Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

'Air France-KLM moet veel harder ingrijpen'

Lees over dit aandeel ook

  1. Beursblik: Bank of America verlaagt koersdoel Air France-KLM
  2. Air France-KLM opvallend laag gewaardeerd

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 december 2014 07:57
    De vliegbrigade gaat voor minimaal +3%, de vakbonden zetten hoog in.
    Als je het inkomen van een KLM-stewerdes(>20 jaar in dienst) vergelijkt met een Easyjet-attendant(1,5 jaar in dienst) kom je op verschil >factor 4 uit.

    Het groeien op senioriteit qua functie en inkomen is niet meer van deze tijd...terwijl het wel heel prettig is voor de medewerkers.

    Allen de KLM al kan >800 miljoen euro op jaarbasis wegstrepen als ze dit systeem loslaten.

    Bij Easyjet op Schiphol lachen ze om "Die dure Tantes" die ze vaak bij de AH tegenkomen....ik ga hier geen grappen plakken die nu de ronde doen.
  2. san marco 19 december 2014 09:49
    Wat erger is: een inkomen kloof in AF-KLM. De nederlandse vliegers, monteurs en cabine/grondpersoneel van KLM weet dat het AF MEER verdient en MEER vrije dagen en EERDER met pensioen mag. Dat vreet bij de KLM-érs.

    Ik vermoed - maar dat is koffiedik kijken - dat Camile Eurlings zijn poot stijf heeft gehouden om KLM niet voor de (verlies)kosten van de AF tak op te draaien en dat DAT hem zijn kop heeft gekocht (en niet dat hij een het mannetje was).
  3. [verwijderd] 19 december 2014 09:58
    De huidige CEO is waarschijnlijk ook op "senioriteit"("echte KLM-er, al 25 jaar in dienst") op zijn positie gekomen, doe mee of ga weg!

    "Flight to succes"
    "Masterplan 2019"
    "Gezondwording 2022"
    "Prepare the future 2027"

    Allemaal lopende projecten met de meest geweldige namen, volstrekt kansloos, er moet nu ingegrepen worden!

    Een cut van >20% op de loonkosten om in ieder geval marktconform te worden.

    De €6 miljard lopende schulden gaan zich opdringen, de condities verslechten en de rente gaat stijgen....
  4. forum rang 8 josti5 19 december 2014 10:02
    Om het hierboven staande én nog veel andere redenen moet het megalomane Schiphol acuut stoppen met alle uitbreidings- en vernieuwingsplannen: dat zal over 10 jaar water naar de zee dragen geweest blijken te zijn - munitie voor alwéér een parlementair onderzoek...
    KLM wordt uitgekleed door Air France, Air France/KLM wordt vernietigd door de prijsvechters en de emiraten.

    En over de gevolgen voor werkgelegenheid en de huizenprijzen zullen we het hier maar niet hebben...

    Een béétje regering kijkt vooruit, en houdt zich met dit soort zaken bezig, in plaats van te rollebollen over de 'wilde'dieren in het circus, even 650 miljoen naar Brussel af te schuiven, Wilders te pesten, dan wel de burger nóg meer van z'n gezondheids-vrijheid te ontnemen dan met de VVD-ZKV al gebeurd is.
  5. [verwijderd] 19 december 2014 12:52
    In een periode dat het beter ging stond het aandeel eens op €2,xx
    Heb wel de indruk dat het Franse staatsbelang van 20% broodnodig is om de koers te stutten, het aandeel blijft wonderwel vandaag wel goed liggen.

    In vergelijking met andere, jongere maatschappijen vliegt KLM met gedateerde machines, overjarige modellen.

    Arkefly vliegt alweer een jaar rond met geweldige Dreamliners, zeer zuinig in gebruik en onderhoud.
  6. Pavlov44 19 december 2014 14:48
    Op de korte afstanden EasyJet en Ryanair, enige wat je daaraan kan doen is op gelijke voet de concurrentie aangaan met een eigen prijsvechter = afgeschoten.

    Op lange afstanden de golfcarriers. Dit probleem hebben alle Europese maatschappijen. Europa heeft de mond altijd vol van concurrentievervalsing/mededinging etcetera. De grootste concurrentievervalsers met hun door de sjeiks gesponsorde brandstof en 0 belastingen komt vanuit de golfstaten. Wordt hoog tijd dat Europa dit ziet en gewoon keihard ingrijpt met extra landingsrechten voor dit soort maatschappijen.

