Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

zuiniger rijden met conventionele benzine auto

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 juni 2012 14:40
    Ik heb een idee, en nu toegepast
    Het werkt, plus dat het leuk is

    Conventionele benzine motor
    Veel schraler(minder inspuiting) afstellen

    De choke, in dit geval uitgevoerd met een electrisch geschakelde verstuiver, in het lucht inlaat gedeelte, uitgevoerd met een rood knopje op het dashbord

    Zodat je je choke kunt activeren door een rood knopje

    Resultaat:
    Normaal rijd je veel schraler, de motor wordt heter, je verbruikt minder benzine, maar leverd ook minder vermogen(soort permanenete economy stand)

    Boven de 3000 toeren op de snelweg op het knopje drukker treed de choke in werking, met als resultaat, meer brandstof in een warmere motor, net iets meer zelfs dan vol gas normaal

    Je gaat dan als een raket weg

    Ik ga een stickertje onder het rode knopje plakken met "launch"LOL
  2. forum rang 10 voda 18 juni 2012 19:01
    quote:

    zzzaai schreef op 18 juni 2012 14:40:

    Ik heb een idee, en nu toegepast
    Het werkt, plus dat het leuk is

    Conventionele benzine motor
    Veel schraler(minder inspuiting) afstellen

    De choke, in dit geval uitgevoerd met een electrisch geschakelde verstuiver, in het lucht inlaat gedeelte, uitgevoerd met een rood knopje op het dashbord

    Zodat je je choke kunt activeren door een rood knopje

    Resultaat:
    Normaal rijd je veel schraler, de motor wordt heter, je verbruikt minder benzine, maar leverd ook minder vermogen(soort permanenete economy stand)

    Boven de 3000 toeren op de snelweg op het knopje drukker treed de choke in werking, met als resultaat, meer brandstof in een warmere motor, net iets meer zelfs dan vol gas normaal

    Je gaat dan als een raket weg

    Ik ga een stickertje onder het rode knopje plakken met "launch"LOL
    Ik begrijp het niet zzzaai.

    a) hoe wil/kan je de moderne (electronica) van een computer gestuurde inspuiting veranderen? Praat je nog over een oude moter met carberateur?

    b) hoe heter de motor, des te "onzuiniger" je rijdt. Immers, brandstof wordt in hitte omgezet, in plaats van bewegingsenergie.

    c) ik zie niet in hoe het 3000 toeren principe dus moet bijdragen tot een brandstof efficientie?

    d) choke? Ja, dertig jaar geleden (of langer) had je nog auto's met een al dan niet automatische choke. Kocht al meer dan 34 jaar geleden mijn eerste auto. Een Opel Ascona (met automatische choke, was toen al een meer dan 10 jaar oude auto). Heb ooit eens, in een oude Simca 1000, van mijn oom gereden (toen). Ja, die had een hand choke. Rare ervaring.
    Als de motor warm werd, moest je hem snel uit doen, anders gierde de motor. Deed je het te vroeg, kon de motor afslaan. Wat een tijd toen !!!

    ^___^:-)

  3. [verwijderd] 19 juni 2012 12:14
    Rijden boven de 3000 toeren met de verstuiver aan is natuurlijk niet zuiniger, maar die druk je maar heel even in, als je moet inhalen of optrekken

    a)Moderne autos met computers en catalisators heb ik geen idee hoe
    Het is een principe voorstelling

    b)Ok hoe heter de motor hoe onzuiniger, zit wat in, maar hij wordt heter omdat je er minder inspuit, je hebt ook minder vermogen, niet alleen omdat ie heter wordt

    c)Ik wel

    d)Ja zelfde verhaal, ik heb het uitgevoerd met zeg maar een motorblok van een oude golf GTI, maar dan van BMW
    Tsja, nu regelt de computer alles voor je maar daar vind ik niets aan
    Overigens, als je te weinig inspuit wordt de motor zo heet dat je de kleppen kunt verbranden, pas dus op
  4. Da Freeze 19 juni 2012 19:00
    quote:

    zzzaai schreef op 19 juni 2012 12:14:

    Tsja, nu regelt de computer alles voor je maar daar vind ik niets aan
    Overigens, als je te weinig inspuit wordt de motor zo heet dat je de kleppen kunt verbranden, pas dus op
    Voor dat eerste deel heb je OBD computers, die de ingangswaarden van de boordcomputer manipuleren. Hierdoor kan je toch de auto afstellen, de boordcomputer heeft daar dan geen sjoege van.
    Weinig inspuiten kan je wel doen, het blok loopt dan dus arm. Dit merk je snel genoeg, want je blok loopt ontzettend beroerd.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 913,25 -0,03%
EUR/USD 1,0870 +0,03%
FTSE 100 8.420,26 -0,22%
Germany40^ 18.716,50 -0,12%
Gold spot 2.415,21 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.685,97 -0,07%

Stijgers

NX FIL...
+8,76%
VIVORY...
+6,12%
Sif Ho...
+4,09%
RENEWI
+3,21%
HEIJMA...
+3,08%

Dalers

Corbion
-3,97%
ADYEN NV
-3,20%
EBUSCO...
-3,00%
SIGNIF...
-2,50%
PROSUS
-2,29%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links