Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,040   -0,110   (-2,14%) Dagrange 5,030 - 5,215 165.380   Gem. (3M) 235,9K

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 mei 2015 23:33
    quote:

    famel schreef op 22 mei 2015 23:25:

    Als audi dit alleen maar zou zeggen om te bluffen dan is de vraag: waarom zouden ze dat zeggen?

    Ik kan geen enkele nuttige reden bedenken voor audi behalve dat ze here daadwerkelijk zouden willen kopen.

    En vergis je niet, ik zit al long sinds 3,30 euro.
    Lees dan die gpsbusinessnews link ('poker game')

    Garmin bood mee op TeleAtlas, maar ze wilden teleatlas niet hebben. Ze deden het om Navteq onder druk te zetten en wisten daarmee een goedkoop langdurend licentiecontract bij Navteq te krijgen. Gevolg was dat TomTom meer dan nodig was betaalde voor TeleAtlas EN dat Garmin eigenlijk voor een te lage prijs kaarten kon licenseren.

    Zoiets kun je ook voor Audi bedenken. Ze willen een licentie voor hoge detail maps die TomTom nu in massaproductie ontwikkelt. En is ontwikkeld met VW en bewezen werkt. TomTom vraagt een hoge prijs, want het is een geavanceerd product.
  2. forum rang 6 hvasd2 22 mei 2015 23:40
    Volgens mij heeft Garmin naast een goede deal met Nokia ook nog een klap geld verdient aan die biedings strijd met TomTom. Wat ze daar aan verdiend hebben, hebben ze Nokia mee betaald ! En ze hebben TomTom bijna laten klappen. Maar zoals altijd zijn de winnaars van gisteren de verliezers van morgen... TomTom heeft nog een appeltje te schillen met Garmin ;-)
  3. [verwijderd] 22 mei 2015 23:48
    quote:

    hvasd2 schreef op 22 mei 2015 23:40:

    Volgens mij heeft Garmin naast een goede deal met Nokia ook nog een klap geld verdient aan die biedings strijd met TomTom. Wat ze daar aan verdiend hebben, hebben ze Nokia mee betaald ! En ze hebben TomTom bijna laten klappen. Maar zoals altijd zijn de winnaars van gisteren de verliezers van morgen... TomTom heeft nog een appeltje te schillen met Garmin ;-)
    Ze hadden inderdaad een belangetje in TA genomen. TT daarna overboden, dus koerswinst voor Garmin. Vervolgens ook de kaarten bij Nokia's Navteq (nu: HERE) heel goedkoop kunnen krijgen. En daarbovenop hebben ze gezorgd dat TomTom geen 2,1 maar 2,9 miljard heeft betaald, waarmee Garmin haar concurrent verzwakte.

    Als dat niet was gebeurd dan was er geen emissie geweest in 2010 waarmee 400 miljoen is opgehaald en het aantal aandelen bijna verdubbeld. En dan had TomTom ondanks het feit dat ze die emissie niet hadden al 3 a 4 jaren eerder schuldenvrij geweest.

    Je hebt Vigreux gelezen denk ik, dat artikel in Telegraaf. In de moeilijke tijd moest tomtom kiezen: of bezuinigen op marketing of op innovatie. Dat zei ik destijds ook altijd, dat marketing het kind van de rekening was, maar de R&D niet. Zij gaf als verklaring dat je marketing makkelijker aan/uit kunt zetten maar innovatie zijn meerjarenprogramma's met aanlooptijd die je niet zomaar het ene jaar kunt starten en daarna stoppen. Ook daar heeft Garmin van geprofiteerd, de lagere marketing activiteit van TomTom.

    Dus ik kan me best voorstellen dat TT nog een appeltje te schillen heeft met Garmin. (toch komt TT nooit hatelijk over) 1.000.000 sporthorloges verkopen dit jaar en een nieuwe action cam. Is een aanval van TT op Garmin's positie in sport. En realtime maps is een aanval op Nokia HERE. De rollen zijn nu omgedraaid.
  4. forum rang 6 Tom3 23 mei 2015 01:10
    quote:

    oudgediende schreef op 22 mei 2015 22:17:

