Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Waterstof

5.212 Posts
Pagina: «« 1 ... 256 257 258 259 260 261 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 nine_inch_nerd 7 mei 2024 14:17
    Typisch Nederland, weer?

    Nederland laat waterstofpositie door de vingers glippen
    fd.nl/economie/1515982/nederland-laat...
    In het kort:
    •Nederlandse groene waterstof is twee keer zo duur als die van andere Europese landen.
    •Mogelijk gaan hierdoor producenten en afnemers van waterstof naar het buitenland uitwijken.
    •Nederland wil koploper zijn, maar raakt zijn positie in de waterstofmarkt kwijt.
  2. forum rang 9 nine_inch_nerd 7 mei 2024 15:26
    Antwerpse haven investeert in waterstofhaven Namibië
    ivonne Vermeulen 6 mei 2024 11:25
    Port of Antwerp Bruge gaat samen met het havenbedrijf van de Namibische stad Walvisbaai een exporthaven voor waterstof en ammoniak realiseren. Met het project is een investering van 250 miljoen euro gemoeid, waarvan de Antwerpse haven 20 miljoen voor z’n rekening neemt. Mogelijk wordt er ook Europees geld vrijgemaakt voor dit energieproject, aldus de ceo Jacques Vandermeiren van het Antwerpse havenbedrijf.
    www.nt.nl/havens/2024/05/06/antwerpse...
  3. forum rang 10 voda 8 mei 2024 13:07
    Op dit gasplatform bij Scheveningen begint Nederland met eerste productie van schone energie

    THEO BESTEMAN

    15 min geleden in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Nederland kan beginnen met de productie van groene waterstof, gefabriceerd op zee om die via gaspijpleidingen naar land te brengen. Een test op land is succesvol gebleken. Daarmee kan schone energie straks veel goedkoper geproduceerd worden, aldus onderzoeksinstituut TNO.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/664548001...
  4. forum rang 9 nine_inch_nerd 13 mei 2024 20:53
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 7 mei 2024 14:17:

    Typisch Nederland, weer?

    Nederland laat waterstofpositie door de vingers glippen
    fd.nl/economie/1515982/nederland-laat...
    In het kort:
    •Nederlandse groene waterstof is twee keer zo duur als die van andere Europese landen.
    •Mogelijk gaan hierdoor producenten en afnemers van waterstof naar het buitenland uitwijken.
    •Nederland wil koploper zijn, maar raakt zijn positie in de waterstofmarkt kwijt.
    Actie.

    Klimaatminister Jetten wil prijs Nederlandse waterstof drukken
    Orla McDonald, Noah Moeys
    Nederlandse waterstof kan goedkoper door netwerktarieven te verlagen en het bedrijfsleven te steunen, zegt demissionair minister Rob Jetten voor Klimaat in een interview met het FD op een groot waterstofcongres in Rotterdam.
    fd.nl/bedrijfsleven/1516259/klimaatmi...
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 mei 2024 17:12
    Het aantal waterstoftankstations is in de staat Californië aan het krimpen, de restwaarde van de waterstofauto’s is aan het kelderen en de tankstations die er zijn, werken blijkbaar regelmatig niet. Soms is de voorraad waterstof op of omdat het spul koud getapt moet worden, is het vulpistool vastgevroren. Eigenaren moeten ver rijden voor een tankstation om er vervolgens achter te komen dat ze niet kunnen tanken.

    Tanken is het grootste nadeel van waterstofauto’s

    Zo is het in de VS dus zo dat tanken ineens het grootste argument tégen de waterstofauto is. En daarom lopen er nu blijkbaar rechtszaken tegen Toyota over de Mirai. Volgens advocaat Jason Ingber maken verkopers bij Toyota-dealers valse beloftes over het gebruikersgemak, waardoor mensen ineens met een auto zitten waar ze weinig aan hebben. Ook zou de actieradius in het echt tegenvallen.

