simpeler, niet effectiever.
    Een tijd- en trajectafhankelijke heffing gaat files het meeste tegen, met dus het grootste economische terugverdien-effect. Geef de helft van de heffing terug aan de weggebruiker (bv. door een lagere wegenbelasting), ter compensatie van die heffing, naast hun tijdwinst.
    De andere helft is voor de overheid, zodat ze minder hoeven te bezuinigen op manieren die economisch veel schadelijker zijn en pas echt pijn doen.
  6. forum rang 6 Fred 62 12 maart 2012 15:48
    Waarvoor tolereren dat er nog iemand auto rijd ? iemand die naar zijn werk rijd
    kan je wel zo gemakkelijk twee keer naaien , een keer omdat hij werkt en nog een
    keer omdat hij auto rijd , misschien een idee om iedereen die in een auto durft te
    stappen maar gelijk al zijn geld af te pakken.

    Gadver wat een benauwd ***land wordt het hier.
  7. @iPlof 12 maart 2012 15:51
    Scootertax! Het is toch belachelijk dat een gevaarlijke rijmachine die meer vervuilt dan een vrachtauto gratis onze wegen onveilig maakt.

    Overigens ben ik tegen km heffing. Het is een risicovol duur syteem om op te zetten. De verleiding om continue aan de tariefknop te draaien zal ook te groot worden. Ook zijn de huidige accijnsen en mrb belasting al jaar op jaar verhoogd.

    Van alle extra asfaltplannen kan echter wel wat af. Files worden toch al minder.

    Op de 10
  8. [verwijderd] 12 maart 2012 15:54
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 12 maart 2012 15:46:

    [...]

    Wel simpeler, niet effectiever.
    Een tijd- en trajectafhankelijke heffing gaat files het meeste tegen, met dus het grootste economische terugverdien-effect. Geef de helft daarvan terug aan de weggebruiker (bv. door een lagere wegenbelasting), ter compensatie van die heffing, naast hun tijdwinst.
    De andere helft is voor de overheid, zodat ze minder hoeven te bezuinigen op manieren die economisch veel schadelijker zijn en pas echt pijn doen.

    Elke liter olie is schadelijk voor het millieu maar ook voor de betalingsbalans.
    Rekeningrijden is afgeblazen omdat men bang voor zijn privacy is, ook bleek het aan investering veel te duur te zijn.
    Wegenbelasting verminderen of afschaffen zal nooit kunnen, steden zijn nu al verstopt met teveel en door tweede auto's, bij te lage wegenbelasting zal dit effect enorm toenemen, kun je goed zien aan de verkoopcijfers van de belastingvrije auto's.
    Zelf al zou de wegenbelasting verlaagd of afgeschaft worden dan zal onmiddelijk de gemeentes met parkeerheffingen komen.
    Olie is eindig doe nu alvast maar wennen door de brandstoffen duurder te maken en het verbruik af te remmen.

  9. forum rang 6 Fred 62 12 maart 2012 15:55
    quote:

    E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 13:15:

    Het kan toch veel simpeler, gewoon 25-50 cent op de motorbrandstoffen, draagt mede bij aan een minder gebruik dus millieudoelstellingen.
    Ook zou men kunnen overwegen de belastingvrije km-vergoedingen te belasten daarbij tevens alle voordelen van lease terugnemen geeft tevens een boost aan de woningmarkt bij oplopende reiskosten zal men eerder geneigt zijn te verhuizen dichter naar het werk of ander werk in de woonomgeving.

    jesus , is dat bovenop die hele euro accijns die we nu al betalen.
    Jij rijd zeker fiets Emiel?
  10. [verwijderd] 12 maart 2012 15:59
    quote:

    fred 50 schreef op 12 maart 2012 15:48:

    Waarvoor tolereren dat er nog iemand auto rijd ? iemand die naar zijn werk rijd
    kan je wel zo gemakkelijk twee keer naaien , een keer omdat hij werkt en nog een
    keer omdat hij auto rijd , misschien een idee om iedereen die in een auto durft te
    stappen maar gelijk al zijn geld af te pakken.

    Gadver wat een benauwd ***land wordt het hier.

    Hij heeft keuze kan verhuizen dichterbij, ander werk zoeken ook dichterbij.
    Gaat mogelijk toch gebeuren, bij afschaffing ontslagbescherming gaan werkgevers automatisch gebruik maken van zo dichtbij mogelijk wonende werknemers.
    Reisgeld kostende werknemers eruit en werkzoekers van dichtbij er weer in.
  11. forum rang 6 Fred 62 12 maart 2012 16:13
    quote:

    E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 15:59:

    [...]

    Hij heeft keuze kan verhuizen dichterbij, ander werk zoeken ook dichterbij.
    Gaat mogelijk toch gebeuren, bij afschaffing ontslagbescherming gaan werkgevers automatisch gebruik maken van zo dichtbij mogelijk wonende werknemers.
    Reisgeld kostende werknemers eruit en werkzoekers van dichtbij er weer in.