    Eerlijk is eerlijk, KLM, Air France en ook Lufthansa (wat een stakingen hebben we daar wel niet gehad) zijn gewoon vastgeroeste organisaties, daar zit de helft van het probleem, maar eerlijk is eerlijk de andere helft zit ook in de oneerlijke midden-oosten concurrentie. Aan beide kanten van de medaille moet iets gebeuren
  7. jrxs4all 19 december 2014 15:26
    quote:

    Pavlov44 schreef op 19 december 2014 14:48:

    Op de korte afstanden EasyJet en Ryanair, enige wat je daaraan kan doen is op gelijke voet de concurrentie aangaan met een eigen prijsvechter = afgeschoten.

    Op lange afstanden de golfcarriers. Dit probleem hebben alle Europese maatschappijen. Europa heeft de mond altijd vol van concurrentievervalsing/mededinging etcetera. De grootste concurrentievervalsers met hun door de sjeiks gesponsorde brandstof en 0 belastingen komt vanuit de golfstaten. Wordt hoog tijd dat Europa dit ziet en gewoon keihard ingrijpt met extra landingsrechten voor dit soort maatschappijen.

    Niks goedkopere brandstof op Dubai, dat land heeft geen raffinaderijen en de kerosine is er zelfs duurder dan elders (want moet van ver komen). Dat daar lage belastingen zijn voor expats klopt, maar ja, anders wil niemand er wonen.

    Extra landingsrechten ? Moet je vooral doen ja. Dan krijg je in den vreemde uiteraard zelf ook hogere landingsrechten. KLM heeft een hele kleine thuismarkt en moet zijn passagiers dus van elders halen. Die hebben alleen maar te verliezen bij zo'n landingsrechten oorlog.

    Dat hele gehuil over staatssteun voor andere maatschappijen is een totaal lachtertje. KLM wordt indirect (via Schiphol) zwaar gesteund door de staat door veel lagere tarieven te hanteren voor overstappers. Daar komt bij dat ook bewindslieden zich het vuur uit de sloffen lopen voor de KLM, denk eens aan onze Camiel die als dank een directeursbaantje kreeg. Feitelijk pure corruptie en dan maar klagen over wat ze in het buitenland doen.

    Gewoon harder werken voor minder geld en betere service gaan verlenen, anders redden ze het echt niet. Met gejank dat de concurrentie oneerlijk is gaat dat niet lukken.
  8. forum rang 8 josti5 19 december 2014 16:50
    quote:

    Pavlov44 schreef op 19 december 2014 14:48:

    Op de korte afstanden EasyJet en Ryanair, enige wat je daaraan kan doen is op gelijke voet de concurrentie aangaan met een eigen prijsvechter = afgeschoten.

    Op lange afstanden de golfcarriers. Dit probleem hebben alle Europese maatschappijen. Europa heeft de mond altijd vol van concurrentievervalsing/mededinging etcetera. De grootste concurrentievervalsers met hun door de sjeiks gesponsorde brandstof en 0 belastingen komt vanuit de golfstaten. Wordt hoog tijd dat Europa dit ziet en gewoon keihard ingrijpt met extra landingsrechten voor dit soort maatschappijen.

    Eerlijk is eerlijk, KLM, Air France en ook Lufthansa (wat een stakingen hebben we daar wel niet gehad) zijn gewoon vastgeroeste organisaties, daar zit de helft van het probleem, maar eerlijk is eerlijk de andere helft zit ook in de oneerlijke midden-oosten concurrentie. Aan beide kanten van de medaille moet iets gebeuren
    Dua dan óók maar tegelijk al die goedkope Chinese produkten, van computers tot en met sportschoenen tot en met TV'S tot en met kronen weren???

    Europa is gewoon véél te duur door de talloze belastingen van de talloze overheden.
    In Nederland is de hele politiek tot en met VVD financieel fascistisch: éérst vreet Vadertje financiële staat zich op diverse niveau's vol, en de aan het slavenvolk toegeworpen kluiven zijn 'vrij' te besteden - waarop veelal óók accijns en BTW zit...

    Dáár zit de oneerlijke concurrentie met de rest van de wereld.
  9. jrxs4all 19 december 2014 17:10
    quote:

    josti5 schreef op 19 december 2014 16:50:

    ...de aan het slavenvolk toegeworpen kluiven zijn 'vrij' te besteden - waarop veelal óók accijns en BTW zit...

    Dáár zit de oneerlijke concurrentie met de rest van de wereld.
    Dat is in dit geval toch echt niet de oorzaak. Op kerosine zit geen accijns en op vliegtickets geen BTW, ook op die van AF-KLM niet.

    Te veel personeel wat ook nog eens een keer te veel verdient, dat is de oorzaak.

    Andere maatschappijen in datzelfde dure Europa hebben dat probleem niet, daarom kan AF-KLM de concurrentie niet aan.
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.