Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
249,850   -7,700   (-2,99%) Dagrange 249,250 - 259,750 66.506.215   Gem. (3M) 78,6M

Tesla February 2021

36 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. thejaguar 1 februari 2021 15:30
    ik denk ook dat beleggers/speculanten nu vinden dat tesla, na een daling van een procent of 10 na teleurstellende cijfers, inmiddels weer koopwaardig is geworden. dit is natuurlijk volkomen ten onrechte, want tesla verliest nog steeds geld met de verkoop van auto's, en voelt pijnlijk in zijn marges dat de concurrentie er aan komt. dat rechtvaardigt natuurlijk geen beurswaarde van 750 miljard dollar
  2. tomansky 1 februari 2021 16:16
    Over het 'aandeel' Tesla wil ik het niet hebben, dat is enkel de prijs wat een aandeel nu kost. Het 'bedrijf' Tesla staat er zeer goed voor. De kwartaalcijfers vielen alleen op het punt van de hogere 'Operating expenses' tegen, voor de rest waren het zeer sterke cijfers. De kosten voor R&D waren hard gestegen, maar dat kan zich natuurlijk ook weer in de toekomst dubbel en dwars terug betalen. Met 19 Miljard op de bank staan ze er financieel zeer gezond voor.

    Waar ik erg van stond te kijken is de status van de Berlin gigafactory, ik wist dat het hard ging maar dat ziet er goed uit. Ook de fabriek in Texas schiet al lekker op. Ook de twee takken die voorheen de ondergeschoven kindjes waren (Energy Generation & Storage) lieten flinke groei zien. Het aantal superchargers is ook versneld qua groei. In de toekomst kan het supercharger netwerk natuurlijk ook een inkomstenbron worden zodra het wordt opengesteld aan andere merken.

  3. forum rang 10 voda 1 februari 2021 17:45
    Tesla krijgt miljardensteun in Duitsland - media

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Tesla Inc
    676,40 2,40 0,36 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
    Tesla Inc
    $ 817,77 24,24 3,05 % NASDAQ
    Tesla Inc -Stock split-
    $ 2.214,89 0,00 0,00 % NASDAQ

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla staat op het punt miljarden euro's aan subsidie te ontvangen van de Duitse overheid voor de productie van een batterijfabriek bij Berlijn. Dit meldde Business Insider maandag op basis van bronnen bij de overheid.

    De subsidies worden door de federale overheid en de staat Brandenburg verstrekt, zo stelden diverse overheidsbronnen.

    Hoeveel geld Tesla uiteindelijk krijgt van de Duitse staat is niet bekend. Volgens de bronnen zou het gaan om een bedrag onder de 10 miljard euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  4. tomansky 1 februari 2021 22:25
    quote:

    Moneyball schreef op 1 februari 2021 22:01:

    [...]

    Interessante ‘visie’ voor een belegger op een beleggingsplatform....
    Ik schrijf dit bewust omdat ik niet in het wellus nietus spel wil deelnemen dat Tesla koers te hoog is en een belachelijke PE heeft. Ik wil eindelijk eens een keer inhoudelijk over het bedrijf kunnen sparren.

    Maar ja het moment dat er een forum post wordt gemaakt komen er weer een stel roep toeters schreeuwen dat Tesla verlies maakt en alleen aan credit verdient, enz. Als je een bedrijf vind dat je slecht vind dan investeer je er niet in en ga je lekker verder zoeken, nee maar hier hoeft het woord EV, of Tesla maar te vallen en meteen komt een groep mensen, schreeuwen dat het een verschrikkelijk bedrijf is, en komen ze met niet onderbouwde meningen.

    Dat is de rede dat ik hier niet over de prijs het het aandeel ga lopen gokken. Ik vind de huidige prijs niet belangrijk omdat ik er voor de lange termijn in beleg.
  5. forum rang 4 Moneyball 2 februari 2021 08:41
    quote:

    tomansky schreef op 1 februari 2021 22:25:

    [...]

    Ik schrijf dit bewust omdat ik niet in het wellus nietus spel wil deelnemen dat Tesla koers te hoog is en een belachelijke PE heeft. Ik wil eindelijk eens een keer inhoudelijk over het bedrijf kunnen sparren.

