Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,190   -0,125   (-2,35%) Dagrange 5,085 - 5,290 329.343   Gem. (3M) 235,4K

TomTom speelt met filemelding voor ANWB

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 december 2010 23:59
    TomTom begeleidt niet alleen mensen naar hun plaats van bestemming. De producent van navigatieapparatuur speelt nu ook voor ANWB: hij meldt files. En dat zijn er steevast veel en veel meer dan de ANWB in de spits telt.

    Gistermiddag om drie uur stond er volgens TomTom Traffic Alert 2704 kilometer file door de vroege vrijdagspits en sneeuw in de Randstad. De ANWB meldde 522 kilometer. Website Geenstijl en radio 538 gebruiken al de filemeldingsdienst van TomTom. Bij de ANWB zijn ze er niet echt blij mee. „Ik vraag me af wat de individuele weggebruiker eraan heeft. Die raakt alleen in de war”, zegt een woordvoerder.

    Eerder deze week legt applicatiemanager Jeroen Brouwer op het hoofdkantoor van TomTom in Amsterdam uit hoe het komt dat TomTom vaak vijf keer meer kilometer file meldt.

    Rijkswaterstaat, waar de ANWB zijn informatie vandaan haalt, heeft in het asfalt van de snelweg hier en daar lussen aangelegd die meten hoe hard een auto rijdt. Kastjes langs de weg doen hetzelfde. Daarnaast gebruikt de overheid meldingen van de verkeerspolitie over bijvoorbeeld ongelukken of versperringen.

    TomTom daarentegen heeft direct contact met zijn apparaten – mits voorzien van simkaart – op de weg. Dat zijn kastjes, of applicaties op telefoons. Het filesysteem van TomTom, dat HD Traffic heet, kan zien waar en wanneer mensen plotseling stil staan of langzaam rijden. „Dat gaat uiteraard anoniem, we kunnen het gps-signaal niet linken aan een bepaald persoon”, zegt Brouwer. In Nederland rijden 250.000 mensen met HD Traffic. En hoe meer, hoe beter het systeem werkt.

    www.trouw.nl/nieuws/nederland/article...
  2. [verwijderd] 18 december 2010 13:54
    quote:

    maarten77 schreef op 18 december 2010 00:50:

    Zag het artikel net ook, je bent me voor... Deze activiteit wordt wellicht geen cashcow, maar is wel een verbreding van de activiteiten, die bovendien goodwill oplevert voor het merk. En merkwaarde is erg belangrijk...
    Ik deed gisterochtend voor mijn werk nog even een rondje Brabant.

    Na de laatste afspraak op weg naar huis. Automatische piloot en de snelweg op. Zet ik toch de TT live aan. Ik wordt eerste de beste afslag van de snelweg gehaald en de andere oprit er weer op (andere kant op) Ik rij 40 km om, maar loop wel 27 km file mis. Het systeem werkt perfect. Het gebruik voor andere doelen zie ik als reclamestunt/marketing.

    groet,
    kc
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.