Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Ballast Nedam doet beroep op aandeelhouders

490 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 guusje 10 juli 2014 16:43
    quote:

    marique schreef op 10 juli 2014 14:40:

    [...]
    ???
    Wie gisteren aandelen had krijgt toch een claimrecht?
    Dat kun je verkopen of je kan er een nieuw aandeel voor kopen.

    Was je gisteren geen aandeelhouder dan kun je claims kopen.

    Ballast Nedam heeft een aanvraag ingediend om claims te verhandelen op de Euronext Amsterdam. Handel van de inschrijvingsrechten wordt verwacht plaats te vinden onder het symbool “BALCR” en ISIN code “NL0010832283” om 9:00 uur CEST op 10 juli 2014 en zal doorlopen tot 17:40 CEST op 22 juli 2014.
    De claim emissie zijn voor de grote jongens met 5% belang of meer, particulier doet niet mee.
  2. forum rang 6 marique 10 juli 2014 19:30
    quote:

    guusje schreef op 10 juli 2014 16:43:

    [...]
    De claim emissie zijn voor de grote jongens met 5% belang of meer, particulier doet niet mee.
    Waar staat dat?

    De >5% aandeelhouders hebben beloofd mee te doen. Meer niet.
    En de begeleidende banken hebben zich garant gesteld.
    Ook dat is normaal en gebruikelijk.
    Kleine aandeelhouders/beleggers kunnen ook meedoen. Anders zou er geen vrije handel van claims zijn.
  3. forum rang 4 guusje 10 juli 2014 21:04
    quote:

    marique schreef op 10 juli 2014 19:30:

    [...]
    Waar staat dat?

    De >5% aandeelhouders hebben beloofd mee te doen. Meer niet.
    En de begeleidende banken hebben zich garant gesteld.
    Ook dat is normaal en gebruikelijk.
    Kleine aandeelhouders/beleggers kunnen ook meedoen. Anders zou er geen vrije handel van claims zijn.

    Heb niks van mijn bank gehoord, heb al jaren Ballast Nedam,dacht dat de aandelen alleen bij de groot aandeelhouders geplaatst waren. heb ook niets van mijn bank gehoord.
  4. forum rang 4 guusje 10 juli 2014 21:08
    quote:

    guusje schreef op 10 juli 2014 21:04:

    [...]
    Heb niks van mijn bank gehoord, heb al jaren Ballast Nedam,dacht dat de aandelen alleen bij de groot aandeelhouders geplaatst waren. heb ook niets van mijn bank gehoord.
    Zijn er particulieren die wel ingelicht zijn door hun bank, anders gaat ik mijn bank bellen.
  5. gerrit 69 10 juli 2014 21:11
    quote:

    guusje schreef op 10 juli 2014 21:04:

    [...]
    Heb niks van mijn bank gehoord, heb al jaren Ballast Nedam,dacht dat de aandelen alleen bij de groot aandeelhouders geplaatst waren. heb ook niets van mijn bank gehoord.
    Waar zijn je claims dan gebleven?
    Jouw bank geeft je ten alle tijde een overzicht en ook met internet bankieren is dat zichtbaar.

    Gerrit
  6. forum rang 4 guusje 10 juli 2014 21:21
    quote:

    gerrit 69 schreef op 10 juli 2014 21:11:

    [...]

    Waar zijn je claims dan gebleven?
    Jouw bank geeft je ten alle tijde een overzicht en ook met internet bankieren is dat zichtbaar.

    Gerrit

    Heb de aandelen bij de ING, wat kopen of verkopen betreft doe ik weinig bij de ING
    ik ga nu toch maar even mijn porto bekijken van de ING op het internet, heb ook de ABN doe daar meer mee handelen, misschien is het wel in een andere brievenbus terecht gekomen, ieder geval bedankt.
  7. forum rang 4 guusje 10 juli 2014 21:53
    quote:

    marique schreef op 10 juli 2014 21:44:

    Hier kun je zien dat er vandaag in de rights is gehandeld
    Waarom banken zo traag of laks zijn met info naar aandeelhouders BN begrijp ik niet.

    europeanequities.nyx.com/nl/products/...
    Marique bedankt,
    De ING geeft 1 keer per jaar een overzicht, ABN 4 keer.
  8. gerrit 69 10 juli 2014 22:12
    quote:

    guusje schreef op 10 juli 2014 21:41:

    Gerrit,
    kijk net,
    Right 29-7-2014, staat onder mijn huidige aandelen, weet jij hoe dat met die claims gaat, mijn keuze nam ik nooit in een claim, meestal aandelen.
    Ga toch mijn bank morgen bellen waarom ik geen post heb gezien .