    Maar ja het moment dat er een forum post wordt gemaakt komen er weer een stel roep toeters schreeuwen dat Tesla verlies maakt en alleen aan credit verdient, enz. Als je een bedrijf vind dat je slecht vind dan investeer je er niet in en ga je lekker verder zoeken, nee maar hier hoeft het woord EV, of Tesla maar te vallen en meteen komt een groep mensen, schreeuwen dat het een verschrikkelijk bedrijf is, en komen ze met niet onderbouwde meningen.

    Dat is de rede dat ik hier niet over de prijs het het aandeel ga lopen gokken. Ik vind de huidige prijs niet belangrijk omdat ik er voor de lange termijn in beleg.
    Ik begrijp je punt, echter in beleggen is de prijs van een aandeel waar het om gaat. Elk beleggingsfonds bepaald over- of onderweging in een aandeel op basis van waardering vs huidige prijs. Het is onzin om voorbij te gaan aan de prijs.

    Persoonlijk vind ik Tesla een fantastisch bedrijf qua prestatie, maar met een huidige waardering die elke fundamenteel financiële onderbouwing mist. Dat leg ik uit met argumenten. Ik zou graag een onderbouwde financiële verwachting zien van diegenen die de huidige prijs wel gerechtvaardigd vinden, maar tot op heden komt er van believers alleen maar algemeenheden.

    Dat jij stelt dat hier vele posters Tesla een verschrikkelijk bedrijf vinden bestrijd ik. Ze vinden de waardering krankzinnig. Dat jij dat niet wenst te lezen is wat anders.

  6. tomansky 2 februari 2021 10:00
    quote:

    Moneyball schreef op 2 februari 2021 08:41:

    [...]

    Persoonlijk vind ik Tesla een fantastisch bedrijf qua prestatie, maar met een huidige waardering die elke fundamenteel financiële onderbouwing mist. Dat leg ik uit met argumenten. Ik zou graag een onderbouwde financiële verwachting zien van diegenen die de huidige prijs wel gerechtvaardigd vinden, maar tot op heden komt er van believers alleen maar algemeenheden.

    Ik heb laatst in het andere Tesla draadje een beredenering van mijn waarde bepaling gedaan. Ik heb echter van de negatievelingen hier nog niet een onderbouwde reactie gezien. Dus ik ben het niet met je eens over dit punt.

  7. tomansky 2 februari 2021 10:05
    quote:

    Moneyball schreef op 2 februari 2021 08:41:

    [...]

    Dat jij stelt dat hier vele posters Tesla een verschrikkelijk bedrijf vinden bestrijd ik. Ze vinden de waardering krankzinnig. Dat jij dat niet wenst te lezen is wat anders.

    Kijk naar de reactie van 'thejaguar' hier, die roept al 3 jaar dat de concurentie er aan komt. Daarnaast komt hij verkondigen dat Tesla geen winst maakt (zie ook de reactie van 'dezwarteridder'), totaal geen bewijs, geen berekening, geen fundament. Die komen hier enkel het forum vervuilen.
  8. tomansky 2 februari 2021 11:36
    Het lijkt erop dat het idee van de 'mega casting' dat voor de Model Y gebruikt wordt nu ook voor de nieuwe Model S en X modellen gebruikt gaat worden.

    www.teslarati.com/tesla-model-s-model...

    Dit betekend, minder onderdelen dus minder tijd om te asembleren en een snellere prodcutie. Mogelijk ook betere marge op de auto's.
  9. forum rang 4 Moneyball 2 februari 2021 12:29
    quote:

    tomansky schreef op 2 februari 2021 10:00:

    [...]

    Ik heb laatst in het andere Tesla draadje een beredenering van mijn waarde bepaling gedaan. Ik heb echter van de negatievelingen hier nog niet een onderbouwde reactie gezien. Dus ik ben het niet met je eens over dit punt.

    Linkje?
  10. forum rang 4 Moneyball 2 februari 2021 12:31
    quote:

    tomansky schreef op 2 februari 2021 10:05:

    [...]

    Kijk naar de reactie van 'thejaguar' hier, die roept al 3 jaar dat de concurentie er aan komt. Daarnaast komt hij verkondigen dat Tesla geen winst maakt (zie ook de reactie van 'dezwarteridder'), totaal geen bewijs, geen berekening, geen fundament. Die komen hier enkel het forum vervuilen.
    Kun je gewoon uit de jaarcijfers halen.

    tesla-cdn.thron.com/static/1LRLZK_202...
  11. tomansky 2 februari 2021 12:43
    quote:

    Moneyball schreef op 2 februari 2021 12:29:

    [...]

    Linkje?
    [/quote]

    [quote alias=tomansky id=13092774 date=202101141734]
    [...]

