Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,115   -0,075   (-1,45%) Dagrange 5,055 - 5,190 16.032   Gem. (3M) 237,9K

TOMTOM 13OKT T/M 19OKT !!!

594 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 30 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 oktober 2014 00:39
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 19 oktober 2014 23:02:

    Maar ga aub niet zeggen of suggereren wat ik bedoel.
    Vertel mij dan eens wat volgens jou de betekenis is van "aandeelhouderswaarde creëren", want volgens mij heb je dat niet helemaal scherp. En vertel me ook ff wat er precies "beloofd" is volgens jou, want dat heb ik blijkbaar gemist.
  2. [verwijderd] 20 oktober 2014 13:52
    Justin waarom zou ik jou gaan vertellen wat in mijn ogen aandeelhouderswaarden creëren is.
    Als je er al vanuit gaat dat ik dat nog niet helemaal scherp zie. Volgens mij heb jij hier namelijk zelf last van.
    En ik heb het er alleen over gehad dat Harold Godijn heeft gezegt dat hij aandeelhouderswaarden zal gaan creëren.
    Maar een ding is zeker dat hij hiermee niet op de kwartaal cijfers doelde. Dit kan die namelijk zo'n tijd van tevoren nog niet met zekerheid zeggen. Of hij moet een glazenbol hebben.
  3. [verwijderd] 20 oktober 2014 16:51
    quote:

    B_B schreef op 20 oktober 2014 00:45:

    Q3 onthult de waarheid/toekomst over PNDs
    PND verschuift van navigeren naar real time traffic.
    Verkoopprijzen en marges stijgen door de nieuwe connected modellen met real time Traffic. Verkoopaantallen dalen maar de daling gaat steeds langzamer. Deze markt wordt zeker de komende 5 jaar nog lekker uitgemolken.

    Overigens wordt de PND door de nieuwe producten in Consumer en vooral de forse groei in Telematics en Automotive met veel hogere marges en abonnementsinkomsten de komende jaren ook vrij onbelangrijk voor de winstontwikkeling bij TomTom.
  4. [verwijderd] 20 oktober 2014 19:58
    quote:

    groeibriljant schreef op 20 oktober 2014 16:51:

    [...]

    PND verschuift van navigeren naar real time traffic.
    Verkoopprijzen en marges stijgen door de nieuwe connected modellen met real time Traffic. Verkoopaantallen dalen maar de daling gaat steeds langzamer. Deze markt wordt zeker de komende 5 jaar nog lekker uitgemolken.

    Overigens wordt de PND door de nieuwe producten in Consumer en vooral de forse groei in Telematics en Automotive met veel hogere marges en abonnementsinkomsten de komende jaren ook vrij onbelangrijk voor de winstontwikkeling bij TomTom.
    Het donkerste scenario van een van de research firma's (Berg) was een krimp van de PND markt van 50% in 2019 ten opzichte van 2013. Dat is nog geen 10% per jaar. www.gpsbusinessnews.com/Berg-Insight-...

    Ik denk dat het voor TomTom minder zal zijn, want in Europa, waar TomTom driekwart van de PND's verkoopt, zie je nu in omzet gemeten al bijna een neutrale lijn. En die 10% waar in onderzoek vanuit wordt gegaan is het wereldwijde cijfer. En bovendien in volume en niet in omzet, in de bovenstaande link geeft Berg ook aan dat de omzet een betere trend vertoont dan volume.

    In de worst-worst-worst case praat je voor TomTom volgend jaar over een omzetkrimp als gevolg van een krimpende PND markt met ongeveer 30-40 miljoen. Dat zou een flinke verslechtering zijn van de huidige trend, dus die kans lijkt me niet groot.

    Tegelijkertijd zie je op dit moment de fitness omzet met een ongeveer gelijke stap toenemen. Daardoor zie je dit jaar al de omzet van de Consumer divisie neutraal bewegen: 30 tot 40 miljoen euro meer fitness omzet en een ongeveer gelijke krimp in PND.

    Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen, maar mocht dat wel zo zijn, dan is er geen man overboord. Bovendien is het deel van de PND markt dat overblijft vooral aan de bovenkant van de markt, met goede marges voor aanvullende services zoals LTM en LTT.

    Mocht de Consumer omzet van TomTom volgend jaar neutraal zijn (een voorzichtig scenario) dan heb je daarnaast nog altijd twee groeiende zakelijke divisies: Telematics en Automotive.
  5. B_B 21 oktober 2014 01:54
    quote:

    groeibriljant schreef op 20 oktober 2014 16:51:

    [...]