    Je gaat mij toch niet vertellen, dat je claims waardeloos afgelopen zijn of niet verhandeld zijn door de ING.
    Normaal gezien moet je zelf actie ondernemen of je nieuwe aandelen Ballast wilt hebben of de claims, die altijd een zekere dagwaarde hebben, wilt verhandelen op de beursvloer.
    De ING Bank moet dus in een brief vragen wat je met de claims wilt doen, maar ik weet niet of de periode van de claimhandel al voorbij is, want dan heb je mooi pech.
    Het kan zijn dat je recht van verhandelen van de claims nog tot 29-07-2014 mag plaatsvinden.
    Dus ik zou morgen als eerste contact maken met je bank, want die leggen je het wel uit.

    Gerrit
  9. [verwijderd] 11 juli 2014 22:51
    vr 11 jul 2014, 22:14
    Bouwreuzen wankelen
    door Joris Polman
    De economische crisis, zware projectverliezen en zwak bestuur hebben de beurswaarde van de vier Nederlandse bouwers gedecimeerd. Wat brengt de toekomst voor deze bouwreuzen? „Consolidatie zou logisch zijn.”
    Wie voor het uitbreken van de crisis geld in een van de vier Nederlandse bouwgiganten heeft gestoken, heeft nu pijn in zijn portemonnee. Bouwers verloren sinds 2007 tussen de 80 en 94% van hun beurswaarde (zie illustratie). Een waar bloedbad voor beleggers.
    Een veelgehoord, en bepaald niet onterecht excuus, is de crisis. De bouwsector betaalde een hoge prijs, niet in de laatste plaats omdat ze te laat waren met aanpassen aan de marktomstandigheden, zegt emeritus hoogleraar Hugo Priemus van de TU Delft. „Bouwbedrijven hebben de diepte en de duur van de crisis onderschat en denken steeds dat er heel dichtbij licht gloort aan het einde van de tunnel. De markt van grote bouwbedrijven is kwetsbaar en dat is onvoldoende onderkend.”
    Wankelen
    De vier beursgenoteerde bouwers staan na zes jaar crisis nog steeds overeind, maar wankelen wel. BAM, Heijmans, Ballast Nedam en het bouwgerelateerde Imtech hebben inmiddels allemaal een of meerdere aandelenemissies gedaan. Bij alle vier is sinds 2008 de topman vervangen, waarbij dient te worden aangetekend dat de positie van zittend topman Nico de Vries (BAM) allerminst zeker is. En bij ten minste twee (Imtech en Ballast Nedam) van de vier hebben de banken de controle deels overgenomen. Toch betekent dat allerminst dat de bedrijven het ergste hebben gehad. BAM, met ruim €7 miljard omzet de grootste bouwer van ons land, moest deze week zware verliezen rapporteren op projecten in Duitsland en Engeland. Pijnlijk, aangezien het bedrijf nog amper was bekomen van een miljoenenstrop in augustus vorig jaar, onder meer op de bouw van het NAVO-hoofdkwartier in België.
    Natuurlijk zegt topman De Vries dat hij BAM „onder controle” heeft. Maar erg overtuigend is dat allang niet meer, zegt econoom David Tomic van beleggersvereniging VEB. „Dat zei hij ook in augustus 2013. Een emissie was toen onvermijdelijk. Afgelopen april, tijdens de aandeelhoudersvergadering, riep hij dat er geen nieuwe tegenvallers zouden komen. En afgelopen week, toen hij toch weer zware projectverliezen bekend moest maken, zei De Vries opnieuw ’in control’ te zijn. Maar ondertussen is de onzekerheid in de markt groot.”
    Controle
    Het is een patroon dat ook te zien is bij de concurrenten, zegt hoofd aandelenbeheer Jack Jonk van Delta Lloyd. „De rode draad is de gebrekkige controle op grote projecten.” Ballast Nedam ging bijna onderuit nadat het zich vertilde aan de verbreding van de A15 in het Botlekgebied. Schade: €87 miljoen. Imtech vertilde zich niet zo zeer, maar ontdekte pas na jaren dat de Duitse directie knoeide met de boeken. Het bedrijf moest honderden miljoenen afwaarderen.
    Imtech en Ballast Nedam liggen inmiddels aan de ketting van de banken en financiers. „Totaal gebrek aan controle en risicomanagement enerzijds en de noodzaak om volume te scoren anderzijds heeft deze bedrijven opgezadeld met projecten die tegenvallen en dus met grote verliezen. Daarmee zakken ze door de bankconvenanten en voilà, dan zijn ineens de banken de baas”, zegt analist Teun Teeuwisse van Kempen & Co. Ook voor BAM dreigt dit scenario, waarschuwde ABN Amro eerder deze week al.
    Alarmerend
    De marges van de bouwers zijn ondertussen dermate laag dat iedere misser direct alarmerend is. Dat komt ook omdat de concerns sterker op omzet dan op cash hebben gestuurd. „Daarbij maaien ze het gras voor elkaars voeten weg en verzieken de markt voor elkaar én zichzelf. Nu zijn ze ten langen leste zelf ook slachtoffer, nadat ze in de afgelopen jaren eerst veel van hun personeel hebben vervangen voor goedkope flexwerkers en schijnzelfstandigen. Een domme strategie, want ook daardoor raak je controle kwijt”, zegt voorzitter Charley Ramdas van FNV Bouw.
    Beleggers hebben grote twijfel of de bedrijven er allemaal weer bovenop komen. Delta Lloyd is al helemaal uit Imtech gestapt. „Dat concern werkt de komende jaren alleen nog maar voor de bank. Maar ook bij Ballast mag wat ons betreft nu echt niks meer misgaan”, zegt Jonk.
    Analist Teeuwisse is ronduit somber. „Bij BAM en Ballast weet je dat het management geen idee had van de risico’s en de potentiële ellende. De kans dat er nog meer projectverliezen komen is dan ook substantieel. Dat maakt beleggen in deze bedrijven bijzonder onaantrekkelijk.”
  10. [verwijderd] 11 juli 2014 22:54
    "Analist Teeuwisse is ronduit somber. „Bij BAM en Ballast weet je dat het management geen idee had van de risico’s en de potentiële ellende. De kans dat er nog meer projectverliezen komen is dan ook substantieel. Dat maakt beleggen in deze bedrijven bijzonder onaantrekkelijk.”
  11. forum rang 4 guusje 12 juli 2014 09:43
    quote:

    gretig schreef op 11 juli 2014 22:54:

    "Analist Teeuwisse is ronduit somber. „Bij BAM en Ballast weet je dat het management geen idee had van de risico’s en de potentiële ellende. De kans dat er nog meer projectverliezen komen is dan ook substantieel. Dat maakt beleggen in deze bedrijven bijzonder onaantrekkelijk.”
    Laat het met deze slechte berichten een goede les voor Bam en Ballast Nedam zijn geweest. en hopen dat het met de nieuwe projecten beter zal gaan.
    Ergens zijn de bouw aandelen zo afgestraft dat het met bouw aandelen alleen maar opwaarts kan gaan, vooral nu het bestuur het beter aan zal pakken.
    En blijven realistisch denken zal nog overal flink gebouwd moeten worden, en wegen aangelegd en vernieuwd worden.
  12. aandeeltje! 14 juli 2014 11:40
    quote:

    TheAdmiral schreef op 7 juli 2014 11:43:

    Met al dat slechte nieuws in de bouwsector vandaag, komt die arbitrage-commissie toch aardig onder druk te staan volgens mij. Als het zo doorgaat met de aanbestedingen van de overheid, het bijna op wurgcontracten lijkt waarbij nauwelijks ruimte voor meerwerk is, kan Rijkswaterstaat voor de grotere projecten geen partij meer vinden die de klus wil klaren... en dan geachte Rijksoverheid, wat doen jullie dan ???? (NB: heb geen positie in Ballast, maar wel begrip voor de moeilijke positie waarin de bouwconsortia zich bij dit soort complexe projecten bevinden). Tegemoetkoming van de bouwbedrijven lijkt mij alleszins redelijk.
    Tientaller jaren is de overheid opgelicht, de overheid is er ook niet voor om de bouwsector in het leven te houden. Jammer, maar eindelijk zijn de ambtenaren eens scherp. Natuurlijk is het nu lastig. We krijgen gewoon een reset en dat vind ik op zich niet verkeerd.
  13. gerrit 69 14 juli 2014 13:32
    quote:

    Biobert schreef op 14 juli 2014 13:28:

    Opvallend: het aandeel Ballast Nedam loopt qua koers niet in de pas met de Rights (claims) > 5,25 = 2,00 + 3,10
    Wat betekent dat?
    Dat men eerder verwacht dat de koers nog verder zal zakken.
    De Rights noteren onder pari en dat zegt mij genoeg.

    Gerrit
  14. gerrit 69 14 juli 2014 21:26
    quote:

    Biobert schreef op 14 juli 2014 13:36:

    [...]

    Waarom arbitreert de markt het verschil in waarde tussen het aandeel en de rights dit verschilt niet?
    De kopers van de Rights zijn niet verplicht de exacte marktwaarde te betalen.
    De verkopers van de Rights of Claims krijgen altijd een slechtere prijs bij een dalende koers.
    Zou de koers van het aandeel in een stijgende trend zitten, dan werkt het andersom en word er voor de Rights een veel betere prijs betaald.
    Aan deze marktwerking ben je nu eenmaal overgeleverd.
    Simpel he.

    Gerrit
490 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,27 -0,04%
EUR/USD 1,0727 +0,30%
FTSE 100 8.147,03 +0,09%
Germany40^ 18.118,00 -0,24%
Gold spot 2.345,25 +0,31%
NY-Nasdaq Composite 15.927,90 +2,03%

Stijgers

Philip...
+29,35%
Alfen ...
+14,76%
EBUSCO...
+6,88%
FASTNED
+4,79%
EXOR NV
+3,96%

Dalers

Vastned
-6,87%
VIVORY...
-5,88%
ASMI
-4,39%
ADYEN NV
-2,42%
BESI
-2,42%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links