Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

IMTECH weekdraadje 28 juli t/m 1 augustus.

1.559 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 78 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 augustus 2014 19:33
    In de VS hebben ze "Chapter 11" bescherming tegen schuldeisers, een effectief middel om oa de banken op achterstand te zetten, helaas weten we waarom dat in ons Kikkerlandje niet zal lukken.

    De schulden onderbrengen in een aparte BV en die BV failliet laten gaan, hoezo Faillisementsfraude?
  2. [verwijderd] 2 augustus 2014 19:36
    De hele ICT-verkoop lijkt gewoon op verkoop vanuit de failliete boedel, met dien verstande dat de boel formeel nog niet failliet is. Op deze manier levert het nog het meeste op. Vandaar dat de banken nog niet al te moeilijk zullen doen op dit moment ondanks ook de Q2 ellende.

    Wat zal op 26-8 gemeld worden? Mogelijk alleen het min of meer bekende Q2-resultaat, en voor de rest dat men nog altijd in (zogenaamd?) constructief gesprek is met de banken.
  3. [verwijderd] 2 augustus 2014 19:44
    Een verkoopprijs van 300 miljoen en het restant van de schulden in langdurige obligaties om meer speelruimte te krijgen, langere speeltijd.

    De obligaties van de zwaar verlies latende HEMA(ook een miljard euro schulden) staan ook in Luxemburg genoteerd, alles transparant.

    Dat verhaal van dat Sprookjespark in Polen doet nou al >3x de totale schulden, de rol van de banken is bedenkelijk....
  4. [verwijderd] 2 augustus 2014 19:49
    quote:

    MaranV schreef op 2 augustus 2014 19:24:

    [...]

    Mocht dat zo zijn zal het bod ook lager zijn, maar ik zie het niet gebeuren dat ICT verkocht gaat worden samen met schulden. Als jij wat concreets te melden hebt hoor ik het wel.

    Ik snap trouwens niet jouw geklaag over mensen die over de schulden "schreeuwen". Als een bedrijf mijn geld wil krijgen moeten ze wel een redelijk plan hebben om daar meer van te maken, niet minder. Dat lijkt me basis kennis bij beleggen.
    Je zegt het "mijn geld". Dat is dus geen geleend geld.
  5. MaranV 2 augustus 2014 19:52
    quote:

    maggy66 schreef op 2 augustus 2014 19:49:

    [...]

    Je zegt het "mijn geld". Dat is dus geen geleend geld.

    O, je hebt klachten over mensen die met geleend geld beleggen? Hmm ok, maar als die niet betalen komt de deurwaarder gewoon langs, echt geen vriendelijk praatje over langer lenen zoals Imtech wel kreeg.
  6. [verwijderd] 2 augustus 2014 20:01
    De brief van afgelopen week gaf aan dat het op het operationele vlak gewoon zijn gangetje gaat, dat is best positief voor een nakend failliet bedrijf...klanten hebben gewoon know how nodig die IM kan en moet leveren.

    Chinees geld in IM, als springplank om in Europa binnen te komen......
  7. forum rang 7 ff_relativeren 2 augustus 2014 20:16
    quote:

    maggy66 schreef op 2 augustus 2014 18:58:

    [...]

    Gaan jullie me nu vertellen dat een stelletje gokkers op een beurs zo intensief naar allerlei cijfers en structuren kijken?
    Zijn jullie de dotcom bubble vergeten? Er stonden toendertijd zeer lange periodes vele bedrijven op de wereldbeurzen die nog nooit een dubbeltje omzet hadden gegenereerd.

    (...)

    de dotcom bubble Maggy ? Als jouw verdediging om zogenaamde miljoenen in aandelen Imtech te steken ? Is dat jouw nieuwe visie als zelfverklaarde multimiljonair ? Jouw laatste hoop en strohalm ?

    En dan etaleer je een dergelijke domheid ook nog eens door je af te vragen waarom anderen naar cijfers en structuren kijken ?

    Maggy, Maggy toch. Dom meisje.