    www.theregister.co.uk/2015/05/22/here...
    6 miljard Euro is wel erg veel geld voor de autoindustrie na de crisis van 2008. Het beschikbare budget van Uber/Baidu beloopt zeker $ 7 mrd. Denk nog steeds dat dit een realistische prijs is gezien de spending power van alle coalities. Terugkomend op de oproep van Audi: alleen Toyota en de Koreanen kunnen met Audi mee doen. De Franse, Italiaanse en Amerikaanse autofabrikanten moeten elk dubbeltje omkeren. De auto-industrie krijgt een investering van 6 miljard nooit rendabel als er ook nog een Tom2 bestaat die in principe bereid is kaarten voor de helft van 6 miljard te leveren. We moeten ook niet vergeten dat renovatie van Here, dwz het ontslag van 1/3 van het personeel en transformatie naar real time maps + traffic en ontwikkeling van een concurrerend HAD concept ook nog eens bakken met geld gaat kosten. Denk dat Audi de rest van haar collega`s graag medeplichtig wil maken aan "het niet voor de industrie kunnen behouden van Here". Hebben zij hun nek uitgestoken om vervolgens over te gaan naar de orde van de dag, dwz Tom2.
  5. [verwijderd] 23 mei 2015 01:43
    Het bericht gisteren, dat Audi , lees Duitse autobouwers andere autobouwers uitnodigt , om deel te nemen aan het bod, zette de koers van TT hoger. De zinsnede, een streep door de rekening van TT , werd terzijde geschoven. Men gaat ervan uit, hoe hoger het bod, hoe beter voor TT. Het is afwachten of andere autobouwers zich aansluiten bij het Duitse consortium , om gezamelijk de kaartendivisie van Nokia te kopen. Vooralsnog ziet het niet ernaar uit, dat Nokia zijn kaarten aan Uber wil verkopen. Er de voorkeur aan geeft, om zijn kaarten beschikbaar te stellen voor de autobouwers , die afnemers zijn van de kaarten.
  6. [verwijderd] 23 mei 2015 07:23
    quote:

    Turquoisine schreef op 23 mei 2015 06:24:

    [...]Dat zou jammer zijn. Heb je ook een link?
    Nee je leest niets meer over MSFT het lijkt er op dat er 3 partijen over zijn en de grootste namen die ik mis zijn FB en MSFT

    Wel een link dat ze geïnteresseerd zijn in BlackBerry

    www.techzine.nl/nieuws/41259/huawei-l...
  7. Regenboog33 23 mei 2015 09:33
    quote:

    gerard_ecb schreef op 23 mei 2015 07:23:

    [...]
    Nee je leest niets meer over MSFT het lijkt er op dat er 3 partijen over zijn en de grootste namen die ik mis zijn FB en MSFT

    Wel een link dat ze geïnteresseerd zijn in BlackBerry

    www.techzine.nl/nieuws/41259/huawei-l...
    Dank je. Ja, overname Blackberry hoor/lees ik al langer over, dat MSFT ook interesse heeft wist ik niet. We zullen het gaan zien aankomende week; spannend!
  8. Erik9400 23 mei 2015 09:42
    Ms wil duidelijk inzetten op zakelijke markt met salesforce (gaat niet door)
    En BlackBerry

    Maar overname nokia moet nut nog bewijzen...Windows Phone loopt voor geen meter dus waarom nog een aankoop.... voor software hoeven ze het niet te doen en voor hardware ook niet (licenties?)

    Laat ze geld dan in here stoppen....hebben ze meer aan

    Maar ms koopt gewoon 100 dingen en dan maar hopen dat iets van grond komt....vaag bedrijf
  9. [verwijderd] 23 mei 2015 09:49
    On April 30, Nokia touted the success of its Here business during the first quarter of 2015, reporting to investors that its sales were up 25 percent year-over-year to 261 million euros ($287 million). Carmakers licensed Nokia's Here technology for 3.6 million new vehicles during the quarter ending March 31, a jump of 29 percent compared to the same period last year. The Here division's gross profit hit 194 million euros, rising 21 percent compared to the prior year.

    www.cnet.com/news/nokia-ceo-we-dont-k...

    and here the interview with Nokia's CEO

    www.eurocomms.com/features/analysis/1...

    HERE doet het eigenlijk zeer goed voor Nokia.1e kwartaal 2015 +21% met verkopen in 41 landen. +29% vs 2014 specifiek aan autofabrikanten.
    Waarom kip met gouden eieren verkopen? En rijst dus de vraag waarom koers van TomTom omhoog gaat want HERE is dus eigenlijk prima gepositioneerd in de automarkt.Misschien wel beter dan TomTom.
  10. [verwijderd] 23 mei 2015 09:58
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 1 mei 2015 02:15:

    Allemaal lle langen verhalen hier boven. Zelf had ik al voorspeld dat het verhaal Nokia Here.Naar de achtergrond zou gaan verdwijnen. En de koers van TomTom hierdoor neerwaartse druk zou gaan krijgen.
    Volgende week zullen we een verder dalende koers van TomTom gaan zien.
    Het is jammer,maar het is eenmaal niet anders.
    Jaja, jij en iets voorspellen........
  11. Regenboog33 23 mei 2015 09:59
    quote:

