Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

De 10 voornaamste Overname-Kandidaten

212 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 hirshi 15 maart 2015 10:00
    quote:

    Roll on schreef op 15 maart 2015 01:41:

    [...]
    In mei 2014 overnamekandidaten voorspellen die al veel eerder zijn overgenomen?
    Ga je nu bewust onzin posten om er in ieder geval voor te zorgen dat er toch iemand reageert of hou je de beurs gewoon inderdaad helemaal niet bij?
    Je zou haast denken het laatste, daar je woensdag meende dat je nog in opties Nutreco kon handelen.

    Roll on

    Wat het eerste betreft heb je gelijk. Ik heb me in de datum vergist.
    Het bericht was van 9 april 2013.
    Wat het tweede betreft zit je er toch echt naast.
    In niet alle series kon worden gehandeld, maar in een aantal wel.

    Dus niet zo hoog van de toren blazen graag.

    Groet.
  2. forum rang 7 ffff 15 maart 2015 15:25
    Gerrit,

    Goede correctie van mijn mening! Had jouw lijstje dan toch wat zorgvuldiger moeten bekijken. In de lijst van ING door Hirshi gepost zitten er dus ook een paar....

    Kortom: Ik moet mijn mening herzien! Gezien het feit dat ik veel lees kan ik hier dan laten noteren dat Mobistar, Umicore, EVS allen genoteerd in Brussel heel vaak zelfs als overnamekandidaat genoemd worden.

    Dus dan wellicht, misschien, toch meer rekening mee houden...

    Peter
  3. [verwijderd] 15 maart 2015 15:51
    quote:

    hirshi schreef op 15 maart 2015 10:00:

    [...]

    Roll on

    Wat het eerste betreft heb je gelijk. Ik heb me in de datum vergist.
    Het bericht was van 9 april 2013.
    Wat het tweede betreft zit je er toch echt naast.
    In niet alle series kon worden gehandeld, maar in een aantal wel.

    Dus niet zo hoog van de toren blazen graag.

    Groet.
    The contract shall be de-listed with immediate effect ( maar dat had ik woensdag al gezegd)
    derivatives.euronext.com/sites/deriva...

    Er zijn woensdag nul contracten verhandeld, simpelweg omdat de handel voorbeurs werd beëindigd.
    Bij Euronext deed men dat netjes volgens de regels.
    Dat krakkemikkige TOM het orderboek niet had leeggemaakt doet er niets aan af dat ook daar niet meer gehandeld kon worden.
    Bij dat zooitje ongeregeld kon je overigens woensdag nog wel orders inleggen, maar die werden vervolgens vrolijk gecancelled heb ik me laten vertellen.
    Het is ook vrij logisch dat de handel bij gestanddoening van een bod onmiddellijk wordt stilgelegd natuurlijk, daar nagenoeg niemand meer aan zijn leveringsplicht zou hebben kunnen voldoen als men ze ging opvragen, bij meer dan 96% aanmelding, zou anders wel een zeer spectaculaire squeeze kunnen worden natuurlijk.
    Alleen al de open interest in de maart series waren meer dan 10.000 contracten.
    Maar bij de kenners ,of iemand met een substantiële positie,was deze kennis natuurlijk allang bekend...
  4. forum rang 7 hirshi 15 maart 2015 16:32
    Er zijn die dag inderdaad nul contracten verhandeld.
    De dagen ervoor werd er trouwens ook nog nauwelijks gehandeld.
    Maar voor een aantal series waren er wel bied- en laatstellingen.
    Het kan zijn dat deze niet uitgevoerd zouden zijn.
    Dat heb ik verder niet uitgeprobeerd.
    Wat betreft de handel in opties in dit fonds was het orderboek al weken een zootje. Dan weer stellingen en dan weer niet.

    Groet.

  5. forum rang 7 hirshi 8 april 2015 18:17
    quote:

    gerrit 69 schreef op 7 april 2015 18:14:



    TNT-Express stond niet op het lijstje van overname kandidaten, maar had er natuurlijk wel bij moeten staan.
    Waarschijnlijk komt dat door de eerste mislukte overname poging door UPS.
    Op termijn komt er wel weer een plek vrij in de AEX, als TNT-Express van de beurs verdwijnt.
    Hoeft ook niet op een lijstje te staan.
    Een nieuwe overnamepoging lag voor de hand.
    Ik heb in december 2014 in het Europaspel draadje de verwachting van een hernieuwde overnamepoging al luid en duidelijk uitgesproken.

