Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Spyker: handel in aandeel Spyker beeindigd per 13 september 2013

7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 369 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. greenspanalan 21 oktober 2013 00:12
    quote:

    Chiddix schreef op 20 oktober 2013 22:55:

    [...]

    Voor Spyker was zelfstandig doorgaan geen optie meer. Het was eind 2011 over en uit tenzij....
    Youngman heeft zich opgeworpen als redder van Spyker en deelt nu de lakens uit.
    Maar zonder de technologie van Spyker kan Youngman ook niets beginnen.
    VM blijft een belangrijke factor.
    Oeverloos gelul. Noem mij eens een stukje technologie van Spyker? Noem mij eens iets technologisch dat Youngman al niet kan? Hou toch op man, een Spyker is een kitcar samengesteld uit ingekochte componenten. Wordt eens concreet ipv dit soort loze statements zonder enige onderbouwing af te vuren. Ik wacht in spanning af..
  2. [verwijderd] 21 oktober 2013 05:45
    Denk dat Spyker wat meer is dan een sportwagen in elkaar knutselen met een bouwpakket.
    Design van een Spyker is een technisch hoogstandje(vernuft).
    Men weet adembenemende modellen uit de hoed te toveren.
    De know how(speciale kennis) en het bedrijfspand, worden op 30 a 40 miljoen euro geschat.
    Met recht kun je een Spyker een exclusieve sportwagen noemen.
    Gebrek aan geld heeft Spyker de das omgedaan.
    In 2007 kon Spyker leveranciers niet allemaal meer uitbetalen. Het roekeloze F1 avontuur was daar debet aan.
    Voor beleggers was dat het signaal , dat men daarna nog belegde in een zinkend schip.
    Maar dat schip bleef nog lang drijven.
    De draad wordt nu opnieuw opgepakt door een joint venture met de Chinese autobouwer Youngman.
    En die zijn bereid er veel geld in te steken.
    Er is een bescheiden opstart kapitaaltje van 10 miljoen door Youngman aan Spyker overgemaakt plus een toezegging van 25 miljoen.
    Daarnaast zal Youngman nog honderden miljoenen moeten gaan uittrekken, om de drie genoemde modellen in productie te nemen.
    Of dat zwart op wit staat moet nog blijken maar de contouren worden zichtbaar.
  3. greenspanalan 21 oktober 2013 06:52
    De know how wordt op 30 miljoen geschat? Door wie, Muller zelf? Toch bijzonder dat het hele bedrijf maar 3 miljoen waard is dan. Kijk nou eens goed naar die auto, wat denk je dat al dat bling bling kost? Een setje wielen custom made, die stoelen, het dashboard etc. De kostprijs van die auto ligt warschijnlijk op een ton of 4. En dan denken dat je hem in de markt kan zetten tegen de prijs van een Porsche 911 en winst kan maken bij een productie van een paar honderd stuks. Wahaha. Jij verdraait bovendien de werkelijkheid. Spyker stapte in de F1 omdat de automotive business voor geen meter draaide, om diezelfde reden kochten ze later Saab. De automotive business heeft altijd zware verliezen geleden, zelfs in het "topjaar" 2006.
  4. greenspanalan 21 oktober 2013 06:59
    Heb het nog even nagekeken, non-current assets waren 9 mio bij laatste halfjaarcijfers. Daarvan 8 mio geactiveerde development cost. Die stellen ze bij met 25k per verkochte auto, oftewel 320 auto's proest. Ieder jaar doet het mismanagement een impairment test om te bezien of dit realistisch is. Wij van wc eend etc.
  5. [verwijderd] 21 oktober 2013 09:07
    Er komt heel wat voor kijken, om een Spyker te ontwikkelen. Dat kost een aardige duit.
    Maar als de sportwagen eenmaal is uitontwikkeld, kunnen de vruchten geplukt worden.
    Kijk je naar het gemiddelde van het aantal geproduceerde sportwagens bij Spyker tussen 2005 en 2009, is dat ver onder de maat.
    Dat heeft zo zijn redenen.
    De kosten gaan bij Spyker voor de baten.
    Wanneer Spyker erin slaagt naast de C8 ,de andere twee modellen in productie te brengen, breken er andere tijden aan.
    Jaren van noeste arbeid(development), gaan zich dan uitbetalen.
    Vriend VM mikt op duizenden exemplaren, die hun weg moeten vinden naar autoliefhebbers.
    Dat is andere koek dan de jaren 2005-2009. De comeback van Spyker is in wording indien Youngman de schouders eronder zet.
  6. [verwijderd] 21 oktober 2013 09:50
    Moet mijn kennis waar de sportwagens worden gebouwd nog wat bijspijkeren.
    De C8 Aileron wordt in Zeewolde gebouwd.
    Men is wel op zoek naar een nieuwe krachtbron voor deze sportwagen.
    Spyker moet uitwijken naar een andere locatie dan Zeewolde , om de B6 Venator in productie te brengen.
    Duitsland of Engeland worden genoemd.
    Machines ,om de nieuwe modellen in productie te brengen moeten nog worden gebouwd(Aug 2013).
  7. [verwijderd] 21 oktober 2013 09:56
    quote:

    Bullish. schreef op 21 oktober 2013 09:44:

    Chid, ik begrijp dat je warme contacten met vriend Victor onderhoudt.

    Wil je hem vragen of hij met onmiddellijke ingang zijn actieve inbreng wil staken? Hij heeft al zijn kruit verschoten en het laatste krediet verspeeld.

    Thanks!

    Bullish, straks ga je nog denken dat VM mij per bijdrage(post) uitbetaald.
  8. [verwijderd] 21 oktober 2013 10:42
    quote:

    Chiddix schreef op 21 oktober 2013 09:56:

    [...]

    Bullish, straks ga je nog denken dat VM mij per bijdrage(post) uitbetaald.
    Dat denken? Ik durf er een stevig bedrag op in te zetten. Jij bent niets anders dan een domme reclameschrijver die voor Victor leuke stukjes produceert.

    Sprookjesverhalen, niets meer en niets minder.

  9. forum rang 4 egeltjemetstekel 21 oktober 2013 11:06
    quote:

    Chiddix schreef op 21 oktober 2013 10:57:

    Hou mij aan de info in de media. Of het nu sprookjesverhalen zijn of niet, de feiten spreken voor zich.
    Door een brief sturen naar klanten, lijkt Muller op koers te liggen.
    Je gaat geen B6 Venator bestellen terwijl een productielijn onhaalbaar is, lijkt mij.
    haal jij "feiten uit sprookjesverhalen"????

    dat is heel verhelderend voor mij!!!!
  10. [verwijderd] 21 oktober 2013 11:09

    "Er was eens... een over het paard getilde jongen die graag auto's wilde maken. Op een mooie zomerdag zag hij een hele oude Spykert. Goh, dacht hij, wat een mooie Spykert is dat. Jammer hij zo oud is. Daar wil ik iets mee gaan doen. Hij bedacht dat grote bedrijven altijd een mooie spreuk voerden en aan zijn leraar Latijn vroeg hij met hem mee te denken. Het was wel zo chique, Latijn.

    Met een oude gereedschapskist op zijn bagagedrager toog hij op zekere dag naar een vriend die altijd auto's tekende op van die reuzegrote vellen papier. Stevige, spannende lijnen, wulpse rondingen en veel actiestrepen om de dynamiek van zijn schetsen goed uit te laten komen. Het zag er zo mooi uit! En samen trokken ze de wijde wereld in om mensen geld afhandig te maken voor hun nieuwe avontuur..."

    Verrek... dit had ik zelf dus ook kunnen bedenken!

  11. goldrush 21 oktober 2013 11:20
    quote:

    Chiddix schreef op 21 oktober 2013 10:57:

    Hou mij aan de info in de media. Of het nu sprookjesverhalen zijn of niet, de feiten spreken voor zich.
    Door een brief sturen naar klanten, lijkt Muller op koers te liggen.
    Je gaat geen B6 Venator bestellen terwijl een productielijn onhaalbaar is, lijkt mij.
    Victor doet niets anders dan sprookjesverhalen.

    Hij vertelde ca 1 maand geleden zijn personeel nog doodleuk dat hij maar besloten had om de beursnotering te beëindigen, omdat dit teveel onrust gaf in het bedrijf.
    Het strafbankje en het gedwongen vertrek, verzweeg hij maar even.

    Je praat over bestellingen van een B6. Hoe kom je erbij dat er bestellingen zijn? In Victor zijn sprookjesverhalen wordt wel steeds over bestellingen gesproken, dit was bij alle modellen al zo, maar waarom werd er dan nauwelijks iets geproduceerd en blijven een groot aantal productiemodellen in de eigen en dealer-voorraad hangen?
7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 369 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.