    Je zou zeggen dat mensen beter vooronderzoek moeten doen voordat ze een auto kopen, maar blijkbaar zijn er mensen die zich een waterstofauto laten aansmeren, terwijl ze eigenlijk voor iets anders kwamen. Het verhaal van de dealer dat je eenvoudig kunt tanken en tóch zonder uitstoot rijdt, is voor deze mensen overtuigend genoeg gebleken.

    Lage inruilprijs
    Eigenaren die met hun waterstofauto terug naar de dealer gaan om hem in te ruilen omdat ze teleurgesteld waren, komen erachter dat hun auto nog maar een derde van de aanschafprijs waard is. Het is logisch dat een auto snel afschrijft. Immers, wie wil er nou een auto die nergens volgetankt kan worden? Met het terugtrekken van Shell uit Californië lijkt er ook geen betere toekomst in zicht.
  6. forum rang 9 nine_inch_nerd 16 mei 2024 17:32
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 mei 2024 17:12:

    Het aantal waterstoftankstations is in de staat Californië aan het krimpen, de restwaarde van de waterstofauto’s is aan het kelderen en de tankstations die er zijn, werken blijkbaar regelmatig niet. Soms is de voorraad waterstof op of omdat het spul koud getapt moet worden, is het vulpistool vastgevroren. Eigenaren moeten ver rijden voor een tankstation om er vervolgens achter te komen dat ze niet kunnen tanken.

    Tanken is het grootste nadeel van waterstofauto’s

    Zo is het in de VS dus zo dat tanken ineens het grootste argument tégen de waterstofauto is. En daarom lopen er nu blijkbaar rechtszaken tegen Toyota over de Mirai. Volgens advocaat Jason Ingber maken verkopers bij Toyota-dealers valse beloftes over het gebruikersgemak, waardoor mensen ineens met een auto zitten waar ze weinig aan hebben. Ook zou de actieradius in het echt tegenvallen.

    Je zou zeggen dat mensen beter vooronderzoek moeten doen voordat ze een auto kopen, maar blijkbaar zijn er mensen die zich een waterstofauto laten aansmeren, terwijl ze eigenlijk voor iets anders kwamen. Het verhaal van de dealer dat je eenvoudig kunt tanken en tóch zonder uitstoot rijdt, is voor deze mensen overtuigend genoeg gebleken.

    Lage inruilprijs
    Eigenaren die met hun waterstofauto terug naar de dealer gaan om hem in te ruilen omdat ze teleurgesteld waren, komen erachter dat hun auto nog maar een derde van de aanschafprijs waard is. Het is logisch dat een auto snel afschrijft. Immers, wie wil er nou een auto die nergens volgetankt kan worden? Met het terugtrekken van Shell uit Californië lijkt er ook geen betere toekomst in zicht.
    Iedereen is vrij hier te posten, maar omdat je deze info deelt om de H2 theorie af te kraken, zoals altijd.....

    Deze reactie:
    De waterstofauto is niet de toekomst. Een misvatting. Opnieuw dat je dit plaatst (?). Losse flodders.
    Geen toegevoegde waarde.
    De kracht van waterstof ligt ergens anders.
  7. forum rang 9 nine_inch_nerd 20 mei 2024 17:40
    Interessant artikel.

    What is colorless but also black, brown, green and pink? It's not a riddle, it's hydrogen. Learn more in the graphic below or by reading our recent blog post:
    zeroavia.com/blogs/hydrogen-the-parad...

    Hydrogen: the paradox that is essential to the net zero transition

    Hydrogen is a paradox. Abundant throughout the universe, but priced as a relatively scarce commodity on earth. Colourless, but available in many different colours. A zero-emissions energy source that is today derived from emissions-intensive hydrocarbons.