    In wat voor gereguleerd land wil jij wonen en werken , geen vrijheid meer
    om te werken waar je wilt of te wonen waar je wilt maar alles geregeld
    via de staat , hoe zit het met zelfstandigen en beroepen die veel rijden vergen
    zelfs het bezoeken van familie is eerdaags in de ban.

    Ik hoop met heel mijn hard dat de SP en de Heer Emiel Roemer nooit
    aan de macht komen , anders rijden we allemaal weer in een trabant,
    Zien alle blokken met huizen er uit als een betonblok , en is alle grijze
    kleding weer in de mode , permanent wel te verstaan .

    Ik hoop wel dat als het zover komt dat de grenzen dan nog steeds open zijn
    niet omdat ik bang ben dat er nog iemand binnen komt , maar omdat ik
    en vele met mij dan over de grens wil , weg uit het nieuwe oostblok.

    mvg

    fred

  12. pardon 12 maart 2012 16:15
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef:

    [...]

    Wel simpeler, niet effectiever.
    Een tijd- en trajectafhankelijke heffing gaat files het meeste tegen, met dus het grootste economische terugverdien-effect. Geef de helft van de heffing terug aan de weggebruiker (bv. door een lagere wegenbelasting), ter compensatie van die heffing, naast hun tijdwinst.
    De andere helft is voor de overheid, zodat ze minder hoeven te bezuinigen op manieren die economisch veel schadelijker zijn en pas echt pijn doen.

    Jij hebt dus geen auto of een auto van de baas.
  13. [verwijderd] 12 maart 2012 16:49
    quote:

    fred 50 schreef op 12 maart 2012 16:13:

    [...]

    Ik hoop wel dat als het zover komt dat de grenzen dan nog steeds open zijn
    niet omdat ik bang ben dat er nog iemand binnen komt , maar omdat ik
    en vele met mij dan over de grens wil , weg uit het nieuwe oostblok.

    mvg

    fred


    Met een beter openbaar vervoer kom je ook overal.

    Als het zover is geef een seintje help ik je wel de grens over.
  14. forum rang 10 voda 12 maart 2012 16:54
    quote:

    E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 16:01:

    [...]

    Nee hoor gewoon 1 op tien in een 2000kg auto, €112 wegenbelasting per maand.

    Was dat niet die Ford Voyager? Hoe dan ook, dit verbruik bij een dergelijk gewicht kan ik mij niet voorstellen. (tenzij bij 90 km, op de snelweg). Ben benieuwd naar het stadsverbruik.
  15. forum rang 6 Fred 62 12 maart 2012 18:46
    quote:

    E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 16:49:

    [...]

    Met een beter openbaar vervoer kom je ook overal.

    Als het zover is geef een seintje help ik je wel de grens over.

    Kost dat niets of moet ik daar nog wat voor betalen , een beetje handgeld misschien.
    Vergeet mij de kiezen ook niet te trekken voordat ik vertrek daar is nog wat te halen.
  16. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 12 maart 2012 18:53
    quote:

    E.Roemer MP schreef op 12 maart 2012 15:54:

    [...]

    Elke liter olie is schadelijk voor het millieu maar ook voor de betalingsbalans.
    Rekeningrijden is afgeblazen omdat men bang voor zijn privacy is, ook bleek het aan investering veel te duur te zijn.
    Wegenbelasting verminderen of afschaffen zal nooit kunnen, steden zijn nu al verstopt met teveel en door tweede auto's, bij te lage wegenbelasting zal dit effect enorm toenemen, kun je goed zien aan de verkoopcijfers van de belastingvrije auto's.
    Zelf al zou de wegenbelasting verlaagd of afgeschaft worden dan zal onmiddelijk de gemeentes met parkeerheffingen komen.
    Olie is eindig doe nu alvast maar wennen door de brandstoffen duurder te maken en het verbruik af te remmen.

    Hou doelen en middelen wel uit elkaar.
  17. [verwijderd] 12 maart 2012 18:56
    quote:

    fred 50 schreef op 12 maart 2012 18:46:

    [...]

    Kost dat niets of moet ik daar nog wat voor betalen , een beetje handgeld misschien.
    Vergeet mij de kiezen ook niet te trekken voordat ik vertrek daar is nog wat te halen.
    Momenteel betalen de afhankelijken (veelal minimuminkomens) van het openbaar vervoer al ruim 19 cent per kilometer, meer gebruik kan een uitgebreider net en lagere km(meer passagiers in bus of trein) prijs opleveren.
    Als je altijd goed gepoetst hebt, wil vwb jouw kiezen je ook wel van dienst zijn.

73 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,27 -0,04%
EUR/USD 1,0718 +0,21%
FTSE 100 8.147,03 +0,09%
Germany40^ 18.128,90 +0,06%
Gold spot 2.334,51 -0,15%
NY-Nasdaq Composite 15.983,08 +0,35%

Stijgers

Philip...
+29,35%
Alfen ...
+14,76%
EBUSCO...
+6,88%
FASTNED
+4,79%
EXOR NV
+3,96%

Dalers

Vastned
-6,87%
VIVORY...
-5,88%
ASMI
-4,39%
ADYEN NV
-2,42%
BESI
-2,42%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links