Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Zeg nee tegen de kilometerheffing

305 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. @iPlof 21 november 2009 17:50
    quote:

    plof@ schreef:

    [quote=Dutchwax]
    Maar niet bij deze jongen, als het kastje concreet gaat worden dan gaat als eerste de auto de deur uit en vervangen voor een auto van voor 1987. Te denken valt aan een zeer oude diesel die ik uit het oostblok haal. Vervolgens ook regelmatig tanken bij de Aldi. [/quote]
    Die 25 jaar oud wegenbelasting/km vrij vervalt per januari 2012.

    Wel blijft de ontheffing gelden voor auto's die voor 1 jan 2012 25 jaar worden of zijn.

    Toch denk ik dat ook deze auto's straks km heffing en bijbehorend kastje moeten hebben.
    Oh trouwens heb het even opgezocht..

    " Klassiekerbezitters zijn compleet vrijgesteld van kilometerheffing. Wel is onlangs de oldtimergrens getrokken bij bouwjaren tot 1987. In de loop der jaren zullen die auto’s dus steeds schaarser worden."

    Maar let op het gaat er dus om dat je uiterlijk voor 2012 een ontheffing aanvraagt voor een auto die in 2012 of daarvoor 25 jaar is of wordt! Daarna zijn alle kansen verkeken. ook als je een oudere auto dan 25 jaar importeert na die datum!

    Zelf heb ik nog een extra auto (stilstaan) uit November 1986 :-) waarvoor ik in November 2011 ontheffing voor ga aanvragen.

    Wellicht goed idee om een speculatie voorraadje aan te leggen..

    Maar ja of dit maffe kilometer plan doorgang zal vinden is maar zeer de vraag hoor volgens mij..
  2. [verwijderd] 21 november 2009 17:51
    Vanmiddag ging ik lopend hier naar het centrum plm 2 km, doe ik eigenlijk altijd, tenzij ik veel of grote dingen koop dan de auto.
    Vanmiddag een grote file auto's naar het centrum, bijna niemand lopen of fietsen, km heffing gaat hier goed werk doen, samen met de nieuwe parkeerbelasting gaan er heel wat auto(misbruikers) hun verstand gebruiken.

  3. [verwijderd] 21 november 2009 17:56
    quote:

    fred43 schreef:

    de auto is inderdaad eigendom en de bijtelling moet je toch betalen [geen laesebak ] je bent niet goed geinformeerd
    Jij bent de droom van Wouter Bos.

    Zelf prive een auto gekocht en dan toch bijtelling betalen.

    Of hem je heb stiekum zakelijk gekocht (lekker de kosten aftrekken) en gebruik je hem daarnaast prive (=gelijk aan een lease auto voor een werknemer natuurlijk).
  4. [verwijderd] 21 november 2009 17:57
    quote:

    Keinstein schreef:

    [quote=BJL]
    Je kan natuurlijk ook werk creeren waar woningen gebouwd worden.
    [/quote]

    De centrale planner in BJL is wakker geworden merk ik.
    Je kan ook de markt zijn werk laten doen en dan is de uitkomst dat iedereen in de file staat.

    En dan komt centrale planner Eurlings met dit plan, wat tijd/geld/privacy/ergenis kost en niets oplevert.
  5. [verwijderd] 21 november 2009 17:59
    quote:

    Keinstein schreef:

    [quote=BJL]
    Ik begrijp wel waarom werknemers/gevers kiezen voor een lease auto.

    Wat ik niet begrijp is dat overheid autobezit/gebruik wil ontmoedigen en aan de andere kant fiscaal stimuleert (door subsidiering lease auto's).
    [/quote]

    En vervolgens naast een bijtelling voor prive gebruik ook een bijtelling voor bedrijven hanteert om lease auto's fiscaal te ontmoedigen.

    Een overheid moet zich helemaal niet met autogebruik/rijden bemoeien. Daar worden ze niet voor betaald.
    Een aantal fiscale dingen begrijp je niet zo goed blijkbaar.