    Groet.


  6. [verwijderd] 29 juli 2015 17:36
    optimist!

    "Het aandeel lijkt met de huidige koersstijging ook een overname kandidaat te worden."
    beste gerrit 69,
    alweer een overname? hoe vaak is wessanen niet deels in de uitverkoop gegaan ?
    even uit mijn geheugen : meneba,lucas bols en niet te vergeten die rode edammer ballen die de buitenlanders "famous dutch cheese" noemde ?
    15 jaar geleden deed dit rommelaandeel (juli 1990) nog hfl. 75,-
    ik hoop voor je dat your dream come true, maar ik heb mijn twijfels.
  7. gerrit 69 1 augustus 2015 11:07
    quote:

    le sobriquet schreef op 29 juli 2015 17:36:

    optimist!

    "Het aandeel lijkt met de huidige koersstijging ook een overname kandidaat te worden."
    beste gerrit 69,
    alweer een overname? hoe vaak is wessanen niet deels in de uitverkoop gegaan ?
    even uit mijn geheugen : meneba,lucas bols en niet te vergeten die rode edammer ballen die de buitenlanders "famous dutch cheese" noemde ?
    15 jaar geleden deed dit rommelaandeel (juli 1990) nog hfl. 75,-
    ik hoop voor je dat your dream come true, maar ik heb mijn twijfels.

    De historie is mij bekend.
    Het is wel opvallend hoe sterk het aandeel Wessanen in de lift zit.
    Wat betreft twijfels, twijfel ik dagelijks of mijn beleggingen wel succesvol blijven.
    Het fantaseren over overname kandidaten blijft voor een aantal forumleden een aangename bezigheid, waaronder ik mij ook soms schuldig aan maak.
    De volgende kandidaat die vaak genoemd word is USG People, maar daar praten beleggers al meer dan 5 jaar over, zodat de kans bestaat dat het bij fantasie blijft.
  8. [verwijderd] 2 augustus 2015 14:02
    hoi gerrit 69, als trouw volger van de xea- de beleggersadviseur site las ik bij de laatste dag posting van 02/08 :
    "Wij kregen vragen over Wessanen o.a. welke toekomst voor Wessanen.

    Daar kunnen we snel een antwoord op geven.
    Wessanen is de Europese speler in duurzame en gezonde voeding met een "breed" aanbod van producten.
    De heer Chr. Barnouin heeft de zaken na zijn aanstelling op 25 jan 2014 als CEO (hij werkte al bij Wessanen in Frankrijk) goed aangepakt, de bezem er door en producten met kleine omzet eruit. Kost geld en met nieuwe aankopen heeft hij een breder product keuze gemaakt.
    Wessanen heeft een hoge k/w maar daar draait het niet alleen om. Wessanen zou zomaar eens door een Ahold ingelijfd kunnen worden, want Ahold wil groeien in duurzame voeding, maar ook andere (buitenlandse) spelers kunnen interesse krijgen.
    Maar zoals wij in het verleden al schreven, hopelijk nu nog niet en dat blijft NU ook nog staan.
    Chr. Barnouin doet een goed werk en laat hem dat nog maar enkele jaren blijven doen onder de zelfstandigheid van Wessanen. Ons eerst koersdoel EUR 10 staat op het punt snel te worden bereikt en ons volgende koersdoel is EUR 15.
    Dat kan medio 2016 op de borden komen, want Wessanen zit met z'n producten in een snel groeiende markt.
    Met deze vooruitzichten Wessanen een aandeel voor elke portefeuille. "

    zit laatste tijd wel erg in de lift en zie dat volumen aandelen stijgt. ga vanavond eens kijken hoe het met calls (zag langst lopende serie mrt 2016} staat.
    in elk geval, dank om ons attent op wes. te maken.
    heb het heel lang geleden in portefeuille gehad.
    dat van ahold in het verhaal lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want ik heb lang met ahold vastgoed te maken gehad en de policy was /is geen liggende gelden (dus huur i.p.v. koop). ze zijn groot retailer en in principe geen fabrikant als unilever.
    een leuke zonnige week en wat succes met de "handel".
  9. gerrit 69 7 augustus 2015 16:36