    PND verschuift van navigeren naar real time traffic.
    Verkoopprijzen en marges stijgen door de nieuwe connected modellen met real time Traffic. Verkoopaantallen dalen maar de daling gaat steeds langzamer. Deze markt wordt zeker de komende 5 jaar nog lekker uitgemolken.

    Overigens wordt de PND door de nieuwe producten in Consumer en vooral de forse groei in Telematics en Automotive met veel hogere marges en abonnementsinkomsten de komende jaren ook vrij onbelangrijk voor de winstontwikkeling bij TomTom.
    - Research firma's Berg is te optimistisch, PNDs is nog alleen "cool" in sommige ontwikkelingslanden.

    - Consumer (fitness & horloges) markt is erg druk (teveel spelers) en Apple gaat volgend jaar fitness&horloges domineren. Wie wilt nu een Garmin/TomTom horloge kopen als begin volgend jaar I-watch wordt geintroduceerd.

    - Telematics (inbouw af-fabriek OEM)
    .....
    A major trend in the past three years has been the announcements of standard line fitment of fleet management solutions among the HCV manufacturers. Scania, Daimler, Volvo and MAN now experience fast growth of telematics subscribers thanks to these initiatives. FleetBoard by Daimler, Dynafleet by Volvo and Scania Fleet Management are the most sold systems with cumulative shipments of 150,000 units, 135,000 units and 100,000 units respectively as of Q4-2013.

    A recent trend is that LCV manufacturers increasingly work together with aftermarket players to offer fleet management solutions. PSA Peugeot Citroën has for instance launched a new fleet management service on the French market in partnership with Orange Business Services in April 2014. Ford and Telogis recently partnered to deliver fleet management solutions to Ford customers in Europe. Teletrac has moreover for a long time collaborated with OEMs on the UK market, including Citroën and Mercedes Benz.
    .....
    gpsworld.com/installed-base-of-fleet-...

    Ze werken liever met een partner die Nokia/Navteq kaarten gebruikt.

    - Automotive

    PARIS -- Of the 62 cars that debuted this week at the Paris Motor Show, 50 use Nokia's Here technology for navigation,

    www.cnet.com/news/nokia-here-claims-t...

    Andere (12) auto's gebruiken TeleAtlas, Google Maps etc.

    - Alleen "real time traffic" blijft nog over.
  6. [verwijderd] 21 oktober 2014 03:11
    quote:

    B_B schreef op 21 oktober 2014 01:54:

    [...]

    - Research firma's Berg is te optimistisch, PNDs is nog alleen "cool" in sommige ontwikkelingslanden.

    - Consumer (fitness & horloges) markt is erg druk (teveel spelers) en Apple gaat volgend jaar fitness&horloges domineren. Wie wilt nu een Garmin/TomTom horloge kopen als begin volgend jaar I-watch wordt geintroduceerd.

    - Telematics (inbouw af-fabriek OEM)
    .....
    A major trend in the past three years has been the announcements of standard line fitment of fleet management solutions among the HCV manufacturers. Scania, Daimler, Volvo and MAN now experience fast growth of telematics subscribers thanks to these initiatives. FleetBoard by Daimler, Dynafleet by Volvo and Scania Fleet Management are the most sold systems with cumulative shipments of 150,000 units, 135,000 units and 100,000 units respectively as of Q4-2013.

    A recent trend is that LCV manufacturers increasingly work together with aftermarket players to offer fleet management solutions. PSA Peugeot Citroën has for instance launched a new fleet management service on the French market in partnership with Orange Business Services in April 2014. Ford and Telogis recently partnered to deliver fleet management solutions to Ford customers in Europe. Teletrac has moreover for a long time collaborated with OEMs on the UK market, including Citroën and Mercedes Benz.
    .....
    gpsworld.com/installed-base-of-fleet-...

    Ze werken liever met een partner die Nokia/Navteq kaarten gebruikt.

    - Automotive

    PARIS -- Of the 62 cars that debuted this week at the Paris Motor Show, 50 use Nokia's Here technology for navigation,

    www.cnet.com/news/nokia-here-claims-t...

    Andere (12) auto's gebruiken TeleAtlas, Google Maps etc.

    - Alleen "real time traffic" blijft nog over.

    Zo, da's weer eens een ander geluid op dit forum waar men uitgaat van een koersdoel voor T2 van 50-100 euro
  7. [verwijderd] 21 oktober 2014 09:21
    quote:

    B_B schreef op 21 oktober 2014 01:54:

    [...]

    - Research firma's Berg is te optimistisch, PNDs is nog alleen "cool" in sommige ontwikkelingslanden.

    Berg is eerder te pessimistisch. PND heeft niets met cool te maken maar alles met slim autorijden. De huidige connected PND's zijn een stuk beter dan de meeste inbouwsystemen in de auto. Rondrijden zonder connected PND met real time Traffic of met een onveilige en onbetrouwbare smartphone is voor sukkels.