    En de overheid moet wel de wegen en infrastructuur aanleggen/verzorgen, dus gebruik ervan lijkt me toch wel een taak voor de overheid?
  6. [verwijderd] 21 november 2009 18:07
    quote:

    BJL schreef:

    [quote=Keinstein]
    [quote=BJL]
    Je kan natuurlijk ook werk creeren waar woningen gebouwd worden.
    [/quote]

    De centrale planner in BJL is wakker geworden merk ik.
    [/quote]

    Je kan ook de markt zijn werk laten doen en dan is de uitkomst dat iedereen in de file staat.

    En dan komt centrale planner Eurlings met dit plan, wat tijd/geld/privacy/ergenis kost en niets oplevert.
    Het levert juist heel veel op BJL, privacy zijn we toch al kwijt, hoeven we het niet meer over te hebben, dit plan is juist heel goed de gebruiker betaald, hij is vrij om te kiezen hoeveel hij gaat rijden.
    Files kunnen gestuurd dus ontlast worden,co2 uitstoot desgewenst verminderd, ze kunnen zelfs afknijpen tot het pijn in de economie gaat doen, dit is te merken als omzetten van winkels verminderen direct merkbaar door de btw inkomsten.
  7. [verwijderd] 21 november 2009 19:08
    quote:

    Krotenkokert schreef:

    Vanmiddag een grote file auto's naar het centrum, bijna niemand lopen of fietsen
    Daarom worden we in het westen ook steeds dikker en ongezonder. Ze kunnen zich beter druk maken om hun overgewicht i.p.v. om het rekeningrijden, maar geld (en privacy) is weer eens belangrijker dan je gezondheid.
  8. [verwijderd] 21 november 2009 19:16
    quote:

    BJL schreef:

    Je kan ook de markt zijn werk laten doen en dan is de uitkomst dat iedereen in de file staat.
    Ik weet dat je niet in het prijsmechanisme en marktwerking geloofd en dan is een dergelijke uitspraak inderdaad te verwachten. Opmerkelijk is natuurlijk weer dat er geen enkele onderbouwing wordt gegeven. Ik ben het er niet mee eens.

  9. [verwijderd] 21 november 2009 19:44
    quote:

    Krotenkokert schreef:

    Het levert juist heel veel op BJL, privacy zijn we toch al kwijt, hoeven we het niet meer over te hebben, dit plan is juist heel goed de gebruiker betaald, hij is vrij om te kiezen hoeveel hij gaat rijden.
    Jammer genoeg wordt privacy steeds meer aangetast inderdaad. En bijna niemand die daar wat tegen wil doen.

    Los daarvan is het project technologisch dermate ambitieus dat het wel op een mislukking moet uitlopen. Nog afgezien van de enorme kosten.
  10. [verwijderd] 22 november 2009 09:52
    Voor de mensen die het idee hebben de vervuiler betaald het volgende:

    www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009...

    Hou er rekening mee dat als je het over CO2 vervuiling hebt, dat je ergens in gelooft omdat het je wijs is gemaakt. Net als het geloven in god, terrorisme of "onafhankelijk" onderzoek.

    Er zijn grote belangen gemoeit met het geloven in het grote CO2 probleem. Zoals deze kilometerheffing, maar ook bijvoorbeeld hier:
    www.nu.nl/binnenland/2127852/utrecht-...

    Schuift allemaal een hoop poen

    De vraag die deze instanties niet kunnen beantwoorden is waarom de temperatuur op mars bijvoorbeeld ook stijgt.

    En waarschijnlijk als de temperatuur weer gaat dalen wat eraan zit te komen, dan zal geopperd worden dan de maatregelen gewerkt hebben en gehandhaaft moeten worden. Hier zullen uiteraard weer extra kosten voor komen.
  11. [verwijderd] 22 november 2009 10:40
    quote:

    BJL schreef:

    [quote=Beursgraaier]
    De vraag die deze instanties niet kunnen beantwoorden is waarom de temperatuur op mars bijvoorbeeld ook stijgt.
    [/quote]

    Dat komt doordat de NASA daar met zo'n benzineslurpend wagentje rondrijdt toch?
    Ik hoop voor iedereen,
    Dat de zon in zijn baan blijft draaien en niet dichterbij komt

    Oeps,Ik krijgt het er warm van.

    -:)
  12. Dutchwax 22 november 2009 11:16
    quote:

    Beursgraaier schreef:

    Voor de mensen die het idee hebben de vervuiler betaald het volgende:

    www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009...