    AMG weet steeds beter haar kosten te beheersen en onder moeilijke omstandigheden met gedaalde grondstoffenprijzen alweer een aardige winst te laten zien.
    Als Schimmelbusch straks van het pluche verdwijnt, zal naar mijn mening de beschermingsconstructie ook verdwijnen.
    Dat opent perspectieven waardoor AMG een mooie overname prooi zal worden.
    Ook op eigen kracht zie ik het aandeel in de nabije toekomst in koers verdubbelen in de richting van € 16,00
    Onbekend maakt onbemind was geruime tijd het imago van AMG, maar dat kan dit jaar al snel veranderen als AMG in het 3e kwartaal opnieuw positieve cijfers zal laten zien.
    De toekomst zal het uitwijzen.
  10. [verwijderd] 7 augustus 2015 18:11
    beste gerrit,dacht dat amg een oud duits automerk was. ben zeer benieuwd hoe jij aan die € 16 komt omdat je volgens mij nimmer aan wishful thinking deed? zag dat de advanced metallurgical group voornamelijk in silicium zat. nu daar bestaat zeker een derde van de aarde uit.het is dat spul dat zo lekker glinstert op de franse wegen ( o.a.fijn kwarts en mica).
    denk wel: " niet alles wat blinkt is goud. "
    een leuk weekend , toch nog een paar centjes verdiend deze week (gisteren na opening paar calletjes fagr. gekocht en uurtje later verkocht / grappig dat het aandeel via amsterdam gaat en de derivaten via brussel). maar doe bijna niks meer op de beurs want ik vertrouw het voor geen stuiver.
  11. gerrit 69 7 augustus 2015 18:22
    quote:

    le sobriquet schreef op 7 augustus 2015 18:11:

    beste gerrit,dacht dat amg een oud duits automerk was. ben zeer benieuwd hoe jij aan die € 16 komt omdat je volgens mij nimmer aan wishful thinking deed? zag dat de advanced metallurgical group voornamelijk in silicium zat. nu daar bestaat zeker een derde van de aarde uit.het is dat spul dat zo lekker glinstert op de franse wegen ( o.a.fijn kwarts en mica).
    denk wel: " niet alles wat blinkt is goud. "
    een leuk weekend , toch nog een paar centjes verdiend deze week (gisteren na opening paar calletjes fagr. gekocht en uurtje later verkocht / grappig dat het aandeel via amsterdam gaat en de derivaten via brussel). maar doe bijna niks meer op de beurs want ik vertrouw het voor geen stuiver.
    AMG is een bijzonder hoogwaardig metaalbedrijf, wat niet alleen in silicium zit maar ook in andere zeldzame metalen zoals lithium, maar ook grootschalig in grafiet
    handelt.
    Bekijk deze website van AMG maar eens aandachtig.

    www.amg-nv.com/
  12. [verwijderd] 7 augustus 2015 18:34
    beste gerrit volgens mij zijn silicium wat wel een metallisch uiterlijk heeft en een grijzige kleur en grafiet geen metalen.
    heb na mijn 5 jr hbs-b geen metallurgie gestudeerd maar dit herinner ik mij nog wel.
    verder blijf ik heel nieuwsgierig naar waar die € 16 op gebaseerd is.
212 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 913,25 -0,03%
EUR/USD 1,0874 +0,07%
FTSE 100 8.420,26 -0,22%
Germany40^ 18.716,50 -0,12%
Gold spot 2.415,21 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.685,97 -0,07%

Stijgers

NX FIL...
+8,76%
VIVORY...
+6,12%
Sif Ho...
+4,09%
RENEWI
+3,21%
HEIJMA...
+3,08%

Dalers

Corbion
-3,97%
ADYEN NV
-3,20%
EBUSCO...
-3,00%
SIGNIF...
-2,50%
PROSUS
-2,29%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links