Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Audi: open voor meer partijen bij bod HERE

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. san marco 22 mei 2015 14:51
    Quote iex forum:

    Dat is wat er ook zal gebeuren met Nokia HERE indien autofabrikanten het in bezit zouden nemen. En ook de concurrerende autofabrikanten zullen misschien eerder geneigd zijn naar TomTom te gaan.

    Audi is al klant bij Tomtom. Als deze autofabrikanten HERE kopen...bij wie zullen VW/toyota/etc de kontrakten verder uitbreiden? Juist: Tomtom
  2. harrysnel 22 mei 2015 15:21
    Dit is een defensieve zet van dit consortium om hun belangen te beschermen en te voorkomen dat een nieuwe toetreder Here in handen krijgt.

    Immers: waarom zou je anders een waardevolle asset willen delen met je grootste concurrenten? Dat is waanzin.

    Als je dus op Here gaat bieden als defensieve zet dan is het logisch dat je zoveel mogelijk andere autobouwers bij het bod wil betrekken. Je koopt immers iets dat geen waarde heeft voor je toekomstige business. Je kunt met een groter aantal partijen meer bieden en het geld dat gebruikt wordt om de business af te schermen zal per bedrijf minder zijn.

    Dus desnoods met 10 partijen bieden.....en dan toch met TomTom in zee voor de zelfrijdende auto. Audi heeft al sterke banden met TomTom.

    Het consortium had het liefst gezien dat Nokia de Here tak zou behouden. Maar juist omdat ook Nokia door heeft dat de autobouwers van Here naar TT gaan (zie bv VW dat al overgestapt is) heeft Nokia besloten de tak te verkopen en de strategie op de fusie met Alcatel te richten. Nokia zegt tegen haar klanten: als jullie weglopen dan verkopen we de boel toch aan een partij als Uber? Autobouwers dreigden daarop gelijk dat ze hun business bij een ander (TomTom) onderbrengen als Here in andere handen overgaat en wijzen erop dat zij een substantieel deel van de omzet van Here voor hun rekening nemen. Nu Uber volgens berichten heeft geboden op Here staat het water aan hun lippen.

    De enige waarde die Here heeft is dat het niet in handen mag vallen van Uber. Voor Nokia heeft Here geen waarde en voor de autobouwers ook niet.
  3. [verwijderd] 22 mei 2015 15:39
    De autobouwers kunnen gewoon niet mee in de NOKIA HERE bindingsronde. Blijkbaar is deelname van de Private Equity partijen nog niet zeker (zie bericht hieronder). Is ook te verwachten want PE wil 2X zijn inleg terug binnen 5 jaar en dat is niet hetzelfde doel van de automakers. Dat wordt dus niets met de autobouwers als ze nieuwe deelnemers via de pers zoeken.

    Audi Is Open to Other Carmakers Joining Bid for Nokia’s HERE

    by Christoph Rauwald
    2:03 PM CEST
    May 22, 2015

    Audi is open to other carmakers joining the consortium bidding for Nokia Oyj’s HERE maps business, the auto manufacturer’s research and development chief Ulrich Hackenberg said.
    “It’s important to ensure free availability of the data,” Hackenberg said on the sidelines of the Volkswagen AG luxury-car unit’s shareholder meeting in Neckarsulm, Germany. “Data management will play an important role in the future,” and geographic data is particularly interesting for carmakers, he said.
    Audi is working together with BMW AG and Daimler AG on an approach for the mapping business, people familiar with the matter have said. The German companies’ position as customers of HERE, whose maps underpin car navigation systems, may give them an advantage as the bidding war intensifies because they could threaten to switch to another provider if they don’t succeed.
    Daimler spokesman Hendrik Sackmann declined to comment, as did Nokia spokesman Brett Young. A spokesman for BMW wasn’t immediately able to comment.
    HERE has drawn interest from a range of companies and buyout firms, according to people with knowledge of the matter. Uber Technologies Inc. is teaming up with Baidu Inc. and Apax Partners to pursue the unit, which may fetch as much as $4 billion, according to the people. Another group comprising China’s Tencent Holdings Ltd., NavInfo Co. and Swedish buyout firm EQT Partners AB is also said to be bidding.
    It’s “too early to tell” if a private equity investor could join the carmaker consortium, Hackenberg said. He declined to comment further as the bidding process is still going on and talks are confidential.
    HERE supplies maps data for about 80 percent of cars with in-dash navigation systems in North America and Europe. Its competitors are TomTom NV, the Dutch maker of navigation software and devices, and Google Inc.
  4. indice 23 mei 2015 09:08
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 22 mei 2015 15:57:

    De autofabrikanten willen een wereldstandaard gaat maken voor HAD en zelfrijdende auto's; als dit doorgaat valt TomTom buiten de boot.
    JIJ SNAPT NOG STEEDS NIKS VAN DE MATERIE !!!!!!!
    Lees maar eens al je posts terug van de laatste maand, dit zegt genoeg over jou...................
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. TomTom 08 mei
    5,545
    -0,45% -0,025
  2. 117,200
    -0,72% -0,850

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links