    De EPS van 2021 komt vrij gemakkelijk uit op 4 maar ik denk zelf dat ze meer kunnen halen maar we gaan even uit van 4. De koers is 850 dus voor 2021 zit je dan al op een PE van 200, dat is al een stuk beter dan de 1500+ waar iedereen over klaagt van de afgelopen 12 maanden. (bekijk eerst Ford en Dailmer even voordat Tesla veroordeeld).

    De groei die Tesla ieder jaar laat zien is 50%, binnen enkele jaren kun je in de 'normale' PE ratios komen.

    2021 EPS 4 --> PE ~200
    2022 EPS 6 --> PE ~140
    2023 EPS 9 --> PE ~94

    Dus dit is alleen nog maar gebasseerd op het verkopen van auto's.
    Nu schat ik zelf in dat het FSD (zelfrijdende auto) software dit jaar flink verder ontwikked en uitgerold gaat worden. Op deze FSD software zit gigantische marge, dus iedere reeds verkochte tesla die later uitgerust met FSD gaat worden levert opnieuw dikke winst op. Dit zijn software marges en die liggen een stuk hoger dan de auto branch marges.

    Dan hebben we ook nog de ontwikeling van de nieuwe batterij lijnen die Tesla gepresenteerd heeft. Dit wordt de snelste en goedkoopste manier om batterijen te vervaardigen. Als deze batteijen niet in een verkochte auto belanden maar in 1 van de producten als Power walls,enz dan maken ze ook in dat segment extra winst. In het uiterste geval kunnen ze deze batterijen nog verkopen aan concurenten.

    Dan hebben we het feit nog dat het productie proces continu verbeterd en doorontwikkel wordt waardoor ze steeds efficienter kunnen produceren. Voorbeeld is de model Y achter kan die nu uit 1 stuk vervaardigd kan worden. Door dit soort innovatie blijven ze de marge per auto verbeteren.

    Als bonus (maar hier reken ik zelf niet mee) kun je ook nog naar het idee van robo taxis kijken, zodra het FSD gedeelte uitgerold is. Ze kunnen dus een vloot van Tesla's continu geld laten verdienen als taxi service.

    Het scherm in de auto kunnen voorzien worden van apps. daarmee kun je dus geld verdienen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

    Het komt er op neer dat er binnen Tesla zoveel innovatie zit dat je ze makkelijk als 10 start-ups kunt beschouwen.

    De koers is zeker wel vooruitgelopen op de toekomst, maar ik zie zelf genoeg onderdelen binnen Tesla die op korte termijn deze wardering kunnen waarmaken.

  12. tomansky 2 februari 2021 12:50
    quote:

    Moneyball schreef op 2 februari 2021 12:31:

    [...]

    Kun je gewoon uit de jaarcijfers halen.

    tesla-cdn.thron.com/static/1LRLZK_202...

    Ik zie daar voor 2020 toch duidelijk positieve waarden voor:

    Net (loss) income attributable to common stockholders (GAAP)
    Net (loss) income attributable to common stockholders (non-GAAP)
  13. forum rang 10 voda 2 februari 2021 15:13
    Grote terugroepactie Tesla door problemen met touchscreen

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla roept circa 135.000 auto’s terug vanwege problemen met de touchscreens. Dit werd dinsdag bekend.

    Het gaat om de Model S luxe sedan en Model X SUV's. Het is een van de grootste terugroepacties van de Amerikaanse maker van elektrische voertuigen ooit die volgt op een oproep hiertoe door de National Highway Traffic Safety Administration vorige maand.

    De problemen met de touchscreens zouden te maken hebben door het feit dat de geheugenchip vol raakt. Volgens de Amerikaanse verkeersveiligheidsdienst zouden 158.000 Tesla voertuigen hiermee kampen, waaronder de Model S sedan modellen die zijn gebouwd tussen 2012 en begin 2018 en Model X voertuigen met bouwjaren tussen 2016 en begin 2018.

    In een brief aan toezichthouders zei Tesla dinsdag dat hoewel men het niet eens is met de conclusie dat de touchscreens problemen ook voor een defect in de voertuigen zorgt, het toch een terugroepactie opzet om het onderzoek af te ronden en klanten beter te bedienen.

    "Het is economisch en ook technisch onmogelijk te verwachten dat dergelijke componenten de gehele levensduur van de auto meegaan", aldus Tesla.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright Dow Jones & Company. All rights reserved.
36 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.