    At ZeroAvia, we’ve long believed hydrogen fuel cell technologies are the future of zero-emissions flight – and now we’re making it happen. We’re hard at work building hydrogen-electric powertrains for 40 to 80-seater regional aircraft, with first deployment expected in 2027.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 mei 2024 06:52
    Groene stroom te duur, vraag naar kolen, olie en gas groeit weer: ’We zien meer kansen in fossiele energie’

    Theo Besteman
    49 min geledenin Financieel

    Amsterdam - Groene doelen ten spijt kiezen bedrijven vaker voor kolen, olie en gas. De verdiensten daarop zijn bovendien aantrekkelijk, bij gebrek aan goedkope duurzame alternatieven. Zonne- en windparken kunnen de stijgende stroomvraag niet aan. Banken buiten Europa schamen zich niet voor nieuwe oliecontracten. „Wij zien nu meer kansen in fossiele energie.”
  9. forum rang 8 Leefloon 23 mei 2024 08:53
    Waterstof in plaats van diesel voor zware transport

    Deze week is ook de vergunning ingediend voor een waterstoffabriek. “De stroom van de windturbines die hier binnenkomt, wordt straks omgezet in groene waterstof. Dat is duurzame brandstof voor zware vrachtwagens en zwaar bouwmaterieel. Ook betekent deze fabriek een mooie stap richting een fossielvrij landbouwgebied van Zeewolde, omdat zware trekkers niet langer fossiele diesel hoeven te gebruiken.”

    De waterstoffabriek is 15MW en wordt daarmee een van de middelgrote installaties van Nederland. De fabriek komt op een terrein van 12.000 m2 en wordt maximaal 6 meter hoog. De geproduceerde groene waterstof wordt geladen in 10 meter lange gasflessen die naar de klanten gaan. Naar verwachting start de bouw start in 2026. De intentie is om daarna een tweede waterstoffabriek te bouwen, met een capaciteit van 75MW. “Dit is de toekomst en die gaan wij met dit groene energiepark vormgeven. We kunnen de stroom van de windparken nog zoveel slimmer inzetten. Met de batterijen mikken we op leveringszekerheid en minder netcongestie. Met de waterstoffabriek dragen we bij aan het veranderingsproces om meer fossielvrije energie te gebruiken in het agrarisch gebied. Zo helpen we tevens de grote logistieke sector van Zeewolde.”

    De twee batterijparken en de waterstoffabriek komen naast elkaar te liggen bij het transformatorstation.

    fea.nl/nieuws/batterijen-en-waterstof...
  10. forum rang 9 nine_inch_nerd 31 mei 2024 11:30
    Dutch company unveils liquid hydrogen aircraft plans
    Edward Laity May 31, 2024

    Fokker Next Gen will develop an aircraft designed to run on both liquid hydrogen combustion (LH2) and sustainable aviation fuels (SAF), featuring a dual fuel design.
    The airplane is expected to enter into service in 2035 and will be capable of running traditional jet fuel too, if the alternative fuel types are not available.

    www.h2-view.com/story/dutch-company-u...
  11. forum rang 10 voda 31 mei 2024 13:01
    HDF Energy cuts ribbon on high-power fuel cell factory in France

    Hydrogene de France SA (EPA:EDF), or HDF Energy, has cut the ribbon on what is described as the world’s first high-power hydrogen fuel cell factory that will produce 1-MW-plus fuel cells.

    The plant is located in Blanquefort, near Bordeaux, France, on the site of a former Ford gearbox manufacturing plant. Its inauguration took place on Thursday.

    Voor meer, zie link:

    renewablesnow.com/news/hdf-energy-cut...
5.212 Posts
Pagina: «« 1 ... 256 257 258 259 260 261 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 903,61 -0,22%
EUR/USD 1,0834 +0,00%
FTSE 100 8.275,38 +0,54%
Germany40^ 18.585,90 +0,48%
Gold spot 2.327,41 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.735,02 -0,01%

Stijgers

VIVORY...
+19,75%
RENEWI
+2,79%
Air Fr...
+2,20%
Vastned
+2,07%
UMG
+1,89%

Dalers

JDE PE...
-4,89%
ASR Ne...
-4,88%
Corbion
-3,41%
Avantium
-2,66%
PROSUS
-2,33%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links