    TheTroubleshooter schreef op 23 mei 2015 09:49:

    HERE doet het eigenlijk zeer goed voor Nokia.1e kwartaal 2015 +21% met verkopen in 41 landen. +29% vs 2014 specifiek aan autofabrikanten.
    Waarom kip met gouden eieren verkopen? En rijst dus de vraag waarom koers van TomTom omhoog gaat want HERE is dus eigenlijk prima gepositioneerd in de automarkt.Misschien wel beter dan TomTom.
    Dat is door anderen al eens een keer eerder aangehaald. De contracten met autofabrikanten zijn langjarige contracten en die van Nokia renderen op dit moment. Echter, nieuwe contracten worden sinds 2014/2015 vrijwel allemaal gewonnen door TT en die lopen er in de loop bij Nokia uit en bij TT in. VW is hier wel het allerbelangrijkste voorbeeld van. Ze zaten bij Here maar gingen naar TT; waarom? Omdat TT veel betere producten levert.

    Dus de cijfers die je nu ziet bij Nokia Here zul je nooit meer gaan zien, dit wordt alleen maar minder als Nokia Here niet verkoopt. Dus wat dat betreft is het nu een perfecte timing voor de verkoop van Here. Als Nokia zou besluiten om Here niet te verkopen lukt het ze ook nooit meer omdat dan deze "mooie" cijfers nooit meer gehaald zullen worden en dan mogen ze blij zijn als ze nog 1 miljard voor Here krijgen.
  12. mjmj 23 mei 2015 10:00
    quote:

    famel schreef op 22 mei 2015 23:25:

    Als audi dit alleen maar zou zeggen om te bluffen dan is de vraag: waarom zouden ze dat zeggen?

    Ik kan geen enkele nuttige reden bedenken voor audi behalve dat ze here daadwerkelijk zouden willen kopen.

    Om de Google, Apple en andere Amerikaanse IT ondernemingen de wind uit de zeilen te nemen.
  13. [verwijderd] 23 mei 2015 10:18
    quote:

    Turquoisine schreef op 23 mei 2015 09:59:

    [...]Dat is door anderen al eens een keer eerder aangehaald. De contracten met autofabrikanten zijn langjarige contracten en die van Nokia renderen op dit moment. Echter, nieuwe contracten worden sinds 2014/2015 vrijwel allemaal gewonnen door TT en die lopen er in de loop bij Nokia uit en bij TT in. VW is hier wel het allerbelangrijkste voorbeeld van. Ze zaten bij Here maar gingen naar TT; waarom? Omdat TT veel betere producten levert.

    Dus de cijfers die je nu ziet bij Nokia Here zul je nooit meer gaan zien, dit wordt alleen maar minder als Nokia Here niet verkoopt. Dus wat dat betreft is het nu een perfecte timing voor de verkoop van Here. Als Nokia zou besluiten om Here niet te verkopen lukt het ze ook nooit meer omdat dan deze "mooie" cijfers nooit meer gehaald zullen worden en dan mogen ze blij zijn als ze nog 1 miljard voor Here krijgen.
    Het zou toch wel echt dom/raar zijn, als ze terug komen op de verkoop van HERE.
    Het is ongeloofwaardig,en ze nemen het risico, dat de autobouwers hierdoor naar Bv tomtom zouden gaan. Nee, die gaan echt wel verkopen..Ze hebben tenslotte het geld hard nodig, na de koop van Alcatel-Lucent. .....
  14. [verwijderd] 23 mei 2015 10:28
    quote:

    Turquoisine schreef op 23 mei 2015 09:59:

    [...]Dat is door anderen al eens een keer eerder aangehaald. De contracten met autofabrikanten zijn langjarige contracten en die van Nokia renderen op dit moment. Echter, nieuwe contracten worden sinds 2014/2015 vrijwel allemaal gewonnen door TT en die lopen er in de loop bij Nokia uit en bij TT in. VW is hier wel het allerbelangrijkste voorbeeld van. Ze zaten bij Here maar gingen naar TT; waarom? Omdat TT veel betere producten levert.

