Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Nieuwe ronde nieuwe kansen voor Imtech...

34 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. stormvogel 27 juni 2014 11:08
    quote:

    GordonGekko1986 schreef op 27 juni 2014 10:54:

    Zojuist 10.000 aandelen Imtech gekocht. De toenemende geruchtenstroom rond overname met een 1,50 euro price per stock klinkt interessant. I'm in. Who's with me....
    Het aandeel is flink oversold en covering is begonnen dus de instappers van nu gaan straks heel veel verdienen.
  2. [verwijderd] 27 juni 2014 11:19
    quote:

    GordonGekko1986 schreef op 27 juni 2014 11:12:

    Het omvallen van de hut zal eveneens niet snel gebeuren. Eerder een doorstart of een overname waarbij de huidige aandelen verzilverd zullen worden. Sterke opwaartse trend momenteel. Up she goes...
    Ach, zo lult iedere nieuwe instapper.
    Achteraan aansluiten aub.
  3. [verwijderd] 27 juni 2014 11:32
    Ik begrijp je reactie volkomen. Het is ook niet mijn intentie om alleen maar mooi weer te spelen. Imtech heeft fouten gemaakt, hiervoor de nodige klappen gehad op de beurs en het laagste koersdoel dat vorig jaar is afgegeven is ook daadwerkelijk bereikt. Dus als mensen niet voortijdig waren uitgestapt en verlies leden vind ik dat persoonlijk niet al te slim. Waar rook is is vuur. Geloof me. De tijd om in te stappen is nu....
  4. [verwijderd] 27 juni 2014 12:10
    quote:

    GordonGekko1986 schreef op 27 juni 2014 11:12:

    Het omvallen van de hut zal eveneens niet snel gebeuren. Eerder een doorstart of een overname waarbij de huidige aandelen verzilverd zullen worden. Sterke opwaartse trend momenteel. Up she goes...
    Bekijk de grafiek van het laatste jaar of de laatste maand of week en leg mij uit waar die opwaartse trend vandaan komt.

    Heb je de betekenis van het woord trend wel goed begrepen?
  5. forum rang 4 Hammer 27 juni 2014 12:38
    quote:

    GordonGekko1986 schreef op 27 juni 2014 11:12:

    Het omvallen van de hut zal eveneens niet snel gebeuren. Eerder een doorstart of een overname waarbij de huidige aandelen verzilverd zullen worden. Sterke opwaartse trend momenteel. Up she goes...
    Wie zou er in vredesnaam een berg schuld over willen nemen? Volume is best hoog trouwens de afgelopen tijd. Kan best zijn dat er een grote koper is. In dat geval zal er snel genoeg een melding komen.

    Enne, bij een doorstart (wat mij het meest waarschijnlijk lijkt) staat de aandeelhouder toch gewoon met lege handen?
  6. [verwijderd] 27 juni 2014 12:46
    quote:

    GordonGekko1986 schreef op 27 juni 2014 12:34:

    Of ik de betekenis van het woord trend weet??? Hoe goed ben jij in begrijpend lezen? Ik zei "Sterke opwaartse trend vanaf nu". Wacht een week / maand of whatever en we gaan zien wie gelijk krijgt... Bottom reached. Up from here...
    Als ik terug ga naar je oorspronkelijke tekst staat er sterke opwaartse trend momenteel liegbeest.
  7. [verwijderd] 27 juni 2014 12:50
    Yep, je hebt indd niets te claimen dus lege handen.

    quote:

    Hammer schreef op 27 juni 2014 12:38:

    [...]

    Wie zou er in vredesnaam een berg schuld over willen nemen? Volume is best hoog trouwens de afgelopen tijd. Kan best zijn dat er een grote koper is. In dat geval zal er snel genoeg een melding komen.