    Hou er rekening mee dat als je het over CO2 vervuiling hebt, dat je ergens in gelooft omdat het je wijs is gemaakt. Net als het geloven in god, terrorisme of "onafhankelijk" onderzoek.

    Er zijn grote belangen gemoeit met het geloven in het grote CO2 probleem. Zoals deze kilometerheffing, maar ook bijvoorbeeld hier:
    www.nu.nl/binnenland/2127852/utrecht-...

    Schuift allemaal een hoop poen

    De vraag die deze instanties niet kunnen beantwoorden is waarom de temperatuur op mars bijvoorbeeld ook stijgt.

    En waarschijnlijk als de temperatuur weer gaat dalen wat eraan zit te komen, dan zal geopperd worden dan de maatregelen gewerkt hebben en gehandhaaft moeten worden. Hier zullen uiteraard weer extra kosten voor komen.
    Precies, je slaat de spijker op z'n kop. Herhaal de klimaat leugen maar vaak genoeg en het wordt vanzelf de waarheid. Bijna iedereen is al gehersenspoeld dus het begint al goed te werken.

    Opvallend is ook dat niemand zijn energie rekening bekijkt want als ik iemand wijs op het feit dat minder dan de helft de echte (te dure) energie betreft en de rest belastingen/heffingen zijn dan staan ze allemaal te kijken met een dom gezicht van hoe kan dat nou.

    Kijk als de regering ECHT iest aan de files wilde doen dan zijn daar een aantal maatregelen die meteen ingevoerd kunnen worden en resultaat hebben.

    1. Schaf de overdrachtsbelasting (verhuisboete) af voor mensen die binnen 25 km van hun werk gaan wonen.
    2. Maak het openbaar vervoer gratis. Kost niks want je kan meteen het de miljarden kostende OV chipkaart afschaffen en het hele systeem wat daar aan hangt.

    Maar de roverheid wil uitzuigen tot het laatste druppeltje zodat je op max 67 jarige leeftijd in je graf beland, maximale winst voor de roverheid. Dus worden er grootschalige projecten bedacht die zo veel mogelijk ambtenaren aan het werk zetten, kosten maken niet uit die gaan de gebruikers betalen.
    En die roverheid wordt steeds groter en machtiger, in nederland hebben we al de meerste ambtenaren per inwoner ter wereld. De meeste regeltjes/ambtenaren als een verstikkende deken totdat je dood gaat. Het volk is net een gecastreerde hond, die vindt alles best, is willoos en kan niet meer zelfstandig nadenken.

    Neem de europesche grondwet als voor beeld. Komt er eindelijk een referendum in nederland en het volk zegt massaal nee, zelfs na een miljarden verslindende JA campagne van de roverheid. En wat doet JP? Die zegt "domvolk, ik weet wat goed voor jullie is en we hebben schijt aan het volk en we gaan gewoon die massale nee van het volk negeren.

    Nu komt afgelopen weken de aap uit de mouw, JP wilde oh zo graag president van europa worden, opeens wordt alles duidelijk. En het volk? betaald gewoon braaf hun belasting. Mooi dat in brussel ze wel zien wat een stuk onbenul JP is die het oh zo druk heeft met de oranjes te vermaken.
  13. forum rang 6 Fred 62 22 november 2009 11:55
    auto=voor mij werk. en voor velen
    werk is belasting betalen
    belasting betalen is geld voor de verzorgingsstaat

    het zou misschien prettig zijn als er iets meer waardering komt
    voor de mensen die nederland in stand houden .
    als we het tegenovergestelde gaan doen en de mensen straffen die
    voor de poen zorgen gaat nederland zoals wij het kennen naar de haaien.
    afz. auto liefhebber
305 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 913,39 +0,30%
EUR/USD 1,0889 +0,66%
FTSE 100 8.445,80 +0,21%
Germany40^ 18.875,90 +0,03%
Gold spot 2.388,54 +1,30%
NY-Nasdaq Composite 16.742,39 +1,40%

Stijgers

INPOST
+6,22%
NX FIL...
+6,15%
JDE PE...
+4,86%
WDP
+4,26%
ASMI
+2,87%

Dalers

ABN AM...
-6,11%
AMG Cr...
-3,25%
Air Fr...
-3,06%
Fugro
-2,30%
Pharming
-2,07%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links