    Dus de cijfers die je nu ziet bij Nokia Here zul je nooit meer gaan zien, dit wordt alleen maar minder als Nokia Here niet verkoopt. Dus wat dat betreft is het nu een perfecte timing voor de verkoop van Here. Als Nokia zou besluiten om Here niet te verkopen lukt het ze ook nooit meer omdat dan deze "mooie" cijfers nooit meer gehaald zullen worden en dan mogen ze blij zijn als ze nog 1 miljard voor Here krijgen.
    Ik denk dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan wat jij hierboven schrijft. Dat TT vorig jaar 220 miljoen aan nieuwe contracten heeft geschreven en dat ze voor komend jaar een outlook afgeven van minimaal evenveel nieuwe contracten wil niet zeggen dat ze bijna alle contracten winnen. Dat is ook niet wat HG zei.
    En ook dat de kwaliteit van de kaarten van TT veel beter zijn daar zou ik wat voorzichtiger mee zijn. Ik heb vanochtend een rapport gelezen en daarin werd dit niet gezegd, sterker aan de landen in kaart en aantal kilometers in kaart gebracht mag de voorzichtige conclusie getrokken worden dat Here maps meer detailwegen bevatten.
    Ik vind het altijd gevaarlijk om je directe concurrent als tweederangs af te schilderen en dat gevoel krijg ik wel eens als ik het forum lees.
    Het is ook niet nodig de markt voor HAD wordt zo groot dat er prima ruimte is voor 2-3 spelers en dat TT een groter stuk taart gaat bedienen dat lijkt mij zeer zeer zeer waarschijnlijk en dan ook een beduidend groter stuk van de taart.

    Ook VW gaat naar TT, dat klopt niet. VW gaat voor maps in de VS naar VW en voor trafic in EU. Trafic VS ging vlgs mij naar Inrix en de rest blijft bij Here, tot nu toe.
  15. Juun 23 mei 2015 10:35
    quote:

    gerard_ecb schreef op 23 mei 2015 10:28:

    [...]
    Ik denk dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan wat jij hierboven schrijft. Dat TT vorig jaar 220 miljoen aan nieuwe contracten heeft geschreven en dat ze voor komend jaar een outlook afgeven van minimaal evenveel nieuwe contracten wil niet zeggen dat ze bijna alle contracten winnen. Dat is ook niet wat HG zei.
    En ook dat de kwaliteit van de Maarten van TT veel beter zijn daar zou ik wat voorzichtiger mee zijn. Ik heb vanochtend een rapport gelezen en daarin werd dit niet gezegd, sterker aan de landen in kaart en aantal kilometers in kaart gebracht mag de voorzichtige conclusie getrokken worden dat Here maps meer detailwegen bevatten.
    Ik vind het altijd gevaarlijk om je directe concurrent als tweederangs af te schilderen en dat gevoel krijg ik wel eens als ik het forum lees.
    Het is ook niet nodig de markt voor HAD wordt zo groot dat er prima ruimte is voor 2-3 spelers en dat TT een groter stuk taart gaat bedienen dat lijkt mij zeer zeer zeer waarschijnlijk en dan ook een beduidend groter stuk van de taart.

    Ook VW gaat naar TT, dat klopt niet. VW gaat voor maps in de VS naar VW en voor trafic in EU. Trafic VS ging vlgs mij naar Inrix en de rest blijft bij Here, tot nu toe.
    Bedankt voor je nuanceringen. Dat hebben we echt nodig op zijn tijd. Eigenlijk zouden hier ook HERE fans op het draadje actief moeten zijn, dan krijgen we doorlopend een meer reëel beeld van hoe de zaak er werkelijk voor staat in relatie tot de concurrentie.
  16. [verwijderd] 23 mei 2015 10:43
    quote:

    Girakian2 schreef op 23 mei 2015 10:18:

    [...]

    Het zou toch wel echt dom/raar zijn, als ze terug komen op de verkoop van HERE.
    Het is ongeloofwaardig,en ze nemen het risico, dat de autobouwers hierdoor naar Bv tomtom zouden gaan. Nee, die gaan echt wel verkopen..Ze hebben tenslotte het geld hard nodig, na de koop van Alcatel-Lucent. .....
    Nokia gaat zich focussen op netwerken. Dat hebben ze aangegeven in hun strategie. Vandaar verkoop van de Mobiles aan Microsoft en aankoop van Alcatel Lucent. Die aankoop kost vele miljarden. Microsoft wilde in de verkoop van Nokia ook HERE in meenemen. Is niet gelukt. Ik denk omdat Nokia denkt dat een losse verkoop van HERE meer opbrengt. Geld dat ze hard nodig hebben voor financiering van overname Alcatel zoals je hier terecht aangeeft. Of geld dat ze willen gebruiken voor aflossen schulden.

    Als je nu als Nokia zijnde de verkoop niet door laat gaan zullen bestaande klanten zich afvragen welke prioriteit HERE krijgt van Nokia als het gaat om investeringen.... Investeringen die hard nodig zijn om de vraag van de markt bij te houden en de achterstand op TOM 2 in te halen (DNA roadmap). En twijfel zorgt voor klanten die overstappen.

    Het is een Win Win situatie voor TOM2.
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.