Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

ING zet BAM op kooplijst

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 StoplossBurner 24 maart 2022 09:58
    Denk dat BAM op de korte termijn nog de hogere materiaalprijzen gaat voelen. Marges van 5 tot 10% bij een aanbesteding zijn een half jaar later al snel een min van 10% met wat er nu gebeurt in de markt. Kilootje RVS van 4,- per kilo is naar 9,- per kilo gegaan in minder dan 10 maanden om maar een voorbeeld te noemen.
  2. unisex 24 maart 2022 10:09
    quote:

    StoplossBurner schreef op 24 maart 2022 09:58:

    Denk dat BAM op de korte termijn nog de hogere materiaalprijzen gaat voelen. Marges van 5 tot 10% bij een aanbesteding zijn een half jaar later al snel een min van 10% met wat er nu gebeurt in de markt. Kilootje RVS van 4,- per kilo is naar 9,- per kilo gegaan in minder dan 10 maanden om maar een voorbeeld te noemen.
    Daarom werken we met reserveringen aan het begin van het project. Het komt niet veel voor dat materiaalprijzen of niet doorbelast kunnen worden aan de opdrachtgever, of niet van te voren zijn vastgelegd bij de leverancier voor de looptijd van een project.
  3. forum rang 4 StoplossBurner 24 maart 2022 10:57
    quote:

    unisex schreef op 24 maart 2022 10:09:

    [...]

    Daarom werken we met reserveringen aan het begin van het project. Het komt niet veel voor dat materiaalprijzen of niet doorbelast kunnen worden aan de opdrachtgever, of niet van te voren zijn vastgelegd bij de leverancier voor de looptijd van een project.
    Alleen wat je nu ook zit gebeuren is dat er wordt gezegd dat er enkel nog dagprijzen worden gehanteerd, of dat de eerdere overeenkomst gewoon niet nageleefd wordt (wil je niet 20% meer betalen? dan gaan de schaarse goederen wel naar iemand die het wél wil betalen. Nu zal BAM door zijn grootte door veel leveranciers wel te vriend gehouden worden).
  4. forum rang 4 Erg chebbi 25 maart 2022 09:36
    quote:

    Pet schreef op 24 maart 2022 10:10:

    De prijs van verhoogde grondstoffen gewoon doorberekenen! Alles wordt toch duurder? Je kan dit in de offerte zetten.
    En met die offerte als onderligger een flexibele hypotheek afsluiten? U bent geschikt voor de politiek (we gaan het bouwen versnellen en nog meer etc.)
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?