Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

waarom wordt AND steeds aantrekkelijker

117 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 augustus 2014 16:37
    Maandag nog een handelsdag en dan de
    halfjaarcijfers.
    In 2012 en 2013 waren de halfjaarcijfers erg
    sterk door mooie grote deals waaronder die
    met Navitel.
    Denk dat de cijfers wel wat minder zijn, want
    de mega deal met AKL eind April telt maar
    2 mnd mee.
    Dit jaar 2014 wordt precies het omgekeerde
    van 2012 en 2013 waar het 2e half jaar een
    stuk minder was.

    Waarom word AND steeds aantrekkelijker om
    te kopen ?

    Deal AKL zorgt voor een verdubbeling van
    kaarten content.De kans is groot dat huidige
    klanten de kaarten van Canada en Noord Amerika
    ook zullen gaan afnemen.

    Zelf geeft de voorzichtige CEO al aan dat hij
    nadat kaarten medio 2015 gereed zijn verwacht
    enkele nieuwe mondiale klanten zal opleveren.

    Met een vaste kosten basis van rond de 3 miljoen
    Euro zal elke nieuwe deal dit jaar en volgend jaar
    de winst nagenoeg 1 op 1 toenemen met de
    omzet .

    3e kwartaal deel kaarten AKL gereed en 4e
    kwartaal kan AND de kaarten al aanbieden.
    Afgelopen 2 jaar is AND al 2 maal benaderd voor
    Gesprekken vergaande vorm van samenwerking.

    Een derde keer ligt in het verschiet, maar die
    Partij zal met een heeele goede aanbod
    komen want zeg nu eerlijk als je vanaf de 3 miljoen
    Omzet bijna 1 op 1 winstgevend bent bij toename
    omzet dan is dit extreem.

    Het vergroten van het kaarten oppervlak zal op
    den duur volgens mij de omzet ook verdubbelen.
    Partijen die nu nog geen kaarten afnemen omdat dekking
    nog niet genoeg is, daar kan AND nu wel interessant voor zijn.

    Verder nog AND schuldenvrij en 5,2 miljoen
    in kas.
    Men streeft ernaar om jaarlijks dividend te gaan
    uitkeren.
    Over een overname kans zal ik het maar niet hebben
    maar ook deze neemt toe met de uitbereiding
    kaarten oppervlakte.

    succes voor diegene die in AND geloven.
  2. [verwijderd] 15 augustus 2014 17:39
    @ Buts en de snelle verdubbelaar

    In 2012 heeft AND van iedere euro omzet 0,40 € winst
    behaald.
    In 2013 van iedere euro omzet 0,28€ winst.

    Op termijn met 2 a 3 deals erbij zou de winst per aandeel
    naar de 0,90- 1.00€ kunnen gaan.
    Gaan we met een koers richting de 10 euro en
    Jaarlijks dividend tegemoet zien.
    Nu alleen nog even geduld :)
  3. [verwijderd] 17 augustus 2014 20:30
    quote:

    lapins schreef op 17 augustus 2014 16:09:

    Goedemiddag ik vraag me iets af , ik zie in de grafiek, eind 2007 de koers op ruim € 17 staan , toen de crisis, nu is m,n vraag is de lagere koers alleen aan de crisis te danken of zijn er nog meer oorzaken te bedenken
    Want als het alleen de crisis is kunnen we nog veel omhoog ?
    de hoogte van de koers wordt mede bepaald
    door de wpa en de vooruitzichten.
    Toen waren de kaarten voor navigatie hot denk aan TomTom
    dat tela atlas kocht voor een paar miljard de koers stond
    Toen ook boven de 100 euro voor TomTom .
    3 jaar terug toen inkomsten terug liepen is er
    een reorganisatie doorgevoerd, de vaste kosten
    waren toen veel te hoog.
    AND en groot aandeelhouder Indolfin hebben daar
    van geleerd en denken nu 3 keer na voordat
    er een dubbeltje word uitgegeven.
    De dividend uitkering van een 0,10 cent was
    wat karig maar komt omdat men voorzichtig
    is. Zelf ben ik van mening dat met een paar
    nieuwe deals AND in 2015 een omzet kan
    realiseren van rond de 6 miljoen euro.
    Doordat kaarten gereed zijn en de kosten
    laag zijn is de winstgevendheid dan erg groot.

    Als TomTom word overgenomen komende jaren
    zal AND ook meer in de picture komen.
    Als de koers over 2 jaar op 10 euro staat
    is de beurswaarde nog maar 37 miljoen.
    AND zal nooit kunnen tippen aan de kwaliteit
    van TomTom maar een grote partij die AND
    zou kopen kan in een aantal jaren met investeringen
    wel kaarten op gelijkwaardig niveau kunnen
    realiseren. Dan zijn de kosten nog maar een fractie
    dan de kaarten van een paar miljard van TomTom.

    Dus het is voor AND nog niet zo slecht dat TomTom
    relatie met Apple sterker maakt.
    Grote partijen weten dat ze bij overname TomTom
    nagenoeg geen kans maken omdat Apple
    een evt bieding strijd altijd zal winnen.
    Dus komen ze misschien uit op het kleine AND als mogelijk
    alternatief.
    Al zou AND de kruimeltjes maar kunnen pakken
    die TomTom laat liggen. Dan zijn wij als aandeelhouders
    spekkoper !

  4. [verwijderd] 17 augustus 2014 20:59
    quote:

    geld als water schreef op 17 augustus 2014 20:30:

    [...] de hoogte van de koers wordt mede bepaald
    door de wpa en de vooruitzichten.
    Toen waren de kaarten voor navigatie hot denk aan TomTom
    dat tela atlas kocht voor een paar miljard de koers stond
    Toen ook boven de 100 euro voor TomTom .

    Tomtom heeft nooit boven de 100 euro gestaan hoe kom je daar nou bij?
  5. [verwijderd] 18 augustus 2014 12:39
    quote:

    wizzel schreef op 18 augustus 2014 12:14:

    [...]
    Hebben 3,95 gestaan 4 euro moet een eitje zijn einde jaar 4,50 / 5,00 :-)
    als ze op schema liggen is over een aantal weken een deel van
    de AKL kaarten gereed, zou goed kunnen dat een huidige klant
    gelijk gebruik wil maken van deze mogelijkheid.
    Dan gaan we die 4 euro zeker zien lijkt me.
117 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.