    - Consumer (fitness & horloges) markt is erg druk (teveel spelers) en Apple gaat volgend jaar fitness&horloges domineren. Wie wilt nu een Garmin/TomTom horloge kopen als begin volgend jaar I-watch wordt geintroduceerd.

    Er is een groeiende nichemarkt voor sportswatches. TomTom is met haar innovatieve en vederlichte sportswatches uiterst succesvol.
    Ga jij straks maar lekker met een logge iWatch rondrennen; dat ding is voor algemeen gebruik en ook niet fatsoenlijk te bedienen tijdens het sporten.


    - Telematics (inbouw af-fabriek OEM)

    .....
    A major trend in the past three years has been the announcements of standard line fitment of fleet management solutions among the HCV manufacturers. Scania, Daimler, Volvo and MAN now experience fast growth of telematics subscribers thanks to these initiatives. FleetBoard by Daimler, Dynafleet by Volvo and Scania Fleet Management are the most sold systems with cumulative shipments of 150,000 units, 135,000 units and 100,000 units respectively as of Q4-2013.

    A recent trend is that LCV manufacturers increasingly work together with aftermarket players to offer fleet management solutions. PSA Peugeot Citroën has for instance launched a new fleet management service on the French market in partnership with Orange Business Services in April 2014. Ford and Telogis recently partnered to deliver fleet management solutions to Ford customers in Europe. Teletrac has moreover for a long time collaborated with OEMs on the UK market, including Citroën and Mercedes Benz.
    .....
    gpsworld.com/installed-base-of-fleet-...

    Ze werken liever met een partner die Nokia/Navteq kaarten gebruikt.

    Fleetmanagement wordt meer en meer geïntegreerd in de bestaande systemen. DTomTom is daarin Europees marktleider en groeit als kool.
    Tegelijkertijd sluit TomTom ook contracten met fabrikanten.


    - Automotive

    PARIS -- Of the 62 cars that debuted this week at the Paris Motor Show, 50 use Nokia's Here technology for navigation,

    www.cnet.com/news/nokia-here-claims-t...

    Andere (12) auto's gebruiken TeleAtlas, Google Maps etc.

    Het duurt een tijdje voordat nieuwe deals in de nieuwe modellen terechtkomen. Vorig jaar zijn wereldwijd alle nieuwe deals op het gebied van Traffic al naar TomTom gegaan.
    Tomtom heeft veel nieuwe deals afgesloten en er komen steeds meer modellen met TomTom-inside. Het marktaandeel gaat de komende jaren fors groeien.


    - Alleen "real time traffic" blijft nog over.

    Je vergeet de real time Maps. Die zijn noodzakelijk voor HAD en die technologie wordt de komende jaren geleidelijk ingevoerd. Volkswagen Group en Bosch hebben al voor TomTom gekozen. Dat gaat op termijn miljarden aan nieuwe omzet opleveren. Over 10 jaar rolt er geen auto meer van de band zonder HAD-technologie.
    TomTom heeft nu een technologische voorsprong genomen op de concurrent Here en nu de eerste mega-megadeals gesloten. Net als ASML destijds een eerste deal sloot met Intel en van 15% marktaandeel groeide naar wereldmarktleider.

  8. B_B 22 oktober 2014 16:29
    quote:

    groeibriljant schreef op 21 oktober 2014 09:21:

    B_B schreef op 21 okt 2014 om 01:54:

    [...]

    - Research firma's Berg is te optimistisch, PNDs is nog alleen "cool" in sommige ontwikkelingslanden.

    Berg is eerder te pessimistisch. PND heeft niets met cool te maken maar alles met slim autorijden. De huidige connected PND's zijn een stuk beter dan de meeste inbouwsystemen in de auto. Rondrijden zonder connected PND met real time Traffic of met een onveilige en onbetrouwbare smartphone is voor sukkels.

    - Consumer (fitness & horloges) markt is erg druk (teveel spelers) en Apple gaat volgend jaar fitness&horloges domineren. Wie wilt nu een Garmin/TomTom horloge kopen als begin volgend jaar I-watch wordt geintroduceerd.

    Er is een groeiende nichemarkt voor sportswatches. TomTom is met haar innovatieve en vederlichte sportswatches uiterst succesvol.
    Ga jij straks maar lekker met een logge iWatch rondrennen; dat ding is voor algemeen gebruik en ook niet fatsoenlijk te bedienen tijdens het sporten.