  8. hhvdblom 2 augustus 2014 20:28
    Hee hee, zo intelligent als jij het allemaal voorstelt is het ook allemaal weer niet, Cynx of hoe heet dat bedrijf. Daar hebben ze zelfs een trader eruit geschopt omdat hij becijferde dat het bedrijf geen reet waard was toen het een ritje naar miljarden maakte. Hij had toen gewoon moeten traden en achter de rest aan moeten rennen, dat is zijn beroep ongeacht de onderliggende waarde van dat bedrijf. Eigenlijk helemaal crankjorum maar wel waar!
  9. pieren 2 augustus 2014 20:38
    quote:

    paulta schreef op 2 augustus 2014 19:29:

    De stijging van 53 cent naar 94 cent(met honderden miljoenen stuks) ging op overnamegesprekken, dat durf ik nu wel te zeggen.
    Na afketsen gesprekken kwam die brief naarbuiten met de stand van zaken.

    Er gaat zeker een overnamebod komen, IM is geen supermarktbedrijf, het doet in hoogwaardige technologieën, zeer gevarieerd ook.

    Er is een ondergrens waar je als (gezonde)branchegenoot op moet reageren, in een keer een stap vooruit zetten.

    Die brief was gewoon een verplichting na lange tijd helemaal niets(omdat ze met elkaar in gesprek waren)...

    Een Duitse of Engelse koper en na 5 weken gelijk uit de notering om weer in rustiger vaarwater te komen.

    Helaas zal een aanstaand bod de 1 euro koers niet passeren, alles heeft zijn prijs!
    Ha die paulta, als jij weet dat er overnqmegesprekken gehouden werden, en we zagen allemaal dat de koers fors steeg vorige week, zou jij een mail naar de AFM moeten doen. Als er mensen zijn die misbruik hebben grmaakt van hun voorkennis is dat strafbaar.
  10. MaranV 2 augustus 2014 20:42
    quote:

    paulta schreef op 2 augustus 2014 20:01:

    De brief van afgelopen week gaf aan dat het op het operationele vlak gewoon zijn gangetje gaat, dat is best positief voor een nakend failliet bedrijf...klanten hebben gewoon know how nodig die IM kan en moet leveren.

    Chinees geld in IM, als springplank om in Europa binnen te komen......
    Je weet wel dat met het huidige gangetje Imtech onvermijdelijk bij een failissement uit komt toch? Die winst marges moeten scherper worden, anders blijven de schulden groeien.

    Het werk is bij Imtech het probleem niet, hoe slim de werknemers daar ook zijn, als de schulden niet betaald kunnen worden moeten ze verder onder een andere vlag dan Imtech.
  11. Vai 2 augustus 2014 22:07
    quote:

    hhvdblom schreef op 2 augustus 2014 15:57:

    [...]

    Microsoft betaalde ook een behoorlijke premie op Nokia dat ook zowat naar de kl#te was. Dat was ook maar voor een deel van Nokia. De overname was een Defensieve beslissing van Microsoft. De overname van het ICT deel van IMTECH zal voor de overnemende partij een Strategische beslissing zijn om in die markt een voorsprong te krijgen en deze uit te bouwen. Onderschat niet wat zoiets kan kosten als er meerdere partijen zijn die dat willen hebben. Het gaat dan om marktaandeel en tegen elkaar opbieden. Aan deze veiling zitten niet alleen maar negatieve dingen.
    Nokia bood Microsoft tenminste nog een uniek product. Dat product maakte de Microsoft portfolio compleet. 1+1=3

    Imtech ICT daarentegen is een system integrator. Ze maken puur gebruik van producten die in de markt te krijgen zijn en implementeren die bij hun klanten. De meerwaarde van Imtech is om daar de eigen implementatie kennis aan toe te voegen. Niet uniek dus. Dat de winstmarge maar 4% uitkomt verbaasd me aangezien ze nu niet bepaald goedkoop zijn.
    Een overnemende partij koopt zich of in in de markt of wil zijn marktaandeel vergroten.
  12. pieren 2 augustus 2014 23:30
    quote:

    maggy66 schreef op 2 augustus 2014 19:01:

    [...]