    Enne, bij een doorstart (wat mij het meest waarschijnlijk lijkt) staat de aandeelhouder toch gewoon met lege handen?
  8. stormvogel 27 juni 2014 13:43
    Netherlands. Imtech Marine and CMAL win Electric & Hybrid Propulsion System and Supplier Awards Friday, 27 June 2014 Imtech Marine and Caledonian Maritime Assets Ltd (CMAL) are delighted to have won the Electric & Hybrid Propulsion System and Supplier of the Year Awards at the Electric and Hybrid World Expo, held in Amsterdam. Rotterdam-headquartered Imtech Marine was asked by Ferguson Shipbuilders in Scotland, the yard building the used CMAL ferries, to supply a hybrid propulsion system for the first ever steam electric, hybrid seagoing ferries in 2011, with the aim of reducing fuel, noise and emissions. CMAL operates 30 ferries on the west coast of Scotland to 18 islands. The used vessels are capable of operating on several routes and were designed such that a minimum of a 20% reduction in fuel would be achieved. CMAL developed a Hybrid solution using a lithium battery system, steam generators and electric propulsion, with Imtech providing the system and engineering. However, during optimisation trials on the first vessel, it was demonstrated that fuel savings of up to 38% could be achieved 38% fuel cuts Walter van der Pennen, Imtech Marine consultant, comments: “We are proud to have worked on this project, which brought the world’s first hybrid ferries to the market and to be at the forefront of hybrid technology. And it is great to receive industry recognition for our propulsion system.” CMAL Senior Technical Manager, Jim Anderson, says: “It is fantastic to win this prestigious award. To think this all stemmed from an innovative idea we had five years ago and now we have two hybrid ferries in the water!” The hybrid system is installed on the MV Hallaig, which operates between the Isle of Skye and Raasay and on the MV Lochinvar, which operates between Tarbert (Loch Fyne) and Portavadie. “As we have seen from the optimisation trials fuel savings of up to 38% can be achieved and at the same time, we have twice the carrying capacity with the MV Hallaig (23 cars compared to 12) compared to our previous ferry,” he adds. EMS “The beauty of the system provided by Imtech is that not only do the batteries alone reduce our fuel consumption. The Imtech Energy Management System (EMS) very cleverly optimises the load sharing between the lithium ion batteries and generator whilst in Hybrid Mode, allowing the generator to run at its most efficient point. We are happy that we took the decision to move forward with these used technologies.” “Undoubtedly, the EMS and the whole optimisation process are the key to these fuel savings. The EMS enables us to run all our machinery and equipment as efficiently as possible. Additionally, by operating the propulsion units in Combinator Mode rather fixed RPM, further improvements in efficiency are gained.” Mr van der Pennen adds: “Imtech Marine looks at the whole lifetime of the ship - the Total Cost of Ownership - right from the design phase through to operations. We take an holistic approach, optimising at every stage.” Reliable & quiet There is also a much higher degree of redundancy on board the two ferries compared to the previous designs. Mr Anderson emphasises: “If we lose all power from the steam electric generators we can run on batteries alone. On days with a reduced number of crossings the ferries can operate on batteries only all day. This clearly gives us the most reliable service possible. These vessels are a lifeline for these island communities and will hopefully encourage more tourists to visit.” Additionally, the hydrid propulsion system has enhanced the passenger experience. “Everyone is amazed the ships are so quiet. The islanders have really taken ownership of these vessels and their green credentials - it is their boat and they are very proud.” True partnership “These Awards also highlight the cooperation between Imtech Marine and CMAL, it is not just a customer relationship, we partner each other and this is vital to achieve these successful results,” Mischa Kyanin, Imtech Marine Senior Sales Support Manager adds. “We took all the challenges and responsibility for the propulsion system on our shoulders and this was appreciated by our client.” Future developments Imtech Marine is continuing developing automated control system and considering other technologies such as fuel cells for used hybrid vessels. Mr Anderson points out that for CMAL this is really the starting point, with the company considering further pioneering systems. “Our goal is to have a fleet of more fuel efficient vessels with lower emissions. Ultimately, we would like to have a zero emissions ferry!” Jury report reactions "As a supplier of complete electrical systems Imtech Marine has built a niche for itself in innovative but practical vessels, as shown by the CMAL hybrid ferries and Sonne, among others" – Bill Thomson, editor, The Motorship. "Imtech Marine is producing great solutions with very real and promising results" – Noboru Ueda, president, ClassNK. "The world’s first seagoing passenger and vehicle roll-on, roll-off hybrid ferry with advanced hybrid electric propulsion and energy storage systems is a major accomplishment and a milestone for the sector" – Zuomin Dong, professor and chair of the University of Victoria’s Department of Mechanical Engineering.

    www.bymnews.com/news/newsDetails.php?...
  9. eugenenl 27 juni 2014 15:13
    quote:

    GordonGekko1986 schreef op 27 juni 2014 10:54:

    Zojuist 10.000 aandelen Imtech gekocht. De toenemende geruchtenstroom rond overname met een 1,50 euro price per stock klinkt interessant. I'm in. Who's with me....
    10000 echte aandelen of 10000 virtuele aandelen?
    Het zal wel weer een dromer zijn.
    Nergens een overnamegerucht te vinden. Zucht.
    Iedereen kan ook maar alles op het forum gooien.
  10. [verwijderd] 27 juni 2014 17:29
    ook ik heb er 12000 gekocht gemiddeld op 0.80
    ik heb het vermoeden dat hele grote partijen aan het dumpen zijn , als die klaar zijn en Imtech zou een positief signaal zelf uit het bedrijf kunnen geven kan het aandeel best even fors stijgen , en inderdaad is het een mooie prooi geworden voor eventueel over te nemen ,
    ik sluit even niets uit , ok ook dat we naar 0.50 gaan dat is ook mogelijk maar angst is een slechte graadmeter , mocht Imtech het redden en dat zonder emissie dan was dit het mooiste instapmoment OOIT !!!
34 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 891,13 +0,42%
EUR/USD 1,0775 +0,10%
FTSE 100 8.213,49 +0,51%
Germany40^ 18.217,90 +0,23%
Gold spot 2.329,29 +0,24%
NY-Nasdaq Composite 16.349,25 +1,19%

Stijgers

Avantium
+3,70%
NSI
+3,67%
SBM Of...
+2,87%
TKH
+2,75%
Aegon
+2,04%

Dalers

NX FIL...
-4,34%
PostNL
-3,86%
Flow T...
-1,96%
DSM FI...
-1,53%
SIGNIF...
-1,44%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links