    - Telematics (inbouw af-fabriek OEM)

    .....
    A major trend in the past three years has been the announcements of standard line fitment of fleet management solutions among the HCV manufacturers. Scania, Daimler, Volvo and MAN now experience fast growth of telematics subscribers thanks to these initiatives. FleetBoard by Daimler, Dynafleet by Volvo and Scania Fleet Management are the most sold systems with cumulative shipments of 150,000 units, 135,000 units and 100,000 units respectively as of Q4-2013.

    A recent trend is that LCV manufacturers increasingly work together with aftermarket players to offer fleet management solutions. PSA Peugeot Citroën has for instance launched a new fleet management service on the French market in partnership with Orange Business Services in April 2014. Ford and Telogis recently partnered to deliver fleet management solutions to Ford customers in Europe. Teletrac has moreover for a long time collaborated with OEMs on the UK market, including Citroën and Mercedes Benz.
    .....
    gpsworld.com/installed-base-of-fleet-...

    Ze werken liever met een partner die Nokia/Navteq kaarten gebruikt.

    Fleetmanagement wordt meer en meer geïntegreerd in de bestaande systemen. DTomTom is daarin Europees marktleider en groeit als kool.
    Tegelijkertijd sluit TomTom ook contracten met fabrikanten.


    - Automotive

    PARIS -- Of the 62 cars that debuted this week at the Paris Motor Show, 50 use Nokia's Here technology for navigation,

    www.cnet.com/news/nokia-here-claims-t...

    Andere (12) auto's gebruiken TeleAtlas, Google Maps etc.

    Het duurt een tijdje voordat nieuwe deals in de nieuwe modellen terechtkomen. Vorig jaar zijn wereldwijd alle nieuwe deals op het gebied van Traffic al naar TomTom gegaan.
    Tomtom heeft veel nieuwe deals afgesloten en er komen steeds meer modellen met TomTom-inside. Het marktaandeel gaat de komende jaren fors groeien.


    - Alleen "real time traffic" blijft nog over.

    Je vergeet de real time Maps. Die zijn noodzakelijk voor HAD en die technologie wordt de komende jaren geleidelijk ingevoerd. Volkswagen Group en Bosch hebben al voor TomTom gekozen. Dat gaat op termijn miljarden aan nieuwe omzet opleveren. Over 10 jaar rolt er geen auto meer van de band zonder HAD-technologie.
    TomTom heeft nu een technologische voorsprong genomen op de concurrent Here en nu de eerste mega-megadeals gesloten. Net als ASML destijds een eerste deal sloot met Intel en van 15% marktaandeel groeide naar wereldmarktleider.

    U heeft gelijk, mijn info is niet juist.
  9. B_B 27 oktober 2014 13:44
    Apple, destroyer of industries, targets watches, fitness bands
    Posted 10/24/2014 04:30 PM ET

    Just days after Apple was blamed for single-handedly destroying Nokia's phone business and hurting Finland's economy, it's taking the rap for killing the Japanese consumer electronics industry. And look out, fitness bands and traditional watches, you're next on Apple's hit list.
    On Oct. 13, Finland's prime minister suggested that Apple (NASDAQ:AAPL) could be to blame for the demise of its two biggest industries, cellphones and paper, which in turn led to an economic downturn and a ratings downgrade for the Nordic country.
    "We have two champions which went down," Alexander Stubb told CNBC . "A little bit paradoxically, I guess, one could say that the iPhone killed Nokia (NYSE:NOK), and the iPad killed the Finnish paper industry, but we'll make a comeback."

    On Friday, UBS analyst Steven Milunovich said that Apple had the same impact on Japan's consumer electronics business and could do the same with fitness bands and watches.
    "The iPhone converged phone, Internet browser, music, calculator, camera and game player into one device, destroying the Japanese hold on consumer electronics," Milunovich said. "Apple Watch will become a platform, likely undercutting Fitbit, Jawbone and parts of the traditional watch market."
    The Apple Watch is set to debut in early 2015. It features health and fitness apps as well as functions for communications and accessing information at a glance. Starting at $349, the Apple Watch will come in three models (standard, sport and luxury) with two screen sizes (1.5 and 1.65 inches).
    Besides privately held Fitbit and Jawbone, companies in the crosshairs for the new device include other fitness band makers such as Garmin (NASDAQ:GRMN), which has been advertising its Vivofit bands during the World Series, and Samsung, Sony (NYSE:SNE) and Intel's (NASDAQ:INTC) Basis.
    Apple Watch also will compete against smartwatches from LG, Motorola, Pebble and Samsung.
    Then there are traditional watch makers who could be affected, including Fossil Group (NASDAQ:FOSL), Movado (NYSE:MOV), Swatch and Timex.

    news.investors.com/102414-723398-appl...

    Rolex inruilen voor een Apple Watch?
594 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 30 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.