    Waar haal jij overigens die wijsheid vandaan? Als dat nl.zo zou zijn dan zou de Duitse ict tak nog veel meer waard zijn in mijn ogen.
    Ik lees de balans en het jaarverslag. Dan kun je lezen dat de holding de aandelen in de dochter maatschappijen houdt en de bankschulden en de private placements heeft afgesloten. Jij hebt aandelen in de moeder.
    Als ICT verkocht wordt, verkoopt deze moeder (imtech nv) de aandelen in de bedrijven die de ICT divisie uitmaken.
    Als ze alleen de Duitsers verkopen (welke bedrijven bedoel je eigenlijk?) verkoopt imtech nv dus slechts de aandelen in die Duitse dochters. Let wel; er gaan zeker wel schulden meeverkocht worden, die dochters hebben nml wel schulden. Het zijn alleen niet de schulden die in de holding zitten die meegaan. Fijne avond maggy
  13. pieren 2 augustus 2014 23:35
    quote:

    maggy66 schreef op 2 augustus 2014 18:58:

    [...]

    Gaan jullie me nu vertellen dat een stelletje gokkers op een beurs zo intensief naar allerlei cijfers en structuren kijken?
    Zijn jullie de dotcom bubble vergeten? Er stonden toendertijd zeer lange periodes vele bedrijven op de wereldbeurzen die nog nooit een dubbeltje omzet hadden gegenereerd. De echte aandeelhouder (houder betekent volgens mij nog steeds langdurig bezitten) kijkt naar totaal andere aspecten van een bedrijf dan de zgn. shorters en andersoortige speculanten die vaak met geleend geld of helemaal geen geld de beurzen en daarmee de ondernemingen verzieken.

    Ik hoop dat ik het nog mag meemaken dat er een verbod komt op alle andere vormen van speculeren dan het originele aandeel houden.

    Wat mij tevens is opgevallen op dit forum is dat die personen die oprecht zijn en geen leedvermaak vertonen waarschijnlijk de enigen zijn die met eigen geld beleggen. Zegt toch wel iets, 20 jaren geleden was dit normaal en wilden beleggers maar 1 ding; dat het de onderneming goed ging.

    Nu schreeuwen mensen over schulden terwijl ze zelf geen haar beter zijn.
    Dus, wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

    Ondanks alles wens ik jullie een goed weekend.
    Maggy toch. Schulden zijn niet slecht, integendeel en de dotcom bubbel is geen reden om overgewaardeerde aandelen te kopen (eveneens; integendeel zelfs). Deze reaktie had je kunnen verwachten, oftewel: ben ik nou zo slim, of ben jij .... ;)

    Zonder geld kun je niet beleggen op de beurzen en met geleend geld ben je heel risicovol bezig, zodat je geen fouten kunt maken (of in ieder geval minder). Je zult iemand met geleend geld dan ook hopelijk niet met 10 mln aandelen imtech in de weer zien. Die uitglijder kun je wel maken als je met eigen geld belegt.
  14. aandeeltje! 3 augustus 2014 10:29
    quote:

    paulta schreef op 2 augustus 2014 20:01:

    De brief van afgelopen week gaf aan dat het op het operationele vlak gewoon zijn gangetje gaat, dat is best positief voor een nakend failliet bedrijf...klanten hebben gewoon know how nodig die IM kan en moet leveren.

    Chinees geld in IM, als springplank om in Europa binnen te komen......
    Inderdaad, gewoon zoals al tijden draait het gewoon verliesgevend door. Eind september weer 300 mln minder!
1.559 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 78 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,63 +1,42%
EUR/USD 1,0693 0,00%
FTSE 100 8.139,83 +0,75%
Germany40^ 18.177,90 +1,45%
Gold spot 2.337,95 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.927,90 +2,03%

Stijgers

EBUSCO...
+9,33%
NX FIL...
+8,77%
ASMI
+7,26%
Alfen ...
+5,89%
PostNL
+3,82%

Dalers

SIGNIF...
-11,28%
Wereld...
-7,62%
AMG Cr...
-5,77%
IMCD
-4,90%
ABN AM...
-4,19%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links